Probleme Frana
![]() ![]() ![]() |
Probleme Frana
Cipi2012 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 30 July 12 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1999
|
|||
iulica89 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.265 Joined: 6 August 08 ![]() |
Ai aer in instalatie si oricum nu iei inspectia cu aerisitoarele rupte deci cumapara doua etriere din dezmembrari(DE FABRICA-cu serie pe ele) cu aerisitoarele bune(tragi de ele acolo sa vezi daca cedeaza filetul), iei de la Unix garnituri Autofren, iei si doua pistonase noi daca cele vechi sunt uzate/ruginite, iei lichid de frana Ate tot de la Unix, si faci aerisirea.
Intre timp te rogi ca lichidul de frana sa nu fi ros garniturile din celelalte elemente. Baga-te sub masina ca sa vezi ce si cum...Daca e umed repartitoru atunci il duci la magazin inapoi(incerci). PS:Trebuia sa'i ceri banii pe etriere daca idiotu a rupt aerisitoarele...Se puteau incalzi la o flacara si ieseau. PPS:Foloseste "search" inainte de deschiderea unui topic... This post has been edited by iulica89: 30 Jul 2012, 13:26 |
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
piston |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 31 July 12 ![]() |
Garniturile de frina se cumpara din timp si se pastreaza intr-o sticluta cu lichid de frina inauntru.
Garniturile de cauciuc contrafacute se umfla in lichidul de frina si astfel evitati sa le folositi la nevoie,in plus nu muncesti de doua ori. Eu inlocuiesc in fiecare an 0,5l lichid de frina din instalatie si am pompa de frina originala din 1995 pe masina.Cum se inegreste un pic lichidul de frina schimbati-l si voi in fiecare an si veti fii scutiti de multa bataie de cap in viitor.Ungeti aerisitoarele cu vaselina la exterior si folositi intotdeauna capacele de caucuic sa nu intre apa si mizeria. |
--------------------
logan
1,6
2007
|
|
daniel1994 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 15 February 12 From: Ocnita Dambovita ![]() |
Bun....sa-i spui acelui ''mecanic'' sa se lase de meserie...
Aerisiea franelor se face in felul urmator: 1-se scoate sonda de la pompa de frana 2-se aeriseste mai intai pompa de frana 3-se aeriseste roata stanga spate 4-se aeriseste roata dreapta stape 5-se aeriseste roata dreapta fata 6-se aeriseste roata stanga fata 7-se aeristeste din nou pompa de frana Dupa ce ai terminat de aerisit apesi pedala de frana de 2-3 ori mai puternic ca sa scoti pompa din avarie dupa care pui sonda inapoi de unde ai scos-o si acum ar trebuie sa ai frana destul de buna. Inainte de a efectua aerisirea...asigurate ca nu ai pierderi de lichid pe undeva prin sistemul de franare. Daca zici ca aerisitoarele de la etriere sunt rupte atunci v-a trebui sa schimbi etrierele. Aerisirea se face cu motorul oprit chiar daca are servo. Repartitorul ala cu tija pe care pretinzi tu ca l-ai schimbat defapt se numeste limitator si el are rolul de a limita presiunea de lichid la rotile pe spate in functie de greutatea masini....si daca nu ate scurgeri pe acolo nu ai dece sa il mai schimbi pentru ca nu prea se mai gaseste in comert limitatoare bune...Pune pe cineva sa iti apese pedala de frana si tu te uiti la el...daca apasa pe acea tija cand se apasa pedala si nu are pierderi de lichid atunci totul este in regula. Cat despre etriere nu te obosi sa cumperi noi pentru ca nici alea nu prea sunt bune.Cumpara din dezmembrari dar asigurate sa aive aerisitoare bune si de preferabil sa nu aive nici puncte de rugina pe pistonase...si le pui si tu un set de garnituri noi. Dupa ce ai facut treburile astea revino pe forum sa ne spui de ai facut... P.S : Data viitoare dai si tu un search ca s-a scris despre treaba asta de n ori. This post has been edited by daniel1994: 31 Jul 2012, 23:13 |
--------------------
Dacia
1310 Li
2000
|
|
ionutbrf |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 5 August 12 ![]() |
QUOTE(Cipi2012 @ 30 Jul 2012, 13:57) Am o dacia 1310 din anul 1999 berlina. Am probleme cu franele in felul urmator : am schimbat pompa de frana , servo , repartitorul de pe spate cu tije etc ce mai era pe acolo , placute de frana. vreo 1 sapt am avut frane bune dar acuma nu mai am deloc. adica este pedala foarte moale . Daca fac pedale se intareste. Pe fata nu mia putut face mecanicu aerisirea pt ca sau rupt aerisitoarele de la etriere , deci numa pe spate mia facut si la pompa si a mers 1 sapt nu mai mult . Intrebarea mea este sa schimb si etrierele cu tot cu pistonase si garnituri ? Daca da , ce etriere sami pun sau nu conteaza chiar asa de mult . Numa sa fie originale. Aerisirea nu se face cu motorul pornit avand in vedere ca este servo? Am citit ca atunci cand se va face aerisirea sa scot si sonda de la pompa . Nu mia scoso mecanicu respectiv. sau are vreun rost sa mai schimb si etrierele cu tot cu pistonase? sau sa ma duc sa-mi mai faca odata aerisirea dar cu sonda de la pompa de frana scoasa? El mia spus sa mai cumpar un repartitor ca poate nu ar fi bun ala care mi la pus . Tot nou e si ala . Sau aveti o recomadare pt repartitot? poti sa schimbi tot ce vrei tot asa o sa tina dupa un anumit timp tot la fund o sa tina verifica discurile de frana altceva nai ce sai faci eu iam schimbat tot in afara de discuri ca nam mai apucat sai schimb si discurile si dupa 2-3 saptamani tot la fund tineau |
--------------------
dacia berlina li
dacia
2000
- ph-78-brf
|
|
daniel1994 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 15 February 12 From: Ocnita Dambovita ![]() |
QUOTE(ionutbrf @ 5 Aug 2012, 13:26) poti sa schimbi tot ce vrei tot asa o sa tina dupa un anumit timp tot la fund o sa tina verifica discurile de frana altceva nai ce sai faci eu iam schimbat tot in afara de discuri ca nam mai apucat sai schimb si discurile si dupa 2-3 saptamani tot la fund tineau un mecanic bun rezolva problema oricare ar fi ea |
--------------------
Dacia
1310 Li
2000
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
salut,
de ceva vreme cand apas pedala de frana scartaie, e genul de scartait ca de arc comprimat....si asta se manifesta doar in mers, pe loc daca apas pedala nu se mai simte/aude scartaitul respectiv ce poate sa fie? multumesc, |
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#8
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
localizeaza zgomotul, nu e de la pedalier??
This post has been edited by ct-03-tvy: 23 Apr 2013, 21:16 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
tind sa cred ca este de la pedala, dar cu masina pe loc nu se mai aude, face asa doar in mers
|
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
bashtalu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.051 Joined: 9 September 06 From: Bucuresti ![]() |
zgomotul de arc se aude in pompa nu la pedala
|
--------------------
Audi
A4
2005
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Am o mica mare problema. In noaptea de inviere cand am fost cu Draciuta, prima oara cand am apasat pedala de frana m-am speriat pentru ca s-a dus pana aproape la fund, prindea pe ultimi 10-5 cm de cursa, la intoarcere am condus putin mai sportiv si ciudat ca pedala s-a mai intarit putin. Urmatoarea zi pedala iar fleasca, astazi cand am mers la faculta si-a mai revenit.
Care ar putea sa fie cauza? Pierderi de lichid nimic nici macar o picatura, franele sunt aerisite cu furtun transparent pe aerisitor si dat drumu sa curga frumos fara bule in borcanel, saboti pe spate sunt reglati la 10 dinti blocheaza rotile pe asfalt. Tot ce a ramas e pompa de frana sau servo-frana... cum le-as putea verifica fara se le dau jos? Mentionez ca e dublu circuit cu 4 tevi. Orice parere si critica e bine primita! |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Deci acuma e bai mare de tot! Am schimbat pistoanele din pompa si nu mai am frana defel, am desfacut si la pedata piulita de tot si abia umpic de tot imi franeaza cand pedala e lipita de podea.
Alta problema, cand am aerisit rotile din spate tot imi iesea aer la greu, da pe unde ar putea sa traga aer nu stiu ca nu se vede scurs lichid niciunde. Mi-a spus cineva ca ar putea fi distribuitoru ala din spate... Chiar nu mai stiu ce sa ma fac cu ea... Nu am curaj sa umblu cu ea in halu asta. Daca stie cineva un mecanic bun care se pricepe la frane de Dacii in Arad sa-mi spuna si mie ca nu mai stiu la cine sa merg... |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
ghitza |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
innainte sa umbli in pompa ai avut frane?sigur ai pus bine pistonasele ?splinturile de la pistonase le-ai montat corect?adica cu deschizatura catre fata masini altfel nu deschide supapele din pompa,asigurate ca pompa e k si pe urma treci mai departe ,si circuitu de ICP sa nu fie intepenit sau oringurile ciupite si puse in ordine corecta,daca esti sigur de toate astea ca sunt k treci la aerisire ,incepi cu spatele dreapta si tot asa pana in fata PRIN CADERE faci nu la pedala ca il spumezi si nu faci nimic in afara de febra musculara,ne mai zici ce ai rezolvat
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
NICK82 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 20 November 07 ![]() |
Trebuie amorsata pompa bine inainte de a o monta la loc.
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- ph-xx-yyy
|
|
ghitza |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
si daca nu e montat in ea corect ce amorsezi?asa bine o poti amorsa si pe masina fara conductele montate
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Inainte de a umbla aveam frana doar pe ultimi 5-10 cm de cursa, pistonasele sunt puse corect, arcurile la fel, splinturile cu deschizatura catre servo, pistonasele de la sonda ICP sunt puse in ordine si corect cu oringuri noi.
La aerisire a fost o buba ca sa zic asa, am incercat sa o fac prin cadere dar abia picura asa ca am dat la pedale dar pe spate tot imi scotea aer, cred ca am completat cu aproape 500ml pana am facut la roata din spate stanga (cu asta am inceput) si tot imi scotea aer, de curs nu curge pe niciunde si nivelul in vas e acelasi tot timpul si asta ma baga in ceata ca nu stiu pe unde trage aer... Probabil ca o sa o dau iar jos si o sa mai verific inca o data, poate din neatentie la sonda ICP nu le-am pus bine. Cand o sa mai reusesc sa fac ceva la ea o sa postez, eu stand la bloc e mai greu sa lucrez in parcare cu toti curiosii si "mecanicii"... |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
ghitza |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
uite cum se aeriseste postu 16 http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5161&st=0 daca ai pe spate uzura la saboti si cilindri fac cursa mare o sa ai pedala toto la podea,trage frana de mana se vezi se intareste?da prima data arunca un ochi cum trebuie sa fie si o sa vezi ca sigur ai pompa in avarie sau ceva nu e bine montat in ea ,bafta
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ChrisSs |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 9 December 12 From: Arad ![]() |
Saboti au fost shimbati acu 2 ani, acu 2-3 saptamani i-am reglat la 9 dinti imi blocheaza rotile pe asfalt, daca trag frana de mana cursa la pedala e aceeasi si nici nu prezinta semne ca ar fi uzati excesiv. Am citit ce mi-ai spus dar la mine prindeau toate rotile, aerisirea o faceam corect cum spuneau multi, adica prin cadere si ordinea corecta a rotilor dar tot timpu acelasi rezultat.
A fost ieri in trecere un nene mecanic cu 20 de ani experienta in service care a lucrat mai mult pe dacii si a zis ca de la pompa sunt toate problemele inclusiv ca tot timpu am aer la rotile din spate, astazi o sa merg la el sa vada ce si cum. Cand o sa ma intorc o sa revin cu un edit si spun ce s-a facut si daca s-a rezolvat problema. Si daca nici asa nu o sa rezolv problema probabil ca o sa strang din dinti si o sa schimb pompa (probabil ca va fi adaptata una de masina straina), tevile si repartiroul... EDIT Revin cu noutati, a dat nenea mecanicu pompa mea jos si dupa cateva incercari de a scoate stifturile si cateva cuvinte de "lauda" mai tarziu a lasat-o balta, a luat o pompa mai veche tot dublu circuit a facut-o bucati, a luat pistonasele mele alea vechi, le-a pus garnituri noi, a scos pistonasele de la sonda ICP de la pompa mea si le-a pus in astalalta, a verificat daca face pompa presiune fara lichid in ea, apoi a amorsat-o. A trecut la servo, a desfacut putin tija a montat pompa si s-a uitat daca(,) curge lichid unde vin montate conductele, nu curgea la conductele de fata asa ca a mai strans putin tija pana a inceput sa curga si pe la coductele de fata, a montat conductele, a aerisit pompa si rotile si acuma am frane ca la o masina straina, numa ating putin pedala si deja ma dezlipeste de scaun. Sa nu uit, o spus ca repartitoru era intepenit si a dat cu WD40 pe el, m-a pus sa fac cateva pedale sanatoase si si-a dat drumu. Tot respectu pentru el! La cati am fost mai mult mi-au facut probleme decat sa repare. Multumesc si celor de pe forum care au avut rabdare cu mine! ![]() This post has been edited by ChrisSs: 23 May 2013, 19:44 |
--------------------
Dacia
1310 Break
2004 CLi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:01 |