Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina", b: 1983; d: never
![]() ![]() ![]() |
Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina", b: 1983; d: never
maho |
![]()
Post
#931
|
||
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|||
maho |
![]()
Post
#932
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Azi am facut o "plimbare" de peste 400 km, la sosire m-am trezit ca "plange" radiatorul. Made by Romradiatoare (pareau bune) si are doar 6 anisori.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
tatabobu |
![]()
Post
#933
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Alternativa e "Breckner Germany" (numele complet al firmei chinezești). Am mai vechi de 6 ani, nu plânge, dar nici mașina nu e folosita.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
maho |
![]()
Post
#934
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Actualul radiator a inlocuit tocmai un Breckner prin 2016 (ala ma tinuse 2 ani pana sa picure, incepusem o discutie aici), pe ala il mai am inca, tre' sa-l testez (tin minte ca-l carpisem cumva atunci). Sa vad si ce preturi astronomice mai cer si astia de la Romradiatoare pt. reparatie.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
IRONICK |
![]()
Post
#935
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Pai pe unde curge?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
maho |
![]()
Post
#936
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Inca n-am depistat exact locul, n-am stat mai ieri dupa drum. Se vedea antigel pe toata muchia suportului, si dedesubt. Brecknerul vechi pierdea pe la imbinarea cu rezervorul de plastic din stanga, tre' sa le iau la mana pe amandoua.
L.e.: am testat brecknerul, picura. Vorbesc maine cu astia de la Romradiatoare sa vad ce scoruri au, poate le fac pe amandoua. This post has been edited by maho: 26 May 2022, 16:57 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
b06fcn |
![]()
Post
#937
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Cand ai vesti zi si aici te rog, ca am si eu radiatorul original de cupru de la zecar care e colmatat de nu se poate...merci
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
maho |
![]()
Post
#938
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Normal c-o sa zic, da' la tine, daca e vorba doar de colmatare si nu picura, e simplu de rezolvat pe cont propriu (nu cred ca merita sa dai bani doar pt. asta), am mai scris si pe aici (si au mai facut-o si alții, pe alte topicuri), oțetul da rezultate f. bune contra depunerilor de calcar/calciu (am incercat, am fost mulțumit, doar ca a trebuit sa clatesc de mai multe ori toata instalația); cu ocazia clatirilor multiple s-a dus si tot namolul. Eu iți sugerez sa incerci asta intai, si pe urma vezi daca picura si e nevoie de reparație.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
b06fcn |
![]()
Post
#939
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Merci de sfat. Nu picura cand l-am inlocuit, motivul schimbarii fiind ca era foarte colmatat...la vara cand vin acasa in concediu ii bag niste otet si il lasa asa cateva zile, sa vad ce iese din el...
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
maho |
![]()
Post
#940
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Cateva zile cu otetul in instalatie e exagerat, o zi e suficient. E totusi acid acetic (oarecum diluat, 9 grade).
Update: am mers ieri cu brecknerul la Romradiatoare la at. de reparatii, cica la astea capsulate nu se baga, e bun de aruncat (sau folosit ca rezerva cu picuratul de rigoare, daca e nevoie). Il repara pe ala facut de ei (alama), si ar costa vreo 30-40 de lei + tva, in functie de cat lucreaza la el, il face pe loc. M-am dus azi la masina, am golit instalatia si l-am demontat (locasul arata acceptabil), saptamana viitoare merg cu el. locas_radiator.jpg ( Size: 67.15k ) Number of downloads: 115 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
b06fcn |
![]()
Post
#941
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Radiatorul e dat jos de pe masina, pun otet doar in radiator si il las sa vad cum reactioneaza...
Acum am pe zecar raduator Breckner, are cativa ani deja si nu are probleme. Bine, nici nu s-a mers cine stie cat cu masina in perioada asta, dar cand a fost folosita si-a luat hardcore la greu in offroad... |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
maho |
![]()
Post
#942
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Gata cu reparatia, mi l-au facut pe loc, a durat cam o ora (am ramas acolo, am "frecat menta" prin parcare ca sa nu mai fac un drum, radiatorul meu l-au bagat primul in lucru). Cand ajunsesem, in fata mea carau (tot la reparat) unii un ditai radiatorul mare (nu stiu de la ce provenea, vreun utilaj mare), de aluminiu. I-a luat sefa de atelier la maciuci pe aia, ca neaparat pe viitor sa bage antigel tip G12, ca ala-i pt. aluminiu, altfel e belea.
Al meu cica pierdea initial pe la busonul de golire (tip: pe viitor, la remontarea busonului trebuie incalzita saiba de cupru ca sa etanseze perfect - habar n-aveam); apoi, la proba de 2 bari a inceput sa piarda si pe la racordul de intrare, l-au cositorit. La plecare mi-a dat si cateva garnituri de klingherit rosu, sa am de rezerva. Lumea ok, sper sa tina bine reparatia. Cost total 30,35 lei (incl. tva). |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Ov |
![]()
Post
#943
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Saiba trebuie incalzita la rosu si apoi bagata rapid in apa rece, astfel se "decaleste" si se inmoaie. Mai poti apela si la metoda romaneasca si anume sa pui (putin) calti.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#944
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Ești sigur că n-o călești la răcire rapidă?
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Ov |
![]()
Post
#945
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
cuprul (si aluminiul) sunt neferoase, calirea/decalirea sunt invers fata de feroase
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#946
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Mercic. Habar n-aveam.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
maho |
![]()
Post
#947
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nici eu nu stiam, ca nici nu-mi aduc aminte sa fi invatat asta, nici nu m-am lovit de problema pana acum. Oricum, tanti a zis ca acum e rezolvat de ei, nu mai trebuie sa-i fac nimic. Vorba vine, ca azi, cand l-am spalat si l-am curatit de cateva mici urme laterale de rugina superficiala (vreau sa-i si dau un spray negru, "de temperatura", luat azi ca mi-am amintit ca si pe una din muchiile capacului de culbutori a aparut rugina), cand i-am desfacut busonul de umplere am constatat ca mi-au deformat unul din ghinturile de infiletare. In fine, mai merge strans cu cheia, da' l-am inlocuit preventiv cu unul clasic, metalic.
Câlti nu pun. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Agrig |
![]()
Post
#948
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(Ov @ 31 May 2022, 12:36) Saiba trebuie incalzita la rosu si apoi bagata rapid in apa rece, astfel se "decaleste" si se inmoaie. Mai poti apela si la metoda romaneasca si anume sa pui (putin) calti. Sau lasata in aer liber sa se raceasca, rezultatul este acelasi dpdv mecanic, avantajul la apa este ca se raceste rapid si curata oxizii rezultati din incalzire, in reste este egal. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
maho |
![]()
Post
#949
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ultimele noutati: dupa ce-am schimbat la inceputul lui iunie antigelul (cand cu reparatia radiatorului), recent am vazut ca am pierderi: initial pe la capatul dinspre radiator al furtunului inferior (se parea ca nu mai face fata colierul vechi), apoi pe la capatul dinspre pompa al aceluiasi furtun. Asta-l mai scurtasem acu' 2 ani pe motiv de crapatura sub colier, acum am fost nevoit sa-l inlocuiesc (si antigelul, mai repede decat as fi vrut). Am schimbat si colierele (in ambele capete), la capatul dinspre pompa am strans de cateva ori de-am facut bataturi in palma, tot picura (de incepusem sa-mi fac "filme" ca poate s-o fi fisurat stutul corpului pompei, si vad ca nici pompe bune nu se mai gasesc
![]() ![]() Macar mi-a fatat mintea (acu' vreo luna, parca am intuit canicula de vara asta) cum sa scad by default temperatura in habitaclu cu cel putin 2-3 grade: am lipit cu scotch un carton subtire, alb, pe bordul negru. Cu ochelari de soare nu deranjeaza deloc reflexia din parbriz: IMG_20220718_133137.jpg ( Size: 70.68k ) Number of downloads: 108 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bucatzel |
![]()
Post
#950
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(maho @ 20 Aug 2022, 14:21) iei un furtun de diametru interior ~ cat stutul de golire antigel. Il scoti prin scut in o sticla de 5l. il ai pregatit langa, si il pui pe stut imediat dupa ce scoti surubul. Cu un pic de skill, nu pierzi mai nimic. Utila tactica si daca nu vrei sa nu il arunci in canalizare. This post has been edited by bucatzel: 20 Aug 2022, 21:12 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
maho |
![]()
Post
#951
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ma gandisem la varianta asta, da' de la gandit la realizat a fost calea prea lunga (aveam un furtun disponibil la masina, da' e al dracu' de rigid, n-aveam cum sa-l indoi si sa-l scot prin scut).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bucatzel |
![]()
Post
#952
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Cre' ca e 2 lei metrul de furtun in DDMan
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
ProfiBv |
![]()
Post
#953
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.144 Joined: 12 June 16 From: Bv ![]() |
Era in afara orelor de program si-n plus nu a ramas in drum / sa trebuiasca sa sune o cunostinta ...
|
--------------------
Renault
Grand Scenic 3
2010 / 1,5dci 110cp / EDC
- Bv Drumuri bune și RESPECT !
|
|
maho |
![]()
Post
#954
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Eram mai preocupat de lipsa de ceva timp a luminii in zona aia a parcarii (se pare niste circuite defecte, rezolvate partial intre timp) decat de planificarea recuperarii antigelului. Ma stresa si fauna ciudata care defila pe acolo (4 "parasute" intr-o masina cu nr. dã Italea din care duduiau manele, un bemwist care intreba de iesire pe sensul de intrare, etc.). Greu de gandit la rece pe canicula.
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#955
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(maho @ 20 Aug 2022, 15:21) Verificarea hardcore o s-o fac zilele astea cand bag o tura (pe canicula, ca nu se putea altfel) de vreo mie de km din doua bucati. ...carton subtire, alb, pe bordul negru. Gata si cu canicula (sper). Tura a fost fara evenimente deosebite daca nu pun la socoteala surpriza placuta sa fac doar 4,5 ore pana-n Calarasi prin DN1A - Urziceni - Slobozia, 280 km, duminica ce-i drept. Luni, la intoarcere, o ora in plus, "multumita" tirurilor multe si afonilor in ale sofatului care depaseau doar ca sa ramana inca 5-10 km in aceeasi pozitie in coloana. Consumul se mentine "brici", ~ 6,6% (ala de ulei a mai crescut de la ~ 0,48 l/1000 km, la ~ 0,55). La sosire, bateria f. fierbinte (nu vad ce s-ar putea face), iar a doua zi, am constatat iar umed la furtunul de antigel, spre pompa. Ma declar invins, mai mult nu se poate strange colierul. Cartonul alb si-a facut treaba cat de cat, avand in vedere ca am plecat din Calarasi pe la pranz, vreo 40 de grade la soare. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
dizzy |
![]()
Post
#956
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.067 Joined: 11 February 04 ![]() |
Da' și tu ești masochist.
Nu puteai sa pleci la ora 6 seara? Sau 6 dimineața? Dacia e ca Rolls-ul, când nu curge, nu mai are ce curge. Schimba furtunul si colierele. This post has been edited by dizzy: 1 Sep 2022, 07:41 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Rob3rto |
![]()
Post
#957
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 578 Joined: 1 January 11 ![]() |
Colierele alea nu trebuiesc stranse agresiv. Probabil deaia si curge, a fost strans foarte tare si s a tasat/crapat furtunul. Putin scurtat, colier nou de calitate(recomand colierele din inox de la Dedemam) strans cu simt si sigur n or sa mai fie probleme
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
maho |
![]()
Post
#958
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(dizzy @ 31 Aug 2022, 21:14) Nu, ca am avut chestiuni de rezolvat pana atunci. Sa plec seara la 6 nu era (in zona aia) mare diferenta de temperatura, plus ca ar fi insemnat sa ajung noaptea, sa iau taxiul de la parcare pana acasa, nu mai aveam cand sa ma rehidratez. Sa mai raman inca o noapte pe capul oamenilor (ca sa plec marti dimineata) iar n-am vrut. Oricum, n-a fost un capat de tara, acu' cativa ani am plecat de acolo (tot in august) pe la 14, erau tot 40 de grade (dar la la umbra ![]() Deabia le-am schimbat, sunt noi. QUOTE(Rob3rto @ 31 Aug 2022, 23:06) Colierele alea nu trebuiesc stranse agresiv. Probabil deaia si curge, a fost strans foarte tare si s a tasat/crapat furtunul. Putin scurtat, colier nou de calitate Prima data le-am strans chiar in dreptul capatului de stut al pompei, intr-adevar picura mai tare, acum colierul buclucas e pe capatul furtunului, cred c-o sa-l trag intr-o pozitie intermediara. Imi vine greu sa cred ca un furtun nou cu grosime de 5 mm se taseaza/crapa asa usor. Colierele nu-s inox, dar sunt noi, luate dintr-un magazin oarecare de piese auto. O sa mai vad zilele astea ce si cum. L.e.: poate o fi ramas (la schimbarea furtunului) vreun rest de depunere pe exteriorul stutului, dedesubt (si nu se vede), de nu etanseaza perfect; ar fi o explicatie. ![]() This post has been edited by maho: 1 Sep 2022, 08:18 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#959
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Vad ca n-a mai curs, sub furtun era uscat iar in borcan acelasi nivel. N-am mai umblat, probabil ii mai picura mucii nitel cand se raceste motorul.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#960
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(maho @ 4 May 2015, 18:29) Ceva -ceva tot am reusit, insa: sa raman cu "butonul" de la cablul de șoc in mana. Decat sa ma risc iar cu un cablu nou, care sa iasa din sertizare, mai bine l-am lipit p-asta la loc cu Picatura-gel. Sa vedem poimaine daca rezista "coafura". Cam asa se restaureaza un cablu de șoc. ![]() Hai c-a rezistat ceva, pana azi. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 21:13 |