DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> nivel CNC, cum se masoara ?

incubus
post 16 May 2005, 13:39
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




O problema intens discutata-reglarea nivelului in camera carburatorului.
S-a tot vorbit de cei 6 sau 7 mm, de tigara, de pozitia capacului in timpul masurarii, daca garnitura e pusa sau nu.
Beleaua e ca oricat de bine s-ar regla cota aia, daca plutitorul nu are greutatea prescrisa, tot degeaba. Iar in ziua de azi gasesti plutitoare de toate soiurile: de plastic, de tabla, cu tabla mai groasa sau mai subtire, etc., si nu stii in care sa ai incredere.
Cineva mi-a spus ca undeva pe peretele CNC trebuie sa fie un semn la nivelul caruia trebuie sa fie benzina atunci cand ai desfacut capacul carbului... Eu l-am cautat 10 minute si nu l-am vazut.
Asa ca intrebarile mele sunt: stie cineva cum se verifica (nu cum se regleaza) nivelul ? Care este nivelul la care tre' sa fie benzina in camera, cu capacul scos ? Eventual, care este greutatea "nominala" a plutitorului ? Care plutitoare sunt mai de incredere - cele de plastic sau cele de tabla ?


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DodoBird
post 16 May 2005, 14:19
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(incubus @ 16 May 2005, 13:39)
O problema intens discutata-reglarea nivelului in camera carburatorului.
S-a tot vorbit de cei 6 sau 7 mm, de tigara, de pozitia capacului in timpul masurarii, daca garnitura e pusa sau nu.
Beleaua e ca oricat de bine s-ar regla cota aia, daca plutitorul nu are greutatea prescrisa, tot degeaba. Iar in ziua de azi gasesti plutitoare de toate soiurile: de plastic, de tabla, cu tabla mai groasa sau mai subtire, etc., si nu stii in care sa ai incredere.
Cineva mi-a spus ca undeva pe peretele CNC trebuie sa fie un semn la nivelul caruia trebuie sa fie benzina atunci cand ai desfacut capacul carbului... Eu l-am cautat 10 minute si nu l-am vazut.
Asa ca intrebarile mele sunt: stie cineva cum se verifica (nu cum se regleaza) nivelul ? Care este nivelul la care tre' sa fie benzina in camera, cu capacul scos ? Eventual, care este greutatea "nominala" a plutitorului ? Care plutitoare sunt mai de incredere - cele de plastic sau cele de tabla ?
*



Eu sunt "fan" plutitor de tabla , alea de plastic , in afara ca sunt de plastic biggrin.gif , sunt lucrate nasol. Cred ca esti mult prea perfectionist cu datele de greutate ale plutitorului, dar in principiu e bine sa fii asa. Parerea mea este sa iei unul de tabla , il mai verifici odata ca nu intra benzen in el (e etans) si il reglezi cu garnitura pusa, la 6,5 (asta ca sa fii tu si cu capra si cu varza impacat), si daca sunt probleme in continuare atunci nu sunt de la nivel !


--------------------
Dacia Berlina 1300 cmc 2005 Alba - B-54-WEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 16 May 2005, 15:10
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Pentru reglarea nivel plutitor obligatoriu se pune garnitura
Pentru greutatea plutitorului nu cunosc vreun constructor de automobile sau de subansamble auto ce da aceasta greutate.
In atas ai aceasta operatie de reglare, indruma-te dupa ea si nu vei da gres.
Zile bune cu consum putin


Attached thumbnail(s)
reglare_nivel.jpg ( Size: 440.93k ) Number of downloads: 1720


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 May 2005, 10:25
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Dyda @ 16 May 2005, 15:10)
[...]
Pentru greutatea plutitorului nu cunosc vreun constructor de automobile sau de subansamble auto ce da aceasta greutate.
[...]
*



Ba da, la Solex PIC(T)... 8,5 g.
"Iata si cateva specificatii, in limba masinilor noastre, chiar daca nu o stiti, va prindeti;

Serienvergaser

Die PICT-Vergaser haben alle einen Plastikschwimmer mit einem Gewicht
von 8,5g."

asta de aici: http://rrtech.home.ro/site/rrtech_home_ro/SOLEX.doc

Si la Dacia se dadeau masele pe undeva.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 17 May 2005, 10:53
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Batrine ( cred ca pot sa-ti spun asa dupa nr de mesaje ), am in fata un manual ptr renault 12 cu specificatiile solex si nu vad nimic referitor la masa. Singura cota ce vad, este la flotor, diametrul ex de 22 mm. Ca atare trebuie luat in calcul diametrul si nu greutatea

This post has been edited by Dyda: 17 May 2005, 10:54


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 17 May 2005, 11:40
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 10 March 04




eu ma iau la nivelu de benzina ca trebuie sa fie benzina pana la jumatatea pantei din camea de nivel.
este in partea de sub cui pontou...


--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 May 2005, 12:39
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Dyda @ 17 May 2005, 10:53)
Batrine ( cred ca pot sa-ti spun asa dupa nr de mesaje ), am in fata un manual ptr renault 12 cu specificatiile solex si nu vad nimic referitor la masa. Singura cota ce vad, este la flotor, diametrul ex de 22 mm. Ca atare trebuie luat in calcul diametrul si nu greutatea
*


Off:Da, poti sa-mi spui, chiar si "Flower" (glumesc). laugh.gif desi nu ma simt asa batrin laugh.gif
Revenind:
Link-ul ala iti descarca un document in care sint citeva date despre carburatoare Solex folosite mai mult pentru VW. La astea nivelul se regleaza altfel, prin saibe calibrate. Si este data masa plutitorului.
O sa caut si pe acasa, poate prin vreuna din carti sau prin cursuri sa gasesc referirea la mase.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ceacu
post 21 Jan 2006, 02:44
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 15 January 05
From: Timisoara




QUOTE(ionut232 @ 17 May 2005, 12:40)
eu ma iau la nivelu de benzina ca trebuie sa fie benzina pana la jumatatea pantei din camea de nivel.
este in partea de sub cui pontou...
*



Dupa cum am mai spus si in alta parte reglarea nivelului in CNC se poate face oriunde in intervalul dat de planul inclinat de sub plutitor (in corpul de jos pe peretele lateral). Atentie sa fie orizontal carburatorul (si masina)!
Atentie sa fie umpluta CNC cu benzina (pompat manual), scos furtunul de alimentare tinand presat capacul carburatorului cu mana (suruburile desfacute pentru a lucra rapid si a nu se evapora benzina) in timp ce se scoate furtunul (e posibil sa mai fie presiune pe circuitul de alimentare si sa mai curga benzina in CNC daca se ridica capacul cu furtunul cuplat).
De regula trebuie lucrat la cald (benzina se dilata foarte mult adica ii scade densitatea considerabil) ca atare nivelul trebuie reglat la cald.
Verificarea cu calibrul de 6-7mm se face in pozitie verticala (s-a mai explicat), se mai face o verificare si in pozitie orizontala (cu plutitorul deasupra) ocazie cu care se poate constata necesitatea schimbarii ansamblului supapa-scaun (poantou) din cauza arcului (prea moale) care sustine bila de amortizare situata la punctul de contact intre limba plutitorului si cuiul (supapa) poantou.
In pozitie orizontala bila NU TREBUIE sa intre in locasul ei (datorita greutatii plutitorului), daca intra mai mult de 1mm trebuie alta supapa cu arc mai tare.

Cei care merg pe GPL trebuie sa regleze cursa libera a plutitorului (13-7=6mm) ceva mai mica (suficient de mare astfel incat poantoul sa se deplaseza cam 1-1,5mm) deoarece atunci cand circula pe GPL nu se afla benzina in CNC si exista riscul major de deteriorare a supapei (si a plutitorului) datorita socurilor avand in vedere ca miscarea plutitorului nu mai este amortizata de baia de benzina din CNC.


--------------------
Dacia 1310L 1998 - TM-69-VIR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 7 Feb 2006, 22:33
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cel mai simplu se masoara cu un creion..are exact 7 mm, nu cu tigara...are 7,6 mm, si nivelul o sa fie mai mic..un creion clasic de lemn, rotund, nu hexagonal.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 7 Feb 2006, 23:02
Post #10


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Nu diferenta de greutate strica nivelul, ca e infinm anyway, ci VOLUMUL plutitorului poate afecta serios nivelul...THINK.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 Feb 2006, 13:23
Post #11


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ce am remarcat eu de-a lungul timpului e ca nu e regula de farmacie cu nivelul asta...motorul merge la fel si consumul la fel..asta in anumite limite...prin urmare nu se schimba absolut nimic daca nivelul e 7 plus/minus 1...adica fie ca e 6 fie ca e 8 e FIX totuna...nu bag mana in foc, dar cred ca si la diferente mai mari tot una e...
Dar ca la carte nivelul ar trebui sa fie la inceputul planului inclinat din CNC


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihibod
post 3 Mar 2006, 12:34
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 2 March 06




Salut,lasati la oparte calibre,creioane etc. si faceti nivelul in CNC practic.
Se vor urmari urmatorii pasi:
1.Se scoate priza filtrului de aer de la carburator;
2.Se desface capacul carburatorului fara a scoate furtunul de alimentare cu benzina;
3.Se verifica nivelel benzinei.Nivelul recomandat (economic,fara pierdere de putere)este la limita de jos a planului inclinat!!!!!!!Daca nivelul e mai sus se actioneaza asupra tablitei plutitorului astfel incit sa se departeze fata de capac.
4.Se fixeaza capacul carburatorului in doua suruburi si se porneste motorul cca.20secunde.
5.Se demonteaza din nou capacul si se vizualizeaza nivelul benzinei.Daca nu este bun se repeta pasii 2,3,4,5,pina se obtine nivelul benzinei la limita de jos a planului inclinat.
6.Daca in sarcini mari "da in nas",se regleaza nivelul cu 1mm deasupra limitei de jos a planului inclinat.


--------------------
dacia 1400 sport - sv 02 jbx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 3 Mar 2006, 12:44
Post #13


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Ciudata metoda de reglaj. Si daca o mai fac si in parcarea masinii mele....m-am autorezolvat. Masina sta usor in bot ca are arcuri de fata pe spate + ca masina sta in panta...nu mare, dar suficienta.

Asteptam cu interes inca o gramada de metode de spatele blocului pentru reglaje la Dacia.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihibod
post 7 Mar 2006, 12:04
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 2 March 06




Editat moderator

Gata, am sters offtopic.

Continuati pe privat off-ul.


--------------------
dacia 1400 sport - sv 02 jbx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 7 Mar 2006, 13:05
Post #15


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(mihibod @ 7 Mar 2006, 12:04)
Apropo,Dacia este o masina de spatele blocului,nu e Mercedes!!!!!!!!!!!
*



Degeaba ai 8 ani experiente. Cu remarca de mai sus ai aratat DIN NOU ce carpaci esti. Si continuati on-topic. Sa nu mai vad comentarii.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radui
post 7 Nov 2006, 21:30
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 21 April 05
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 17 May 2005, 10:25)
Ba da, la Solex PIC(T)... 8,5 g.
"Iata si cateva specificatii, in limba masinilor noastre, chiar daca nu o stiti, va prindeti;

Serienvergaser

Die PICT-Vergaser haben alle einen Plastikschwimmer mit einem Gewicht
von 8,5g."

asta de aici: http://rrtech.home.ro/site/rrtech_home_ro/SOLEX.doc

Si la Dacia se dadeau masele pe undeva.
*


Adresa site-ului nostru s-a schimbat: http://rrtech.lx.ro/


--------------------
Logan Laureate 1,4MPI - B 97 FAC
Dacia 1300/77, verde
VW 1200/64, rosu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 8 Nov 2006, 08:59
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Multumim de informare, pe vremea cind am postat (mai 2005) era inca valabila. Inca o data, multumiri.

A, la Carfil scria ceva de 6,5 g plutitorul, daca imi amintesc bine in acea Agenda automobilistului, vol 2. O sa caut si o sa corectez daca e necesar.
Doar ca acel nivel chiar reglat corect, variaza in mers:
1. Urcam o panta, masina se inclina incit benzina e mai catre jiclorul principal, deci nivel marit. Cind se coboara o panta, nivelul scade artificial, prin inclinare inversa.
2. Portbagaj plin, masina "lasata de spate"-nivelul creste artificial.

3. Atentie la cei cu "inaltatoare" sau alte "imbunatatiri" la care masina sta "lasata de bot"- nuvelul real este micsorat artificial.

De fapt, ce se modifica este distanta intre nivelul benzinei la cota dinspre jiclorul principal si punctele de debusare a benzinei/amestecului in difuzor( cele doua orificii diametral opuse din centrator) Prin asta creste diferenta de nivel intre ele (la nivel mic)- ca urmare si depresiunea necesara aspiratiei de benzina. Ca urmare, amestecul va fi ori prea sarac ori prea bogat, ambele cu consecinte de crestere a consumului.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GoldMD
post 31 Aug 2013, 20:19
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 199
Joined: 24 August 12
From: Iasi




Dezgropand threaduri de acum multi ani...nivelul CNC se regleaza apasand pe plutitor pana invinge arcul de sub bila cuiului pontou sau linguleta respectiva trebuie sa stea deasupra bilei, fara a comprima arcul?


--------------------
Dacia 1310 Break 1997
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th July 2025 - 12:13
Forum Renault