radiator fisurat, unde il reconditionez ?
![]() ![]() ![]() |
radiator fisurat, unde il reconditionez ?
the fast and furious |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|||
tunderbird |
![]()
Post
#2
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Aluminiu sau alama?
|
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
the fast and furious |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca e de cupru. e din ala vopsit negru in exterior si cu tevile marginilor exterioare de metal.
Se vede in poza si zona de unde picura . Attached thumbnail(s) Picture_112.jpg ( Size: 1.82mb ) Number of downloads: 556 |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ala parca seamana cu unu de cupru , eu zic ca merge reparat
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(the fast and furious @ 15 Jun 2013, 18:58) Cred ca e de cupru. e din ala vopsit negru in exterior si cu tevile marginilor exterioare de metal. Se vede in poza si zona de unde picura . Cam asa arata si al meu tot negru vopsit si e din aluminiu, mi sa fisurat si mi la lipit un tip cu un fel de poxipol american (ceva cu doua seringi), de atunci am facut 10 000 km de oras si nu am avut nici o problema. ![]() |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
maho |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
@the fast and furious: normal ca merge reparat (la o cautare, am gasit destule centre de reparatii radiatoare in Bucurest), dar, in functie de cat se cere, te poti gandi si la o schimbare, desi al tau pare destul de nou; e mic, sau mare (din poza nu se vede)? Daca-i mic, as zice ca merita mai degraba schimbat, cu unul mare.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
the fast and furious |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Radiatorul este mare si a venit ca inlocuire pe asigurare la un accident prin 2008 cred. Anul trecut am luat unul de pe forum de la cineva insa care nu vazuse antigel in viata lui si avea depuneri de calcar la greu. Pana sa il montez pe masina l-am lasat cu ceva detratant diluat in apa in el vreo 24 de ore , ca sa se mai curete ( cel putin asta speram ) , insa l-a montarea pe masina s-a dovedit ca curgea cam cat pierde si asta acum. Ma intereseaza daca cineva a facut o astfel de lipire a celulelor cu pierderi pe la vreun centru ceva, ca sa nu ma duc chiar la ghici. |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
ghitza |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
eu am luat unu nou mare de aluminiu de la firma BRECKNER ,cu loc pentru termocupla la 120 roni,asa am patit si eu tot carpeam pana m-am saturat si am zis gata ca nu mai merge asa si asa am si dat masina cu el montat si merge si in prezent fara nici o problema,la reparat iti ia cam 60 roni si nu sti cat tine sau pusca in alta parte ,asa daca il dai la fier vechi mai si scoti ceva de pe el
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
maho |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Eu n-am lipit, ca n-am avut nevoie (poate colegii din Bucuresti au recomandari de ateliere serioase); daca zici ca-i mare, de cupru, si nou, atunci merita sa-ncerci, si-i faci o proba acolo, inainte de a-l pune pe masina.
@ghitza: din cate stiu, firma Breckner ("Germany" ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
ghitza |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
eu am luat si nu a a vut nici o problema si nici in prezent nu are,eu nu am zis ca e o firma de top ,e una buna pentru noi
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Ov |
![]()
Post
#11
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(the fast and furious @ 16 Jun 2013, 12:47) Ma intereseaza daca cineva a facut o astfel de lipire a celulelor cu pierderi pe la vreun centru ceva, ca sa nu ma duc chiar la ghici. am facut eu la niste tipi langa podul basarab: http://www.radiatoare-auto.ro/index.php?op...ontact&Itemid=3 treaba e ca nu stiu daca o sa-ti convina pretul. M-a costat reconditionarea unui radiator mic de cupru (desfacut, curatat, lipit) 160 de lei anul trecut. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tarzy |
![]()
Post
#12
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
am reparat de cateva ori radiatoare ptr mai multe tipuri de masini, in functie de locatia fisurii si tariful meseriasului se merita sau nu ....
ai grija cu ce inlocuiesti .... am avut situatii cand radiatul nou a cedat mai repede decat unul reparat. De reparat merg toate si cele de Cu si cele de Al, dar la Al trebuie sudura argon care e ceva mai scumpa fata de clasica cositorire la Cu. Din ce vad in poza radiatorul tau arata destul de oki .... daca e de Cu eu zic sa-l repari unde gasesti mai convenabil (ieftin, aproape, etc). |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
maho |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(Ov @ 18 Jun 2013, 16:02) M-a costat reconditionarea unui radiator mic de cupru (desfacut, curatat, lipit) 160 de lei anul trecut. Am trecut azi pe la un centru de piese din dezmambrari (cautam niste flapsuri laterale), printre altele, avea si un radiator de Cu, mare, cu 100 lei (am intrebat de curiozitate, deocamdata nu vreau sa-l schimb pe-al meu, mic). Binenteles, naiba stie cat era de bun si ce-avea prin el...dar ca idee... |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
the fast and furious |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
E facut de Romradiatore BV , e de uzina. A avut tot timpul apa si antigel in el si nu are depuneri. O sa incerc sa vad ce pret mi se ofera pt o reparatie. |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
maho |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
N-ar fi de neglijat varianta in care sa poti sta langa ei cand il repara si probeaza.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
the fast and furious |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 588 Joined: 3 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Stiu exact unde are spartura . O sa atasez poza.
Anul trecut a fost dat jos de pe masina, spalat in exterior cu furtunul de apa calda si apoi remontat si umplut instalatia. Cred ca asa am sa procedez si acum , il dau jos il spal, ii las pe ei sa constate unde e spart, sa il sudeze, cositoreasca si apoi daca vor mai exista scurgeri vor fi vizibile la fel ca in poza. Attached thumbnail(s) radiator.JPG ( Size: 158.28k ) Number of downloads: 387 |
--------------------
Dacia / Opel -
Berlina / Astra Classic -
1999 / 2006
- B -- ---
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Daca te-ai hotarat sa-l repari (care se va face prin scoaterea capacului placii tubulare, denumita si bazin) lasa libera sina aceea din fier (fa-o flotanta, culisanta sau prinsa cu o cuta din tabla). Este foarte important. Din cauza coeficientilor de dilatare foarte diferiti (otel, cupru, alama) si a temperarurilor de lucru diferite apar tensiuni foarte mari in zona colturilor rediatoarelor si cedeaza liptura celulelor din aceste zone. Mai ales daca aliajul de lipit a fost dozat cu zgarcenie. Este bine sa faci acelasi lucru si cu sina de jos. Cine are curiozitatea poate calcula si va ramane surprins de rezultat si se va mira cum a fost lasata de proiectanti si producatori sa persiste aceasta eroare tehnica evidenta de altfel (radiatoarele de Dacie clasice curg numai pe la colturi).
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
Axinte |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru ghinionist Group: Members Posts: 268 Joined: 27 March 11 From: Oltenita ![]() |
Salut! Te pot ajuta eu cu un radiator aproape nou, eu nu mai am ce face cu el..
|
--------------------
DACIA
Super Nova
2002 clima
- CL ?? xxx Ai nevoie de multi ani de studiu pentru a ajunge sa taci neintrebat.
Cap ai, minte ce-ti mai trebuie? |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Radiatorul e usor de lipit, poti sa faci si tu asta, daca ai un pistol de lipit (caruia sa-i desfaci 100 de spire din primar)tip vechi si bun, sau un letcom ori alta bucata de Cu, care sa fie incalzita cu lampa de gaz. Radiatorul e din alama, si se lipeste usor. Si cele de aluniniu, se pot suda autogen, numai sa-ti mearga mana (si capul). Singurul neajuns la cele de aluminiu, este faptul ca nu se pot reconditiona garniturile de cauciuc, daca sunt crapate, si nici nu se merita, ca maine se vor descompune tevile. Revenind la sudura autogena in aluminiu (oxigen+GPL), garantez ca merge perfect, indiferent de grosimea tablei, iar peste 1mm deja merge electric. Cine e interesat, are tot sprijinul.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:30 |