DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> interventie la motor, la ce costuri sa ma astept ?

the fast and furious
post 11 Jul 2013, 22:26
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 3 October 06
From: Bucuresti





Am pe mana un golan 1.6 8v din 2005 de 87CP cu vreo 273.000 km care face taxi in mod curent deci benz + GPL si cu motorul cam obosit.
Am masurat compresia si am gasit asa: 12 la cil 1, 7 la cil 2, 10 la cil 3, si 7.5 la cil 4.
Problema e ca nu prea mai trage. Problema a aparut acum vreo 30 mii , cand a fost inlocuit kit ul de ambreiaj cu unul Valeo , dupa ce am gasit valorile astea la compresie m-am reorientat spre motor.
Merge bine in ture, nu intrerupe ( cei drept are bujii si fise relativ noi ), dar la relanti se aude mai rau ca unul pe carburatie de berlina. Asta se datoreaza si zgomotului de cutie , care dispare la apasarea ambreiajului dar oricum si motorul merge neuniform la relanti.
Din ce stiu din istoricul lui, pe la 180.000 i s-a rupt distributia in mers, dar soferul se astepta la asta si i-a luat contactul imediat. Dupa evenimentul asta a fost inlocuita decat pompa de apa si kitul de distributie.
Ce sa fi patit la evenimentul respectiv si cam la ce sa ma astept sa am de schimbat daca dau chiulasa jos si care sa fie costurile ?


--------------------
Dacia / Opel - Berlina / Astra Classic - 1999 / 2006 - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neacsugabrie
post 12 Jul 2013, 07:26
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 488
Joined: 4 September 11




Daca i s-a rupt cureau de distributie in mers,este foarte posibil sa fi indoit supapele la cilindrii 2 si 4,avand in vedere ca acolo ai valorile de compresie scazute.Acum referitor la costuri.Supape (de preferinta toate) simeringuri supape,(eventul refacute scaunele supapelor),garnitura chiuloasa, chit distributie.Ar mai fi varianta cu inlocuirea chiulosei din dezmembrari (asta numai daca reusesti sa gasesti una buna)


--------------------
dacia solenza 2003/scala
Daca ai ambitie poti muta muntii din loc,
daca ai cap ii lasi acolo ca nu te deranjeaza.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 12 Jul 2013, 08:19
Post #3


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




A masurat compresia aiurea. Compresie 12 nu exista pe Logan. Nici 10. Compresia nominala, din cartea tehnica, e 9.5.
Referitor la supape, nu e nevoie sa le schimbe pe toate. Mie mi s-a rupt cureaua un mers. Am schimbat doar supapele strimbe, doua la numar, plus una asupra careia am avut dubii. S-au curatat putin scaunele supapelor (nici nu prea era cazul dar, daca tot a dat chiulasa jos, mecanicul a tinut sa faca treaba ca lumea. A verificat jocul in ghiduri, a pus chiulasa la loc. Motorul merge mai bine ca inainte.

This post has been edited by corbex: 12 Jul 2013, 08:21


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabi_g
post 12 Jul 2013, 08:44
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 286
Joined: 21 November 05
From: Targoviste




9,5 este raportul de compresie (volumetric). Poate sa fie si chiar este compresie de 10-12 bari. Compresia in cilindru trebuie sa fie aproximativ 1,2 * raport de compresie.
@thhe fast and furious: refa testul de compresie pentru cilindrii 2 si 4, apoi adauga un pic de ulei de motor in cilindri si masoara din nou compresia. Daca se observa o imbunatatire a compresiei atunci de vina sunt segmentii, daca nu observi o imbunatatire a compresiei atunci este problema la supape( simering uzat, un arc slab sau rupt, supapa arsa sau care nu se mai aseaza bine pe scaun, ghid uzat).

This post has been edited by gabi_g: 12 Jul 2013, 09:09


--------------------
Dacia Solenza Scala 2003 - B-20-PFU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 12 Jul 2013, 09:06
Post #5


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.114
Joined: 11 February 04




Saltat chiuloasa, schimbat supape strambe, in functie de ce gasesti pe acolo poti baga si un set de segmenti pt ca au destui kilometrii. Kit de distributie nou si la drum.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 12 Jul 2013, 10:37
Post #6


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Corect! Daca tot desface, e pacat sa nu schimbe si segmentii, la ce kilometri are masina.
Daca are camasile bune icon_mrgreen.gif


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 12 Jul 2013, 16:01
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




loganu are camasi ? blink.gif

This post has been edited by bygy007: 12 Jul 2013, 16:02


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi1980
post 12 Jul 2013, 16:49
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 26 August 07




se crede la solenta badie(corbex) , nu stiai? tongue.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 - B54erf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 15 Jul 2013, 12:26
Post #9


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.114
Joined: 11 February 04




hmm, hmm, ma autocitez:

"in functie de ce gasesti pe acolo"

Ca nu-s Mafalda sa stiu ce e la el in motor....


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the fast and furious
post 17 Jul 2013, 12:21
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 3 October 06
From: Bucuresti




Acum a mai aparut o problema si anume se aprinde si se stinge la interval de o secunda martorul antipoluare ( butoiasul - conducta aia sper sa nu ma fac de ras ) , dar asta doar la relanti dupa ce plec de pe loc se stinge .
Motorul in schimb trage la fel, nu intrerupe. Sa imi fac griji sau sa il dau uitarii ?

This post has been edited by the fast and furious: 17 Jul 2013, 12:22


--------------------
Dacia / Opel - Berlina / Astra Classic - 1999 / 2006 - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FRATELLO
post 17 Jul 2013, 16:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 924
Joined: 7 November 06
From: PLOIESTI




Pune testerul si vezi ce eroare este ... Parerea mea este ca mai bine previi decat sa tratezi ! Nu astepta sa NU se mai stinga deloc.


--------------------
DACIA LOGAN old 1.5 dCi-E4 ; now 1.2 @ 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi1980
post 17 Jul 2013, 20:23
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 282
Joined: 26 August 07




de obicei este de la contactul de la sonda lambda
Stiu cazuri cand s-a umblat la sonda ca sa schimbe conul de pe galerie si dupa aceea aparea becul din bord care clipea
Se rezolva cu stergerea erorii


--------------------
Dacia Logan 2005 - B54erf
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 21:45
Forum Renault