Trepideaza masina, Nu sta la relantiv, nu am presiune la ulei
![]() ![]() ![]() |
Trepideaza masina, Nu sta la relantiv, nu am presiune la ulei
kata999 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 17 February 13 From: Tg Mures ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1996
- MS xx SAF
|
|||
kitzsteinhorn91 |
![]()
Post
#2
|
![]() KCY Garage Group: Members Posts: 919 Joined: 15 October 06 From: Ploiesti ![]() |
Salut. Verifica bobina de inductie (scoate o fisa de la o bujie si pune-o la masa pe carcasa alternatorului si pune un prieten sa dea la cheie). Scanteia trebuie sa fie una puternica.
Problema cu pornitul dupa cateva zile e din cauza ca se dezamorseaza pompa de benzina. Din ce am citit vad ca tu nu ai modelul cu "coada", ci modelul de a fost pe Dacia cu injectie, capsulata, din plastic. La carburator verifica jiclorul (surubul) de reglaj amestec (este in partea filtrului de aer, in stanga jos a carburatorului). Strange-l pana merge motorul prost, apoi da-l inapoi 2-2.5 ture pana motorul merge rotund. Alta observatie: orice interventie la avans, atrage dupa sine reglarea amestecului si a carburatorului. Mai poti verifica inca o chestie: las-o la ralanti (asa prost cum merge) si desurubeaza usor jiclorul de ralanti. Daca incepe sa mearga bine in timp ce faci asta, inseamna ca una din probleme poate fi de acolo. Scoate-l, curata-l si verifica treaba asta din nou. Am intalnit la cateva Dacii problema asta, fapt pentru care proprietarii puneau cate o saiba (sau 2, in functie de mersul motorului) ca sa tina mersul motorului corect la ralanti, ceea ce mi se pare o mare tampenie... Spor la treaba si revino cu detalii. Legat de presiunea la ulei, nu stiu ce sa zic. Poate fi pompa, filtrul prost, chiar nu stiu. |
--------------------
Dacia
1300/1410 Sport
1975/1991
- PH 75/91 KCY
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
Daca nici in turatie nu ai presiune a clar ca ai o problema cu uleiul si e foarte posibi ca si ralantiul sa nu mai stea din cauza ungerii insuficiente si la fel si cu pornirea. Inainte sa faci orice altceva,cumpara un filtru de ulei ca nu e scump si monteaza-l. Fac pariu ca isi va reveni. Pompa ma indoiesc ca ar fi,aia deobicei da semne de oboseala gradat,nu pica brusc. Asta e prima si cea mai importanta problema,presiunea la ulei. Dupa ce o rezolvi pe asta te poti apuca de altceva daca mai e cazul.
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
kata999 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 17 February 13 From: Tg Mures ![]() |
QUOTE(sebymesteru @ 14 May 2013, 16:53) Daca nici in turatie nu ai presiune a clar ca ai o problema cu uleiul si e foarte posibi ca si ralantiul sa nu mai stea din cauza ungerii insuficiente si la fel si cu pornirea. Inainte sa faci orice altceva,cumpara un filtru de ulei ca nu e scump si monteaza-l. Fac pariu ca isi va reveni. Pompa ma indoiesc ca ar fi,aia deobicei da semne de oboseala gradat,nu pica brusc. Asta e prima si cea mai importanta problema,presiunea la ulei. Dupa ce o rezolvi pe asta te poti apuca de altceva daca mai e cazul. O sa incerc maine sa verific bobina... carburatorul nu a fost umblat la el decant l-am montat dupa curatare, a mers perfect o perioada... Este posibil sa fie presiunea mica la ulei din cauza ca am folosit ulei mai prapadit? Ceva M40... la 10 lei / l ![]() |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1996
- MS xx SAF
|
|
kitzsteinhorn91 |
![]()
Post
#5
|
![]() KCY Garage Group: Members Posts: 919 Joined: 15 October 06 From: Ploiesti ![]() |
Are dreptate sebymesteru, incearca sa schimbi filtrul de ulei si vezi daca se schimba ceva. Legat de ulei, sper sa nu arunce nimeni cu pietre in mine, dar toata treaba cu uleiul mineral mi se pare o prostie. Ala se punea pe vremuri pentru ca NU EXISTA ulei sintetic. In schimb uleiul sintetic are proprietatile mult peste cel mineral si nici nu lasa depuneri.
|
--------------------
Dacia
1300/1410 Sport
1975/1991
- PH 75/91 KCY
|
|
GoldMD |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 24 August 12 From: Iasi ![]() |
1. Nu o mai tura la 5000 de ture fara presiune la ulei pentru ca o sa faci pagube mari motorului.
2. Miroase uleiul de pe joja, am patit si eu cand am schimbat pompa de benzina ca era desurubata membrana si mi-a umplut uleiul de benzina. Verifica nivelul, daca e mare si uleiul miroase a benzina, schimba pompa de benzina si uleiul. 3. Cel mai important, nu umbla cu masina asa. Cu cel mai prost ulei si filtru de pe pamant e inadmisibil sa nu ai presiune buna pe la 1500-2000 de ture. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
kata999 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 17 February 13 From: Tg Mures ![]() |
Uleiul este foarte subtire si miroase a benzina... Am schimbat fisele si capacul la delcou, am verificat distanta la platina. Am apasat putin acceleratia si am dat la automat, timp de 5 - 10 secunde a mers perfect rotund si fara sunete ciudate. Cu motorul rece presiunea la ulei a urcat la maxim si la 1200 rpm era undeva la a treia linie. Dupa aproximativ 10 secunde a inceput din nou sa trepideze si cand am lasat acceleratia a murit. Am masurat bobina si intre +/- are 4 ohm, intre +/- si fisa la bijie are 6.3k ohmi.
This post has been edited by kata999: 14 May 2013, 18:56 |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1996
- MS xx SAF
|
|
maho |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(GoldMD @ 14 May 2013, 18:57) 2. Miroase uleiul de pe joja, am patit si eu cand am schimbat pompa de benzina ca era desurubata membrana si mi-a umplut uleiul de benzina. Verifica nivelul, daca e mare si uleiul miroase a benzina, schimba pompa de benzina si uleiul. Si care-i legatura intre pompa de benzina (indiferent de starea membranei) si baia de ulei ? Una sentimentala, poate ![]() Schimba uleiul, (cu unul mai bun) daca miroase a benzina, si pune si un filtru bun de ulei (Mann, de ex.). This post has been edited by maho: 14 May 2013, 18:59 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Babaq139QMB2 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 27 November 12 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(kata999 @ 14 May 2013, 19:53) Uleiul este foarte subtire si miroase a benzina... Am schimbat fisele si capacul la delcou, am verificat distanta la platina. Am apasat putin acceleratia si am dat la automat, timp de 5 - 10 secunde a mers perfect rotund si fara sunete ciudate. Cu motorul rece presiunea la ulei a urcat la maxim si la 1200 rpm era undeva la a treia linie. Dupa aproximativ 10 secunde a inceput din nou sa trepideze si cand am lasat acceleratia a murit. Am masurat bobina si intre +/- are 4 ohm, intre +/- si fisa la bijie are 6.3k ohmi. E buna bobina de inductie , eu gasisem una din 1971 uite aici http://www.daciaclub.ro/Bobina-de-inductie...ml#entry3652470 , alta e buba la tine la daciuta ... |
--------------------
Dacia
1310
din 1900 Toamna spre vara-sa
|
|
kitzsteinhorn91 |
![]()
Post
#10
|
![]() KCY Garage Group: Members Posts: 919 Joined: 15 October 06 From: Ploiesti ![]() |
Ai verificat jiclorul de ralanti cum ti-am spus ? Reglajul aer/benzina ? N-are voie. Ori merge prost de la pornire pana la oprire ori ba.
|
--------------------
Dacia
1300/1410 Sport
1975/1991
- PH 75/91 KCY
|
|
kata999 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 17 February 13 From: Tg Mures ![]() |
Am reusit sa o repun in stare de functionare... Am schimbat carburatorul si acum merge bine. Am mai montat si un filtru de benzina, am adus avansul la 0 ( moment in care am descoperit ca nu am volanta aliniata cu linia de la cutie... trece de linie cu aproximativ 2 cm). Motorul merge rotund si nu mai are trepidatii... Urmeaza sa schimb uleiul si filtrul si revin cu detalii.
Uleiul este Aral 20w40, o sa pun si un tratament cu teflon. This post has been edited by kata999: 15 May 2013, 17:51 |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1996
- MS xx SAF
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:12 |