Achiziție Dacie
![]() ![]() ![]() |
Achiziție Dacie
gruiarew |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
|
||
--------------------
1300
1300
1974
|
|||
maho |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Depinde si cati bani si nervi esti dispus sa bagi in ea. Azi am auzit pe la tv (un post credibil) de o taxa de poluare pe care vor astia s-o bage de la anul, 200 eur/an pt. masinile non-euro. Probabil asta ii va face pe multi dacioti sa renunte.
![]() Deocamdata, ca vehicul istoric esti scutit de rovinieta si impozit, si poti participa cu ea la expozitii organizate de Retromobil, dar itp-ul il faci doar la r.a.r., obligatoriu. Eu am avut experiente nasoale cu astia (r.a.r.) si am renuntat. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
b06fcn |
![]()
Post
#3
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Aia de 1500 de euro are prea multe modificari ca sa poata fi atestata corect :
- lampile de mers inapoi nu sunt din timpul ei; - maneta de stergatoare idem; - tapiteria la fel; - pare sa fi fost lovita in fata; |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
gruiarew |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
Vă mulțumesc pentru răspunsuri chiar nu mă așteptam să vină așa de repede
![]() @maho: Da, am citit ce-ați pățit cu RAR-ul. Am mai auzit povești cu cei din BV. Eu-s din Timiș mutat la Sibiu, n-aș avea grețuri să bat TM, HD, AB, SB dacă e ceva. Cel puțin cei din HD mi s-au părut foarte corecți și foarte de treabă (acolo am făcut RAR-ul la actuala). Bani... cam 1500 mi-am calculat dacă-i dau toți o dată (pct 1). La punctul 2, vedem pe parcurs. Aș merge pe 2 că dacă e ceva și nu mi se mai rentează o fac coteț la gâini și aia e. 200€ nu e un capăt de țară pentru un moft. Cam un pachet de țigări la două - trei zile. Plus că piticii mă "deranjează" cam de mult și nici nu fumez ![]() Cu nervii încă stau foarte bine. Două săptămâni zi de zi m-am chinuit cu un butuc shimano nexus 8 ce mi-au zis mai mulți că nu se mai poate face și să cumpăr altul. Praf mi-am făcut degetele, dar l-am rezolvat. Cine vrea să vadă o cutie de viteze cu 8 trepte băgată într-o cană de ceai să desfacă unul. Japonezii îs ceva specie aparte ![]() @b06fcn: De aceea am întrebat că mi s-a părut dubioasă faza cu "se poate atesta", dar nu e. Să fiu sincer nu am observat maneta, acum că-mi ziceți, văd și eu că nu-i ce trebuie. Totuși nu-mi dau seama de unde ați observat că e lovită, doar că diferă culoarea la semnalizator? Nu exagerez să caut să fie perfectă, în 40+ ani se pot întâmpla multe, doar că n-aș vrea să dau 1500€ și de fapt să am la fel de lucru ca la una de 200. Dacă-mi puteți spune și cu lămpile de mers înapoi care-i treaba că mă tot uit la poze și nu văd diferența (sau nu mă uit la ce trebuie). Mulțumesc încă o dată. |
--------------------
1300
1300
1974
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#5
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Daca te uiti la masca fata, vei vedea ca nu mai exista tama nichelata la ochelarul de pe dreapta, plus ca se vede ceva urma de lovitura in partea stanga, a masinii, deasupra numarului, fantele de aerisire sunt indoite. Ca sa nu mai zic de bara, care pare stramba, nu la fel ca si cea de pe spate, dar oricum.
Lampile de mers inapoi au venit odata cu tampoanele mici. Asta imi spune doua chestii, fie au fost montate ulterior, fie masina a fost lovita in spate si s-a schimbat fusta cu totul...desi, dupa cum arata, cred ca au fost puse ulterior... Parerea mea e ca cine vinde o masina lustruita si spune ca e astestabila dar nu in starea actuala, fie nu se pricepe, fie, mai curand, incearca sa fraiereasca. Gasesti cu 1500 de euro masini mult mai bune, in stare chiar OK, au mai fost si aici pe forum cate unele, chiar si la mai putini bani. |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
Ov |
![]()
Post
#6
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu as cauta o masina cat mai buna la tabla, restul sunt detalii care se rezolva relativ usor. Dpdv atestare, daca masina e ok n-o sa se ia nimeni de o maneta de semnalizare sau de niste lampi de marsarier care e posibil sa nu fi fost acolo.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
gruiarew |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
Da, corect mă gândesc că nu-i nimeni atât de nebun să se ia de o manetă. Doar că dacă e maneta, mai are niște lămpi în plus, mai un interior schimbat, o oglindă aiurea, mai niște chestii lipsă sau care nu se văd... păi se cam adună.
Plus că dacă e aranjată nu-ți prea dai seama ce e sub, poate la primăvară cade tot kitul de pe ea. Oricum o să merg s-o văd, știu că mai avea una la fel, poate e omul de treabă și-mi fac doar idei aiurea. Mai văzusem una din 72 dar s-a dezactivat anunțul. Și mai e ceva prin Timișoara la un nene, cred că-i singura care am văzut-o cu asigurare valabilă https://www.olx.ro/oferta/vind-dacia-1300-a...ti-ID9SAvN.html Plus că are o droaie de alte piese. @b06fcn: domnule, respect, aveti un ochi ceva de speriat. Dacă-mi puteți spune cum e cu actele (eventual o trimitere că precis s-a mai discutat, dar nu găsesc) ar fi super. Vă mulțumesc încă o dată. |
--------------------
1300
1300
1974
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Asta de la Timisoara mai arata a ce trebuie,n-ar strica o vizionare!
![]() |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
iustin_uap |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 25 October 13 From: Piatra-Neamt ![]() |
Buna seara si bun venit!
Va dau eu o alta varianta, mult mai buna decat cele doua pe care le-ati enuntat mai sus. Plimbati-va intr-un weekend prin oras si vedeti ce gasiti, dar nu pe strazile principale, ca acolo sunt sanse foarte mari sa nu vedeti nimic. Incercati pe cele laturalnice, prin parcarile din spatele blocurilor, in cartierele unde pensionarii sunt majoritari. Daca aveti putin noroc, va garantez ca veti gasi masini interesante. Dupa ce ati pus ochii pe cateva, nu va ramane decat sa incercati sa dati de proprietari si sa vedeti pe care-l puteti convinge s-o vanda. Asa aveti sansa sa cumparati o masina cinstita, la un pret ok, fara sa aveti de-a face cu intermediari "binevoitori". La ora actuala sunt mai multe Dacii vechi existente decat pasionati si majoritatea vor sfarsi la fier, chiar mai repede decat as fi crezut daca se baga o taxa aberanta. Din pacate, se salveaza tot felul de epave de catre oameni cu intentii bune, dar fara experienta, in timp ce masini cu potential ajung sa fie date la fier vechi pe 2 lei. Aici e si vina proprietarilor, care le arunca direct, fara sa le dea o sansa. Varianta cu masina coapta as spune ca pica din start. Va bucurati initial de pretul mic, dar apoi fie nu iese cum trebuie (daca aveti niste asteptari cel putin decente), fie ajunge sa coste mult mai mult ca una mai buna, dar mai scumpa. Chiar si cele in stare buna/f. buna au bube daca sunt luate la bani marunti. Legat de aia crem, lipsurile amintite mai sus sunt niste fleacuri. Acum sa nu se inteleaga ca masina mi se pare buna, iar pretul ok, dar maneta se poate inlocui foarte usor, fantele pot fi indreptate, lampile de marsarier scoase. Pe mine ma deranjeaza mai mult ca-s puse stramb si nu respecta pozitia originala a celor care aveau sa apara 2 ani mai tarziu. E posibil ca tapiteria scaunelor sa fie originala. Am vazut montate si din textil in perioada aia, chit ca alea din vinilin primau. Cam atat din partea mea, pt. moment. This post has been edited by iustin_uap: 15 Dec 2017, 21:41 |
--------------------
Dacia
1300/1310
73/83
|
|
gruiarew |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
O idee genială. Vă mulțumesc. Doar să văd cum dau de proprietari. O altă rugăminte: cele ridicate ca abandonate, pe care să zicem nu le mai vor proprietarii mai pot fi salvate? Sau ajung direct la Remat? Acolo ajung deja radiate în vederea casării, deci nu se mai pot reînmatricula? Sau cum e?
Vă mulțumesc și mă scuzați dacă întrebările sunt stupide. |
--------------------
1300
1300
1974
|
|
iustin_uap |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 25 October 13 From: Piatra-Neamt ![]() |
N-ar trebui sa fie prea dificil. Fie lasati un bilet in parbriz/geamul lateral (cu toate ca eu mi-am cam pierdut increderea in metoda asta), fie intrebati vreun vecin a cui e masina.
Masinile abandonate sunt ridicate de catre primarii. Intr-o prima faza sunt duse intr-un anumit loc si se asteapta un anumit numar de zile pt. o eventuala revendicare din partea proprietarului. Dupa aceea trec in proprietatea primariei, care le hotaraste soarta, adica fie le scoate la licitatie, fie le da la fier vechi. Evident, in majoritatea cazurilor aleg a doua varianta pt ca nu se obosesc sa-si bata capul cu licitatii. Am mai vazut prin presa ca s-ar fi organizat cateva in unele orase, dar fara prea multe detalii si fara sa fie anuntate corespunzator in prealabil. Legat de acte nu stiu ce sa zic. Practic, ele raman la proprietar, caci se ridica doar bunul fizic. Dupa ce se face transferul "fortat" de proprietate nu stiu cum stau lucrurile. This post has been edited by iustin_uap: 17 Dec 2017, 12:42 |
--------------------
Dacia
1300/1310
73/83
|
|
Victor3001 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 4 February 15 From: Medias, Sibiu ![]() |
Salut. Vad ca esti din Sibiu....sa o luam cu inceputul. Cea crem a fost luata din Medias de la un batran. Cel ce o da acum nici macar nu i-a schimbat numerele...deci cel mai probabil samsar. Masina, intradevar, a stat doar in garaj dar are multe lipsuri. Fusta fata schimbata, tampoanele sunt praf...crapate rupte( vai mortii lor) barele indoite si cea de spate e romaneasca. Chit dat cam mult....adica chiar mult. In rest, interiorul e bun si motorul merege frumos. O stiu destul de bine masina ca treceam in fiecare zi pe langa ea. Apoi, cea alba am vrht sa merg si eu sa o vad, dar faptul ca sta pe pamant si a inceput sa curga rugina de pe la parbriz nu e un semn prea bun, cel putin pentru mine care caut o a2a masina mai buna. Eventual mai putem vorbi pe mess sa-ti mai dau niste ponturi.
|
--------------------
Dacia
1300
1975/ 1976
- -
|
|
gruiarew |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
M-am cam dezumflat. Am reușit de-am vorbit cu oamenii, primul e clar ceva șmen că a început să mă aburească, nu m-am mai dus s-o văd. Din ce spuneți bine am făcut.
Al doilea în schimb părea foarte mirat că interesează pe cineva așa ceva și nu pentru rabla. Rămâne să merg să mă întâlnesc cu omul săptămâna ce vine că era plecat. Totuși mi-a zis unde e mașina, am fost de-am văzut-o și rezultatul e destul de nasol. Spatele a prins culoarea verde până sub stopuri (la anul cred că o să crească mușchi pe ea) iar linia dintre uși e strâmbă (mai lată jos). Posibil pragurile au trecut de stadiul de putred și începe să se dezintegreze. O să văd când o să vină omul. Mi-a zis că e a bunicului lui și de trei ani e nemișcată ceea ce e cam mult. Faza cu mașinile abandonate am întrebat că cel puțin pe unde stau rablele au cam început să dispară. Chiar ieri am văzut pe o Dacie un abțibild lipit cu somația. Mi-e greu să cred că se mai încurcă cineva cu licitații, sau că proprietarii mai merg după ele. Până una alta dau târcoale ca un apucat pe după blocuri. Sper să nu iasă careva cu parul la mine. Și da, am numărat cel puțin 20, una era chiar în stare excelentă (pe beton în ceva șopron după un bloc). Dar în afară de una singură, toate îs 1310 cred (stopurile pătrate cu lampa de mers înapoi integrată). Aia din șopron avea și farurile rotunde, deci e modelul 80+, iar eu aș vrea modelul mai vechi. Chestia ce mă încurcă mai tare e că mai trebuie și cărată ~250km. În Sibiu stau la bloc și trebuie s-o car la sat cel puțin pe perioada reabilitării. Aș pune niște poze cu ce-am văzut mai interesant dar nu știu cât e de legal. Mă refer la dreptul de proprietate șamd. E ok dacă ascund numerele? |
--------------------
1300
1300
1974
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Atata timp cat sunt pozate pe domeniul public,poti posta linistit pozele(cu tot cu numere)!
![]() |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
Daciotul_98 |
![]()
Post
#15
|
![]() membru foarte autentic!! Group: Members Posts: 1.572 Joined: 15 June 13 From: Serbanesti,Arges ![]() |
https://www.olx.ro/oferta/dacia-1300-an-fab...-ID9sFK9.html-o dacie din 1972, merita atentie, asta e cu motor romanesc.
|
--------------------
dacia
1300
197x Pentru detalii nu ezitati
0732366741-claudiu |
|
gruiarew |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
Vă mulțumesc tuturor pentru timpul acordat și pentru sfaturi. Am zis că n-are rost să mă mai agit aiurea că am găsit doar copturi în oraș. L-am trimis pe taică-miu să caute în satul de unde îs / satele vecine. A găsit la mine în sat una din 74. Are destule lipsuri, dar pot fi sigur că nu e pălită sau țigănită. E luată de nouă din fabrică, dar din cauză că s-a îmbolnăvit n-a mai mers cu ea de mai bine de 5 ani. Culmea e că cică a pornit (de ce or fi pornit-o nu știu, eu unul n-aș fi pornit direct o mașină ce a stat 5 ani). Oricum cică arată foarte bine (a stat într-un fel de garaj, deci acoperită și jos beton).
O să revin cu poze când ajung la fața locului. Probabil o să deschid alt topic când mă apuc de restaurat. Până una-alta piticii sar în sus de bucurie. O ultimă întrebare mai am. Deși probabil ar fi trebuit sa întreb de prima dată. Dar acum asta e, a bătut palma cu domnul ce-o avea. N-are ITP din 2012 deci n-am cum s-o transcriu. Cum e cel mai bine să procedez în cazul de față? Să o radieze și să-mi scot roșii apoi? Pot face asta? Ar fi o soluție să-l rog să n-o ștergă de la fiscal și să-i plătesc eu impozitul pe ea, dar n-aș vrea să-l mai încurc pe om. Sau pot s-o trec pe mine la fiscal și înmatricularea să mai aștepte? Legea zice că trebuie să fac transcrierea în 30 de zile. Problema e că nu mă pot apuca acum de ea că nu am unde (nu am spațiu încălzit, doar un șopron acoperit). Vă multumesc înca o dată. This post has been edited by gruiarew: 20 Dec 2017, 17:06 |
--------------------
1300
1300
1974
|
|
Victor3001 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 4 February 15 From: Medias, Sibiu ![]() |
Eu o am trecuta pe nume la primarie si de transcris la politie o fac dupa ce o termin de restaurat. Nu e nici o problema asa.
|
--------------------
Dacia
1300
1975/ 1976
- -
|
|
gruiarew |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
Am ajuns și eu acasă și am găsit "minunea". Să v-o prezint și dv. E din 74. Cam ăsta a fost singurul motiv pentru care a luat-o frate-miu. Mai veche n-am găsit.
https://i.imgur.com/YCaILpm.jpg https://i.imgur.com/KlKfrku.jpg https://i.imgur.com/qQOCdV6.jpg https://i.imgur.com/h9Jep0O.jpg Acum rugămintea mea este dacă aveți disponibilitate să mă ajutați cu niște răspunsuri. Ca orice dacie veche și reparată a fost reparată prost. Aș vrea cu ajutorul dv. să-mi fac o listă de materiale și acțiuni ce trebuie să le fac pentru că-s la prima tentativă de acest gen și mi-e destul de clar că doar după capul meu o să iasă și mai prost. Mașina are fusta față aproape praf și lonjeronul stânga la fel. Probabil și din cauza asta nu prea mai e aliniată cum trebuie (să nu dau vina doar pe ce-l ce-a reparat-o). Am niște dubii referitor la interior și aș vrea să vă rog dacă mă puteți îndruma către cum ar trebui să fie că am văzut deja cred câteva sute de variante... 1. Stâlpii. Aveau sau nu pe ei material ca pe tavan? La mine sunt goi: https://i.imgur.com/ZYwuBci.jpg 2. Ușile aveau pe vremea aia "cotieră"? Sau erau pe față exact ca pe spate? https://i.imgur.com/ICjhRfF.jpg 3. Pot rămâne ceasurile și radioul sau să le dau jos cu prima ocazie? https://i.imgur.com/49t635E.jpg Deși par că au "crescut acolo" în compartimentul motor e o țigănie maximă făcută la (cred că e) sonda de apă: https://i.imgur.com/UOxkAoY.jpg Mă refer la T-ul ăla. 4. Scaunele știu că-s din alt film. Am văzut la câteva genul ăsta de antenă dar prins pe aripă. Aveau așa ceva sau nu? https://i.imgur.com/5lLkFis.jpg 5. Stopurile spate aveau sau nu ceva capace? Erau doar așa golașe? https://i.imgur.com/TWgMvWG.jpg Vă mulțumesc. This post has been edited by gruiarew: 26 Dec 2017, 20:39 |
--------------------
1300
1300
1974
|
|
janos |
![]()
Post
#19
|
![]() User Group: Members Posts: 613 Joined: 24 January 11 From: Tg Mures ![]() |
Din experienta proprie:
1. si in 82 tot goale erau. 2. nu ma pronunt, 3. da-le jos, 4. nu am vazut asa ceva, 5. asa s-a vandut inclusiv in 82. |
--------------------
CMF-C/D
Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance
2015
- MS 2 cifre 3 litere Life is a bitch. Arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
|
|
Daciotul_98 |
![]()
Post
#20
|
![]() membru foarte autentic!! Group: Members Posts: 1.572 Joined: 15 June 13 From: Serbanesti,Arges ![]() |
Arăta mai bine cea din 72 trimisă de mine, e treaba ta, cu lonjeroanele nu e de joacă.
|
--------------------
dacia
1300
197x Pentru detalii nu ezitati
0732366741-claudiu |
|
Victor3001 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 4 February 15 From: Medias, Sibiu ![]() |
1. Erau goi si stalpii A si B.
2. Asa erau. 3. Arata decent dar daca ai gasi o consola, sau sa ti-o faci tu, in care sa bagi si ceasurile si radioul ar fi mult mai ok. 4. E ceva improvizatie. 5. Asa erau doar ca peste papuci veneai niste plastice ca o teava de pvc. In mare pare ok, dar o sa ai ceva de munca....principalul e ca o ai. Succes. |
--------------------
Dacia
1300
1975/ 1976
- -
|
|
gruiarew |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
@Daciotul_98, posibil să aveți dreptate. Am fost de față când s-au schimbat lonjeroanele la cea pe care-a avut-o tata. Partea de suduri n-o s-o fac eu pentru că n-am nici scule și nici experiență. Plus că trebuie și îndreptată (nu-mi place linia la uși și nici capota nu dă bine).
Am luat-o asta că era de la mine din sat, și e altcumva când poți să-i faci un bine unuia de lângă tine. Au mai vrut și alții s-o ia ca să mergă cu ea la câmp (are cârlig). I-a dat-o la frate-miu (bine nici n-am negociat nimic, cât a zis aia a fost) doar pentru faptul că vreau s-o restaurez. E puțin mai mult decât "cel mai bun raport preț-calitate". @Victor, @janos, vă multumesc. Deci stopurile și stâlpii îs în regulă. Ceasurile de apă și presiune la ulei mă interesa în primul rând dacă erau din fabrică. Pentru ca am văzut puse în lada aia de lângă schimbător, sau "lipite" în diferite locuri pe și sub bord. Nu știu unde ar trebui să fie și dacă ar trebui să fie. Ce-am mai vrut să vă întreb, că e prima dată când văd așa ceva: https://i.imgur.com/LIKXYpF.jpg Îs niște chestii de plastic, probabil în culoarea mașinii. N-am mai văzut așa ceva pe o jantă de Dacie. Așa se făceau sau e altă găselniță? Aceeași întrebare și pentru capacele (cercurile) cele mari: https://i.imgur.com/d7UySgL.jpg. Și am mai primit două planetare de rezervă dar nu pricep de ce-s diferite. https://i.imgur.com/tJTOa7y.jpg https://i.imgur.com/n4aYlTd.jpg Vă mulțumesc încă o dată. This post has been edited by gruiarew: 27 Dec 2017, 00:02 |
--------------------
1300
1300
1974
|
|
Victor3001 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 4 February 15 From: Medias, Sibiu ![]() |
Inelele alea de plastic 100% sunt facute de vreo coperativa, dar sunt interesante. Iar cercurile tot asa, dar pe alea sa le ti si sa le pui ca dau foarte misto si se vand la niste preturi...
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1975/ 1976
- -
|
|
gruiarew |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
Am editat postul anterior că am uitat de poze. Una e rotundă cum știam că îs (partea ce vine în cutie). Una e un fel de triunghi din arcuri de cerc. N-am mai văzut așa ceva până acum.
|
--------------------
1300
1300
1974
|
|
janos |
![]()
Post
#25
|
![]() User Group: Members Posts: 613 Joined: 24 January 11 From: Tg Mures ![]() |
Inelele nu sunt originale, mie personal nu imi place acel rosu ...
Capace cu 2 cercuri (nervuri) am mai vazut pe una frantuzeasca dar nu iti pot spune ca e originala sau ba. Planetara precum in poza (cea din dreapta) am mai vazut, tot pe una frantuzeasca, dar nu pot sa-ti dau numele corect. P.S. era ceva cu grentzeler (oricum suna mai german decat francez). |
--------------------
CMF-C/D
Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance
2015
- MS 2 cifre 3 litere Life is a bitch. Arguing with the mods is allowed, winning an argument against the mods will get you banned.
|
|
iustin_uap |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 25 October 13 From: Piatra-Neamt ![]() |
Ceasurile de apa/ulei s-au pus din fabrica pt. prima data pe Dacia 1310 TX (modelul cu masca groasa) din '85 incolo. Deci nu sunt din fabrica, dar sunt utile si daca sunt montate cu gust pot da bine.
Cercurile ce vin in jurul capacelor erau niste ornamente facute, probabil, de cooperative. Elegante si rare in ziua de azi. Fusta fata te indemn s-o repari, ca pare afectata doar in partea de jos, sau sa o schimbi cu una in stare ok de pe alta masina, ca noi care sa fie ce trebuie slabe sanse sa mai gasesti. This post has been edited by iustin_uap: 31 Dec 2017, 18:22 |
--------------------
Dacia
1300/1310
73/83
|
|
gruiarew |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
Vă mulțumesc încă o dată.
Deși n-am făcut-o în ordinea corectă am ascultat sfatul lui Iustin. Am luat efectiv la pas toate cotloanele orașului pe unde m-am gândit eu că ar putea fi ascunse. E târziu, știu, deja am luat una, dar am zis că nu strică exercițiul (măcar cel fizic că e o vreme superbă la SB). Am găsit chestii super interesante, cea mai cea e una din '72 foarte bine întreținută și culmea!! am reușit să dau și de proprietar. Dădeam ture pe lângă mașină și văd că mă fixează un bătrânel. Ață m-am dus la el să-l întreb dacă știe a cui e. Era a lui ![]() După alte câteva zile de învârteli în jurul blocurilor am mai găsit una din '75. Am vorbit doar cu fiul proprietarului care a fost ok, mi-a lăsat un nr de telefon. Asta era atacată la aripi, în schimb pe sub părea ok. Pe lonjeronul stânga era antifonul cojit. Din experiența dv, care ați mai desfăcut / recondiționat la ele, antifonul se cojește din cauza vârstei sau îl împinge rugina afară? Vă dați seama că nu puteam și nici nu aveam cum să mă pun să râcâi la ea. Bineînțeles vechile povești cu mașină ținuta în garaj bla bla. Mașina era afară cu ITP-ul expirat din ianuarie 2014. Nici pomeneală de garaje în zonă. Experiența mea cu tabla e foarte limitată, m-am apucat acum un an să-mi repar aripa la A-Klass-ul din '99 și ce părea ca un simplu punct de rugină (vopseaua puțin umflată) s-a tradus într-o gaură de toată frumusețea (intra degetul) în aripa interioară spate. Dar cu antifonul nu știu cum e. Și a treia cu care am reușit să vorbesc cu proprietarul era în stare destul de proastă. Se vedea cum curge rugina de la parbriz de pe dreapta. Plus crescuseră bălării sub ea, deși era pe beton, mușchi pe la încheieturi. Nu m-am înțeles nici cu ăsta la preț, omul a început să plângă când l-am întrebat dacă nu vrea s-o dea. I-am promis că-l mai caut dar a trebuit să plec. Începusem să mă simt super aiurea. Am rămas plăcut surprins să văd câteva cu RCA și ITP valid. Înseamnă că mai sunt care au grijă de ele. Dar ce mă îngrijorează că în total am găsit sub 10. Multe cartiere s-au refăcut și mă gândesc că au fost ridicate și duse la tăiat. N-am găsit nimic acolo. Și nici garaje nu mai există. Mă aștept ca cele fără RCA / ITP să dispară și ele, într-o bună zi, mai ales că s-au apucat să ridice rablele (discuțiile interminabile cu locurile de parcare). Tot ce-am găsit am găsit în cartiere nereabilitate. Probabil vă întrebați ce vreau acum de fapt, având deja una luată. Păi în primul rând mă gândesc că o să am nevoie de piese. Acum și pe viitor. N-am desfăcut nimic de pe cea pe care o am dar vizual sunt sigur că fusta față nu scapă, lonjeronul stânga, radiatorul la fel și precis când mă pun cu peria de sârmă în bormașină o să mai găsesc chestii nasoale. Plus n-am scaunele care trebuie (îs ceva cu tetieră dar nu-s de Dacie, cel puțin nu modelul clasic) și-mi lipsesc destule ornamente. Aș vrea să mă pun să-mi strâng tot ce-mi trebuie dinainte de a mă apuca de ea în primăvară și parcă n-aș experimenta direct pe asta ce-o am (sigur e prima din satul natal și posibil să fie prima din zonă). Și trebuie să fie ca din fabrică la sfârșit. Asta a fost înțelegerea cu vechiul proprietar. Bătrânelul ăla ce-a început să plângă m-a impresionat foarte tare. Asta confirmă că nu sunt doar niște adunături de fiare ci făceau parte din familie. Mă gândesc foarte serios să mai salvez una (da, știu vorbe mari, nici nu m-am apucat de prima și deja visez la a doua) mai ales că brusc e și frate-miu interesat. O ultimă întrebare (că deja m-am întins prea mult). Spuneți-mi vă rog în funcție de ce se face prețul? Ar fi două ce le-aș putea achiziționa, dar la nicicare nu am convenit nici un preț. Pe bătrânel n-am rezistat să-l văd cum plânge și celălalt a zis că să-i fac eu o ofertă. Astea două sunt singurele cu tampoane mari. Cea din '72 sare din discuție. Pe care am luat deja nu poate fi folosită ca și comparație. Singura ideea ce-o am ar fi cea pe care am dat-o exemplu în primul post (cea albă), dar nu i-am văzut interiorul plus mi-a suflat-o săptămâna trecută un alt pasionat din Hunedoara. Am vorbit cu omul, deja se plimbă cu ea ![]() Vă mulțumesc. |
--------------------
1300
1300
1974
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Pe nici un 1300 nu au venit ceasuri suplimentare de apă și ulei din fabrică,abia în '84 pe D1310 cu mască subțire(!)au apărut...
Sunt foarte utile și dacă sunt pozate/montate corespunzător dau și bine! La planetare,cea din stânga e romanească,aia din dreapta e Glaentzer franțuzească.Ornamentele de jante sunt ceva cooperativă(tuning al vremii),la fel si cercurile(din câte știu Tehnometal și o cooperativă din Ploiești le făcea...).Dacă îți plac,pune-le pe mașină că dau frumos....dacă nu și vrei să le vinzi,te rog dă-mi de știre. O mașină o evaluezi după an,stare,grad de originalitate.Cu cât e mai veche,mai originală și completă și în stare bună,cu atât e mai apreciată și deci,mai scumpă/valoroasă. ![]() Fusta față ar merita încercat să o salvezi,că de găsit nouă de uzină care să se și așeze cum trebuie slabe șanse...plus că greu găsești și meseriașul care să o monteze corect.N-ar strica încă o mașină de piese(dacă ai unde o ține),ieși muuult mai ieftin așa! ![]() Încearcă pe cât posibil să fugi de reperele/elementele de caroserie produse de Conex,sunt execrabile atât ca tablă cât și ca execuție! Baftă! This post has been edited by Adrian Frigo: 2 Jan 2018, 09:30 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
iustin_uap |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 25 October 13 From: Piatra-Neamt ![]() |
QUOTE(gruiarew @ 1 Jan 2018, 21:24) Deși n-am făcut-o în ordinea corectă am ascultat sfatul lui Iustin. Am luat efectiv la pas toate cotloanele orașului pe unde m-am gândit eu că ar putea fi ascunse. E târziu, știu, deja am luat una, dar am zis că nu strică exercițiul (măcar cel fizic că e o vreme superbă la SB). Ma bucur! Cauta in continuare cand vei mai avea timp/chef si poate vei mai avea parte de surprize. QUOTE(gruiarew @ 1 Jan 2018, 21:24) Deși jura că-i 100% originală, doar lampa stânga spate era a ei, modelul cromat, restul erau Elba. Acum nu zic, alea se pot sparge în 40+ ani, dar nu pot pricepe din ce cauză și-ar fi montat ceasuri în bord Electroprecizia. Mă așteptam să văd Jaeger pe o masină din '72. Sau deja puneau EP pe ele? Din '73 au avut E/P. Cand vorbim de masini de vechimea asta trebuie sa ne detasam de gandirea noastra de pasionati. Probabil s-au stricat si le-a inlocuit. Trebuia sa fi fost prea purist/pasionat omul ca sa se apuce sa caute ceasuri sh frantuzesti, ca noi nu prea cred ca se gaseau, in loc sa puna o piesa noua, fie ea si romaneasca. Lucrurile astea sunt valabile si-n ziua de azi. Faza cu piesele chiar a fost tare. Tu, om cu acces la internet, intrebi un batran de unde isi face el rost de piese? Pai la cat mai merg ei cu ele nici nu prea au nevoie, iar atunci cand au apeleaza la cele cateva surse pe care le stiu de-o viata. Raspunsul la intrebarea asta e simplu si chiar intuitiv, as zice. Ai urmatoarele variante: - magazine (Te sfatuiesc sa-ti faci o lista de piese mecanice/ornamente de care crezi ca o sa ai nevoie si sa te apuci sa colinzi toate magazinele cu piese de Dacie din oras. Daca ai noroc, vei mai gasi unele ramase din stocuri vechi. De asemenea, asteapta-te sa se uite la tine ca la felul 14, sau sa-ti spuna ca n-au mai avut asa ceva de x ani si sa-ti dea cu flit. Daca prinzi un loc unde vanzatorul e amabil tine aproape si o sa ai de castigat). - targuri de vechituri, daca ai asa ceva in zona - remat/dezmembrari - magazine online (epiesa etc)/OLX/Okazii/Facebook - grupul Bazar Dacia Fara poze nu-ti poate spune nimeni un pret, care oricum e orientativ, pt. ca fiecare are un sistem diferit de valori si doar la fata locului se poate face o evaluare mai de Doamne-ajuta. This post has been edited by iustin_uap: 2 Jan 2018, 22:37 |
--------------------
Dacia
1300/1310
73/83
|
|
gruiarew |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 11 December 17 ![]() |
Nu mai am ce să caut, am bătut deja tot orașul. Probabil mi-au mai scăpat una-două, dar să mai iau orașul la picior nu-mi prea mai surâde
![]() Mă scuzați dar aici sunt de părere că exagerați putin. Trebuia să-l întreb ceva pe moș dacă m-am tot băgat în seamă cu el. Nu puteam să repet la nesfârșit "vai, ce faină e". Și cu moșul celălalt ce a început să plângă, mi-o spus clar că tabla e praf, dar stă în fața blocului pentru că nu mai poate umbla cu ea, nu pentru că s-a defectat. Putea și primul după capul meu zice: păi merg cu ea la service-ul X și acolo fac băieții ce trebuie / se ocupă fiu-miu, etc. Era plină de colante cum a participat pe la evenimente, deci chiar fraier nu era. În mare cam știu ce-mi trebuie, deja strâng piese. Dar până nu mă apuc să desfac la ea n-am de unde să știu exact ce și cum. Pentru cei ce-mi scriu pe privat, mă scuzați, nu vă pot răspunde. Deocamdată sunt în faza de strâns piese, nu m-aș apuca să vând nimic. Au fost câțiva pe aici ce m-au ajutat foarte mult, vă mulțumesc. O să revin când mă apuc de șurubărit. Toate cele bune! |
--------------------
1300
1300
1974
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:11 |