Unghiuri
![]() ![]() ![]() |
Unghiuri
zetu2004 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 24 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
break 1410
- b56mbc
|
|||
ViperRS |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
imi poate recomanda careva un loc in cluj unde sa fac geometria rotilor??
am probleme cu masina care trage destul de pronuntat dreapta cand merg pe drum drept si tot timpul trebuie sa tin de volan intors spre stanga ca masina sa mearga drept. nu am observat probleme la frane si nu am vazut sa se incalzeasca mai tare jeanta din dreapta fata de cea din stanga |
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
Muttley |
![]()
Post
#33
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Inverseaza rotile pe fata intre ele inainte... Daca persista problema, du-te la unghiuri.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
problema o aveam si cu rotile de vara. am pus de o saptamana michelin m+s de iarna care le aveam pe alte jante. problema a ramas. Pana acuma nu m-a deranjat asa tare credeam ca poate e de la cauciucuri acuma insa ma enerveaza la culme fiindca vreau sa fac cateva drumuri in afara. ar fi mai bine sa incerc la un service dacia pentru reglajul ungiurilor?
This post has been edited by ViperRS: 16 Dec 2005, 11:55 |
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
argon |
![]()
Post
#35
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(ViperRS @ 16 Dec 2005, 11:38) trage destul de pronuntat dreapta cand merg pe drum drept si tot timpul trebuie sa tin de volan intors spre stanga ca masina sa mearga drept. Pe drum perfect drept? Nustiu dc ai observat, dar majoritatea drumurilor sunt bombate pe mijloc, si e normal sa traga dreapta, ia treci tu pe banda cealalta(cand e libera ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
hm sa sti ca venind pe o strada pe malul somesului cum era mai liber am trecut cum ar veni pe mijlocul drumului si atunci masina tragea stanga dar partea nasoala e ca si la drum lung pe drum spre floresti masina trage dreapta si nu mi se pare normal sa tin de volan
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
Muttley |
![]()
Post
#37
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai daca mergand pe stanga drumului trage stanga, du-te la reglajul unghiurilor si roaga-l pe mecanic sa verifice in mod special unghiul de fuga (inclinarea longitudinala a pivotului). Ala are rolul de a-ti mentine directia rectilinie... Parerea mea
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#38
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(ViperRS @ 16 Dec 2005, 12:09) hm sa sti ca venind pe o strada pe malul somesului cum era mai liber am trecut cum ar veni pe mijlocul drumului si atunci masina tragea stanga dar partea nasoala e ca si la drum lung pe drum spre floresti masina trage dreapta si nu mi se pare normal sa tin de volan Asta este, am auzit ca unii ar regla unhiurile pentru o usoara deviere stanga pe drum perfect DREPT, ca atunci cand mergi pe drumurile obisnuite bombate pe mijloc sa mearga drept. Daca zici ca pe sensul celalalt trage stanga, atunci directia e reglata perfect, si la Dacia mea trebuie sa tin de volan ca se duce dreapta pe drum normal, si la cea de la firma la fel, asa ca stai linistit. Cel mai bine se verifica pe un platou, ceva plat, gen teren betonat de ceva, sau sa mergi exact pe mijlocul drumului, cu partea cea mai bombata a drumului intre roti, daca atunci merge drept, directia e OK. Ce are daca ti mainile pe volan, asta e scopu lui...sa-l ti cu mainile in mers, doar nu-l lasi liber... This post has been edited by argon: 16 Dec 2005, 12:22 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
o sa incerc sa vad la parcare la bila sau metro pe undeva. totusi problema asta nu am mai avut-o la masinile dinainte. prin oras daca nu tin mana pe volan in 10 metri trece de pe banda 2 pe banda 1 de aia mi se pare deranjant fiindca mi se pare ca trage mult prea pare. corectia din volan sa zic ca trebuie sa rotesc de volan 30 de grade spre stanga
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
maty680 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 November 04 ![]() |
cateva sfaturi inainte sa va duceti la reglare cu "bolidu"
presiunea pneurilor sa fie egala fata spare (necesita si pe spate) rotile din fata trebuie sa fie acelas model la fel si gentile (altfel trage) ..cauciucurile sa nu prezinte galme ,jentile deasemenea lovituri (vor da vina pe ele ![]() ce trebuie tipu de la reglaje sa faca : ridica masina ,verifica daca are jocuri (are jocuri > degeaba faci reglaju) pune senzori pe masina ,ridica fata masini shi ai face fulaju (depistarea jentii ovalizate sau montarea senzorilor necorespunzator ) se lasa masina jos si trebuie relaxata ( balansata de fata sus, jos pana revine la pozitia ei ) la dacie se regleaza 3 ungiuri :convergenta - din bieletele de directie ..unghiul de fuga - tiranti ATENTIE unghiul de cadere (da se regleaza doar in anumite cazuri fara a necesita bascule cu +/- care se gasesc doar -4 -2 0 +2 +4...necesita inlocuirea barii care "tine" semilonjeroanele cu o bara reglabila) pentru a inpinge sau trage unul dintre semilonjeroane (semilonjeronu care trebuie modificat se incalzeste cu autogenul) dar depinde in ce parametrii se afla masina...daca nu ai bani de bascula cu +/- iti demontezi singurel bascula inainte sa demontezi pivotu trasezi conturu lui..il desfaci te duci la tinichigiu (cazangii) cu o bere intro manuta shi bascula sa astupe gaurile la pivot.cureti putin cu un polizor unghiular..dupa care ii dai tu alte gauri ghidandute dupa modelu care ai trasat pivotu cati milimetrii ai nevoie (asta e dezaxarea) unghiurile PS daca ai nevoie mai mult de -5 trebuie polizata putin si bascula (sa nu se loveasca de fuzeta) ordinea de reglare : fuga-convergenta se regleaza cat de cat pentru a determina cat mai corect unghiul de cadere dupa ce sa rezolvat caderea se finiseaza fuga shi ultima convergenta... daca am uitat ceva ..adaugati voi dupa ce ai terminat o gaura mai mare iti trebuie si inapoi cu ea ![]() PS dute la un service mare ,autorizat (si spera sa fii calibrat de curand senzorii) |
--------------------
dacia
1410
- B 28 ALT
|
|
maty680 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 November 04 ![]() |
inca ceva ..baietii cam "uita" sa blocheze pedala de frana... pus volanu pe mijloc ....frana trebuie blocata pt a evita miscarea de rotire pe platane..iar volanu blocat pe mijloc pentru ca bieletele sa fie egal infiletate in bratul cremalierei
|
--------------------
dacia
1410
- B 28 ALT
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#42
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am fost azi la ciclop dr taberei 42 ron ;nu mai trage dreapta dar trepideaza mai rau!:( ce are????
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
maty680 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 November 04 ![]() |
|
--------------------
dacia
1410
- B 28 ALT
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#44
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
74-87km/h.da si tot asa face!a mai scazut din intesitate dupa echilibrare!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
maty680 |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 November 04 ![]() |
|
--------------------
dacia
1410
- B 28 ALT
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#46
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nu sunt strambe!au inceput dupa ce am montat montana pe fata!mare grreseala!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
maty680 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 November 04 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 29 Dec 2005, 21:33) ![]() |
--------------------
dacia
1410
- B 28 ALT
|
|
comnic5 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Ca preturi as adauga Reglaj Unghiuri = 40 RON iar un Brat +4 = 120 RON. Bineinteles preturile sunt din Iasi. Am avut aceeasi problema pe dreapta (tragea dreapta + ca manca cauciucul) si cand m-am dus sa reglez unghiurile omul de acolo mi-a spus ca imi trebuie un brat +4. Dupa ce l-am schimbat (inainte sa imi iau cauciucuri noi) problemele s-au rezolvat.
Mentionez ca inainte roata din dreapta era stramba vizibil insa dupa schimbarea bratului s-a indreptat si nu mai drage dreapta. Eu cred ca schimbarea bratului e cea mai buna optiune. |
--------------------
Dacia
1300
- IS-04-GSD Opel Astra F X17DT 82CP
Opel Omega B Y22DTH 122CP |
|
BLK |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(comnic5 @ 29 Dec 2005, 22:26) Atunci cand e nevoie sa il schimbi e singura si cea mai buna optiune daca tii la siguranta ta si a celorlalti participanti la trafic in primul rand. Asta nu inseamna ca daca te duci sa faci geometrie trebuie sa schimbi o bascula. La mine desi fata dreapta era mancata rau pe exterior, a fost suficient sa stranga piulitele de la tirant. ydaniel eu am pus good year second hand si pe fata si pe spate la 700 bucata si nu regret nici o clipa, la inceput aveam remuscari, dar daca iti arat ce plumbi mici am pe toate rotile dupa echilibrari... am 10grame maxim 15 parca pe o janta. echilibrarea am facut-o la com nico serv pentru ca am zis ca daca tot am dat bani sa iau si jenti sa schimb tot pe sub masina... am dat cred 500.000 pe 4 roti de echilibrat, nu stiu daca in alta parte faceau treaba buna dar am rupto cu 130 cu 4 trepte ale mele si nu trepideaza nimic, nu trage stanga sau dreapta. eu banuiesc cauciucurile, am jurat ca decat montana sau alte cauciucuri ieftine, mai bine second hand. This post has been edited by BLK: 29 Dec 2005, 23:16 |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#50
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
sti,faza era ca trebuia sa plec in cant,si nu aveam $!oricum nu mai cumpar montana nici sa ma tai!:(da vibreaza si volanu da numai pe la 130+.unde gasesc anvelope sh la pret bun?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
BLK |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
ti-am dat pm, adica acum iti dau
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#52
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ms frumos.eu pe spate am niste romanesti si se tin bine dupa vreo 67.000km!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
BLK |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
aveam inainte Victoria, care pe spate erau ca noi, pe fata mancat unul pe exterior, celalalt 30% uzat. si le aveam de 50.000 pe putin. asta nu dovedeste decat faptul ca sunt foarte tari, deci aderenta scazuta, viata lunga. astea de acum preconizez sa ma tina vreo 20-30.000 sunt moi si super misto, ma opresc la fel de bine ca multe masinute straine. nu mai laud ca o dau in offtopic, aici e de unghiuri.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#54
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
da,deci pana la urma nu conteza unghiurile la vibratii ?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
BLK |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
geometria tine de pozitia rotii pe asfalt, afecteaza directia, planetarele, cauciucurile (uzura pronuntata pe o parte), probabil si articulatiile, bucsi, pivoti.
|
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 18:13 |