DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme Frana Dacia 1310 L

ovidiu93
post 7 Oct 2013, 11:14
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 7 October 13




Salutare am o dacie 1310 din 1999 cu servo frana (4 conducte...)
Am foarte mari batai de cap totul e inregula etieri, saboti, placutele , pistonasele... tot si oricat as aerisi ori spate stanga ori spate dreapta are aer...
am incercat toate metodele libera cadere...pedala cu motoru pornit cu motoru oprit su fara nici un rezultat... o singura data am nimerit sa nu mai fie aer dar dupaia iarasi a prins nu stiu cum... mentionez ca folosesc dot 4 si niciodata nu a ramas botelca aia de pe pompa fara lichid sa zici ca a prins acolo.... si cel putin fata nu are pic de aer....
Mai mentionez ca am si pedala cu cursa cam lunga cand e pornit motoru...
Ceva sugesti pareri... o mana de ajutor ?
Va Multumesc !


--------------------
dacia 1310 1999 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel93
post 7 Oct 2013, 11:20
Post #2


Membru cu serie mare


Group: Members
Posts: 456
Joined: 21 October 08
From: Vatra Dornei




Schimba repartitorul (limitatorul), ala iti baga aer pe spate.
Nu te lua dupa cati carpaci, care o sa-ti zica sa-l legi cu sarma sau sa-l anulezi, masina s-ar comporta ca si cum ai trage frana de mana, la fiecare franare.


--------------------
Dacia 1300/1310 TLX 1976/1988
Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI
Logan 1.4 mpi

Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiu93
post 7 Oct 2013, 11:22
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 7 October 13




Nici nu am de gand sa carpesc aceasta masina... cumpar nou....
Aceasta sa fie problema? Repartitorul? :-?
( si sincer? cand pun frana pe spate sunt niste frane de zici ca trag frana de mana...)
Si cu cursa prea lunga la pedala? ce zici? ca ar fii ?

<span class='edit'>7 Oct 2013, 11:30:</span>
si inca ceva foarte foarte absurd... dispare lichidu din budelca si dupaia reapare ca prin minute radmasa.gif
asta nu pot sa imi explic.... iarasi

This post has been edited by ovidiu93: 7 Oct 2013, 11:31


--------------------
dacia 1310 1999 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 7 Oct 2013, 11:39
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




O problema similara am si eu cu franele: cand aerisesc pe spate, de oricate ori as face-o, tot ies bule de aer. Aveam frane, dar pedala tinea la jumate si in timp incepea sa coboare. Am schimbat pompa de frana, la fel. Am schimbat si garniturile la cilindrii receptori spate ( se vedea ca erau mici pierderi de lichid), am reglat si sabotii ca lumea si am reusit sa mai ridic cursa pedalei. Insa am observat ca daca las frana de mana trasa mai mult timp ( in decursul noptii de ex) se inmoaie pedala, deci trage aer fals pe undeva. Lichid nu mai curge deloc pe la cilindrii receptori. Cum naibii trage aerul ala pe spate cand e frana de mana trasa daca nu pierde lichid ?
Eu zic ca trage aer sigur pe la unul din cilindrii, ca altfel nu s-ar intampla doar cand las masina cu frana trasa. Daca nu o folosesc deloc, n-am probleme saptamani bune, deci nu e sigur de la repartitor. Treaba e ca mai parchez undeva in panta si sunt nevoit sa trag frana de mana si iar o iau de la capat cu aerisirea...


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiu93
post 7 Oct 2013, 11:46
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 7 October 13




Dar in spate la cilindri receptori acolo la garnitura aia ce vine pe ei nu trebuie sa fie deloc lichid? trebuie sa fie uscat uscat? huh.gif


--------------------
dacia 1310 1999 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel93
post 7 Oct 2013, 15:41
Post #6


Membru cu serie mare


Group: Members
Posts: 456
Joined: 21 October 08
From: Vatra Dornei




Depinde la care te referi.. Cand dai jos tamburul, nu trebuie sa fie nimic umed acolo, abia garniturile de pe pistonase (cele interioare) trebuie sa fie umede, pe partea din interior.


--------------------
Dacia 1300/1310 TLX 1976/1988
Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI
Logan 1.4 mpi

Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiu93
post 7 Oct 2013, 16:48
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 7 October 13




QUOTE(daniel93 @ 7 Oct 2013, 15:41)
Depinde la care te referi.. Cand dai jos tamburul, nu trebuie sa fie nimic umed acolo, abia garniturile de pe pistonase (cele interioare) trebuie sa fie umede, pe partea din interior.
*




Da doar in interior is umezi.... deci e bine...

Repartitorul este ok nu "zamuie" apai sa picure nici atata.... deci e ok....
Nu stiu ce sa mai zic...


--------------------
dacia 1310 1999 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel93
post 7 Oct 2013, 20:22
Post #8


Membru cu serie mare


Group: Members
Posts: 456
Joined: 21 October 08
From: Vatra Dornei




Poate sa bage aer fara sa scape lichid.. Acum nu stiu, poate iti da cineva alta idee.. Eu la ambele dacii am avut aceeasi problema, aeriseam, si dupa o ora deja era cursa mai lunga. Doar la 1310 am reusit sa schimb repartitorul si am scapat de problema. La 1300 nu am apucat sa il schimb ca am tras-o pe dreapta, dar sigur e defect, ca pierde si lichid pe la el.


--------------------
Dacia 1300/1310 TLX 1976/1988
Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI
Logan 1.4 mpi

Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiu93
post 7 Oct 2013, 20:51
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 7 October 13




se poate din cauza asta sa dispara lichidu si dupaia ca prin minune apare iarasi pana in gura la budelca de pe pompa....


--------------------
dacia 1310 1999 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel93
post 7 Oct 2013, 21:06
Post #10


Membru cu serie mare


Group: Members
Posts: 456
Joined: 21 October 08
From: Vatra Dornei




Faza cu lichidul nu o pot explica nici eu...


--------------------
Dacia 1300/1310 TLX 1976/1988
Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI
Logan 1.4 mpi

Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 8 Oct 2013, 09:49
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




QUOTE(ovidiu93 @ 7 Oct 2013, 11:46)
Dar in spate la cilindri receptori acolo la garnitura aia ce vine pe ei nu trebuie sa fie deloc lichid? trebuie sa fie uscat uscat?  huh.gif
*



Normal ca trebuie sa fie perfect uscat, daca e umed, inseamna ca pierde lichid pe-acolo. Asa era si la mine (umed) si am schimbat garniturile si acum ramane uscata zona, insa tot persista problema cu patrunderea aerului pe spate...


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidiu93
post 8 Oct 2013, 12:03
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 7 October 13




QUOTE(daniel93 @ 7 Oct 2013, 15:41)
Depinde la care te referi.. Cand dai jos tamburul, nu trebuie sa fie nimic umed acolo, abia garniturile de pe pistonase (cele interioare) trebuie sa fie umede, pe partea din interior.
*




dar garniturile alea de pe pistonasele alea 2 ce intra in cilindru trebuie sa fie umpic umede sau uscate complet? (ma refer la acelea ce au rol de a nu intra nimica pe langa pistonas... praf,mizerie...etc.)

pt ca tamburu e perfect uscat peste tot nici o scurgere nimic....(cand il dau jos)
si ai mai spus ca repartitorul poate sa bage aer fara sa curga sau sa "zamuie"
si inca cv... trebuie schimbat doar repartitorul sau si limba aceea? ce il actioneaza... ?

This post has been edited by ovidiu93: 8 Oct 2013, 12:04


--------------------
dacia 1310 1999 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel93
post 8 Oct 2013, 23:00
Post #13


Membru cu serie mare


Group: Members
Posts: 456
Joined: 21 October 08
From: Vatra Dornei




Doar repartitorul.. E destul de greu.. Eu am avut noroc ca e data cu vaselina toata podeaua masinii, si nu erau ruginite suruburile.
Burdufurile alea nu mai retin, dar parca trebuie sa fie uscate.. Daca sunt umede, schimba garniturile de pe pistonase.


--------------------
Dacia 1300/1310 TLX 1976/1988
Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI
Logan 1.4 mpi

Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 12 Oct 2013, 20:35
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




salut,

am schimbat placutele de frana, am dat jos etrierele impreuna cu port etrierele ca nu ieseau etrierele singure. montat totul la loc, pus la fel cum am demontat. nu curgea lichid de frana pe nicaieri la montare/demontare. am pornit morotul si pedala de frana foarte moale. am trecut la aerisit, spate perfect, stanga fata idem, dar dreapta fata scoate f mult aer. practice sulfa aer ca la artificii. am aeristit la stanga fata ore...nimic, tot asa face, deci frane nu am.

de unde trage aer sau care este treaba de nu pot aerisi si stanga fata?

multumesc


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 Oct 2013, 20:50
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




bidonasu in pompa cum sta?da etrieru jos de pe stanga scoate furtunu si umple cu lichid,dupa care vezi cum e aerisirea,daca tot dai jos vezi garnitura de etansare cum e .sa nu fie pusa invers sau ciupita,si de acolo aer garla


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 12 Oct 2013, 20:59
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




am dat jos bidonasul, curgea putin pe langa piciorusele alea, am bandajat piciorusele cu banda de teflon dupa care l am pus la loc. banuiesc ca nu mai curge, e noapte si nu mai am vizibilitate.

inafara de bidonasul cu garniturile lui, ce altceva ar mai putea fi?


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 14 Oct 2013, 11:30
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




se potriveste pompa asta in locul celei originale?



Attached thumbnail(s)
IMG_2391.jpg ( Size: 2.55mb ) Number of downloads: 350
IMG_2392.jpg ( Size: 2.51mb ) Number of downloads: 381


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 14 Oct 2013, 12:02
Post #18


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




DBA , cred ca , de pe un R18 sau ceva de genu , se potriveste linistit , doar ca la cum arata .. ar trebui demntat tot , curatat , verificat si daca totul este ok , abia atunci as monta-o ...!!!


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 14 Oct 2013, 13:18
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




am luat o din targ, vanzatorul imi spunea ca este de supernova. o sa o desfac, curatat si apoi sa vad cum fac cu montajul

multumesc


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel93
post 14 Oct 2013, 18:31
Post #20


Membru cu serie mare


Group: Members
Posts: 456
Joined: 21 October 08
From: Vatra Dornei




Vezi daca se potrivesc filetele de la conducte (imi scapa denumirea), ca alea difera si de la 1300 la 1310.


--------------------
Dacia 1300/1310 TLX 1976/1988
Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI
Logan 1.4 mpi

Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Oct 2013, 13:40
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(tynn @ 7 Oct 2013, 11:39)
[...] Cum naibii trage aerul ala pe spate cand e frana de mana trasa daca nu pierde lichid ?
Eu zic ca trage aer sigur pe la unul din cilindrii, ca altfel nu s-ar intampla doar cand las masina cu frana trasa. [...]


Inainte de a trage frina de mina, tine frina de serviciu apasata.
Altfel, tragi frina de mina, sabotii se departeaza, pistonasele se departeaza si ele sub forta arcului din cilindru (e un arc acolo). Ca atare prin deplasare sub arc, miscarea e de suctie, putind intra aer.

Asta ar mai fi posibil si daca supapa de pe pistonul pompei nu deschide suficient sa compenseze nevoia de lichid.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 17 Oct 2013, 10:04
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




este posibil ca aerisitorul de la etrier sa nu etanseze bine si sa traga aer pe acolo astfel incat sa nu pot aerisi instalatia din cauza lui?


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Oct 2013, 14:47
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Teoretic da, e posibil.
Practic, aer la cilindrii spate mai degraba pe linga garnituri.

This post has been edited by diaconuliviu: 17 Oct 2013, 14:48


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 17 Oct 2013, 16:20
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




la rotile din spate aerisirea a fost facuta f bine, buba este la roata fata din dreapta.

ma influenteaza rotile din spate cand aerisesc partea dn fata dreapta?


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 18 Oct 2013, 10:31
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Nu, nu influenteaza. Banuiesc ca ai pompa cu 4 tevi, ca atare aerisirea se face prin cadere libera. Vezi daca la aerisitorul ala dreapta curge lichid cu pedala neapasata.
Daca nu, verifica pe stinga. Daca stinga curge, dreapta nu, ai ceva infundat: conducta, furtun, iesire din pompa...
Aerul poate aparea si din aerisitor aiurea, desi rar si numai la manevre grosolane.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bashtalu
post 18 Oct 2013, 21:45
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.051
Joined: 9 September 06
From: Bucuresti




am rezolvat

am schimbat pompa de frana si apoi aerisire peste tot

acum am frane bune

multumesc


--------------------
Audi A4 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th July 2025 - 15:19
Forum Renault