unghiul de fuga
![]() ![]() ![]() |
unghiul de fuga
procurorus |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 28 October 03 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane II
2007/ 1,5 dci viata este simpla, noi o facem complicata!
|
|||
Asi |
![]()
Post
#2
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
amortizorul?? hmm cred ca nu, poae suspensia sa fie lasata.. dar chiar si asa exista o bara antiruliu.. care ar regla cat de cat situatia.. totusi "unghiul de fuga" aka geometria nu se poate face cand ai joc in articulatii (pivoti, bielete de directie, bascule etc.. ) sau cand ai diverse componente (bascula sa zicem) indoite la un unghi mai mare decat se poate realiza corectura din surub..
sau daca ai niste roti de caruta.. trebe totusi sa fie drepte.. fara roti strambe (echilibrate sau nu) trebuie sa aiba o planeitate buna, si fara sa iasa cioturi de janta distrusa in afara.. n-au cum sa monteze nivela cu laser-sau cu ce-o fi. 1 - verifica articulatii. 2 - uita-te dupa piese indoite (bara antiruliu mai ales in cazul asta, bascula, bratul amortizorului nu cumva, de fapt tie ti-a crapat caseta de directie? e cu servo sau fara? |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
YR-ZBG |
![]()
Post
#3
|
![]() membru sufletist Group: Members Posts: 814 Joined: 4 April 07 ![]() |
in primul rand eu zic sa cauti alt service...
atasat gasesti un tabel cu ce sunt si ce valor au unghiurile puntii fata. unghiul de fuga nu se poate regla, dar nici nu are de ce sa fie modificat, decat daca masina a fost lovita. Oricum cu un reglaj corect al celorlalte unghiuri nu se tocesc cauciucurile chiar daca unghiul de fuga ar fi negativ. (eu am avut masina lovita si roata dreapta e "mai in spate" unghiul e -1,5 dar nu trage si nu toceste. doar ca se comporta total diferit in viraj dreapta la viteza.....simti ca o incaleci) Unghiul de cadere (carosaj) se poate regla prin modificarea (ovalizarea) gaurilor de prindere de la amortizor. La tine cauzele ar fi: 1. uzura diferita a cauciucurilor - schimbale intre ele si vezi daca e vreo diferenta 2. presiune diferita in roti. 3. paralelismul - se poate regla. si daca ar fi sa batem campii am putea adauga: 4. bucsaraie 5. pivoti 6. planetare...etc dar eu zic sa te concentrezi pe primele 3 variante si sa cauti alt service. edit: am uitat sa iti spun ca orice service serios mai intai face o verificare a jocurilor (bucsi-bascule-pivoti-rulmenti) , presiune in roti si stare cauciucuri inainte de a pune aparatura sa masoare unghiurile. Iar aparatura sa fie moderna, nu d'aia cu lampa cu bec- fascicul de lumina-scara gradata-ochiu' lu' nea Gica This post has been edited by YR-ZBG: 2 Jul 2007, 14:45 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
2009 Slz....buna masina...
|
|
GabyT |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Si eu am aflat cand mi-am facut geometria faptul ca roata drepta este "mai in spate" din cauza deforamarii basculei (in chiar primii km de viata ai masinii am indoit o janta in minunatele gropi ale capitalei
![]() Cu toate astea, s-a putut face geometria insa mecanicul m-a atentionat ca masina ar trebui sa se comporte ciudat la virajele de stanga, existand diferenta de "un deget" in pozitionarea rotilor. Nu stiu care este motivul, insa masina sta foarte bine pe viraje, chiar si la cele abordate in forta (poate am "ajutat-o" incaltand-o cu anvelope mai late -de 185), iar de tocit anvelopa nici nu se pune problema. |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala / 2003 Dacia Logan Laureat Plus / 2006
Renault Clio 3 / 2006 MIO C520 |
|
crushburn2003 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 27 January 07 ![]() |
acelasi lucru l-am avut si eu, masina a fost lovita in fata de catre primul propietar dar usor la mersul cum e de aglomerat in bucuresti nu imi e mirarea mers bara la bara, si ziceau ca a fugit lonjeronul aberazi, intradevar imi manca si cauciucuriel dar cum luam mana de pe volan se ducea in dreapta in draci, ce am facut:
am fost la reglat unghi de fuga , a fost reglat de catre un domn de nota 10 si i-am spus si de problema cu tras el mi-a zis ca la solenza daca bucsaraia pivot etc toate sunt bune cea ce erau le-a verificat si el acolo inainte a imi face unghiul, mi-a zis ca e din cauciuc, adica unul e mai plin decat altul, unul e ros mai mult decat celalat. sincer mi s-a parut o aberatie in fine am zis ca nu ma cost nimica sa incerc sa schimb roata de pe dreapta pe stanga si invers, m-am dus la o vulcanizare i-am spus tipului sa-mi schimbe rotiele intre ele m-a intrebat tipul de ce si i-am spus a inceput sa rada si sa imi zica ca face ala misto de mine. Surpiza dupa ce am plecat din vulcanizare si m-am dus pe drum drept a dracu ea tragea in stanga la fel cum tragea in dreapta, deci omul a avut dreptate. Adevarul e ca ala din stanga era ros varza iar celalat era si ala dar nu iesisa sarmele din el. Am cumparat doua cauciucuri noi, am centat gentile si acum e ok, merge masinuta super. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 1,4 MPI
- mh-03-nlw
|
|
Ckickos |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 18 June 07 ![]() |
Daca ai caucuicuri tocite, schimba-le, echilibreaza-le si eventual indreapta gentile. 200 RON doua Sava, 38 RON manopera (schimbat, echilibrat, indreptat) si valvele.
Eu asta am facut si acum merge ca-n primii 10.000 de km. Daca inca mai trage, mergi la alt service. |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
|
|
metrix4you |
![]()
Post
#7
|
![]() Pasionat de Solenza Group: Members Posts: 505 Joined: 13 March 07 From: Giurgiu ![]() |
Am ajuns si eu astazi la servici pt o geometrie.Motivul ... imi tragea dreapta destul de tare (problema este de anul trecut cand am avut un accident destul de usor pe partea dreapta).La accident am avut rupta bieleta , si port fuzeta stramba .
Dupa ce au pus-o ei la aparate si au facut o mie de verificar a venit si concluzia : trage dreapta si nu prea avem ce sa-i facem pt ca la solenza nu se poate umbla la unghiul de fuga.Este stramb un cadru de la motor si de aici si problema cu roata dreapta care este un pic mai inclinata. Dupa mai multe cercetari s-au mai bagat pe sub ea si au mai umblat la niste suruburi si a inceput sa arate bine pe aparat. Acum merge destul de bine , adik nu prea mai trage deloc dreapta , dar mi-au zis ca atunci cand am timp si ceva bani sa ma duc sa-mi indrepta "cadrul motor" , ce dreaq o fi aia. 7 Aug 2007, 19:53: aaa , si inca ceva ... toata treaba cu geometria a costat 60 Ron , la un service autorizat Dacia in orasul Giurgiu This post has been edited by metrix4you: 7 Aug 2007, 18:53 |
--------------------
Dacia
Solenza
2003 Rapsodie
- Gr-03-EGV ... doar eu si "Solnitza" mea ...
|
|
Tzutzi |
![]()
Post
#8
|
![]() Solenzar impatimit Group: Members Posts: 478 Joined: 9 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Ford
Focus St170 2.0 16v
2004 Solenza Scala 1.4 8v 2004
|
|
bion |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Si crezi matale ca alea nu se indoaie?
![]() ![]() bion |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#10
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
De la amortizor nu are treaba. Chiar asta vroiam sa intreb : cat de tare a fost pocnita;) dar bine ca ti-a scos-o cum trebuie.Bafta
|
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
daca schimb cuplajul de volan trebuie neaparat refeacut unghiul de fuga?mentionez ca acum cateva luni a fost reglat....
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca esti sigur ca il pui in exact aceeasi pozitie, te-ai scos, nu e nevoie sa reglezi nimic. Eu n-am reusit, am repozitionat volanul si tot mai aveam o mica abatere de la pozitia initiala. Am facut geometria.
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
razvan_78 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
pai mecanicu trebuie sa stie asta nu....
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Vezi cum merge masina dupa schimbare.
![]() |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
razvan_78 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
mai exact ce trebuie sa urmaresc?
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca traiectoria masinii corespunde cu pozitia volanului.
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
razvan_78 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
adik sa nu traga stanga - dreapta?
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.062 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Cu volanul drept, masina trebuie sa mearga inainte. Daca masina merge inainte dar volanul e deviat cu x grade la stanga sau la dreapta, nu e bine.
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
razvan_78 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
mda am intles
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Dupa ce schimbi cuplajul volanului, faci presiunea in anvelope si iesi cu masina pe un drum drept;de preferat sa nu fie inclinata soseaua ca te pacaleste , pui volanul drept si masina trebuie sa mearga drept. Eventual le spui din start sa-ti faca geometria dupa ce iti schimba cupljul, fireste pe banii lor.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(razvan_78 @ 22 Jun 2013, 09:08) daca schimb cuplajul de volan trebuie neaparat refeacut unghiul de fuga?mentionez ca acum cateva luni a fost reglat.... 1. ai inviat un topic de 6 ani ; 2. nu are treaba cuplajul volanului cu unghiul de fuga ; 3. cuplajul volanului are treaba doar cu POZITIA volanului fata de roti , adica poti sa il pui drept cand si rotile sunt drepte si merge drept ; 4. in cazul tau probabil ca nu a nimerit acelasi canel din caseta , dar nu-i bai , unghiul de fuga , geometria si restul NU sunt afectate de asta , doar pozitia volanului tau este posibil sa fie mai intr-o parte , desi rotile sunt drepte . Eu merg de multi ani cu el putin catre stanga , dar m-am obisnuit , ba chiar e mai ergonimic pentru mana stanga . Daca nu te deranjeaza ( cine naiba se mai uita la pozitia volanului ??? e ca si cum te-ai uita la pedale in timp ce mergi cu masina sau la schimbator ) , nu are nici un fel de problema din punct de vedere mecanic sau al unghiurilor . Mai mult afecteaza rulmentii si directia anvelopele alea prea late de 185 , decat faptul ca ai volanul putin intr-o parte , dar rotile au geometria corecta . Sa dai 80-120 ron pentru o geometrie numai ca sa-ti regleze volanul e o prostie . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
razvan_78 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 284 Joined: 10 November 12 ![]() |
cine naiba a zis ca am schimbat cuplaju si sta volanu aiurea?am intrebat daca il schimb pt ca abia luni il schimb.are importanta de cand e topicul?dar asa se intampla cand facem teorii in loc sa explicam ce este de explicat
|
--------------------
dacia
supernova
2003
- db100von
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Ti-am explicat mai sus ce este de facut la inlocuirea cuplajului. Ai intrebat , iar unii dintre noi ti-am raspuns.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
Ygi_17 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 2 February 09 ![]() |
daca se schimba flanse amortizoare se reface unghiul de fuga?
cica se dau jos amortizoarele se schimba flansele si se monteaza din nou amortizoarele si se reface unghiul de fuga. e corect sau nu? |
--------------------
Renault
Clio II - Symbol
2003 / 8V 75 CP
|
|
Danut 88 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 26 February 11 From: Popesti-Leordeni ![]() |
Nu prea ai cum sa reglezi unghiul de fuga la sistemul de suspensie McPherson. Mai degraba caderea, dar nici acolo nu poti regla in cazul masinii din semnatura. Deci nu.
|
--------------------
Dacia
Logan /exSolenza /ex1310
2007 /2003 Scala/1999 L
- IF __ PTR/IF 05 SYZ/
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ygi_17 @ 22 Jun 2013, 22:25) daca se schimba flanse amortizoare se reface unghiul de fuga? cica se dau jos amortizoarele se schimba flansele si se monteaza din nou amortizoarele si se reface unghiul de fuga. e corect sau nu? Prietene tu ai Clio din cate scrii in semnatura si ar trebui sa intrebi la service . La SLZ doar din capetele de bara , miscand intr-o parte sau alta trebuie sa iasa toate unghiurile . Referitor la flanse , cat timp nu se umbla la capetele de bara , nu ai treaba cu geometria . Din punct de vedere mecanic , daca vrei sa fii mai catolic decat Papa , orice modificare de ordin mecanic , chiar si de inaltime/latime de avelopa , duce la reglarea geometriei . Parerea mea este ca odata cu flansele , cu siguranta mai trebuia ceva schimbat , adica macar un pivot , un cap de bara... si chiar daca nu schimbi nimic dintre astea , daca a trecut mai mult de 3 ani de la ultima reglare de geometrie , oricum e bine sa o faci . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 09:53 |