Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina", b: 1983; d: never
![]() ![]() ![]() |
Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina", b: 1983; d: never
maho |
![]()
Post
#991
|
||
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|||
maho |
![]()
Post
#992
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Dupa surpriza din deplasare, am curatit cat am putut (pe cont propriu, atunci) tamburul si ferodourile, ca sa ma pot intoarce acasa (cum am zis si la Cafenea, n-am avut probleme nici la trecerea muntilor nici la 120/h pe autostrada).
Am bagat-o in lucru (intr-o companie selecta): IMG_20230425_110238.jpg ( Size: 118.08k ) Number of downloads: 483 Constatarile: la ambele roti spate huruiau discret rulmentii, stransi excesiv la servisul unde am schimbat ferodourile (aia a fost cauza vaselinei imprastiate); ferodourile ok, n-a intrat vaselina in ele, nu necesita schimbare IMG_20230425_111911.jpg ( Size: 102.01k ) Number of downloads: 499 ; la roata dr fata: aerisitorul functional, etrierul salvabil, de reconditionat; discul prea subtire (<9 mm), de inlocuit ambele, la inlocuire tb. inlocuiti si rulmentii, altfel la restrangere se duc dracu'; Lucrarea:reconditionat etrier dr.; inlocuit: discuri frana ambele roti; kit etriere (garnituri + piston) ambele roti; placute frana ambele roti; rulmenti + simeringuri toate rotile; lichid frana, aerisit frane. Maine se pare ca-i gata. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
1310CL |
![]()
Post
#993
|
![]() 1310 DRIVER Group: Members Posts: 1.232 Joined: 25 January 10 From: Arad ![]() |
Stima si respect pentru devotamentul constant oferit acestei masini , ma bucur ca in continuare ai grija de ea ca si in prima zi de cand am inceput sa urmaresc acest jurnal de bord.
Spor la treaba si multi km fara belele . Te salut ! |
--------------------
Dacia 1310
TLX
1990
- AR06GKI CREM 427
|
|
maho |
![]()
Post
#994
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Merci!
A fost gata azi. În plus față de ce-am zis, s-a îmbunătățit puțin cursa pedalei de accelerație (se pare că nu lucra complet, doar vreo 80%). Rulmenții sunt Timken, kiturile etrier de origine Dacia, plăcuțele de frână Trw. Cam atât deocamdată, mai rămâne s-o spăl pt. retroparada de sâmbătă. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
1310CL |
![]()
Post
#995
|
![]() 1310 DRIVER Group: Members Posts: 1.232 Joined: 25 January 10 From: Arad ![]() |
QUOTE(maho @ 26 Apr 2023, 18:50) Merci! A fost gata azi. În plus față de ce-am zis, s-a îmbunătățit puțin cursa pedalei de accelerație (se pare că nu lucra complet, doar vreo 80%). Pai , ai avut probleme cu cablul de la acceleratie ? Si al meu e cam labartat si ar cam trebui sa-l schimb,imi sta pedala cam jos.....si nu-i ok cand trebuie sa franez brusc,pana ridic piciorul ![]() ![]() Spor la treaba ! |
--------------------
Dacia 1310
TLX
1990
- AR06GKI CREM 427
|
|
maho |
![]()
Post
#996
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu, bratul pedalei avea o mica deformatie spre dreapta, asta o impiedica sa ajunga pana la podea. Acum s-a rezolvat, cu prima ocazie (cand o sa fiu singur in masina) o sa vad cati km/h am castigat peste 120.
Pedalele de acceleratie si ambreiaj ar trebui sa aiba cursa maxima pana-n podea, aia de frana nu. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#997
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(maho @ 16 Apr 2022, 15:20) Cre'ca pierde curent pe undeva: cat am tinut (aproape 3 luni) asta iarna bateria in casa, s-a descarcat mai putin decat in 5-6 nopti de martie (dupa ce-am incarcat-o full) sau aprilie in parcarea subterana (dupa ce am inceput sa misc iar masina). Am masurat de cate 2 ori la aceleasi intervale de timp (5 zile, temperaturi relativ asemanatoare): cu colierul bornei de "-" scos de la baterie, si cu bateria lasata conectata. De ambele dati voltajul a scazut mai putin cand am decuplat bateria. Sa fie contactul de vina? ![]() Update, am rezolvat-o si pe-asta. Inlocuit UAMT-ul cu un Neiman nou: IMG_20230529_133503.jpg ( Size: 70.91k ) Number of downloads: 348 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
1310CL |
![]() ![]()
Post
#998
|
![]() 1310 DRIVER Group: Members Posts: 1.232 Joined: 25 January 10 From: Arad ![]() |
Deci pana la urma de la contact a fost problema cu consumul de curent ???
Si eu caut un neimann de ceva vreme ( si cele de canada tot cu neimann erau echipate nu cu UAMT ) si am auzit ca-s mai calitative... Spor la treaba ! Btw,participi la retroparade cu ea ? |
--------------------
Dacia 1310
TLX
1990
- AR06GKI CREM 427
|
|
maho |
![]()
Post
#999
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Probabil, avand in vedere masuratorile simple de atunci. Oricum incepuse si cheia sa aiba putin joc in contact, deci se cerea o schimbare dupa 40 de ani.
Se mai gasesc Neiman (pe ebay de exemplu), da' nu-s ieftine*. Am fost la retroparada primaverii, o sa merg si la intalnirea nationala Dacia Clasic daca se va putea (e aici la Bv anul asta). *Later edit: or fi "ieftine" din ce se vede pe ebay, da' cum n-am mai facut cumparaturi pe acolo l-am lasat pe cel care mi-a facut lucrarea din 25 aprilie (pasionatii de raliuri ar trebui sa stie despre cine-i vorba, din poza) sa se ocupe cap - coada, increderea in 'mnealui e 100%. Omu' mi-a reparat fara sa-i cer (nu stiu cum, si nici n-am cerut detalii) si vechiul cablu de soc, caruia ii iesise "dopul". A fost 450 contactul + 60 transportul din Anglia (plata in avans) + 60 manopera (a mai fost nitel de bibilit, ca nu mergea "bolt-on", nu era identic cu UAMT-ul). This post has been edited by maho: 30 May 2023, 14:51 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#1000
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(maho @ 19 Jan 2023, 15:51) 2. In mers, am constatat ca nu mai merge claxonul decat ocazional (1 din 4-5 incercari, aleator). L-am înlocuit azi cu unul nou, am rezolvat problema. Cu ocazia asta am găsit în mătăraia de fire de sub bord un papuc ușor ieșit din mufă. QUOTE(maho @ 30 May 2023, 10:13) o sa merg si la intalnirea nationala Dacia Clasic daca se va putea (e aici la Bv anul asta). Nu se poate (e doar pentru cotizanți), poate merg ca pieton, să întâlnesc câțiva prieteni. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
iulica89 |
![]()
Post
#1001
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.265 Joined: 6 August 08 ![]() |
Cum adică doar pentru cotizanți? Pai nu sunteți membru retro mobil?
|
--------------------
Dacia
1310
1989 MLS
- PH 10 SIA Iulian
|
|
maho |
![]()
Post
#1002
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#1003
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1004
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Omu' mi-a reparat fara sa-i cer (nu stiu cum, si nici n-am cerut detalii) si vechiul cablu de soc, caruia ii iesise "dopul". exista kit reparatii cabluri pt bicilete si motocilete care rezolva asa ceva daca cablul nu e desirat. https://www.emag.ro/kit-reparatie-cabluri-m...reviews-section |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
maho |
![]()
Post
#1005
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu s-a înlocuit sau adăugat nimic, e același cablu, același "dop".
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1006
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Niplu ii zice, l-o fi topit si restrans. Dar daca ai masina cu cablu de acceleratie nu strica un set din ala la tine;
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
maho |
![]()
Post
#1007
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu știu, o să-l întreb cu prima ocazie. Nu-i ceva fără de care n-ar fi funcționat mașina.
Am suficiente chestii în portbagaj pentru eventuale urgențe. De accesorii care se pot defecta odată în viață nu-i nevoie. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#1008
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
cablul de acceleratie si de ambreiaj pot pati acelasi lucru
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#1009
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Cablul de soc e sarma dintr-o bucata, nu torsadata, trebuie sa poata fi si tras si impins.
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Agrig |
![]()
Post
#1010
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
La 1300 am patit-o cu tata la un drum cind s-a rupt cablul de ambreiaj.
Tata s-a uitat in jur si m-a trimis pe cimp sa iau o sirma de la un balot de paie, tocmai se terminase recoltatul. Am mers cu sirma aia bine unsa vreo 100km pina la Dej unde a luat alt cablu ca originalul se destramase. Deci aia veche nu te lasa in drum. Cu niplul ala aveam probleme la bicicleta cind eram copii, il reparam simplu prin cositorire, desfceam toronul de fire dupa ce intra in niplu si asa le cositoream cu "apa tare", in veci nu mai scapa. This post has been edited by Agrig: 13 Jul 2023, 07:36 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
maho |
![]()
Post
#1011
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
In ultimul timp se cam pateaza de ulei pe sub pompa de benzina, probabil cala distantier din ebonita s-o fi crapat in urma strangerii, asa ca in viitorul apropiat o s-o inlocuiesc cu una artizanala (din aluminiu de 4 mm), prelucrata laser: distantier_pompa_benzina.jpg ( Size: 96.3k )
Number of downloads: 242
Nici macar rahaturi de astea (distantiere) nu se mai gasesc in magazine (fizice sau online). ![]() scurgere_ulei_pompa_benzina.jpg ( Size: 90.12k ) Number of downloads: 243 This post has been edited by maho: 8 Aug 2023, 13:56 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#1012
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Pt. schimbarea distantierului inca n-a venit vremea, o s-o fac la tara, intre doua cazane (de-alealalte
![]() Pana atunci, am vrut sa-i mai fac o proba si m-am trezit cu picaturi de benzina in tavita de sub carb.: mustea pe langa stutul de intrare. Cand sa scot furtunul, a iesit cu tot cu stut. Dupa ce m-am umplut de benzina pe maini cand am scos stutul din furtun si am constatat ca n-am nici un chibrit in buzunar, am apelat la unealta magica* si i-am f_tut cateva in cap de l-am indesat la loc. De doua ori, ca dupa prima tentativa am constatat ca si colierul si-a facut traiul, strangea in gol, l-am schimbat si pe ala. *Aia pe care nea Bugatti n-o vroia in atelier, conform unei carti citite in tinerete: "Automobilul - 100 de ani". Cica toate componentele trebuiau sa se imbine perfect, fara a fi fortate cu ciocanul. Cei drept, n-auzise omu' de Dacie. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Rob3rto |
![]()
Post
#1013
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 578 Joined: 1 January 11 ![]() |
Acel distantier, ultimele pe care inca le gasesti in magazine sunt din plastic si turnate extraordinar de prost. Nu ar etansa vreodata corect. Buna treaba cu distantierul din metal!
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
maho |
![]()
Post
#1014
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Normal, plasticul crapa (mai ales daca e unul prost si-l strangi suficient de tare). In cazul asta, aluminiul e solutia ideala, n-are moarte.
Legat de problema stutului de intrare in carb (dar nu numai, la pompele de benzina se manifesta identic, mai ales stutul vertical, pe unde pleaca benzina spre carb: aveam doua pompe in debara, la care se misca stutul ala, le-am rezolvat la fel), mi-a zis cineva ca stuturile n-ar fi cilindrice, ci f. putin conice ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
maho |
![]()
Post
#1015
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Facut plin ulei cv (470 ml pierduti in 2 ani si 2 luni; acceptabil).
Urmeaza drumu' la tara si inlocuirea distantierului pompei (poate si a pompei, ca la actuala i s-a dus dracu' un nit de la coada). |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Agrig |
![]()
Post
#1016
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(maho @ 8 Aug 2023, 13:45) asa ca in viitorul apropiat o s-o inlocuiesc cu una artizanala (din aluminiu de 4 mm), prelucrata laser: Da` o sfinta pila, un bomfaier si un burghiu in masina de gaurit oare ce-ar avea? material sa fie si bineinteles menghina. Mai nou totul e CNC si laser, si spanacul acusi o sa fie facut la CNC si prajit laser! ![]() Pina astepti sa taie cu laserul rezolvi problema mai repede cu mina. La fel la pompa aia, faceti un alt nit si merge mai departe. This post has been edited by Agrig: 23 Sep 2023, 14:33 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
maho |
![]()
Post
#1017
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Las la o parte faptul că resturi de tablă de 4 de Al nu se găsesc chiar pe toate drumurile, iar o platbandă m-ar fi costat de 100 de ori costul piesei (am și pilă, și menghină, bomfaier, și bormașină și burghie, și știu să le și folosesc), ar trebui să-ți dai seama că n-am rezolvat (parțial, deocamdată) problema in modul ăsta ca să pot zice că Dacia mea e "laser, frate".
În zona aia nu se poate renitui. Pe viitor am rugămintea unor postări cu ceva utilitate, dacă se poate. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Agrig |
![]()
Post
#1018
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Da, poate nu se gasesc bucati de Al de 4mm insa poate gasiti de 2mm si de cind cu RTV tot mai bune decit nimic.
La fel o bucata de platbanda de 4mm e mult mai usor de gasit doar ca-i mai greu de lucrat. Niturile la pompa de 1300 stiu ca erau 2 la brat si se ajungea la ele fara a se demonta bratul din corp, ma rog, n-am avut de mult pompa din aia in mina da nu cred ca nu se mai poate reface, la o adica surub cu piulita stemuita si e nit. This post has been edited by maho: 24 Sep 2023, 10:32 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
maho |
![]()
Post
#1019
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.217 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Daca e vreo urgenta (si n-a fost cazul), pot recurge la improvizatii de moment. Altfel, prefer sa fac o reparatie ca lumea, nu o carpeala de 2 bani (asa, puteam gasi eventual 4 petice de 1, sau chiar sa pun garnituri de hartie sau carton pana la atingerea grosimii).
QUOTE(Agrig @ 23 Sep 2023, 15:32) Da` o sfinta pila, un bomfaier si un burghiu in masina de gaurit oare ce-ar avea? Pina astepti sa taie cu laserul rezolvi problema mai repede cu mina. Pai ce sa aiba, in afara faptului ca-s mult mai lente, si calitatea prelucrarii suprafetei de lucru e net inferioara? Am trecut de mult de epoca fierului. Aia cu RTV-ul n-am inteles-o, la fel si cu spanacul. Niturile care tin coada sunt pe corpul inferior, n-ai cum sa le refaci cu pompa montata, si de vreme ce tot o dau jos ca sa schimb distantierul... |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Rob3rto |
![]()
Post
#1020
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 578 Joined: 1 January 11 ![]() |
Recomand o pompa de benzina Valeo, fabricata sub licenta Sofabex, costa in jur de 100 de lei. Singurul dezavantaj e ca nu are 'coada', insa trage benzina destul de repede cu circuitul neamorsat. In plus, lipsa cozii are un avantaj, nu mai sunt scurgeri de ulei pe la axul acesteia. Daca va face folosinta, va dau codul de piesa
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- PH 88 VBA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 09:31 |