DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

13 Pages « < 10 11 12 13 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> CP in plus...

motorsport_2005
post 29 Sep 2005, 14:03
Post #331


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




cristi, masinile de f1 se apropie de 300 km./h este normal sa aiba o cutie mai lunga. eu ma refeream la cutiile scurte, de coasta cum sunt cunoscute de unii. nu te grabi in afiermatii. daca te uiti intr-o carte ai sa vezi ca la dacie sunt trei grupuri. daca faci raportul lor obtii rezultate diferite.
pt. ca mai stii ceva stiinte exacte: masoara desfasurata unei roti cu ce talon vrei. la o turatie ipotetica a motorului de 5000, ia in calcul grupul de 8/33 si apoi 9/34. raportul din cutie in treapta a 5-a sa fie si el constant, sa zicem 0.8 apoi inmultesti cu desfasurata rotii. obtii o viteza ideala, fara frecari...
in cele doua cazuri o sa obtii 2 viteze diferite. cel mai mic rezultat este pentru demaraj, nu pt. viteza maxima. cea mai scurta se plafoneaza ca viteza maxima mai repede, dar atinge aceasta viteza intr-un interval de timp mai scurt.
daca reusesti sa lungesti si raportele cutiei, o sa obtii o cutie care scade in jur de 1000 de ture la schimbarea vitezei.


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ABG
post 29 Sep 2005, 14:24
Post #332


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 11 May 04
From: Constanta




QUOTE(cristidb @ 29 Sep 2005, 15:45)
La F1 scade turatia de la 19 la 17000 rpm. Evident ca se poate face o cutie cu trepte apropiate. Dar la masini de strada nu e asa.
Oricum daca de la 5000 turatia cade la 3000, atunci pe cutia aia de la 8000 turatia va cadea la 4800 nu la 7000. Asta e evident.
*


Si va mai suparati ca ma apuc de glume. Mai hombre, ce scriam eu acolo e posibil daca vrei si in realitate, dar am dat niste valori ca sa-mi exemplific ideea si s-o argumentez in acelasi timp. Obsedat mai esti de calcule. Opreste-te din calculat din cand in cand si mai vezi si peste 1m in fata ta.
MOTORSPORT iti multumesc de explicatii - eu nu prea am rabdare sa le dau. Trebuie sa recunosc ca te pricepi.

Romani: va ordon!
Bateti campii !
cristidb - tu esti din ciclul asta

Cand ai sa inveti sa nu te mai superi si pe umbra ta, ai sa intelegi si ai sa vezi mult mai multe.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 29 Sep 2005, 15:04
Post #333


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Umbland la daportul diferentialului si la diametrul rotii nu modifici caderea de turatie la schimbarea dintr-o treapta in alta.
Atat timp cat rapoartele treptelor raman la fel, caderea de turatie la schimbare va fi aceeasi indiferent de diferential sau diametrul rotii. De la 8000 tot la 4800 cade.
Pentru ca turatia sa cada cu 1000 de ture la 8000 rpm trebuie ca rapoartele treptelor sa fie apropiate.
In cazul asta obtii ori o cutie scurta,cu care nu poti ajunge la viteze mari, ori una cu cu treptele inferioare mai lungi, dar in treptele superioare poti atinge o viteza mare, ori solutia de compromis cu 1,2,3 apropiate, 4 si 5 apropiate si diferenta mai mare intre 3 si 4, in care la una din schimbari turatia cade mai mult, sau 1,2,3 scurte si 4,5 lungi.

Aici e un javascript care demonstreaza ce am spus mai sus:
http://www.et-studios.com/motorsports/gears/gears.html


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 29 Sep 2005, 15:16
Post #334


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




daca stii masina lui catalin poate o sa crezi mai multe...tu nu stii/ ai vazut o cutie cu adevarat scurta.

This post has been edited by motorsport_2005: 29 Sep 2005, 15:18


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 30 Sep 2005, 14:24
Post #335


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




Am auzit si de masina lui Catalin acum...saracul nu stia nimic, si nu va sti niciodata. Cutia este excelenta intr-adevar, dar daca nu ii faceam eu rost de ea n-ar fi avut nimic. Nici acum probabil ca habar n-are ca grupul din cutia aia este 8: 35. Nici motor n-ar fi avut in viata lui. Dupa ce i-am facut axa de 327 grade, a ajuns profesor si vad ca acum toti se pricep la axe cu came, chiar au si proiectat...cand credea ca a invatat ceva, si-a uitat prietenii si a devenit profesor. Inca ceva...dupa opiniile lui Catalin fonta blocului de Dacie e deformabila, elastica chiar...no comment.


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 30 Sep 2005, 14:50
Post #336


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(valisupernova @ 30 Sep 2005, 14:24)
... grupul din cutia aia este 8: 35. ...
*


el zicea altceva... nu prea mai conteaza acum. dar nu cumva este grupul care s-a pus initial pe r12 tipul 352, indice 01, alaturi de 8x31?

This post has been edited by motorsport_2005: 30 Sep 2005, 14:51


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SGM.MYKE
post 30 Sep 2005, 15:09
Post #337


Membru cu gargauni la cap


Group: Members
Posts: 584
Joined: 10 August 05
From: Stuttgart




QUOTE(ABG @ 24 Sep 2005, 12:41)

  .... Pentru informare, axa cu came nu este facuta din materiale tari de speriat si nici macar nu este tratata. Daca dai cu ea de pamant se mai si ciobeste....

 
*




Nu te supara pe mine, dar gresesti.
Axele cu came sunt tratate cu siguranta ( durificare superficiala ) pentru a mari rezistenta la uzura, daca nu ar fi tratate s-ar distruge foarte repede. Iar faza cu ciobitul este o dovada clara ca este durificata pentru ca otelul este cu atat mai casant cu cat este mai dur ( continut de Carbon mai ridicat, pana la 2,14% C otel, iar dupa, fonta, diagrama Fe - C ), daca nu era tratata nu se ciobea ci se deforma plastic. ( toate astea le spun ca inginer mecanic, specialist in stiinta materialelor ). smile.gif


--------------------
Honda Integra TypeR 1999_1.8 190CP
Stiu putin, dar vreau mai mult.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 30 Sep 2005, 19:34
Post #338


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




QUOTE(ydaniel @ 29 Sep 2005, 10:29)
anndi si carbul tau are soc cu apa?pai la passat cel mai mic motor e de 1,796 de prin vremea aia!
*


era pe apa dar iarna imi pornea fara probleme si fara soc. am facut relantiul la 650 la rece si la cald statea undeva la 900. cam asa ceva era.


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 30 Sep 2005, 19:52
Post #339


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




QUOTE(motorsport_2005 @ 30 Sep 2005, 14:50)
el zicea altceva... nu prea mai conteaza acum. dar nu cumva este grupul care s-a pus initial pe r12 tipul 352, indice 01, alaturi de 8x31?
*



Pe Renault 12 s-a pus si grupul 8: 31 si 8: 35, intr-adevar. Insa atentie: cutia cu indicele 352 este in 4 trepte. Cutia cu 5 trepte este 365, iar serie 8 : 35 nu a existat pt aceasta cutie, decat pt echipamente speciale ( unele Dacii papuc, cu toate ca in genere astea au avut 8 : 33 - evident papucii cu tractiune fata ). Cutia de care vbim ( a lui Catalin ) era demontata de pe o fosta Dacia Sport de competitii ( mi se pare ca masina fusese pregatita la vremea respectiva de Sandrino, actualmente se ocupa de Ford-ul lui Baldescu). Normal ca de la Catalin, s-a auzit altceva - avea talentul sa-si aroge meritele altora ( mai ales ale mele) si cand incepea sa spune ce are pe masina se incurca in propriile ite. Cutia de pe masina lui Catalin ( B 77 VCD - pt a nu se confunda cu altcineva), a fost demontata de un bun prieten inainte de a fi pusa pe masina - eram si noi curiosi sa vedem grupul si rapoartele - deci iti spun cu siguranta pt ca sunt in cunostinta de cauza.


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 1 Oct 2005, 03:54
Post #340


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Motorul lui de 1.6 nu avea mai mult de 100 CP, se preta binisor pe cutia aia.

Rapoartele cutiei de viteze trebuiesc gandite in functie de puterea motorului, si de diametrul rotilor cu care va fi echipata masina

Pentru motorul meu e prea scurta cutia de serie cu 9x34, si 185/60/13.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 1 Oct 2005, 17:41
Post #341


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




Pt etajarea corecta a unei cutii de viteze se tine seama de cuplul maxim al motorului, puterea maxima si implicit turatiile la care se realizeaza cei doi parametri. Apoi se intocmeste asa numita " diagrama fierastrau" - a se vedea " Dinamica Autovehiculelor".


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 1 Oct 2005, 17:57
Post #342


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




Motorul lui Catalin era departe de maxim, lucrurile de finete se fac pt cine merita asta. La alimentarea individuala a cilindrilor prin carburatie, are o importanta deosebita acordarea profilului camei folosite cu forma galeriei de admisie, de asemenea inclinarea corecta a carburatoarelor fata de planul orizontal al galeriei, lungimea galeriei, de asemenea forma si dimensiunile galeriei de evacuare raportate la profilul camei supapei de evacuare, avansurile si intarzierile folosite la deschiderea si inchiderea supapelor pt a crea la turatii ridicate postumplerea rezultata din intervalul de incrucisare al supapelor si de asemenea, supraumplerea acustica.


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 2 Oct 2005, 23:40
Post #343


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




----

This post has been edited by B-34-SGM: 3 Oct 2005, 15:25


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 3 Oct 2005, 10:33
Post #344


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(valisupernova @ 1 Oct 2005, 17:57)
...La alimentarea individuala a cilindrilor prin carburatie, are o importanta deosebita acordarea profilului camei folosite cu forma galeriei de admisie, de asemenea inclinarea corecta a carburatoarelor fata de planul orizontal al galeriei, ...
*


forma galeriei de admisie?...?
ei, ce mai conteaza cateva grade in plus sau minus la inclinarea carburatoarelor? biggrin.gif
valisn, vezi ca astia de pe la curse fura si ei ... smile.gif


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valisupernova
post 3 Oct 2005, 14:01
Post #345


Membru


Group: Members
Posts: 126
Joined: 20 October 04




Treaba cu furatul e relativa, stai linistit. Degeaba ai piesele care trebuie lipite daca n-ai liantul.


--------------------
dacia supernova - B 24 MWO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zzero
post 3 Oct 2005, 16:45
Post #346


Membru autentic


Group: Members
Posts: 313
Joined: 19 July 04
From: Constanta




off-topic:
http://www.4tuning.ro/bazar/bzdet.asp?id=10620

Poate intereseaza pe cineva.......motor de gordini de vanzare.Am gasit intamplator anuntul si m-am gandit sa il pun sa il vedeti......poate nu toti au timp de pierdut pe net....


--------------------
Dacia Solenza - CT-06-VRY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 4 Oct 2005, 11:58
Post #347


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(valisupernova @ 3 Oct 2005, 14:01)
...Degeaba ai piesele care trebuie lipite daca n-ai liantul.
*


eh, intotdeauna lipseste ceva... smile.gif dar in lumea curselor se minte mult... mai ales cand e vorba de cineva mai putin cunoscator (ex. ca mine).


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrafox
post 4 Oct 2005, 13:25
Post #348


Membru autentic


Group: Members
Posts: 238
Joined: 2 May 05




la un motor de 1300 cmc si 40 kw ,mi-ati putea spune daca un carburator dublu-corp webber sau solex ,volanta usurata si echilibrata,axa cu came cam pe la 320 grade si chiulasa ajustata ar putea face motorul mai sprinten sau il va ineca datorita capacitatii mici ?daca s-ar putea face aceste modificari cam la ce consum sa ma pot astepta intr-un mers normal ptr ca stiu ca la cel in forja este relativ


--------------------
dacia 1310 tlx - CT-02-GVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 4 Oct 2005, 14:38
Post #349


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(matrafox @ 4 Oct 2005, 13:25)
...mi-ati putea spune daca un carburator dublu-corp webber sau solex ...
*


vezi ce difuzor ii pui...


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 5 Oct 2005, 01:04
Post #350


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




adica tub venturi...


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geti
post 5 Oct 2005, 10:31
Post #351


sofer corupt


Group: Members
Posts: 304
Joined: 25 July 05
From: Iasi




QUOTE(drakool21 @ 7 Aug 2005, 01:34)
era vorba despre un motor de dacia modificat care sa scoata 75 de cai (100 a zis omu, dar 100 e mai greu de obtinut, am zis 75 sa fim un pic mai realisti), nu despre un motor "din fabrica"...ultimu tip de berlina (zambetul lui iliescu) are in certificat 46KW...adica aproximativ 60 de cai...
*


Te contrazi a mea e de 1600 are 51 KW adica 69 cai si e din fabrica.E vorba de dacia 1310 an fab 200 si e pe injectie


--------------------
dacia Cielo si Vectra - IS OO GTO
A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geti
post 5 Oct 2005, 10:41
Post #352


sofer corupt


Group: Members
Posts: 304
Joined: 25 July 05
From: Iasi




Am mancat cateva litere si cifre.Scuze tongue.gif


--------------------
dacia Cielo si Vectra - IS OO GTO
A gresi este uman dar te face sa te simti divin.Murphi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ABG
post 5 Oct 2005, 15:01
Post #353


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 11 May 04
From: Constanta




QUOTE(geti @ 5 Oct 2005, 12:31)
Te contrazi a mea e de 1600 are 51 KW adica 69 cai si e din fabrica.E vorba de dacia 1310 an fab 200 si e pe injectie
*


Asta din cauza ca ai catalizator. 1.6 aspirat are 72 si 75 CP din pentru ca au fost 2 tipuri de delcouri pentru ele.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 8 Oct 2005, 02:54
Post #354


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




si 3 cai se castiga din delco? atunci cat casigi daca pui aprindere si delco de bmw + evacuare+ compresie marita?


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 8 Oct 2005, 08:24
Post #355


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




3 cai nu se castiga din delco. 3 cai se pierd la delcoul prost. Eu am avut din ala si mergea prost. Am reusit sa-l fac sa mearga bine doar inlocuind primul arc (cel subtire care actioneaza de la turatii mici) cu unul de la un delco de 1400.
Practic avea prea mult avans la 2300-3000 ture. Pentru a nu tacani la turatia asta trebuia sa reduc avansul initial si aveam avans mic si la relanti si la turatie mare. La relanti se compensa cu un avans vacuumatic mai mare, dar la turatie mare tot nu avea suficient avans.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anndi
post 9 Oct 2005, 15:24
Post #356


Membru autentic


Group: Members
Posts: 932
Joined: 13 December 04
From: Timisoara




aha! am inteles! eu inseamna ca aveam pe nova delco din ala beton si tot 72 de cai avea in talon. pe nova gti tot 72 de cai aveam! si motorul meu de nova cand a murit cred ca avea vo 60 biggrin.gif


--------------------
Renault Megane GT220 GrandTour 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut17
post 12 Oct 2005, 16:37
Post #357


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 18 August 05
From: Roman




Manual de tuning pentru toti - ia-l si citeste-l(e in engleza)
http://www.4tuning.ro/forum/viewtopic.php?t=9345


--------------------
Dacia 1310 VW Bora
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrafox
post 17 Oct 2005, 22:24
Post #358


Membru autentic


Group: Members
Posts: 238
Joined: 2 May 05




oricum cu consumul si cu surplusul de putere adus de un carb dublu-corp prrgresiv nu m-a lamurit nimeni.nu vreau sa pun pe masina asa ceva si sa vad ca papa dublu decat inainte si senzatie nexam wink.gif mentinonez ca motorul este de 1300


--------------------
dacia 1310 tlx - CT-02-GVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 19 Oct 2005, 01:28
Post #359


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




dyno

Attached thumbnail(s)
CIMG0715.JPG ( Size: 1.78mb ) Number of downloads: 169


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
``GTI``
post 19 Oct 2005, 09:02
Post #360


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 24 May 05




superrrrrrrrrrrrr prinderile de capota !!!!!! Bravo , te mai admir inca o data de unde le-ai laut si cat????


--------------------
dacia 1310 - bv
Audi A6 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
13 Pages « < 10 11 12 13 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th May 2025 - 00:00
Forum Renault