DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Trepideaza masina, Nu sta la relantiv, nu am presiune la ulei

kata999
post 13 May 2013, 18:47
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 17 February 13
From: Tg Mures




Salutare! Revin cu o problema... De curand am curatat carbelitorul, a fost reglat de un nenea mecanicu' si a fost montata o aprindere electronica AT01. Masina a functionat perfect cateva zile dupa care a inceput sa trepideze motorul urat de tot, nu mai tine relantivul, turometrul trepideaza si presiunea la ulei imi sta sub prima linie pe indicator, la 5000 rpm urca putin peste prima linie. Uleiul a fost schimbat de curand, are aproximativ 600 km, la fel si filtrul de ulei si aer, fisele, bujii Eyquem... A functionat perfect cateva zile dar astazi a pornit foarte greu si nu mai sta la relantiv. Inca o problema pe care o avea: daca nu porneam motorul cateva zile pornea mai greu, pompa de benzina a fost schimbata, acum este una din plastic, capsulata. Este posibil sa se scurga benzina inapoi din carburator prin pompa? Va multumesc pentru eventualele raspunsuri. Catalin.


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1996 - MS xx SAF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kitzsteinhorn91
post 14 May 2013, 15:54
Post #2


KCY Garage


Group: Members
Posts: 919
Joined: 15 October 06
From: Ploiesti




Salut. Verifica bobina de inductie (scoate o fisa de la o bujie si pune-o la masa pe carcasa alternatorului si pune un prieten sa dea la cheie). Scanteia trebuie sa fie una puternica.

Problema cu pornitul dupa cateva zile e din cauza ca se dezamorseaza pompa de benzina. Din ce am citit vad ca tu nu ai modelul cu "coada", ci modelul de a fost pe Dacia cu injectie, capsulata, din plastic.

La carburator verifica jiclorul (surubul) de reglaj amestec (este in partea filtrului de aer, in stanga jos a carburatorului). Strange-l pana merge motorul prost, apoi da-l inapoi 2-2.5 ture pana motorul merge rotund.

Alta observatie: orice interventie la avans, atrage dupa sine reglarea amestecului si a carburatorului.

Mai poti verifica inca o chestie: las-o la ralanti (asa prost cum merge) si desurubeaza usor jiclorul de ralanti. Daca incepe sa mearga bine in timp ce faci asta, inseamna ca una din probleme poate fi de acolo. Scoate-l, curata-l si verifica treaba asta din nou. Am intalnit la cateva Dacii problema asta, fapt pentru care proprietarii puneau cate o saiba (sau 2, in functie de mersul motorului) ca sa tina mersul motorului corect la ralanti, ceea ce mi se pare o mare tampenie...

Spor la treaba si revino cu detalii. Legat de presiunea la ulei, nu stiu ce sa zic. Poate fi pompa, filtrul prost, chiar nu stiu.


--------------------
Dacia 1300/1410 Sport 1975/1991 - PH 75/91 KCY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 14 May 2013, 16:53
Post #3


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Daca nici in turatie nu ai presiune a clar ca ai o problema cu uleiul si e foarte posibi ca si ralantiul sa nu mai stea din cauza ungerii insuficiente si la fel si cu pornirea. Inainte sa faci orice altceva,cumpara un filtru de ulei ca nu e scump si monteaza-l. Fac pariu ca isi va reveni. Pompa ma indoiesc ca ar fi,aia deobicei da semne de oboseala gradat,nu pica brusc. Asta e prima si cea mai importanta problema,presiunea la ulei. Dupa ce o rezolvi pe asta te poti apuca de altceva daca mai e cazul.


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kata999
post 14 May 2013, 17:28
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 17 February 13
From: Tg Mures




QUOTE(sebymesteru @ 14 May 2013, 16:53)
Daca nici in turatie nu ai presiune a clar ca ai o problema cu uleiul si e foarte posibi ca si ralantiul sa nu mai stea din cauza ungerii insuficiente si la fel si cu pornirea. Inainte sa faci orice altceva,cumpara un filtru de ulei ca nu e scump si monteaza-l. Fac pariu ca isi va reveni. Pompa ma indoiesc ca ar fi,aia deobicei da semne de oboseala gradat,nu pica brusc. Asta e prima si cea mai importanta problema,presiunea la ulei. Dupa ce o rezolvi pe asta te poti apuca de altceva daca mai e cazul.
*


O sa incerc maine sa verific bobina... carburatorul nu a fost umblat la el decant l-am montat dupa curatare, a mers perfect o perioada... Este posibil sa fie presiunea mica la ulei din cauza ca am folosit ulei mai prapadit? Ceva M40... la 10 lei / l biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1996 - MS xx SAF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kitzsteinhorn91
post 14 May 2013, 17:53
Post #5


KCY Garage


Group: Members
Posts: 919
Joined: 15 October 06
From: Ploiesti




Are dreptate sebymesteru, incearca sa schimbi filtrul de ulei si vezi daca se schimba ceva. Legat de ulei, sper sa nu arunce nimeni cu pietre in mine, dar toata treaba cu uleiul mineral mi se pare o prostie. Ala se punea pe vremuri pentru ca NU EXISTA ulei sintetic. In schimb uleiul sintetic are proprietatile mult peste cel mineral si nici nu lasa depuneri.


--------------------
Dacia 1300/1410 Sport 1975/1991 - PH 75/91 KCY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoldMD
post 14 May 2013, 17:57
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 199
Joined: 24 August 12
From: Iasi




1. Nu o mai tura la 5000 de ture fara presiune la ulei pentru ca o sa faci pagube mari motorului.
2. Miroase uleiul de pe joja, am patit si eu cand am schimbat pompa de benzina ca era desurubata membrana si mi-a umplut uleiul de benzina. Verifica nivelul, daca e mare si uleiul miroase a benzina, schimba pompa de benzina si uleiul.
3. Cel mai important, nu umbla cu masina asa. Cu cel mai prost ulei si filtru de pe pamant e inadmisibil sa nu ai presiune buna pe la 1500-2000 de ture.


--------------------
Dacia 1310 Break 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kata999
post 14 May 2013, 18:53
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 17 February 13
From: Tg Mures




Uleiul este foarte subtire si miroase a benzina... Am schimbat fisele si capacul la delcou, am verificat distanta la platina. Am apasat putin acceleratia si am dat la automat, timp de 5 - 10 secunde a mers perfect rotund si fara sunete ciudate. Cu motorul rece presiunea la ulei a urcat la maxim si la 1200 rpm era undeva la a treia linie. Dupa aproximativ 10 secunde a inceput din nou sa trepideze si cand am lasat acceleratia a murit. Am masurat bobina si intre +/- are 4 ohm, intre +/- si fisa la bijie are 6.3k ohmi.

This post has been edited by kata999: 14 May 2013, 18:56


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1996 - MS xx SAF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maho
post 14 May 2013, 18:56
Post #8


Membru rigido-flexibil


Group: Members
Posts: 5.219
Joined: 7 April 10
From: Brașov, orașul olimpic




QUOTE(GoldMD @ 14 May 2013, 18:57)
2. Miroase uleiul de pe joja, am patit si eu cand am schimbat pompa de benzina ca era desurubata membrana si mi-a umplut uleiul de benzina. Verifica nivelul, daca e mare si uleiul miroase a benzina, schimba pompa de benzina si uleiul.
*


Si care-i legatura intre pompa de benzina (indiferent de starea membranei) si baia de ulei ? Una sentimentala, poate icon_mrgreen.gif
Schimba uleiul, (cu unul mai bun) daca miroase a benzina, si pune si un filtru bun de ulei (Mann, de ex.).

This post has been edited by maho: 14 May 2013, 18:59


--------------------
Dacia 1310 1983
"Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Babaq139QMB2
post 14 May 2013, 19:02
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 408
Joined: 27 November 12
From: Bucuresti




QUOTE(kata999 @ 14 May 2013, 19:53)
Uleiul este foarte subtire si miroase a benzina... Am schimbat fisele si capacul la delcou, am verificat distanta la platina. Am apasat putin acceleratia si am dat la automat, timp de 5 - 10 secunde a mers perfect rotund si fara sunete ciudate. Cu motorul rece presiunea la ulei a urcat la maxim si la 1200 rpm era undeva la a treia linie. Dupa aproximativ 10 secunde a inceput din nou sa trepideze si cand am lasat acceleratia a murit. Am masurat bobina si intre +/- are 4 ohm, intre +/- si fisa la bijie are 6.3k ohmi.
*



E buna bobina de inductie , eu gasisem una din 1971 uite aici http://www.daciaclub.ro/Bobina-de-inductie...ml#entry3652470 , alta e buba la tine la daciuta ...


--------------------
Dacia 1310 din 1900 Toamna spre vara-sa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kitzsteinhorn91
post 14 May 2013, 19:29
Post #10


KCY Garage


Group: Members
Posts: 919
Joined: 15 October 06
From: Ploiesti




Ai verificat jiclorul de ralanti cum ti-am spus ? Reglajul aer/benzina ? N-are voie. Ori merge prost de la pornire pana la oprire ori ba.


--------------------
Dacia 1300/1410 Sport 1975/1991 - PH 75/91 KCY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kata999
post 15 May 2013, 17:49
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 20
Joined: 17 February 13
From: Tg Mures




Am reusit sa o repun in stare de functionare... Am schimbat carburatorul si acum merge bine. Am mai montat si un filtru de benzina, am adus avansul la 0 ( moment in care am descoperit ca nu am volanta aliniata cu linia de la cutie... trece de linie cu aproximativ 2 cm). Motorul merge rotund si nu mai are trepidatii... Urmeaza sa schimb uleiul si filtrul si revin cu detalii.
Uleiul este Aral 20w40, o sa pun si un tratament cu teflon.

This post has been edited by kata999: 15 May 2013, 17:51


--------------------
Dacia 1310 Berlina 1996 - MS xx SAF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 23:12
Forum Renault