Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina", b: 1983; d: never
![]() ![]() ![]() |
Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina", b: 1983; d: never
ProfiBv |
![]()
Post
#841
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.144 Joined: 12 June 16 From: Bv ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2010 / 1,5dci 110cp / EDC
- Bv Drumuri bune și RESPECT !
|
|||
Agrig |
![]()
Post
#842
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.061 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(maho @ 24 Oct 2020, 16:08) Ok, dar de vreme ce busonul radiatorului e in mod clar cel mai de jos punct din instalatie, atunci dupa ce principiu fizic ar mai ramane lichid mai sus, in zona busonului din bloc? Busonul este mai jos insa cotul din motor este mai sus si totdeauna mai ramine ceva in bloc. Chiar si desfacind busonul din bloc mai ramine ceva mizerie, macar in cealalta parte a blocului. Din cauza aia trebuia spalat inca o data cel putin. La alea mergea apa chioara deoarece totul era fonta, nimic din aluminiu. Abia a 3-a 4-a oara nu mai scotea mizerie din bloc, ma rog, mai scotea dar nu multa. Cred ca acelasi lucru se intimpla si la 1300. This post has been edited by Agrig: 24 Oct 2020, 19:59 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
BN64FLO |
![]()
Post
#843
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Eu nu am vazut busonul ala niciodata...toate motoarele mele au buson langa distributie, tot cu cheie de 11 si cu acces foarte lejer
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
maho |
![]()
Post
#844
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(ProfiBv @ 24 Oct 2020, 18:17) Ai sa vezi dupa urmatorul drum cu masina , cum isi schimba antigelul culoarea .Sa apuce motorul sa se incalzeasca bine. Nu ar strica sa mai verifici odata punctul de inghet ai lichidului de racire ! Am eu tester , la nevoie dam o fuga intr-o zi spre seara. Asta prin decembrie probabil, dar nu ma astept la schimbari serioase (n-a fost cazul nici pana acum). Am tester, o sa verific, merci. QUOTE(Agrig @ 24 Oct 2020, 20:58) totdeauna mai ramine ceva in bloc. Chiar si desfacind busonul din bloc mai ramine ceva mizerie, macar in cealalta parte a blocului. Din cauza aia trebuia spalat inca o data cel putin. Abia a 3-a 4-a oara nu mai scotea mizerie din bloc, ma rog, mai scotea dar nu multa. Tot ce se poate, de-acord ca mai ramane ceva, dar n-are cum 1,7 litri. Dupa ce am golit otetul si clatit atunci de 2 ori (acu' 1 an jumate), am mai clatit (cu golirea instalatiei) doar de 2 ori: asta-vara si acum. In rest, doar borcanul de cateva ori, cand se mai depunea putin mâl pe fund. Probabil ca in timp se mai aduna, dar nimic de speriat. Bine ca e caldura si la pasager, la iesirea din calorifer. QUOTE(BN64FLO @ 24 Oct 2020, 21:22) Eu nu am vazut busonul ala niciodata.. Nici eu, dar nici nu m-am uitat dupa el. Poate cu prima ocazie cand o sa mai fiu pe sub masina. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#845
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(maho @ 29 Dec 2019, 11:20) se pare ca Zap-urile sunt mai proaste chiar decat Rombat). Fiind inca in garantie... QUOTE(b06fcn @ 29 Dec 2019, 11:28) Batriile Zap sunt proaste. Al avut una, mai demult, pe 21 alb, dupa doi ani nu mai tinea curentul Acu' vreo luna am luat magazinele de profil la pas, in caz ca ma lasa bateria, am constatat ca (in afara de faptul ca se cunosc intre ei vanzatorii diferitelor marci de baterii) par a fi vorbiti: toti au acelasi discurs ca sa nu le pui gratis in brate o baterie in garantie: "descarcare accidentala, o lasati la noi peste noapte si o incarcam noi, va costa X lei". Am renuntat la garantie, am scos dopurile si am incarcat-o corect pe redresor, vreo 10 ore. De atunci se tine bine, e posibil sa fi fost bateria semidescarcata cand am luat-o, sa fi stat cam mult pe raft pana atunci. Vedem ce va fi pe viitor. QUOTE(ProfiBv @ 24 Oct 2020, 17:17) Ai sa vezi dupa urmatorul drum cu masina , cum isi schimba antigelul culoarea .Sa apuce motorul sa se incalzeasca bine. De atunci am facut doua drumuri mai lungi, antigelul se tine bine, n-au mai fost depuneri. Si o ultima spalatura pt. anul asta, ca sa inceapa 2021 curata: IMG17658.jpg ( Size: 408.44k ) Number of downloads: 697 IMG17661.jpg ( Size: 469.39k ) Number of downloads: 709 La multi ani! |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#846
|
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
Splendida
![]() |
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|
maho |
![]()
Post
#847
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Gata (deocamdata) cu iarna, i-am dat "desteptarea" pe anul asta:
Incarcat (ieri) bateria, pus azi pe masina. Vad ca o duce, o incarcare la full, primavara, e la fix. Verificat lichide: ok toate, inclusiv o mica baltoaca de vreo 50-100 ml de ulei, la locul ei. Filtrul de benzina (de dupa pompa) gol (evident), dat 10 ( ![]() Dat 80 de pompe (de aer) la roata stanga fata, ca era cam pe drojdie. Reminder sa vizitez o vulcanizare, ca numa' chef de asta sau de schimbat cu rezerva "nos" n-aveam azi. Frecat putin (cam 1 km) masina pe un drum de proximitate, inchis (pana fac rca-ul saptamana viitoare), constatat ca macar are frane. La prima iesire sa-i schimb si uleiul + filtrul, ca si-au facut traiul. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#848
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Update:
- schimbat ulei (la aproape 8.000 km, dar cu vreo 4,4 l adaugati in timpul asta, deci nu-i exagerat), tot cu LM 15w40 si filtru (la 15.000 km), am revenit la Mann. - completat ulei in c.v.; cu ocazia asta, s-a stabilit exact sursa picaturilor de ulei: simeringul cablului de kilometraj la iesirea din cutie, va trebui schimbat la un moment dat. - schimbat filtrul de benzina; - facut itp-ul, luat din prima cu brio. Asa cum am scris (si pus poza) si la Cafenea, noxele au iesit (conform spuselor celui de la itp) aproape de nivelul Euro 2, probabil urmarea folosirii constante de consumabile (ulei, filtre, antigel) bune si reglaje corecte. Plus excludera din vocabular a expresiei "merge si-asa". - reminderul cu vulcanizarea a fost util, cauciucurile sunt inca bune, problema e la jante - au ruginit pe initerior si incep sa piarda aer ocazional pe la margini. Cum nu se mai gasesc noi (ieseam mai ieftin), vor trebui si astea refacute. Dezmortit bine ieri cu un drum de 400 km, fara nici o problema. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
iulica89 |
![]()
Post
#849
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.265 Joined: 6 August 08 ![]() |
Salut! Am eu doua jante de 1300 aproape noi, reproduceri dupa 1990. sunt la vopseaua originala si nu prezinta cine stie ce rugina(gen doar superficiala), daca te intereseaza, da-mi ceva.
|
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
maho |
![]()
Post
#850
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Pune niste poze, detalii...
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
ProfiBv |
![]()
Post
#851
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.144 Joined: 12 June 16 From: Bv ![]() |
@"maho "la aproape 8.000 km, dar cu vreo 4,4 l adaugati in timpul asta" ?!
This post has been edited by ProfiBv: 2 Apr 2021, 14:17 |
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2010 / 1,5dci 110cp / EDC
- Bv Drumuri bune și RESPECT !
|
|
maho |
![]()
Post
#852
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Da, am mai zis si in trecut, imi consuma in medie ~ 0,5 l / 1.000 km, mai ales in reprizele mai lungi peste 90 km/h. Nu-i nimic de speriat, producatorul recomanda mersul in service cand ajunge la 1 l / 1.000 km.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
tatabobu |
![]()
Post
#853
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Da, si schimbul la 5000 sau 3000 in conditii grele.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
maho |
![]()
Post
#854
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Pai mersul majoritar extraurban l-as baga la categoria "lejer" pt. ulei.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#855
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(maho @ 2 Apr 2021, 11:24) cu vulcanizarea ... cauciucurile sunt inca bune, problema e la jante - au ruginit pe initerior si incep sa piarda aer ocazional pe la margini. La centrul de vaccinare, apoi cu janta tot la un fel de "vaccinare", schimbarea valvei. Rugina nu-i de speriat, bine ca-s drepte. Acum sper sa tina aerul. IMG17699.jpg ( Size: 333.63k ) Number of downloads: 599 IMG17696.jpg ( Size: 302.47k ) Number of downloads: 596 Tre' sa mai exersez parcarea laterala, ca n-am mai facut-o de mult. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#856
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Schimbarea valvei a fost rezolvarea, vad ca tine aerul.
A doua zi de Paste, cand sa pornesc la drum spre casa, surpriza: "domnu', curge ceva din spatele masinii!" Pana atunci, in stationarea de o saptamana, nimic. Acum s-a gasit sa cedeze furtunul subtire dinspre rezervorul de benzina, care face racordul cu teava de retur la intrarea in protectia rezervorului. M-am bagat sub masina si am incropit o carpeala, am legat un petic improvizat dintr-o bucata de cauciuc de camera, ca sa mai temperez picaturile (evident, am sunat la cateva servisuri in drum, dar si mai evident, in lunea de dupa Paste nu lucreaza nici dracu'). Am ajuns acasa cu ceva pierderi, dar macar am ajuns (desfundatul jiclorului de ralanti in Bran, intre masina de politie si semnul de "oprirea interzisa" il trec la bonus, langa statul in coloana). S-a rezolvat ieri intr-un servis din Brasov, prin inlocuirea furtunului buclucas. Partea cea mai nasoala (pt. viitor) e ca sunt sanse maxime sa raman fara garaj cel tarziu la sfarsitul anului, ca s-a trezit spiritul de "antreprenor" in proprietar si in zona se cer niste preturi de te doare mintea. Asta e, probabil parcarea in fata blocului va fi solutia. This post has been edited by maho: 5 May 2021, 15:14 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#857
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(maho @ 5 May 2021, 16:13) furtunul subtire dinspre rezervorul de benzina, care face racordul cu teava de retur la intrarea in protectia rezervorului. S-a rezolvat ieri intr-un servis din Brasov, prin inlocuirea furtunului buclucas. Mda, "s-a rezolvat"... pt. 10 zile. In service s-a inlocuit furtunasul fara demontarea rezervorului sau a scutului, asa ca fixarea pe teava rezervorului (unde e acces greu) s-a facut fara colier; vineri seara m-am trezit cu telefon de la garaj ca pute a benzina si e o pata dedesubt. Mooia Diamantina... kaput returul ![]() M-am dus, am constatat, am pus mana pe telefon, "suna un prieten" (cu canal), sambata ne-am rupt de munca. Intai am incercat sa dam jos scutul, dupa vreo doua ore in care am reusit doar sa dezmortim suruburile (unul stramb) cu WD40 si mult efort, am renuntat, ca nu stiam sigur ce-i cu piulitele de pe laterale (situate in profile "U", fara acces), daca-s fixe (sudate) sau nu. Am trecut la varianta "goleste rezervorul, il dam jos" (evident, era plin). Asta a iesit mai usor. Intre-timp am decuplat ambele furtune (culmea, ala de retur nu era iesit complet de pe teava rezervorului, da' nici mult nu mai avea - pe acolo picura, nefiind strans cu colier). Constatat pe rezervor (in stare buna, de altfel) doua tevusti de ~ 1,5 cm lungime, aia de tur de vreo 5 mm diametru (cred), cealalta mai subtire. Am pus furtunele pe ele, strans cu coliere, si apoi chinu' dracu', 3 incercari sa bagam rezervorul la loc, nu intra de... furtune, cand trageam sa scoatem capetele furtunelor prin gaura scutului si sa le indoim pt. cuplare pe tevi, iesea turul (ca-i mai gros si mai rigid) de pe rezervor. Abia a 4-a oara ne-a mers. In fine, l-am rezolvat, cu injuraturile aferente la adresa "desteptului" care-a facut furtunele in forma de "L", in loc sa le faca cu 2-3 cm mai lungi, dar in forma de "Z" in spatiu (care a trecut prin chinuri asemanatoare intelege despre ce-i vorba). Sau macar sa fi lasat gaura din scut mai mare, sa poti strange un colier. Nu cereti poze, ca numa' de alea n-aveam chef si maini. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
b06fcn |
![]()
Post
#858
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Banuiesc ca doreii de la service au facturat corespunzator lucrarea, nu? Ca doar a fost greu accesul la furtunul ala...
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
maho |
![]()
Post
#859
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu chiar. Sa fiu corect, in primul rand am fost multumit (la vremea aia) ca am fost primit fara programare peste nu-stiu-cate zile (ca la alte servisuri), pe loc, in baza unui telefon la tizul meu, fost coforumist, seful servisului respectiv. La final, mi-a zis "da-i omului cat vrei, de-o ciorba, acolo". Am dat cat am considerat corect, omul a fost multumit.
Tizul m-a ajutat si in alte ocazii, n-am ce sa reprosez sau comentez. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#860
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Update de vara.
Golit (si eliberat definitiv) garajul* de toate vechiturile, o parte carate la tara. Culmea, canistra de 20 de benzina, desi ruginita si neatinsa de pe vremea cand se faceau stocuri de benzina (pana-n '90), inca putea a benzina la interior, semn ca inchiderea si garnitura de etansare "ruleaza". Pompa de ulei pt. c.v. tre' s-o curat cand n-oi avea de lucru, e buna si aia. IMG17764.jpg ( Size: 497.19k ) Number of downloads: 390 IMG17772.jpg ( Size: 589.3k ) Number of downloads: 150 IMG17774.jpg ( Size: 412.61k ) Number of downloads: 141 Constatat o mica gheurike in fusta fata, pare usor rezolvabila pe cont propriu, tot cu prima ocazie: IMG17779.jpg ( Size: 289.27k ) Number of downloads: 76 Recuperat din fostul garaj (printre altele) si o pereche de arcuri spate (probabil cele originale ale masinii), in stare decenta pt. varsta lor. Cand am mostenit-o, taica-miu le inlocuise cu unele de fata (mai groase si rigide), probabil in ideea de carat mai multa greutate. Sunt pe masina si acum (da, cu dezavantajul de rigoare, avand in vedere ca n-am carat peste 150 kg vreodata, si nici nu intentionez). Pe astea de spate le-am reconditionat destul de lejer, doua ore de munca: smirgheluit rugina superficiala de pe primele spire si nitel grundul original, curatit, degresat (faimosul spray de frane, e imbatabil), grunduit in 2 straturi (Den Braven la spray, e excelent), si vopsit in 2 straturi unul, aproape complet celalalt (s-a terminat vopseaua neagra ![]() IMG17806.jpg ( Size: 694.53k ) Number of downloads: 85 IMG17807.jpg ( Size: 393.22k ) Number of downloads: 63 IMG17808.jpg ( Size: 729.66k ) Number of downloads: 59 Acum incepe beleaua: de vreo 2 saptamani, (doar) dupa ce se incalzeste motorul (13-15 km), ocazional incepe sa se auda un huruit nasol la turatii mici, indiferent ca-i in tr.1 sau 2 (deci viteza f. mica) sau pe loc la ralanti. N-are treaba cu apasarea pedalei de ambreiaj, nici nu-s probleme cu schimbarea treptelor de viteza. Cutia are plinul facut. Huruitul seamana (ca tonalitate) cu ala cand fierbe apa in borcan, doar ca amestecul de antigel nu fierbe, nu sunt semne ca ar creste nivelul pe motiv de presiune. Eu suspectez totusi pompa de apa, dar maine (cred) o sa mai am o parere de la prietenul cu carbul si mecanica. Nasol e ca nu se manifesta permanent, proababil ar fi mai usor de depizdat sursa. *Era relativ aproape, dar (dupa cum am mai povestit) ploua prin acoperis si pe jos era pamant pana sa pun eu folia bituminoasa). Acum am bagat-o intr-o parcare privata a unui centru comercial, la subsol, la aceiasi bani, dar cu ciment pe jos si fara infiltratii umede aproape de masina. Dezavantajul e ca-i ceva mai departe. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
b06fcn |
![]()
Post
#861
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Misto pisica!
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
ProfiBv |
![]()
Post
#862
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.144 Joined: 12 June 16 From: Bv ![]() |
Eu as fi reconditionat , prima data , pompa de ulei si apoi arcurile .
|
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2010 / 1,5dci 110cp / EDC
- Bv Drumuri bune și RESPECT !
|
|
maho |
![]()
Post
#863
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Arcurile le-am tinut aici, pompa am lasat-o la tara, ca aici ma folosesc (cand am nevoie) de pompa si canalul unui prieten.
Azi am dat o tura mai lunga prin oras impreuna cu mecanicul, pana s-a incalzit suficient motorul si a inceput iar sa faca urat. Concluzia: rulment din alternator aproape de duca. Poimaine ma apuc de demontat alternatorul de pe masina, il duc la reparat. <span class='edit'>3 Aug 2021, 17:09:</span> QUOTE(b06fcn @ 3 Aug 2021, 00:31) E cam ofticoasa, daca incep s-o mangai se freaca de mine si ma umple de par, cand incetez isi infige ghiarele drept "recunostinta". ![]() Si cam proasta, ca-i fura puii de gaina mancarea din bot. This post has been edited by maho: 3 Aug 2021, 16:10 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#864
|
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
Daca mai ai drum prin zona mea si avem timp,si bineinteles daca doresti,te pot ajuta cu gaurica din fusta fata
![]() |
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|
maho |
![]()
Post
#865
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Merci pt. intentie, dar ma descurc, nu-i cine stie ce.
![]() Azi am demontat alternatorul de pe masina (aviz amatorilor de experiente similare: ca sa iasa complet surubul de fixare intre lagare, se roteste delcoul in sens antiorar) si l-am dus la reparat, sper ca maine il am facut, sa-l pot remonta. Am uitat sa va zic cum s-a ajuns la concluzia ca-i alternatorul (rulmentul din carcasa lui) de vina, pompa de apa si alternatorul fiind destul de apropiate: dupa ce s-a incalzit si a inceput sa huruie, am oprit motorul, a fost slabit (de pe sectorul circular si din surubul de fixare pe lagare) si coborat maxim alternatorul, scos cureaua ventilatorului si am repornit motorul pt. ~ 1 minut (fara actionarea pompei de apa, evident): zgomotul s-a mentinut, deci clar nu era de la pompa; in plus, carcasa alternatorului cam vibra si se incalzise bine, deci: rulmentul. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#866
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Rezolvat si cu alternatorul. Da, a fost rulmentul mare de vina (6203 RS, URB), se simte la mana ca-i dus. Au fost inlocuiti amandoi (si cel mic, 6201 RS, URB), cica "cu unii straini, pt. turatii mari" (verifica daca poti, pe neve). M-am cam luat in gura cu nenea, intai mi-a defazat carcasa cu 120 de grade (asta am constatat-o cand l-am montat), a pierdut (?) gratarul de protectie al diodelor ("nu, domnu', asa l-ati adus") si ma mai si contrazicea ca "n-are cum sa fie 5 fire pe borna de plus" (3 rosii si 2 albastre). Plm de mos, macar cu rulmentii sper c-a facut treaba buna. Deocamdata i-am facut proba la o tura scurta, e ok.
Mdeci: albastru gros = baterie; albastru subtire = firul de referinta al releului de incarcare; rosu spre cutie de sigurante si bloc lumini; rosu spre un releu (cred) negru de langa bobina; rosu spre alt releu (cred) de sub vasul cu licid de parbriz. Normal, le-am pus protectia de cauciuc in forma de pipa, dupa montaj. IMG17814.jpg ( Size: 373.2k ) Number of downloads: 65 Cine ma lamureste si pe mine la obiect in privinta celor doua (presupuse) relee? Cred (da' nu-s sigur) ca cel din stg., de sub vasul cu lichid de parbriz e pt. GMV, da' nu mai am demult asa ceva. Cel din dreapta banui ca-i de semnalizare. releu_1.JPG ( Size: 195.64k ) Number of downloads: 74 releu_2.JPG ( Size: 207.61k ) Number of downloads: 74 This post has been edited by maho: 10 Aug 2021, 15:37 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
BBC |
![]()
Post
#867
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
La fosta Dacie releul de semnalizare era sub bord, in habitaclu.
|
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#868
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am fost plecat... ala negru mare pare a fi GMV , cel incercuit cu rosu , avea o constructie mai speciala , 1 contact normal inchis su unul normal deschis, iar celalalt sa nu fie de faruri (modelele cu 4 faruri)...
acel releu cind bobina nu era alimentata punea o borna a motorului la masa scurcircuitind motorul pentru a-l frina Attached thumbnail(s) vent.JPG ( Size: 39.89k ) Number of downloads: 51 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#869
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Un releu e pt faza lunga, asa am si eu
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
maho |
![]()
Post
#870
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Mulțam' tuturor! Le las asa cum sunt, nu ma apuc sa fac experimente (prea complicat, nu le am cu schemele electrice).
Am facut ieri un drum mai lung si inca de la plecare am avut parte de noi huruituri, acum doar in miscare lenta. Cred ca "s-a luat raceala" de la rulmentul alternatorului la unul din rulmenții de roata (fața stanga cel mai probabil, roata se incalzeste mai tare decat dr.). |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 20:57 |