cuplu mare la turatii mici
![]() ![]() ![]() |
cuplu mare la turatii mici
hadrian_ |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1
- 16
|
|||
ABG |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
Ca sa ii cresti cuplul trebuie supraalimentare. Asta ca sa se observe ceva. O poti face fie cu Compresor, fie cu Turbina. Stiu ca nu asta te-ar pasiona sa-i faci dar nu vad cum altfel ai putea castiga cuplu suficient cat sa faci diferenta.
Daca nu vreai sa umbli la motor, faci bine sa o usurezi, poate ii pui si o evacuare mai destepta - pleci cu 4 tevi, continui cu 2 si ajungi intr-una. Celebrul filtru sport si un carburator bicameral de Audi, care are prima camera normala si cand intra a doua, e belea (ca si consumul de altfel). Poti usura masina facandu-i capota, portbagaj-ul, parte din plafon si aripile din fibra - mare grija sa n-o lovesti ![]() |
-------------------- |
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
sa povestim...
![]() calculeaza o axa cu scame si nu o sa treci peste 1000 ture la relanti. dar daca nu vrei masina de raliu, o vrei de liniute? |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
Nu o vreau pt liniute.O vreau mai buna.Si cred ca se pot scoate si ceva cai,nu de ordinul zecilor,lucrand la una alata,si repet,asta fara a afecta consumul in mod dramatic.am tot studiat despre ce fac altii la chiuloasa.Se pare ca foarte multe lucruri se pot face lucrand pe chiuloasa.Eu m-am muncit cu a mea vreo trei zile doar la pilitul galeriilor,nu neaparat lustruirea lor.Am ajustat frumos in jurul scaunelor,etc.Acum o saptamina mi s-a ars o supapa si am dat chiuloasa jos(aviz celor care merg cu benzina fara plumb pe berlinele vechi).As fi vrut sa mai muncesc la ea,sa ii masor si egalizez volumul camerelor de ardere,am eu o paarica cu treaba asta.A facut cineva asta,sa masoare volumul camerelor,si daca da,cum a procedat?Si la supape de pot face multe,iar am o pasarica,tot din ce am citit pe net ,cu frezarea scanelor cu cinci unghiuri,nu cu trei cum e in carte si ies doua din cum le fac astia la service.Nimic nu iese ca lumea daca duci masina sau chiuloasa la service.Dau un ex...daca cartea spune ca pata de contact la supapa de evacuare e mai lata ca la cea de admisie,pai asa o faci nene.Am rodat la ele doua zile si tot nu am fost multumit.Asta e,e aiurea fara masina,te grabesti,nu ai timp de migalit,etc.Deci,revenind,se pot face mici lucruri care sa imbunatateasca performantele.De ex,daca ridici carburatorul cu 10 cm,am inteles ca se muta cuplul la turatii joase.Daca umbli la roata dintata a distriburitiei,ce poti obtine prin decalarea unghiului?Din distanta de la culbutori?a bagat careva saiba de 1,5 mm sub arcurile de supapa?
|
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
pai ce vrei tu aduce cu grupa n. ai grija ce faci...sa nu o strici mai rau.
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
![]() sa speram ca nu o stric.am usurat volanta cu un kg ,am duso la echilibrat(sunt din bv,la hidromecanica,unde se fac volante de dacia),am echilibrat pistoanele la zecime,dar tot se hatzane motorul usor la ralanti,Am vazut la unii cate un motor de statea nemiscat,nu ai zice ca e de dacie.Poate zic vreo prostie,dar am senzatia ca daca lasi jocul mai maricel la culbutori,merge mult mai rotund la ralanti.Asa putin off topic,am facut un drum la bucuresti,inca odata am realizat ca daca nu ai masina...ciuciu.Treceau pe langa mine noaptea masini,nu toate neaparat porche,dar parca zburau.Eu aveam 120 si credeam ca merg tare dar cine are masina merge de rupe si nici nu ii tzatziie chilotii ca vai ce bate,vai ce tremura.dar vorba cuiva...cea mai buna maina e aia pe care o ai. Prea multe raspunsuri cu idei vad ca nu au aparut,intreb si eu ceva la concret:daca pui un carburator ca lumea,cam cat poti scoate ca putere in plus,si la ce consum? |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
matrafox |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 2 May 05 ![]() |
stai linistit ca de schimbarea carbului am tot intrebat si m-au lasat in copac baietii de fiecare data .cel mai bine este sa ai banul pe tine ,bati la usa lor si atunci iti "defloreaza masina" .cam tot depinde de bani in ziua de azi,sa nu uiti asta.f putini iti vor da sfaturi moca ,asa ca nu te astepta la minuni peste noapte daca nu dai cu banul unde trebuie
|
--------------------
dacia
1310 tlx
- CT-02-GVS
|
|
speedy82 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 13 July 05 ![]() |
Ca sa iti maresti cuplul motor in acelasi timp cu scaderea turatiei motorului trebuie regandita diagrama de distributie! In nici un caz nu se apeleaza la turbo, pentru ca asta inseamna o uzura mai mare a motorului, un consum mai mare de benzina (ceea ce am inteles ca asta in nici un caz nu vrei), dar intr-adevar iti ofera un plus de putere destul de important. De ce nu recomand turbina pentru cazul tau este faptul ca ea intra in functiune la turatii destul de mari, aprox 2500 rpm.
In legatura cu cealalta problema a montarii unui alt carburator castigul de putere este mai mult sau mai putin evident in functie de tipul de carburator pe care il montezi. Daca vrei putere si nu te intereseaza consumul te bagi la un dublu corp, care te va ajuta, dar isi va cere si drepturile. Daca vrei un carburator cu un consum normal iti iei un monocorp dar care are jicloarele mai mari decat are cel de dacie si care iti va oferi ceva mai mult zvac dar cu un consum moderat. Cam atat! Sper sa ma fi facut inteles! Bafta pe mai departe This post has been edited by speedy82: 21 Oct 2005, 15:10 |
--------------------
Dacia
1300
- B 19 XXX „Aspiratorul meu magic, magnet pe patru roti, scoate orice fufa din cizme si chiloti”
|
|
hadrian_ |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 27 May 05 ![]() |
Speedy,normal ca te-ai facut inteles.Stiam si eu ca avem de ales,ori un consum marit(eu prin asta as intelege un maxim 2 litrii in plus la suta de km,la drum in afara) si performante mai mari,sau...performante mai...mititele dar totusi performante si consum normal.
Legat de distributie...am mai citit pe net(ca in reclama aia d ela televizor) ca se practica modificarea rotii aceleia dintate de la lant,cea cu semnul.Daca modifici f putin,ma refer la grade nu stiu,1-3 grade pozitia ce obtii?Deci nu ma refer la a pune roata cu un dinte decalat,ci a modifica pozitia canalului de pana. Legat de lungimea traseului de admisie.O tubulatura de la carb la galerie sa zicem de 40 de cm ar aduce o coborire a cuplului maxim de la turatia de 3200 cat e la berlina?Eu asa stiu.Ar fi ceva,nu am mai schimba vitezele una doua in oras si multe altele.Eu fac parte din categoria care turez masina,dar rar si nu mai mult de 4500 maxim.Si asta in depasiri.La drum intins am vazut ca la 120 sta pe la 3800.Pe la 130 e pe la 4000.Deci ceea ce vreau sa spun e ca peste 4000 rar ajung,deci as dori sa am ceva performante la turatiile medii spre joase. Stiu ca cei ce se pricep o sa sara in sus si vor zice ca performante,putere crescand turatia,etc.Totusi ceva idei nu strica |
--------------------
dacia
1
- 16
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th June 2025 - 20:38 |