DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Unghiuri

zetu2004
post 3 Nov 2005, 11:25
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 24 September 05




da! e chiar usa in usa cu spalatoria.


--------------------
Dacia break 1410 - b56mbc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 16 Dec 2005, 11:38
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




imi poate recomanda careva un loc in cluj unde sa fac geometria rotilor??
am probleme cu masina care trage destul de pronuntat dreapta cand merg pe drum drept si tot timpul trebuie sa tin de volan intors spre stanga ca masina sa mearga drept.
nu am observat probleme la frane si nu am vazut sa se incalzeasca mai tare jeanta din dreapta fata de cea din stanga


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Dec 2005, 11:48
Post #33


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Inverseaza rotile pe fata intre ele inainte... Daca persista problema, du-te la unghiuri.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 16 Dec 2005, 11:55
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




problema o aveam si cu rotile de vara. am pus de o saptamana michelin m+s de iarna care le aveam pe alte jante. problema a ramas. Pana acuma nu m-a deranjat asa tare credeam ca poate e de la cauciucuri acuma insa ma enerveaza la culme fiindca vreau sa fac cateva drumuri in afara. ar fi mai bine sa incerc la un service dacia pentru reglajul ungiurilor?

This post has been edited by ViperRS: 16 Dec 2005, 11:55


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Dec 2005, 12:00
Post #35


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(ViperRS @ 16 Dec 2005, 11:38)
trage destul de pronuntat dreapta cand merg pe drum drept si tot timpul trebuie sa tin de volan intors spre stanga ca masina sa mearga drept.

*




Pe drum perfect drept?
Nustiu dc ai observat, dar majoritatea drumurilor sunt bombate pe mijloc, si e normal sa traga dreapta, ia treci tu pe banda cealalta(cand e libera biggrin.gif) si vezi ca o sa-to traga stanga....


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 16 Dec 2005, 12:09
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




hm sa sti ca venind pe o strada pe malul somesului cum era mai liber am trecut cum ar veni pe mijlocul drumului si atunci masina tragea stanga dar partea nasoala e ca si la drum lung pe drum spre floresti masina trage dreapta si nu mi se pare normal sa tin de volan


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Dec 2005, 12:19
Post #37


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Pai daca mergand pe stanga drumului trage stanga, du-te la reglajul unghiurilor si roaga-l pe mecanic sa verifice in mod special unghiul de fuga (inclinarea longitudinala a pivotului). Ala are rolul de a-ti mentine directia rectilinie... Parerea mea


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 16 Dec 2005, 12:20
Post #38


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(ViperRS @ 16 Dec 2005, 12:09)
hm sa sti ca venind pe o strada pe malul somesului cum era mai liber am trecut cum ar veni pe mijlocul drumului si atunci masina tragea stanga dar partea nasoala e ca si la drum lung pe drum spre floresti masina trage dreapta si nu mi se pare normal sa tin de volan
*



Asta este, am auzit ca unii ar regla unhiurile pentru o usoara deviere stanga pe drum perfect DREPT, ca atunci cand mergi pe drumurile obisnuite bombate pe mijloc sa mearga drept.

Daca zici ca pe sensul celalalt trage stanga, atunci directia e reglata perfect, si la Dacia mea trebuie sa tin de volan ca se duce dreapta pe drum normal, si la cea de la firma la fel, asa ca stai linistit. Cel mai bine se verifica pe un platou, ceva plat, gen teren betonat de ceva, sau sa mergi exact pe mijlocul drumului, cu partea cea mai bombata a drumului intre roti, daca atunci merge drept, directia e OK.


Ce are daca ti mainile pe volan, asta e scopu lui...sa-l ti cu mainile in mers, doar nu-l lasi liber...

This post has been edited by argon: 16 Dec 2005, 12:22


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 16 Dec 2005, 12:24
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




o sa incerc sa vad la parcare la bila sau metro pe undeva. totusi problema asta nu am mai avut-o la masinile dinainte. prin oras daca nu tin mana pe volan in 10 metri trece de pe banda 2 pe banda 1 de aia mi se pare deranjant fiindca mi se pare ca trage mult prea pare. corectia din volan sa zic ca trebuie sa rotesc de volan 30 de grade spre stanga


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maty680
post 28 Dec 2005, 17:32
Post #40


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 November 04




cateva sfaturi inainte sa va duceti la reglare cu "bolidu"

presiunea pneurilor sa fie egala fata spare (necesita si pe spate) rotile din fata trebuie sa fie acelas model la fel si gentile (altfel trage) ..cauciucurile sa nu prezinte galme ,jentile deasemenea lovituri (vor da vina pe ele smile.gif) ..
ce trebuie tipu de la reglaje sa faca : ridica masina ,verifica daca are jocuri (are jocuri > degeaba faci reglaju) pune senzori pe masina ,ridica fata masini shi ai face fulaju (depistarea jentii ovalizate sau montarea senzorilor necorespunzator ) se lasa masina jos si trebuie relaxata ( balansata de fata sus, jos pana revine la pozitia ei ) la dacie se regleaza 3 ungiuri :convergenta - din bieletele de directie ..unghiul de fuga - tiranti ATENTIE unghiul de cadere (da se regleaza doar in anumite cazuri fara a necesita bascule cu +/- care se gasesc doar -4 -2 0 +2 +4...necesita inlocuirea barii care "tine" semilonjeroanele cu o bara reglabila) pentru a inpinge sau trage unul dintre semilonjeroane (semilonjeronu care trebuie modificat se incalzeste cu autogenul) dar depinde in ce parametrii se afla masina...daca nu ai bani de bascula cu +/- iti demontezi singurel bascula inainte sa demontezi pivotu trasezi conturu lui..il desfaci te duci la tinichigiu (cazangii) cu o bere intro manuta shi bascula sa astupe gaurile la pivot.cureti putin cu un polizor unghiular..dupa care ii dai tu alte gauri ghidandute dupa modelu care ai trasat pivotu cati milimetrii ai nevoie (asta e dezaxarea) unghiurile PS daca ai nevoie mai mult de -5 trebuie polizata putin si bascula (sa nu se loveasca de fuzeta) ordinea de reglare : fuga-convergenta se regleaza cat de cat pentru a determina cat mai corect unghiul de cadere dupa ce sa rezolvat caderea se finiseaza fuga shi ultima convergenta...



daca am uitat ceva ..adaugati voi


dupa ce ai terminat o gaura mai mare iti trebuie si inapoi cu ea smile.gif) oricum la drumurile noastre rare sunt masinile cu unghiuri bune...
PS dute la un service mare ,autorizat (si spera sa fii calibrat de curand senzorii)


--------------------
dacia 1410 - B 28 ALT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maty680
post 28 Dec 2005, 17:41
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 November 04




inca ceva ..baietii cam "uita" sa blocheze pedala de frana... pus volanu pe mijloc ....frana trebuie blocata pt a evita miscarea de rotire pe platane..iar volanu blocat pe mijloc pentru ca bieletele sa fie egal infiletate in bratul cremalierei


--------------------
dacia 1410 - B 28 ALT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 Dec 2005, 21:12
Post #42


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




am fost azi la ciclop dr taberei 42 ron ;nu mai trage dreapta dar trepideaza mai rau!:( ce are????


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maty680
post 29 Dec 2005, 21:22
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 November 04




QUOTE(ydaniel @ 29 Dec 2005, 21:12)
am fost azi la ciclop dr taberei 42 ron ;nu mai trage dreapta dar trepideaza mai rau!:( ce are????
*




ce fel de trepidatie ? la anumite viteze ? ai cauciucurile echilibrate ?


--------------------
dacia 1410 - B 28 ALT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 Dec 2005, 21:26
Post #44


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




74-87km/h.da si tot asa face!a mai scazut din intesitate dupa echilibrare!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maty680
post 29 Dec 2005, 21:28
Post #45


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 November 04




QUOTE(ydaniel @ 29 Dec 2005, 21:26)
74-87km/h.da si tot asa face!a mai scazut din intesitate dupa echilibrare!
*





sa nu ai vreo janta,caucic stramb, ..sau nu sunt echilibrate corect...vibratiile nu au legatura cu unghiurile


--------------------
dacia 1410 - B 28 ALT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 29 Dec 2005, 21:33
Post #46


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




nu sunt strambe!au inceput dupa ce am montat montana pe fata!mare grreseala!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maty680
post 29 Dec 2005, 21:47
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 November 04




QUOTE(ydaniel @ 29 Dec 2005, 21:33)
nu sunt strambe!au inceput dupa ce am montat montana pe fata!mare grreseala!
*





smile.gif) nush ce sa zic ..io unu sunt fan debica oricum trepidatia 100% nu are legatura cu unghiurile (daca iti trepideaza si volanu e 100% de la roti) daca nu trepidaza volanu poate sa mai fie si o bataie de planetara sau sa fi sarit una din clemele lungi de la una din placute...rulmentii nu viibreaza (huruie)


--------------------
dacia 1410 - B 28 ALT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
comnic5
post 29 Dec 2005, 22:26
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 55
Joined: 8 April 05
From: Iasi




Ca preturi as adauga Reglaj Unghiuri = 40 RON iar un Brat +4 = 120 RON. Bineinteles preturile sunt din Iasi. Am avut aceeasi problema pe dreapta (tragea dreapta + ca manca cauciucul) si cand m-am dus sa reglez unghiurile omul de acolo mi-a spus ca imi trebuie un brat +4. Dupa ce l-am schimbat (inainte sa imi iau cauciucuri noi) problemele s-au rezolvat.
Mentionez ca inainte roata din dreapta era stramba vizibil insa dupa schimbarea bratului s-a indreptat si nu mai drage dreapta. Eu cred ca schimbarea bratului e cea mai buna optiune.


--------------------
Dacia 1300 - IS-04-GSD
Opel Astra F X17DT 82CP
Opel Omega B Y22DTH 122CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 29 Dec 2005, 23:14
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(comnic5 @ 29 Dec 2005, 22:26)
Eu cred ca schimbarea bratului e cea mai buna optiune.
*



Atunci cand e nevoie sa il schimbi e singura si cea mai buna optiune daca tii la siguranta ta si a celorlalti participanti la trafic in primul rand. Asta nu inseamna ca daca te duci sa faci geometrie trebuie sa schimbi o bascula. La mine desi fata dreapta era mancata rau pe exterior, a fost suficient sa stranga piulitele de la tirant.

ydaniel eu am pus good year second hand si pe fata si pe spate la 700 bucata si nu regret nici o clipa, la inceput aveam remuscari, dar daca iti arat ce plumbi mici am pe toate rotile dupa echilibrari... am 10grame maxim 15 parca pe o janta. echilibrarea am facut-o la com nico serv pentru ca am zis ca daca tot am dat bani sa iau si jenti sa schimb tot pe sub masina... am dat cred 500.000 pe 4 roti de echilibrat, nu stiu daca in alta parte faceau treaba buna dar am rupto cu 130 cu 4 trepte ale mele si nu trepideaza nimic, nu trage stanga sau dreapta. eu banuiesc cauciucurile, am jurat ca decat montana sau alte cauciucuri ieftine, mai bine second hand.

This post has been edited by BLK: 29 Dec 2005, 23:16


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Dec 2005, 18:43
Post #50


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




sti,faza era ca trebuia sa plec in cant,si nu aveam $!oricum nu mai cumpar montana nici sa ma tai!:(da vibreaza si volanu da numai pe la 130+.unde gasesc anvelope sh la pret bun?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 30 Dec 2005, 18:47
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




ti-am dat pm, adica acum iti dau biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Dec 2005, 19:00
Post #52


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ms frumos.eu pe spate am niste romanesti si se tin bine dupa vreo 67.000km!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 30 Dec 2005, 19:04
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




aveam inainte Victoria, care pe spate erau ca noi, pe fata mancat unul pe exterior, celalalt 30% uzat. si le aveam de 50.000 pe putin. asta nu dovedeste decat faptul ca sunt foarte tari, deci aderenta scazuta, viata lunga. astea de acum preconizez sa ma tina vreo 20-30.000 sunt moi si super misto, ma opresc la fel de bine ca multe masinute straine. nu mai laud ca o dau in offtopic, aici e de unghiuri.


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 30 Dec 2005, 19:11
Post #54


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




da,deci pana la urma nu conteza unghiurile la vibratii ?


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BLK
post 30 Dec 2005, 19:17
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 8 December 04
From: Bucuresti




geometria tine de pozitia rotii pe asfalt, afecteaza directia, planetarele, cauciucurile (uzura pronuntata pe o parte), probabil si articulatiile, bucsi, pivoti.


--------------------
Dacia 1310 - B-52-VYK
Dacia Alpine 54CP - OARE?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 18:13
Forum Renault