CP in plus...
![]() ![]() ![]() |
CP in plus...
motorsport_2005 |
![]()
Post
#331
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|||
ABG |
![]()
Post
#332
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
QUOTE(cristidb @ 29 Sep 2005, 15:45) La F1 scade turatia de la 19 la 17000 rpm. Evident ca se poate face o cutie cu trepte apropiate. Dar la masini de strada nu e asa. Oricum daca de la 5000 turatia cade la 3000, atunci pe cutia aia de la 8000 turatia va cadea la 4800 nu la 7000. Asta e evident. Si va mai suparati ca ma apuc de glume. Mai hombre, ce scriam eu acolo e posibil daca vrei si in realitate, dar am dat niste valori ca sa-mi exemplific ideea si s-o argumentez in acelasi timp. Obsedat mai esti de calcule. Opreste-te din calculat din cand in cand si mai vezi si peste 1m in fata ta. MOTORSPORT iti multumesc de explicatii - eu nu prea am rabdare sa le dau. Trebuie sa recunosc ca te pricepi. Romani: va ordon! Bateti campii ! cristidb - tu esti din ciclul asta Cand ai sa inveti sa nu te mai superi si pe umbra ta, ai sa intelegi si ai sa vezi mult mai multe. |
-------------------- |
|
cristidb |
![]()
Post
#333
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Umbland la daportul diferentialului si la diametrul rotii nu modifici caderea de turatie la schimbarea dintr-o treapta in alta.
Atat timp cat rapoartele treptelor raman la fel, caderea de turatie la schimbare va fi aceeasi indiferent de diferential sau diametrul rotii. De la 8000 tot la 4800 cade. Pentru ca turatia sa cada cu 1000 de ture la 8000 rpm trebuie ca rapoartele treptelor sa fie apropiate. In cazul asta obtii ori o cutie scurta,cu care nu poti ajunge la viteze mari, ori una cu cu treptele inferioare mai lungi, dar in treptele superioare poti atinge o viteza mare, ori solutia de compromis cu 1,2,3 apropiate, 4 si 5 apropiate si diferenta mai mare intre 3 si 4, in care la una din schimbari turatia cade mai mult, sau 1,2,3 scurte si 4,5 lungi. Aici e un javascript care demonstreaza ce am spus mai sus: http://www.et-studios.com/motorsports/gears/gears.html |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#334
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
daca stii masina lui catalin poate o sa crezi mai multe...tu nu stii/ ai vazut o cutie cu adevarat scurta.
This post has been edited by motorsport_2005: 29 Sep 2005, 15:18 |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
valisupernova |
![]()
Post
#335
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 20 October 04 ![]() |
Am auzit si de masina lui Catalin acum...saracul nu stia nimic, si nu va sti niciodata. Cutia este excelenta intr-adevar, dar daca nu ii faceam eu rost de ea n-ar fi avut nimic. Nici acum probabil ca habar n-are ca grupul din cutia aia este 8: 35. Nici motor n-ar fi avut in viata lui. Dupa ce i-am facut axa de 327 grade, a ajuns profesor si vad ca acum toti se pricep la axe cu came, chiar au si proiectat...cand credea ca a invatat ceva, si-a uitat prietenii si a devenit profesor. Inca ceva...dupa opiniile lui Catalin fonta blocului de Dacie e deformabila, elastica chiar...no comment.
|
--------------------
dacia
supernova
- B 24 MWO
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#336
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
SGM.MYKE |
![]()
Post
#337
|
![]() Membru cu gargauni la cap Group: Members Posts: 584 Joined: 10 August 05 From: Stuttgart ![]() |
QUOTE(ABG @ 24 Sep 2005, 12:41) .... Pentru informare, axa cu came nu este facuta din materiale tari de speriat si nici macar nu este tratata. Daca dai cu ea de pamant se mai si ciobeste.... Nu te supara pe mine, dar gresesti. Axele cu came sunt tratate cu siguranta ( durificare superficiala ) pentru a mari rezistenta la uzura, daca nu ar fi tratate s-ar distruge foarte repede. Iar faza cu ciobitul este o dovada clara ca este durificata pentru ca otelul este cu atat mai casant cu cat este mai dur ( continut de Carbon mai ridicat, pana la 2,14% C otel, iar dupa, fonta, diagrama Fe - C ), daca nu era tratata nu se ciobea ci se deforma plastic. ( toate astea le spun ca inginer mecanic, specialist in stiinta materialelor ). ![]() |
--------------------
Honda
Integra TypeR
1999_1.8 190CP Stiu putin, dar vreau mai mult.
|
|
anndi |
![]()
Post
#338
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
valisupernova |
![]()
Post
#339
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 20 October 04 ![]() |
QUOTE(motorsport_2005 @ 30 Sep 2005, 14:50) el zicea altceva... nu prea mai conteaza acum. dar nu cumva este grupul care s-a pus initial pe r12 tipul 352, indice 01, alaturi de 8x31? Pe Renault 12 s-a pus si grupul 8: 31 si 8: 35, intr-adevar. Insa atentie: cutia cu indicele 352 este in 4 trepte. Cutia cu 5 trepte este 365, iar serie 8 : 35 nu a existat pt aceasta cutie, decat pt echipamente speciale ( unele Dacii papuc, cu toate ca in genere astea au avut 8 : 33 - evident papucii cu tractiune fata ). Cutia de care vbim ( a lui Catalin ) era demontata de pe o fosta Dacia Sport de competitii ( mi se pare ca masina fusese pregatita la vremea respectiva de Sandrino, actualmente se ocupa de Ford-ul lui Baldescu). Normal ca de la Catalin, s-a auzit altceva - avea talentul sa-si aroge meritele altora ( mai ales ale mele) si cand incepea sa spune ce are pe masina se incurca in propriile ite. Cutia de pe masina lui Catalin ( B 77 VCD - pt a nu se confunda cu altcineva), a fost demontata de un bun prieten inainte de a fi pusa pe masina - eram si noi curiosi sa vedem grupul si rapoartele - deci iti spun cu siguranta pt ca sunt in cunostinta de cauza. |
--------------------
dacia
supernova
- B 24 MWO
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Motorul lui de 1.6 nu avea mai mult de 100 CP, se preta binisor pe cutia aia.
Rapoartele cutiei de viteze trebuiesc gandite in functie de puterea motorului, si de diametrul rotilor cu care va fi echipata masina Pentru motorul meu e prea scurta cutia de serie cu 9x34, si 185/60/13. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
valisupernova |
![]()
Post
#341
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 20 October 04 ![]() |
Pt etajarea corecta a unei cutii de viteze se tine seama de cuplul maxim al motorului, puterea maxima si implicit turatiile la care se realizeaza cei doi parametri. Apoi se intocmeste asa numita " diagrama fierastrau" - a se vedea " Dinamica Autovehiculelor".
|
--------------------
dacia
supernova
- B 24 MWO
|
|
valisupernova |
![]()
Post
#342
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 20 October 04 ![]() |
Motorul lui Catalin era departe de maxim, lucrurile de finete se fac pt cine merita asta. La alimentarea individuala a cilindrilor prin carburatie, are o importanta deosebita acordarea profilului camei folosite cu forma galeriei de admisie, de asemenea inclinarea corecta a carburatoarelor fata de planul orizontal al galeriei, lungimea galeriei, de asemenea forma si dimensiunile galeriei de evacuare raportate la profilul camei supapei de evacuare, avansurile si intarzierile folosite la deschiderea si inchiderea supapelor pt a crea la turatii ridicate postumplerea rezultata din intervalul de incrucisare al supapelor si de asemenea, supraumplerea acustica.
|
--------------------
dacia
supernova
- B 24 MWO
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#343
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
----
This post has been edited by B-34-SGM: 3 Oct 2005, 15:25 |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#344
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(valisupernova @ 1 Oct 2005, 17:57) ...La alimentarea individuala a cilindrilor prin carburatie, are o importanta deosebita acordarea profilului camei folosite cu forma galeriei de admisie, de asemenea inclinarea corecta a carburatoarelor fata de planul orizontal al galeriei, ... forma galeriei de admisie?...? ei, ce mai conteaza cateva grade in plus sau minus la inclinarea carburatoarelor? ![]() valisn, vezi ca astia de pe la curse fura si ei ... ![]() |
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
valisupernova |
![]()
Post
#345
|
![]() Membru Group: Members Posts: 126 Joined: 20 October 04 ![]() |
Treaba cu furatul e relativa, stai linistit. Degeaba ai piesele care trebuie lipite daca n-ai liantul.
|
--------------------
dacia
supernova
- B 24 MWO
|
|
zzero |
![]()
Post
#346
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 313 Joined: 19 July 04 From: Constanta ![]() |
off-topic:
http://www.4tuning.ro/bazar/bzdet.asp?id=10620 Poate intereseaza pe cineva.......motor de gordini de vanzare.Am gasit intamplator anuntul si m-am gandit sa il pun sa il vedeti......poate nu toti au timp de pierdut pe net.... |
--------------------
Dacia
Solenza
- CT-06-VRY
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#347
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
matrafox |
![]()
Post
#348
|
Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 2 May 05 ![]() |
la un motor de 1300 cmc si 40 kw ,mi-ati putea spune daca un carburator dublu-corp webber sau solex ,volanta usurata si echilibrata,axa cu came cam pe la 320 grade si chiulasa ajustata ar putea face motorul mai sprinten sau il va ineca datorita capacitatii mici ?daca s-ar putea face aceste modificari cam la ce consum sa ma pot astepta intr-un mers normal ptr ca stiu ca la cel in forja este relativ
|
--------------------
dacia
1310 tlx
- CT-02-GVS
|
|
motorsport_2005 |
![]()
Post
#349
|
Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 15 April 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
supernova
- CT - 19 - VEV
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#350
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
adica tub venturi...
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
geti |
![]()
Post
#351
|
![]() sofer corupt Group: Members Posts: 304 Joined: 25 July 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(drakool21 @ 7 Aug 2005, 01:34) era vorba despre un motor de dacia modificat care sa scoata 75 de cai (100 a zis omu, dar 100 e mai greu de obtinut, am zis 75 sa fim un pic mai realisti), nu despre un motor "din fabrica"...ultimu tip de berlina (zambetul lui iliescu) are in certificat 46KW...adica aproximativ 60 de cai... Te contrazi a mea e de 1600 are 51 KW adica 69 cai si e din fabrica.E vorba de dacia 1310 an fab 200 si e pe injectie |
--------------------
dacia
Cielo si Vectra
- IS OO GTO A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
|
|
geti |
![]()
Post
#352
|
![]() sofer corupt Group: Members Posts: 304 Joined: 25 July 05 From: Iasi ![]() |
Am mancat cateva litere si cifre.Scuze
![]() |
--------------------
dacia
Cielo si Vectra
- IS OO GTO A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
|
|
ABG |
![]()
Post
#353
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 11 May 04 From: Constanta ![]() |
|
-------------------- |
|
anndi |
![]()
Post
#354
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
si 3 cai se castiga din delco? atunci cat casigi daca pui aprindere si delco de bmw + evacuare+ compresie marita?
|
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
cristidb |
![]()
Post
#355
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
3 cai nu se castiga din delco. 3 cai se pierd la delcoul prost. Eu am avut din ala si mergea prost. Am reusit sa-l fac sa mearga bine doar inlocuind primul arc (cel subtire care actioneaza de la turatii mici) cu unul de la un delco de 1400.
Practic avea prea mult avans la 2300-3000 ture. Pentru a nu tacani la turatia asta trebuia sa reduc avansul initial si aveam avans mic si la relanti si la turatie mare. La relanti se compensa cu un avans vacuumatic mai mare, dar la turatie mare tot nu avea suficient avans. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
anndi |
![]()
Post
#356
|
Membru autentic Group: Members Posts: 932 Joined: 13 December 04 From: Timisoara ![]() |
aha! am inteles! eu inseamna ca aveam pe nova delco din ala beton si tot 72 de cai avea in talon. pe nova gti tot 72 de cai aveam! si motorul meu de nova cand a murit cred ca avea vo 60
![]() |
--------------------
Renault
Megane GT220
GrandTour 2014
|
|
ionut17 |
![]()
Post
#357
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 18 August 05 From: Roman ![]() |
Manual de tuning pentru toti - ia-l si citeste-l(e in engleza)
http://www.4tuning.ro/forum/viewtopic.php?t=9345 |
--------------------
Dacia
1310
VW Bora
|
|
matrafox |
![]()
Post
#358
|
Membru autentic Group: Members Posts: 238 Joined: 2 May 05 ![]() |
oricum cu consumul si cu surplusul de putere adus de un carb dublu-corp prrgresiv nu m-a lamurit nimeni.nu vreau sa pun pe masina asa ceva si sa vad ca papa dublu decat inainte si senzatie nexam
![]() |
--------------------
dacia
1310 tlx
- CT-02-GVS
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#359
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
``GTI`` |
![]()
Post
#360
|
![]() Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 24 May 05 ![]() |
superrrrrrrrrrrrr prinderile de capota !!!!!! Bravo , te mai admir inca o data de unde le-ai laut si cat????
|
--------------------
dacia
1310
- bv Audi A6 2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2025 - 00:00 |