motor gripat.
![]() ![]() ![]() |
motor gripat.
sspoitoru |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|||
marius100 |
![]()
Post
#62
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 18 August 12 From: Giurgiu ![]() |
Gaura de la fulie are un ghidaj care intra pe canalul din bucsa pusa peste axul de la pinionul mic. Busca are si ea ghidaj fata de axul pinionului de la arbore...fulia este centrata pe gaura din capac. Ulei nu curge asa repede pentru ca dureaza ceva timp pana ajunge nivelul uleiului la semering( l-am lasat eu sa mearga vreo 10-15 secunde fara capacul de la distributie si de abia atunci incepuse sa apara un pic de ulei prin gaura aia care corespunde cu blocul motor) uleiul este aruncat de arbore prin gaura aia si asa ajunge la distributie...dar dureaza poate un minut, doua pana ajunge la semering.
This post has been edited by marius100: 30 Sep 2013, 10:23 |
--------------------
Dacia
Berlina 1400
1997 GPL
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#63
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Daca nu ai montat si strans capacul distributiei imperecheat cu fulia pe arbore s-ar putea sa nu ai concentricitate.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
oare?
ma gandesc totusi cat de aiurea as fi putut sa-l pun din moment ce are cele 2 suruburi de ghidaj... o sa incerc sa fac o poza maine daca ma lasa vremea si o sa ii pun si radiatorul si apoi sa-l lasa sa mearga mai mult daca sta presat mai mult pe o parte a semeringului risc sa raman fara el? Attached thumbnail(s) ghidaje.jpg ( Size: 96.26k ) Number of downloads: 284 |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
paul_p |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Alea nu sunt suruburi pentru ghidaj.
In lipsa unui inel de centrare poti centra capacul montand simeringul si fulia, fara a strange suruburile. Misti un pic de capac astfel incat sa se autocentreze simeringul pe fulie, dupa care strangi suruburile cu atentie, ca sa nu se deplaseze capacul. Daca capacul nu este centrat simeringul se va uza destul de repede. This post has been edited by paul_p: 30 Sep 2013, 19:14 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
deci va trebui sa desfac iar
![]() dar totusi fulia a intrat f usor... This post has been edited by sspoitoru: 30 Sep 2013, 19:53 |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Fulia intra fiindca excentricitatea nu este exagerata dar suficienta ... Ceea ce am scris este mentionat in cartea de service.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
sspoitoru |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.788 Joined: 8 April 08 From: Brasov ![]() |
totusi am apasat pe capac, in jos, cat am putut de tare si am tinut asa pana am strans 2 suruburi.....
eu zic ca mai jos nu mergea ca il tineau cele 2 prezoane incercuite in poza de mai devreme ciudat..... azi, cu spaima 'n coor ca imi ingheata apa in aeroterma suplimentara, am montat radiatorul si am bagat antigel, chit ca ningea ![]() pana am aerisit si strans sculele pe acolo a trecut mai bine de jumatate de ora si......nici urma de ulei pe la semering am bagat si degetele pe acolo si nimic ![]() sper ca e bine sau sa tina macar pana primavara viitoare ![]() va multumesc ![]() |
--------------------
Membru cu
rugina turbata
...Dacia 1310
- TLX 1987
|
|
address |
![]()
Post
#69
|
![]() ..... Dacia 13OO (1972) ..... Group: Members Posts: 595 Joined: 19 May 12 ![]() |
Motor gripat... de stat degeaba !
Pe parcursul a... 9 ani si ceva. M-a rugat domnul proprietar al masinii (din familie) sa i-o pornesc, sa-i schimb uleiul, etc. Hai sa schimb uleiul, probabil e deja ceva intre catran si smoala. Deschid busonul si... dau de o superba culoare rosietica, care seamana suspect de mult cu rugina clasica. Dau capacul de la culbutori jos, si e jale - toata rampa numai rugina, arcurile corodate si ruginite, adio lac protector pe ele. Motorul incercat "la mana", blocat/gripat/intepenit, etc. Jos si baia de ulei - totul tapetat elegant cu ruginiu, de la peretii blocului la biele. M-am mirat ca n-au ruginit si pistoanele, prin simpatie. Un dezastru. Jos si capacul de la distributie - pinionul mare de aceeasi culoare la moda, capacul la fel pe dinauntru. Semn bun, pe toate reperele care aveau contact prin pelicula de ulei, uleiul a ramas - tensiune superficiala, etc. Adica sunt mari sanse ca tot ce se invarte sa fie functional. Clar ca s-au lipit deci segmentii de cilindri. Excursie la Dedeman Valea Cascadelor, achizitionat WD40 Anti-Rust (rosu, e usor de tinut minte, ca si rugina e cam rosie...) cu elementarul pret de 38 de lei butelca. Dat vedeul pe toate cele, pe sus si pe jos, ca si pe lateral, ca de, masina are multe gauri si multe cere, cum zicea Anton Pann inca inainte sa stie ce e aia masina. (El zicea de femeie, dar cum bine stim ca masina e ca femeia...) Evident, cantitati insemnate in cilindri. Stat o ora, doua, trei, pus bateria, dat la demareur... nimic. Rugina rezista eroic. Repetat operatia zilnic, timp de o saptamana... Plictis teribil, monșer... Scos pompa de ulei, curatat, scapat bila supapei prin curte, traiectorie balistica nedectata vizual datorita arcului aferent, pus anunt pe DaciaClub, gasit bila noua in Obor/Tarabe industriale la "nea Dan cu rulmentii", ce obiecteaza cu limbaj colorat ca ii ofer doar 1 leu per bila de 10mm, dar accepta, cu vociferari. Trecut saptamana mentionata, pus iar bateria, descarcata de zici ca e tubul de WD dupa ce am dat cu el ca vermorelul. Minune mare, motorul se misca imperceptibil, se vede dupa elice. Insa demarorul protesteaza, curent slab, bazaie, sa vezi ca platesc un demaror nou, si e pacat, ca e Ducellier. Insa miscarea imperceptibila face loc la WD, care intra pe unde trebuie. Adica printre segmenti si cilindri. Ziua urmatoare, cu bateria proaspat despartita de redresor, dau la cheie, si motorasul o ia, din ce in ce mai repede, intre 60 si 120 rotatii pe minut, mai bine zis o rotatie-doua pe secunda, ca daca il roteam cu demarorul un minut, scotea fum. Dar, bucurie mare, am scapat de blocaj/gripaj/intepeneala. Pun capacele la baie si distributie, schimb arcurile de supapa cu unele noi, gasite cu greu de la trei magazine diferite, scap in mod convenabil o semicala de supapa prin orificiul de la o tija, nervi pe masura, o scot cu o tija data cu prenadez pe un capat, dupa ce golesc tachetul cu o seringa dotata cu furtunas, reglez distanta la culbutori dupa ureche (adica tonalitatea clinchetului, dupa sute de serii de reglaje, imi "iese" mai bine asa decat cu lera, mai ales daca culbutorii sunt "sapati"), si... gata motorul. Fuga in Pantelimon, ultimul bastion al vechii civilizatii antice Dacia, unde au ramas magazinele de pe vremuri trei din cinci, ca la tenis, iau ulei "romanesc-Prista-bulgaresc" de 10 lei litrul, il amestec cu un rest de 5W30 Agip Tecsint ce credea ca a scapat de treaba, turnam carcaletele astfel obtinut in motor, sa-l spalam de jeg si de WD pana punem ulei bun, umplem radiatorul, si, din nou... gata motorul. Dam la pompa, nimic, injectam benzina cu seringa pana se simte ca miroase a furtune sparte la rezervor, le inlocuim si pe acelea, dupa alt drum pana in Pantelimon la comautoglob pentru furtun gros de 2 lei de 20cm sectionat in doua, fiindca in Vitan gasim doar la 10 lei perechea de coturi si doar de-alea elegante si casante, "negru de fum", care poarta noroc de cosar doar pe degete, si mai putin cand semanam benzina pe asfalt. Lasam inaugurarea pe a doua zi, e deja bezna afara. Vine si Ziua Z, ora O, minutul M, secunda S, etc. Pus totul la punct, cam cu retineri, punem benzina de 99 de la Peco/Petrom, dam la cheie, si, dupa un repaos de aproape zece ani, motorasul o ia la "sfer-r-r-t" - un sfert academic am putea zice ! Ce mai poti spune... merge ceas, parca nici nu au trecut zece ani ! Ma intorc sa vad chipul proprietarului, si constat cu regret ca ne ocupam mult prea mult de fiare, care rezista mai mult ca noi. Pe chipul dumnealui se vad atat de clar acesti zece ani, atunci cand zambeste... This post has been edited by address: 10 Jul 2015, 01:15 |
--------------------
Dacia
1300
1972
- B01XYZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th May 2025 - 14:47 |