DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Vitezometru haotic / discuri de frana / pompa apa

DeusX
post 7 May 2013, 00:19
Post #1


Pilsener


Group: Members
Posts: 241
Joined: 19 March 06




In vacanta asta de Paste, am observat 2 probleme la masina (Logan 1.6 16v din Mai 2008):

1. Dupa un drum de aprox 50 km pe drum forestier, vitezometrul a inceput sa se comporte haotic. La inceput doar in treapta a 3-a de viteza (timp de aprox 400km) iar mai nou, dupa mai 300 km, cam in toate treptele. Cand sta un pic pe 0 km/h, cand urca in 200, apoi la valoare normala, apoi oscileaza de bezmetic. Cateodata chiar indica coerent, dar numai pret de cateva minute (sau zeci de secunde). Turometrul merge bine.

Mai adaug faptul ca niciun martor de bord nu s-a aprins si nici comportementul masinii nu s-a schimbat.

Din ce am citit pe forum, ar putea fi senzorul (are alte denumire, din cate am inteles: captor de viteza) montat undeva in partea drepta, langa planetara. Ar putea fi si altceva, avand in in vedere comportamentul descris mai sus? Cat ma costa un astfel de senzor?


2. Am pus mana pe discurile de frana si am obervat ca la exterior au o "buza" de vreo 2mm in adancime, ceea ce ma face sa deduc ca sunt foarte uzate in zona de contact cu placutele. Respectiva zona are si (foarte) mici valuri concentrice, dar pe care le consider normale. Mai adanc nu am cercetat (nu le-am desfacut, nu ma pricep)

Intrebare: s-ar impune schimbarea discurilor? Daca da, atunci ar fi mai bine sa schimb si placutele de frana, sa fie "setul" nou? As vrea sa folosesc piese de origine Dacia, nu ma bag la aftermarket, chiar daca unele ar fi mai bune.

Mentionez ca:
- masina are 71000 km
- placute frana schimbate o data la ~38000 km (adica acum 2 ani)
- discuri neschimbate
- nu am auzit niciun fel de scartait la franare (cat se poate auzi din interior) si nici nu mi se pare ca masina ar frana mai rau ca anul trecut
- distributia schimbata la 50000 km (adica acum 1 an)

Apropo de distributie. Cand am schimbat-o, nu am inlocuit pompa de apa. Mecanicul (mecanic auto de la Auto Europa, cu service si in privat) mi-a recomandat sa nu o schimb, pentru ca ar duce lejer 70000-90000 km. A fost asta o strategie sa ma faca sa mai platesc manopera inca o data, ulterior, la schimbarea pompei? (am inteles ca ar trebui sa "desfaca" distributia pentru a schimba pompa, deci practic aproximativ aceeasi manopera ca la un schimb de distributie).

This post has been edited by DeusX: 7 May 2013, 00:30


--------------------
- - - - -
Qashqai 1.3 140 (2018)
Micra 1.0 100 (2018)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MyKe89
post 7 May 2013, 00:29
Post #2


Membru RFG


Group: Members
Posts: 3.070
Joined: 16 December 07
From: Bucuresti




1. Captorul e montat pe cutia de viteze, spre habitaclu, deci nu in dreapta.
2. Odata ce schimbi discurile, schimbi si placutele.
3. O curea de distributie detensionata pentru schimbarea pompei de apa, impune folosirea unei noi curele. De ce schimbi pompa de apa, curge? Daca nu huruie si nu curge, mergi asa pana hotarasti sa schimbi distributia cu totul, nu doar cureaua si rola, pe langa pompa.


--------------------
'23 Honda CR-V e:HEV
'02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DeusX
post 7 May 2013, 00:33
Post #3


Pilsener


Group: Members
Posts: 241
Joined: 19 March 06




Pompa de apa nu curge. Cativa colegi de la servici mi-au spus ca am gresit ca nu am schimbat si pompa, pentru ca, daca aceasta cedeaza, va rupe si cureaua. Pompa nu curge, e in stare buna (motivul pentru care mecanicul mi-a recomandat sa nu o schimb deocamdata - asta se intampla acum 1 an).

Pun aceste intrebari pentru ca luna asta urmeaza sa-i fac din nou revizia anuala si vreau sa stiu ce ar trebui sa schimb, pe langa filtre si ulei, ce se schimba in mod normal.

This post has been edited by DeusX: 7 May 2013, 00:35


--------------------
- - - - -
Qashqai 1.3 140 (2018)
Micra 1.0 100 (2018)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kojak
post 7 May 2013, 10:45
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.786
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




2. La 71k km, io zic sa nu te grabesti cu schimbu' discurilor.
Ale mele au mers fara probleme pana la vreo 120k+ Km.
Daca zici ca e doar vreo 2mm buza aia, e ok. Practic cam aia e uzura discurilor.
Discurile de noi au cca. 14mm si poti merge pana la 10.8mm maxim admis (sa ma contrazic colegii, daca am incurcat cifrele)...deci esti "in limite". Singurul lucru care ar putea sa apara, ar fi ca din cauza santului sa-ti apara un scartait la roata, inclusiv in mers, perceput la viteze mici. Se rezolva prin polizarea santului respectiv, cel putin la mine asa s-a procedat sa n-au mai fost probleme cateva zeci de mii km.

3. Aici ce sa zic...nu-ti mai dau exemplu' personal, ca te bag la idei.
Da' totusi hai sa-ti zic...fix asa am patit eu, dupa schimbu intregii distributii (fara pompa de apa...ca era curata), a cedat dupa numa' cca.10k km (zgomote anormale si scurgeri) ...si a trebuit sa schimb pompa de apa, antigel, (din nou) cureaua de distributie. S-a lasat cu o gaura de 950lei in total. S-a dovedit ca la montaju' vechii curele, aceasta a fost tensionata prea mult la montaj (mecanic incompetent, desi a folosit diapazu'), de aici si uzura rapida a pompei de apa.
Pe la 60-70k km se intampla treaba asta. Acu' (luna trecuta) la ultimu schimb de kit distrib, kit accesorii am schimbat inclusiv pompa de apa desi era aproape impecabila.

Depinde de bafta, daca in timpu' pana la urmatoru' schimb al distributiei nu apar scurgeri de antigel sau zgomote (mai ales la relanti) de la pompa de apa, ai scapat si e ok...daca nu te paste inclusiv schimbarea curelei de distributiei (cunosti povestea cu detensionarea ei & shit) pe langa pompa de apa + antigel.

This post has been edited by Kojak: 7 May 2013, 10:50


--------------------
Dacia Logan 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DeusX
post 8 May 2013, 21:29
Post #5


Pilsener


Group: Members
Posts: 241
Joined: 19 March 06




Am fost la revizie.

Legat de vitezometru: unul din cele 3 fire care intra in cupla de pe captor era aproape rupt. Cand am umblat la captor, s-a rupt de tot, chiar din mufa. A fost o "distractie" reparatia, a trebuit scos pinul din mufa, cositorit o bucata noua de fir, apoi impletit cu firul vechi. Sper sa tina.
Mentionez ca locul in care e pus captorul este cu adevarat "superb". :-) Mai ascuns si mai greu de manevrat de atat nu se putea. :-)

Discurile nu le-am schimbat, inca's bune, dar am schimbat placutele fiindca erau duse in proportie de 75%. La urmatorul schimb de placute schimb cu tot cu discuri.

Pompa de apa am uitat sa o verific, dar avand in vedere ca nu pierd antigel, ma gandesc ca e ok. Oricum, merg si maine la mecanic si ne uitam impreuna. Merg maine sa schimb si bujiile, neschimbate vreodata pana acum.

This post has been edited by DeusX: 8 May 2013, 21:31


--------------------
- - - - -
Qashqai 1.3 140 (2018)
Micra 1.0 100 (2018)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kojak
post 8 May 2013, 22:11
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.786
Joined: 18 January 07
From: Bucuresti




Pompa da apa, daca n-are zgomote suspecte, nu te atingi de ea.

Cat te-a costat strict treaba cu mufa?

This post has been edited by Kojak: 8 May 2013, 22:13


--------------------
Dacia Logan 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alx1000
post 9 May 2013, 14:37
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 22 April 13




Eu zic sa nu te grabesti cu schimbatul discurilor daca nu e neaparata nevoie.Daca se prezinta bine si nu au o uzura mult mai pronuntata fata de cat au acum la urmatorul schimb de placute mai lasa-le.


--------------------
Dacia Logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DeusX
post 9 May 2013, 22:21
Post #8


Pilsener


Group: Members
Posts: 241
Joined: 19 March 06




Treaba cu mufa m-a costat 50 de lei. Am fost eu darnic cred. Electricianul (in mod normal angajat la o reprezentanta Opel) a fost mai mult decat multumit. Probabil si daca ii dadeam 30 de lei era ok (el zise sa-i dau cat cred eu). Daca accesul la mufa era mai facil, o faceam eu, sau daca stiam sa umblu la filtrul de aer. Daca scoti filtrul de aer, e un pic mai accesibil captorul de viteza.

Problema e ca mufa respectiva nu se gaseste de cumparat la magazinele de piese auto. Face parte dintr-un cablaj pe care Dacia, probabil, il primeste si monteaza ca atare.
Daca aveti idee unde s-ar putea gasi astfel de mufe, in afara de dezmebrari, as fi foarte incantat (eu banuiesc ca nicaeri).

This post has been edited by DeusX: 9 May 2013, 22:23


--------------------
- - - - -
Qashqai 1.3 140 (2018)
Micra 1.0 100 (2018)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th July 2025 - 11:29
Forum Renault