DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> filtru aer, clapeta iarna-vara

Sony
post 3 Oct 2005, 01:40
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Ba e afectat si la drum lung deoarece motorul ajunge greu la regimul optim de temperatura si il mentine greu, de asemenea.


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 3 Oct 2005, 06:00
Post #32


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(-Scorpio- @ 3 Oct 2005, 00:50)
la drum lung consumul nu e afectat in nici un fel de aerul rece, ba chiar din contra, trage mai bine din cauza ca aerul rece e mai dens.
*



Consumul este afectat (în sens crescător), nu de aerul rece "ingerat", ci de schimbul de căldură mai intens dintre motor și subansamblele lui, pe de o parte și mediu, pe de altă parte, datorită temperaturilor scăzute. Altfel spus, pierderile de căldură, se traduc prin consum de combustibil. Oofff, termodinamica asta! wink.gif

This post has been edited by ursamajor: 3 Oct 2005, 06:02


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
-Scorpio-
post 3 Oct 2005, 07:35
Post #33


membru jucator


Group: Members
Posts: 531
Joined: 8 September 05
From: SV




acuma putem despica firul in patru si sa teoretizam asupra 1001 aspecte care pot interveni. eu am cautat sa enumar cele mai importante si cu impact mai mare asupra consumului. daca stau bine si ma gandesc chiar inainterea printr-un fluid mai dens (aerul rece) duca la marirea consumului. dar in acelas timp , daca e sa-i dam crezare lui arhimede, masina e mai usoara iarna decat vara => forte de frecare mai reduse => consum mai mic.
termodinamica asta nu era latura adiabatica a voodoo? wink.gif nu mai fa tu ursamajor cu mine ca sti despre ce vorbesc biggrin.gif biggrin.gif

This post has been edited by -Scorpio-: 3 Oct 2005, 08:37


--------------------
Honda Civic 140HP 2010 - SV-XX-XXX
Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
-Scorpio-
post 3 Oct 2005, 12:06
Post #34


membru jucator


Group: Members
Posts: 531
Joined: 8 September 05
From: SV




QUOTE(ursamajor @ 3 Oct 2005, 06:00)
Consumul este afectat (în sens crescător), nu de aerul rece "ingerat", ci de schimbul de căldură mai intens dintre motor și subansamblele lui, pe de o parte și mediu, pe de altă parte, datorită temperaturilor scăzute. Altfel spus, pierderile de căldură, se traduc prin consum de combustibil. Oofff, termodinamica asta!  wink.gif
*


motorul pierde oricum destul de multa caldura de care ulterior trebuie sa scape. asa ca motivul invocat de tine nu prea sta in picioare, in cazurile normale de temperaturi de iarna, la drumuri lungi, unde dupa un kilometru si ceva motorul ajunge in regim termic si restul de 100 ii parcurge in regim termic. singura chestie e ca apa va circula mai mult pe circuitul mic si din cand in cand termocupla ii va da drumu pe circuitul mare. n-are nici o influenta asupra consumului.


--------------------
Honda Civic 140HP 2010 - SV-XX-XXX
Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Flores
post 3 Oct 2005, 12:32
Post #35


ALIEN


Group: Members
Posts: 372
Joined: 24 March 05
From: behind enemy lines




Concluzia este ca nu mai au clapeta la filtru de aer motoarele cu injectie pentru ca benzina intra sub presiune, pulverizata, in camera de ardere, pe cand la cele cu carburator presiunea este aproape inexistenta si benzia intra sub forma de jet. Clapeta ajuta iarna la un mai bun amestec pentru motoarele pe carburatie. Daca concluzia este buna, din partea mea se poate inchide, daca nu..........


--------------------
Opel Zafira 1.9CDTI- Dacia Logan Laureate 1.6
Mio C230
If it has tits or wheels it will give you problems !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
anpop
post 3 Oct 2005, 13:10
Post #36


Sef de pisica!


Group: Members
Posts: 422
Joined: 28 May 05
From: Bucuresti




QUOTE(dragos.avramescu @ 1 Oct 2005, 18:02)
Flores, clapeta aia era ca sa nu givreze carburatorul, nu pentru consum. Daca vrei sa nu-ti givreze carburatorul la Logan, tine-l in cabina smile.gif
*


Subscriu...nu stiu de ce dar eu am avut berlina pe injectie si lipsea clapeta.....am crezut ca a cazut sau au uitat sa o puna, dar dupa ce vazut 5 masini pe injectie (berline) fara clapeta m-am linistit laugh.gif


--------------------
Logan Preference 1,4 - b-xx-xxx
Prostia e singurul lucru care-i doare pe ceilalti!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
babone
post 6 Oct 2005, 21:08
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 23 April 05




Nu ma pot abtine sa nu explic rostul clapetei la berlina si sa justific lipsa ei la LGN! icon_mrgreen.gif
1. Clapeta la berlina nu este o clapeta obturatoare a gurii de admisie a filtrului de aer, ci este o clapeta-comutator, care inchide priza de aer directa din fata masinii si deschide concomitent priza de aer dinspre galeria de evacuare, unde aerul aspirat este mai cald in timpul functionarii motorului, nu si la pornire.
2. Prezenta acestei clapete este impusa de pozitia pe care o are la berlina filtrul de aer, respectiv departe de motor, pe aripa, in plin curent creat de ventilator si de circulatia aerului intrat prin grila.
3. La LGN, ca si la alte motoare, filtrul de aer este situat direct deasupra motorului iar sub el galeria de admisie a aerului este incalzita cu ajutorul unei derivatii a circuitului lichidului de racire, in scopul evitarii fenomenului de givrare a admisiei de aer, care poate aparea si la motoarele pe injectie, de oricare ar fi ea, nu neaparat numai la cele pe carburator. Si carburatorul de berlina are circuit de incalzire, insa acesta este situat sub clapeta de admisie, in zona in care deja este format amestecul carburant.
4. In atentia lui Ursamajor, givrarea carburatorului nu se produce ca efect al evaporarii benzinei pulverizate, ci al puternicei depresiuni din galeria de admisie, care face posibila insasi pulverizarea si formarea amestecului carburant. Depresiunea in galeria de aer se creaza si la motoarele pe injectie de pe LGN, acestea neavand compresor wacko.gif .
4. In concluzie, la LGN o clapeta care sa devieze admisia de aer dinspre priza frontala catre vreo zona mai calda a compartimentului motor era nejustificata, datorita constructiei compacte a filtrului de aer si galeriei de admisie a aerului in motor dar si diminuarii considerabile a curentilor de aer din compartimentul motor.(La berlina cam batea vantul sub capota!!!)


--------------------
Renault Megane 2.2 Estate 2008, 1.5dci 78kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 7 Oct 2005, 00:00
Post #38


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(babone @ 6 Oct 2005, 21:08)
3. La LGN, ca si la alte motoare, filtrul de aer este situat direct deasupra motorului iar sub el galeria de admisie a aerului este incalzita cu ajutorul unei derivatii a circuitului lichidului de racire, in scopul evitarii fenomenului de givrare a admisiei de aer, care poate aparea si la motoarele pe injectie...
Si pe unde este acesta derivatie si sub ce forma apare pe acolo, pe sub filtrul de aer?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 8 Oct 2005, 16:50
Post #39


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Daca vrem asemenea clapete se mai gasesc inca in targ Dacii 1300. Nu mai cumparati logan ca nu are asa ceva.


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 26 Nov 2005, 16:32
Post #40


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(costi @ 1 Oct 2005, 03:30)
Clapeta iarna/vara n-are dar poti sa-i pui un carton la radiator smile.gif


Până la urmă nu cred că ar dăuna motorului pe geruri năpraznice. Dimpotrivă. Ideea e că n-am văzut nici un Logan cu carton. Să-nceapă moda anul ăsta? biggrin.gif
E adevărat că la carburație se justifica prin împiedicarea apariției jivrajului.

This post has been edited by ursamajor: 26 Nov 2005, 16:34


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 26 Nov 2005, 17:03
Post #41


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.448
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Consumul e mai mare pe vreme rece pentru ca ECU foloseste un amestec bogat pentru motor (benzina multa, aerul e mai dens). Poate ai observat ca in afara de clapeta iarna vara , nu are nici clapeta de soc.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 28 Nov 2005, 08:38
Post #42


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Foloseste aer + benzina mai multa daca ai clapeta la fel deschisa.
Dar daca nu e necesar sa o deschizi la fel, ci o deschizi mai putin ca sa ai aceleasi performante ca si in cazul unui aer mai putin dens, nu de acolo apare consumul mai ridicat (de la aerul mai dens)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ursamajor
post 28 Nov 2005, 16:28
Post #43


Membru pasager


Group: Members
Posts: 785
Joined: 2 May 05
From: Orașul lui Panait Istrati




QUOTE(babone @ 6 Oct 2005, 22:08)
4. In atentia lui Ursamajor, givrarea carburatorului nu se produce ca efect al evaporarii benzinei pulverizate, ci al puternicei depresiuni din galeria de admisie, care face posibila insasi pulverizarea si formarea amestecului carburant.


Așa... și eu ce-am spus? Îmi pare rău, dar n-ai citit cu atenție. Eu n-am spus evaporare, ci vaporizare. Evaporarea e un proces lent, iar vaporizarea poate fi făcută și forțat. Ambele absorb căldură.

Post#24
În carburator, la formarea amestecului cu aerul are loc acea vaporizare bruscă a benzinei, cu o absorbție mare și rapidă de căldură.

De ce o fi având loc vaporizarea bruscă? icon_mrgreen.gif
Aaaa, că n-am scris despre depresiunea creată în carburator prin deschiderea clapetei de accelerație/admisie? Se subînțelege, că suntem carburatoriști deveniți injectori. rolleyes.gif Atenție, nu depresiunea scade temperatura, că la tine așa se înțelege (și e total eronat), ci însăși vaporizarea (nu evaporarea) benzinei, creată (și) prin fenomenul descris de tine. Căldura absorbită la vaporizare răcește pereții respectivi, favorizează condensul umidității atmosferice, apoi înghețul condensului. Capisci? (Poți să tragi tu aer printr-o țeavă cât vrei, să ai ce depresiune ai avea; dacă n-ai un agent vaporizant nu obții RECE.)

Tot nu mi-ați răspuns de ce ar fi rău să punem un carton în față pe geruri năpraznice și la Logan. sad.gif

This post has been edited by ursamajor: 28 Nov 2005, 16:40


--------------------
Dacia Logan 1.0 Eco-G 2021 Comfort (+ 4 optiuni) - BR02UMa
Somnul adanc ajuta la prevenirea imbatranirii, mai ales daca dormi la volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
G.R.
post 28 Nov 2005, 17:31
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 266
Joined: 17 December 04




Pur și simplu nu are rost, sistemul de răcire este astfel construit, încât asemenea manevre să nu mai fie necesare. Într-un fel poate ar fi indicat la parcurgerea distanțelor scurte la temperaturi extrem de scăzute, -25, -30 de grade, poate s-ar încălzi motorul mai repede. Dar constructorul nu recomandă acest lucru.


--------------------
Dacia Logan 1.6 Preferance - CV 03 XXJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2025 - 20:07
Forum Renault