DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> merge mai bine cand e rece?, e normal?

1.6
post 5 Aug 2005, 20:55
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 2 May 05




Mergand ieri pe o canicula de tampeai mi s-a parut ca masina nu prea trage cum as vrea eu mai ales la turatii joase(1800-2000)!Mentionez ca am benizina omv s100!De asemenea simteam mirosul acela de oua stricate despre care s-a mai discutat si care mi se pare ca apare mult mai usor in ultima vreme desi nu ma "dau " la ea!Astazi pe o vreme racoroasa cu putina ploaie masina mergea brici!
Acum..intrebarea mea este:mi se pare mie sau masina merge mai bine pe racoare..ar exista si o explicatie , si anume ca se raceste mai bine motorul..dar e o explicatie pentru un motor pe injectie..nou?
Sa fie de la catalizator??
Salutare si multumiri anticipate!

This post has been edited by 1.6: 5 Aug 2005, 21:08


--------------------
Dacia Seat Logan Preferance 1.6 - Leon 2.0 TDI 2004 - 2007 - PH 08- GPK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 5 Aug 2005, 20:57
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




Orice masina ( si cele de F) trag mai greu pe canicula.
Mirosul de oua stricate vine de la caloriferul spart (pierdere de antigel).


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1.6
post 5 Aug 2005, 21:09
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 2 May 05




pai n-ar trebiu sa se simta mereu??
si unde ma uit ca sa vad daca e spart?
ps:mentionez ca am citit topicurile despre mirosul neplacut dar sunt total confuz!!


--------------------
Dacia Seat Logan Preferance 1.6 - Leon 2.0 TDI 2004 - 2007 - PH 08- GPK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 5 Aug 2005, 22:07
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




Trage mai bine pe vreme rece deoarece aerul aspirat in motor are densitatea mai mare si deci se aspira o cantitate mai mare de oxigen. Oxigen mai mult inseamna o cantitate de benzina arsa mai mare si deci putere mai mare.

This post has been edited by nik1965: 5 Aug 2005, 22:07


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DomnulK
post 6 Aug 2005, 00:36
Post #5


ex kAndrei


Group: Members
Posts: 1.403
Joined: 7 September 03
From: Bucuresti




Trage ami bine cand e motorul rece si datorita SOCULUI AUTOMAT.Dupa ce se incalzeste motorul socul se decupleaza deci cantitatea de benzina ajunge la cotele stabilite de tabelele de injectie si blah-blah blah.

Poti sa dai mai multe detalii cu mirosul? Desfa si tu capacul de la vasul de expansiune. Daca miroase ca lichidul dinauntru e radiatorul de la aeroterma spart. Daca e alt miros e posibil sa fie de la catalizator<catalizatorul miroase gen sulf ars<maciulie de chibrit>.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.6 MPI 2004
Asfalt Uscat!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 6 Aug 2005, 09:01
Post #6


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ca sa completez postul foarte concis si la obiect a lui nik1965, as vrea sa fac niste detalieri:
Astfel, cand se apasa pedala de acceleratie se roteste clapeta din corpul clapeta si astfel intra mai mult aer (deci si oxigen). In functie de aerul introdus in galeria de admisie, creste debitul de benzina injectat de injectoare (comandate de UCE injectie).
Cand este cald, avand in vedere densitatea mai mica a aerului (deci si cantitatea de oxigen mai mica), deschiderea injectoarelor va fi mai mica decat in cazul unui aer cu temperatura mai scazuta.
Acum, de unde stie UCE injectie cantitatea de oxigen?
Pai din cei doi senzori de pe galeria de admisie: presiune si temperatura...
Ecuatia generala folosita pentru injectie este:
PV=nRT, unde
  • P = presiunea (masurata de senzor)
  • V = volumul cilindrului
  • n = nr. de moli (n = masa (M) / masa molara(MM))
  • R = Constanta gazului
  • T = temperatura (masurata)
Din aceasta ecuatie rezulta masa de aer care intra in cilindru:
M = n x MM deci
M= (PV/RT)xMM
De aici se observa, cu cat temperatura este mai mare, numitorul fractiei este mai mare, deci masa de aer (deci si de oxigen) care intra in cilindru este mai mica.

Din aceste constatari rezulta cauza "puturoseniei": la temperaturi diferite, la aceeasi deschidere a clapetei de aer (comandata de cablu de acceleratie) este diferita cantitatea de oxigen si cea de benzina injectata...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 6 Aug 2005, 09:35
Post #7


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




klaus, deschide dom'le un service! Pai sa-mi dai pe langa factura si formule dintr-astea, gata, m-ai facut client pe viata! (nu stiu de ce dar mi-am amintit de service-ul la care-si ducea Seinfeld masina smile.gif )


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1.6
post 7 Aug 2005, 10:26
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 2 May 05




M-am uitat la vasul cu lichid de racire si a scazut lichidul exact la linia de la minim!(asta dupa ce se raceste complet motorul)!Sigur nu mi se pare...masina trage mai greu la turatii joase(1700-2000)!Peste 3500...zgomot,se accelereaza dar nu are "sprint" mai bun ca la 3000 sa zicem.I-am dat acum vreo 2 zile o talpa de-aia de nesimtit si pe la 5000 rpm am simtit cum a sarit odata tare...mi-a placut dar e normal?Adica cuplu e pe la 3000 cum dracu trage cel mai bine la 5000?Tre sa fie o explicatie...dar cred ca ma duc la service!
Pe timp rece nu miroase deloc urat!
Si alta treaba...daca merg sa zicem cu 2000 de ture si-i dau blana(stiu ca nu e indicat)masina se tureaza dar parca apare ceva zgomot de rezonanta cred ca de la esapament dar nu trage mai bine ca atunci cand o calc "finut".Eu sunt familiarizat cu treaba asta ca am avut masina pe carburator acolo sa zici ca e normal...dar si la astea pe injectie??

This post has been edited by 1.6: 7 Aug 2005, 10:33


--------------------
Dacia Seat Logan Preferance 1.6 - Leon 2.0 TDI 2004 - 2007 - PH 08- GPK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 7 Aug 2005, 11:44
Post #9


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Topicul asta nu are ce cauta la probleme tehnice

Costi, mirosul ala nu are legatura cu caloriferul... e mirosul de tip aoua clocite care vine de la gazele de esapament...

da, mirosul este de la benzina si catalizator... pune benzina aditivate si nu o sa-l mai simti... oricum in timp o sa dispara

puterea motorului scade asa cum a explicat Klaus... evident comparatia se face la aceleasi turatii::daca comparam puterea la deiferite trepte de turatie, atunci amestecam mere cu pere... deci eu cred ca domnul &,- ar trebui sa nu mai fie asa de carcotas si sa incerce sa se bucure de masina in loc sa-i caute tot felul de defecte inexistente



--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
1.6
post 9 Aug 2005, 19:38
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 276
Joined: 2 May 05




Domnule AL!
Incercam sa prezint si eu niste impresii pe care mi le lasa masina in speranta ca o sa spuna unu' ca si la el e la fel sau ca e normal , altu' ca nu e normal ...nu sa spuna carcotas ,deoarece eu stiu cum mergea masina noua,am condus alt 1.6 ,am condus si 1.4 si nu mi se pare tocmai normal!
off-topic:Din pacate a fost inchis topicul cu "puterea motorului 1.6"..cine stie ..poate ar mai fi fost si altiii care sa se planga ca "nu trage".Iar eu caut tot felul de motive chiar de genul acesta: caldura,catalizator..etc.si incerc sa gasesc o cauza ca poate e numai la mine!Eu citesc pe acest forum cum unii spun ca ,cu acest motor merge si drege loganul si simti "the real power of logan"(am citat)...uite ca la mine nu e!
Cu respect...
ps:tre sa recunosc ca la intrebarea mea mi s-a raspuns si am priceput, desi eu consider ca mirosul acela nu e normal...folosesc benzina omv s100

This post has been edited by 1.6: 9 Aug 2005, 19:41


--------------------
Dacia Seat Logan Preferance 1.6 - Leon 2.0 TDI 2004 - 2007 - PH 08- GPK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kraven001
post 5 Oct 2005, 12:21
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 6 May 05




cum sa nu traga motoru de 1.6 ?

daca vrei sa vezi cum trage apasa sanatos pe aceleratie ! asta e motor de turatie nu e diesel de 1000-2000 de ture !

eu merg cu a mea peste 2000 de ture si merge excelent! nu am avut probleme in depasiri sau chestii de genu si am ajuns cu ea la 170 km/h (in carte scrie ca maxim merge 175 daca nu ma insel, dar eu cred ca mai aveam ceva rezerva de pedala dar poate stie calculatorul ala cand sa se opreasca)!

si daca vrei sa te infiga in scaun trebuie sa o tii peste 3000 de ture. am mers cu un taxi in predeal (eram in vacanta) si tinuta in 3000-4000 de ture se infigea mai acatarii (dar si consuma tongue.gif)!

diferente majore nu am observat la temperaturi diferite poate doar ca trebuie apasata ceva mai mult pedala ... dar dupa explicatiile celor care stiu mai mult ca mine e normal asa ca benzina sa fie ca masina merge !

This post has been edited by kraven001: 5 Oct 2005, 12:23


--------------------
Dacia Logan Preference 1.6MPI - DJ-XX-ENK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 21:03
Forum Renault