Lagunengrün A.K.A. Brânză, BMW 325i Touring (E30)
![]() ![]() |
Lagunengrün A.K.A. Brânză, BMW 325i Touring (E30)
DannyY |
![]()
Post
#1561
|
||
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
|
||
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|||
cdadan |
![]()
Post
#1562
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 5 Jan 2016, 14:50) Bine dom'le, da' zi si cam cat se ia la un spit&polish de-asta, ca sigur nu-i de ordinul milimetrilor cum am ochit mai sus pe undeva. Ma, eram eu setat pe reparatiile de acu' 20 de ani, unde se lua din ea cat era nevoie. Acum cica se iau de regula cate 8 sutimi in doua straturi, adica 1.6 zecimi. Asta daca nu ramane ca lacrima dupa primele 8 sutimi, chestie care se intampla mai rar. Valabil pentru motoarele in 4, la astea cu 6 nu stiu. E clar, vorbim doar de a da o "fata". Rectificarea propriu zisa nu mai este acceptata, adica o chiulasa stramba trebuie schimbata. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#1563
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.468 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Io stiu ca si p-atunci se lua cam tot asa. Adica no, daca ma tine bine memoria de la jurnalul beteleului lui matli, la 2 mm luati din chiulasa, o trecut de la RC de ~9 la ~11. (cifre din memorie, da?)
Si la 1300, daca era de rectificat mai mult de 0.5mm era cam rost de alta, in mod normal. Io de aia muream de curios de ce zicea MuciX de semnele de pe chiulasa cu cote de rectificare. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1564
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Chiulasa e inca pe bloc, revin cu poze cand le obtin si eu, sau daca o prind eu live.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1565
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
D-aia erau garnituri groase, cam de doua ori cat aia normala.
Ma rog, vorbim de sutimi asa, teoretici. https://www.youtube.com/watch?v=7NaDFEj1XdU sau uite, varianta profi, cu supapele luate direct la polizor: https://www.youtube.com/watch?v=oAyPF4qXtws |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1566
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Nenea asta e aur.
This post has been edited by MuciX: 5 Jan 2016, 17:29 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
St |
![]()
Post
#1567
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.466 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Asta face bmw tau?
![]() |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#1568
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.468 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Nu-nu, ca bemveul lui e pe elevator, si la ala nu-i trebuie elevator, ca nu lucreaza industrial
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
SiloS |
![]()
Post
#1569
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.291 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Pentru M20 se gasesc garnituri de chiulasa mai groase si mai subtiri.
Problema e ca nu prea se gasesc chiulase. Mucix spune bine, ultimul racnet de chiulase pentru M20 sunt cele cu supapele marite si cu galeriile A/E de diametru marit. Toate aceste imbunatatiri pentru performanta s-au facut in detrimentul fiabilitatii. Pentru aplicatiile turbo se incarca (pe alocuri) cu material canalele de apa, apoi "se da fata". Din punct de vedere al fiabilitatii, sunt mai apreciate chiulasele model 731, de pe motorul de 2.3L. In fine... In ceea ce priveste motorul, mi se pare ca s-a ajuns la o suma enorma care efectiv... nu merita. Motorul merge, ii trebuie doar apa, paie si bataie! Cand s-o strica sau se va uza excesiv se va putea demonta foarte usor si schimba cu motorul ce s-a construit intre timp, pe margine, fara graba, cu cele mai bune piese. Dar cum decizia de a reface sau nu motorul nu ne apartine, nu ne ramane decat sa il incurajam/indrumam pe proprietar sa faca o reconditionare motor ca la carte, astfel incat M20-ul sau sa functioneze impecabil. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
MuciX |
![]()
Post
#1570
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Ce ar presupune o reconditionare ca la carte, ca tu ai desfacut deja unul?
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
marian-j |
![]()
Post
#1571
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Mdeah, vad ca nimeni nu pomeneste despre CALITATEA materialelor din care sunt facute componentele motorului aflat in discutie.La vremea respectiva inca nu era globalizarea in floare, fonta era fonta,otelul era otel, iar aluminiul folosit pentru chiulase era un aluminiu de o calitate foarte apropiata de cel folosit in aplicatiile militare, cilindri nicasil, etc.Nu-s mecanic profesionist, dar am ceva tangente cu mecanica.Prin urmare, ma abtin sa dau cu presupusa.Imi expun doar propria-mi parere.Am fost si io acolo unde e MuciX-u' amu.Diferenta este de doar douazeci de ani.
![]() Internet, forumuri, iutub?De unde?Niste manuale cumparate pe bani grei din Bucuresti si din München, multa pasiune si experienta unui nene mecanic care a reparat inclusiv un motor de BMW boxer de pe o motocicleta ce a apartinut Wermacht-ului.Nu glumesc! ![]() MuciX-e, stai cuminte!Totul se rezolva!Vazand si facand ce este necesar.Mi se rupe de cantariri la nivel de trei zecimale sau firoscosenii de depuneri pe biele, urmele inelelor garniturii de chiulasa pe piesle ce le imbina, usw. Am desfacut motorul rechinului meu(bj 79) la 270 si multi km.Prajisem garnitura chiulasei.Dar nu ca asa a fosta sa fie.Am prajit-o(intre cilindrul 3 si 4) ca am fost bou!M-am luat, gura-n membru,in plina vara prin August,cu un mertan 190 dizel cu motor de doi jumate .De la Arad pana la Timisoara, i-am scos parul prin caciula la ala din mertan!L-am incaruntit prematur! I-am dat rusine din toate poziile cu un 1,6 8 valve, pe carburator. ![]() La intrarea in Timisoara, curgea motorina balta!! sub mertan!Au cedat furtunurile de retur dintre injectoare.Tot atunci am ramas si fara permis pentru 3 luni.Cel de la volanul mertanului era seful diviziei Circulatie din judetul TM.Colonel. ![]() Am avut o gramada de vreme sa-mi repar motorul. ![]() Bref Suruburile chiulasei tale sunt KAMAX!10.12 Le poti refolsi fara greturi.Chiulasa este cat o masa de pimpong, dar e chiulasa de BMW vechi, nu chiulasa din aluminiu-branza ca cele de pe masinile actuale. Am dus chiulasa la rectificat plan.A fost usor curbata in sus.Am dus-o la un meserias cu staif.Cerea bani buni, dar facea treaba nemteasca!Masina de rectificat cu masa magnetica.Cala chiulasa(complet dezechipata si minutios spalata) intre niste piese din otel, emulsia de lucru cu filtrare fina, vizualizare cu lupa iluminata, etc .A iesit oglinda, minus fo cativa microni pe extreme.O garnitura noua, cu gulere cuprate, a rezolavat treaba.In schimb,am muncit doua zile sa refac(manual) "calcatura" supapelor.Ah, blocul l-am curatat cu un cutit de cizmarie, si apoi cu niste smirglu fin.N-o avut nici pe dreaq! Am schimbat si segmentii, aveam o usoara ovalitate pe cilindrul 3,dar deja intru in amanunte nefolositoare.O sa vorbim pe indelete la urmatoarea revedere. Am vorbit destul.MuciX-e, nu te speria.Posibil ca motorul tau sa-ti ofere niste surprize placute.Dar sa nu anticipam.Bafta! ![]() This post has been edited by marian-j: 5 Jan 2016, 22:49 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#1572
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Cumva ai supraturat motorul (neavand limitare la carburator) de s-a avariat asa in doar cateva zeci de kilometri?
Ca eu i-am dat amaratului de 0.8 in 3 cilindri de pe Matiz de multe ori 140-150 la ora pe autostrada pe zeci de kilometri, schimbat vitezele in limitare si merge binemersi si in ziua de azi. This post has been edited by Laurentziu83: 5 Jan 2016, 22:26 |
--------------------
.
.
.
|
|
marian-j |
![]()
Post
#1573
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Aveam limitare de supraturare in delcou.Expun sau te las in pace?
![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
thundercar |
![]()
Post
#1574
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 23 April 15 From: buzau ![]() |
|
--------------------
dacia dacia audi
1310l 1310li A4
1999 2001 1995
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1575
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Lipsesc niste amanunte foarte picante din povestea cu Merțanu
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#1576
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
mertanu oprise la cafea
![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#1577
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.856 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 5 Jan 2016, 23:23) O tempora, o more...ce vremuri. Imi amintesc si eu ca am facut ceva similar precum conul Marian, numa ca nenea care a vrut sa se dea jmeker la mine (situatie idem, militian cu masina cu staif iar eu cu Lada 1200 cu motor de Fiat Mirafiori si cutie de Giulietta in rest banala pe dinafara, mai putin gumele late si auspuful cam ca cel de la un Subaru de aici de pe forum) si-a luat-o singur in gura dupa ce m-a legitimat si m-a lasat sa plec mai departe... Scuze de off, dar m-au napadit amintirile, mai ales ca in seara asta pana sa vin acasa n-am putut sa profit de zapada inghetata din curtea scolii din cauza de lipsa de frana de mana in adevaratul sens al cuvantului... |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
MuciX |
![]()
Post
#1578
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
QUOTE(marian-j @ 5 Jan 2016, 22:12) Mdeah, vad ca nimeni nu pomeneste despre CALITATEA materialelor din care sunt facute componentele motorului aflat in discutie. A zis Danut si parca nu e singurul, ca piesele pe care le voi pune eu nu se compara calitativ cu ce-i deja acolo. QUOTE(marian-j @ 5 Jan 2016, 22:12) Mai facea si tatal meu d-astea, imi amintesc si acum Passat-ul ala 32b cu 2.2l in 5 cilindri. ![]() Daca ar fi sa ma caracterizez scurt, mereu am spus ca sunt dezavantajos de sincer; Doftorul mi-a spus ca sunt "fraier de sincer". Oricum ar fi, azi noapte nu am dormit mai deloc, sunt praf astazi si nu stiu cat de productiv voi fi. Sincer, motorul asta m-a imbatranit zilele astea. ![]() Am vorbit din nou cu mecanicul, a zis ca astazi urma sa il desfaca. I-am zis sa il desfaca doar sus si jos (supape si baie ulei) si sa verifice daca avem de schimbat tacheti si cuzineti (de biela si de arbore). In rest sa lase chiulasa pe motor, asadar bucatzel, e posibil sa nu ma pot tine de cuvant cu pozele alea, dar asta ar trebui sa te edifice. VSEFH.jpg A zis ca imi va trimite poze cu ce este acolo si imi va da un verdict dupa verificari. Din pacate nu voi putea returna piesele, asa ca am 3 optiuni: - le vand, sa imi scot din gaura (slabe sanse, pentru ca, asa cum a zis si SiloS, majoritatea prefera sa ia alt motor); - le pastrez pentru o iminenta reparatie - desfac si chiulasa asa cum era stabilit. Mi-a zis ca momentan nu il incurca deloc sa lase chiulasa pe motor deocamdata pentru un verdict intermediar. Parerea lui a fost ca e pacat sa nu verifice si internele daca tot desface in motor, dar mi-a respectat decizia si nu a protestat. Voi merge sambata sa vorbim fata in fata despre cum vreau sa facem, dupa ce "cantarim" cu animalul in fata. L.E. in ideea in care se constata uzura la cuzinetii de arbore, aia nu pot fi schimbati decat cu demontarea chiulasei, deci inca este posibil sa ajung acolo. Intrebare de n00b: este imposibil de vazut starea cilindrilor "pe dedesubt", nu? This post has been edited by MuciX: 6 Jan 2016, 10:27 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1579
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#1580
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pastrezi sau vinzi . . . . . . . .
Cum de ai cumparat piese fara sa stii daca sunt necesare ![]() Cum vei tine masina, partea cu pastratul pare ok. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#1581
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Eu as da jos chiulasa fara regrete. Verificata etanseitatea supapelor/depuneri/fisuri, curatate canalele... Daca totul e in regula schimbi garnitura de chiulasa, o pui la loc si gata.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1582
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Vorbim de garnitura chiulasa si segmenti, probabil.
Preseaza un pic vanzatorul, intreaba-l daca prefera sa-i spui ca piesele nu se potrivesc fizic ... incearca si o varianta de mijloc, sa-ti returneze doar 90% din contravaloare. E un pic mai greu, dar daca vrea, poate sa scape de piese presand la randul lui importatorul. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1583
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Piesele le pastrezi sau vinzi, dupa preferintele tale.
Cuzinetii, sa nu zic prostii prea mari, ii poti schimba pe toti, si de palier si de biela, fara sa scoti chiulasa. Se desfac capacele de biela, se duc la PMI (sus) pistoanele, se desfac capacele palier, se scoate arborele. De preferat fara volanta in peisaj. Iar odata scos arborele cotit, da, poti verifica camasile scotand pe jos ansamblul biela-piston. Nu stiu cat e de ingramadit blocul, daca are loc presa de segmenti pe jos dup-aia. Sau, e posibil cu fusta pistonului putin inainte de marginea inferioara a cilindrului si cu biela basculata lateral maxim, sa poti strecura un comparator acolo, insa doar pe axa longitudinala a motorului, ceea ce-i nul. Raman la parerea ca starea camasilor si a altor chestii de p-acolo e cel mai bine ilustrata de masuratoarea de compresii. 6 Jan 2016, 12:12: PS: e totusi cam aiurea sa scoti arbore si sa vrei sa masori camasi fara chiulasa data jos. S-o fi putand, nu zic nu, da' la ce bun... Ori te rezumi la garnituri si verificari, ori fa-l bucati si gata. This post has been edited by Muttley: 6 Jan 2016, 11:12 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#1584
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.468 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(MuciX @ 6 Jan 2016, 07:37) man, e o bucata de fer, da-l in ... Hodine-te, vrei sa ai energie pe cand o fie gata ![]() QUOTE(MuciX @ 6 Jan 2016, 07:37) Ma mai chiorasc, da' nu ma prind. Oricum, nu lesin din cauza asta QUOTE(MuciX @ 6 Jan 2016, 07:37) - le vand, sa imi scot din gaura (slabe sanse, pentru ca, asa cum a zis si SiloS, majoritatea prefera sa ia alt motor); - le pastrez pentru o iminenta reparatie Daca tot le-ai luat, mai bine tine-le. Si ca sa ne lamurim cu planuri de motoare, iti spun cam ce fac pentru mine. 1. motorul de pe masina. Acolo sta pana urla/manca ulei. clar nu-l desfac. Merge ok, a facut-o pe Ioana sa ma avertizeze care-i limita de viteza pe autostrada. are ~80k, banui ca inca vreo 50k mai merge in parametri. 2. motorul de pe cea veche. setu' motor schimbat cam cu 5000 inainte s-o invat sa faca tumbe. E la R2, deci e putin discutabil cat se mai poate trage de el, dar oricum... Oamenii normali s-ar opri aici, ca la nici 2k/an, astea doua ma duc pan' o las mostenire si-un pic dupa. Daaar nu m-am considerat vreodata in rand cu normele asa ca: 3. taica-miu mai are pe acasa un bloc motor nu foarte folosit, eu m-am ales cadou de la colegi cu un arbore cotit, vreo 2-3 chiulase am usurat de prin dezmembrari de pe masini care pareau mai ingrijite, amu' mai ma uit dupa un set motor pe olx, incet adun lego-ul ca sa am unul sa-l asamblez candva. Dreptu-i, ce pareri imi mai dau eu referitor la piese de backup, o fac din punctul meu de vedere, care vad ca piese care trebuiau sa se gasesaca linistite pana in minim 2013, deja sunt rara avis. O fi mai normala situatia la a ta, dar am dubii ca daca-ti trebuie aceleasi piese peste 5-10 ani, n-o sa sapi in desperare dupa ele. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
cdadan |
![]()
Post
#1585
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#1586
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
A facut test de compresie sau a zis ca face? N-am citit chiar fiecare "virgula"
![]() |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
MuciX |
![]()
Post
#1587
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Test de compresie facusem eu acum
QUOTE(MuciX @ 14 Apr 2014, 18:55) This post has been edited by MuciX: 6 Jan 2016, 13:54 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
4x4 |
![]()
Post
#1588
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
QUOTE(MuciX @ 6 Jan 2016, 07:37) Dai jos bujia, si bagi asa ceva pe gaura endoscope-pce-de-50.jpg De obicei au baietii de la statii ITP endoscoape de astea, sa vada o serie mai bine ascunsa. Asta ca sa iti faci o idee generala, dar hotaraste-te, vrei sa faci motorul acuma, sau dupa ce il strici. Personal as astepta sa dea semne ca moare si doar apoi las opera, stii vorba cu siguranta, if it aint broke, then why fix it... This post has been edited by 4x4: 6 Jan 2016, 14:25 |
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#1589
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
![]() "Vazut starea cilindrilor" implica masuratori, pe mai multe axe, in mai multe puncte. Nu endoscopie, ca sa vezi daca mai e cilindrul acolo. This post has been edited by Muttley: 6 Jan 2016, 14:25 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
DannyY |
![]()
Post
#1590
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Pai vezi daca si pistonul mai e acolo sau a sarit din motor
![]() Revin cu culorile alea: ai sarit peste post, m-ai ignorat sau e vreun secret bine pazit? Nu ma supar in nici o varianta, da' zi-mi care e aia. ![]() |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th May 2025 - 04:28 |