DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Turatie relanti, turatie variabila la relanti

vaally
post 30 Sep 2005, 07:24
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




Pornesc dimineata cu socul tras, sterg geamurile de condens ma urc la volan, bag socul la loc scade turatia sub 750rpm si tremura masina. trag socul pina ajunge turatia la 1000rpm, accelerez si plec. dupa 5 Km am o intersectie pe care o traversezi mai greu, ma uit la relanti 1100rpm. Motorul l-am reglat la cald. relantiul la 800 rpm. Nu am mai avut probleme de acest fel regleam motorul la cald la 800rpm si urca, dupa incalzirea motorului, la 900-950rpm.
CE SE INTIMPLA????


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 30 Sep 2005, 07:48
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(vaally @ 30 Sep 2005, 07:24)
. trag socul pina ajunge turatia la 1000rpm, accelerez si plec. dupa 5 Km am o intersectie pe care o traversezi mai greu, ma uit la relanti 1100rpm. Motorul l-am reglat la cald.
*




din ce zici tu eu inteleg ca ai mers 5 km cu socul tras? nasol moment..la -25 de grade ce faci?

Curata si tu carburatorul.
Motorul se regleaza la cald...daca ti-a crecut relaltiul la cald inseamna ca e reglat la o temperatura mai mica decat cea normala...
Cand motorul e cald..sa zicem dupa 15-20 min de functionare se regleaza relantiul..cartea zice 800+-25.dar e mai bine la 900-950 zic eu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 30 Sep 2005, 07:56
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(argon @ 30 Sep 2005, 07:48)
din ce zici tu eu inteleg ca ai mers 5 km cu socul tras?  nasol moment..la -25 de grade ce faci?

Curata si tu carburatorul.
Motorul se regleaza la cald...daca ti-a crecut relaltiul la cald inseamna ca e reglat la o temperatura mai mica decat cea normala...
Cand motorul e cald..sa zicem dupa 15-20 min de functionare se regleaza relantiul..cartea zice 800+-25.dar e mai bine la 900-950 zic eu.
*


Nu am mers cu socul tras. Dupa ce am plecat l-am bagat la loc si nu au fost probleme pentru ca accelerez. in carte scrie 750rpm plus/minus 50rpm dar si eu am vazut ca merge mai bine reglat la 900rpm.


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 30 Sep 2005, 08:23
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




Variatia turatiei de ralanti poate avea loc si din cauza combustibilului cu care ai alimentat. Deoarece tu reglezi ralanti-ul cu masina stand pe loc este si normal ca acesta sa aiba mici cresteri in momentul in care motorul merge in sarcina, dar aceste cresteri trebuie sa scada dupa o perioada in care motorul merge la un regim de turatie mai scazut. Din cate spui tu aceasta crestere are loc dupa ce treci de intersectia respectiva. Pai se stie faptul ca in oras racirea motorului este mai deficitara acesta incalzindu-se mai pronuntat. Nu cred ca ai motive de ingrijorare, este oarecum un lucru normal.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 30 Sep 2005, 08:31
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(rtulea @ 30 Sep 2005, 08:23)
Variatia turatiei de ralanti poate avea loc si din cauza combustibilului cu care ai alimentat. Deoarece tu reglezi ralanti-ul cu masina stand pe loc este si normal ca acesta sa aiba mici cresteri in momentul in care motorul merge in sarcina, dar aceste cresteri trebuie sa scada dupa o perioada in care motorul merge la un regim de turatie mai scazut. Din cate spui tu aceasta crestere are loc dupa ce treci de intersectia respectiva. Pai se stie faptul ca in oras racirea motorului este mai deficitara acesta incalzindu-se mai pronuntat. Nu cred ca ai motive de ingrijorare, este oarecum un lucru normal.
*


Am vazut ca esti din Prahova, poate chiar din Ploiesti, intersectia de care vorbesc este la Barcanesti In fata la benzinaria Lukoil, eu vin dinspre rafinaria Brazi, acolo locuiesc si lucrez la Lukoil la Teleajen MISTO!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . Relantiu ramine la 1100 chiar si cind ajung in parcare la serviciu. L-am reglat din nou la 850 si voi vedea cind plec ce se intimpla.


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 30 Sep 2005, 10:34
Post #6


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




avansul. un mecanic vechi spunea ca avansul se modifica la schimbarea tipului de benzina.
curata si carburatorul, foloseste un lichid 2+2.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 30 Sep 2005, 10:52
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(RIon @ 30 Sep 2005, 10:34)
avansul. un mecanic vechi spunea ca avansul se modifica la schimbarea tipului de benzina.
curata si carburatorul, foloseste un lichid 2+2.
*


Si eu banuesc tot avansul. Sa vad ce-i fac cind ajung acasa. Va tin la curent cu toate reglajele.


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionut232
post 30 Sep 2005, 12:42
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 331
Joined: 10 March 04




poate ai schimbat uleiul cu unu mai putin vascos....

sau mai poate fi din carburator.....
sau poate s-o fi dereglat avansu...nu o fi surubu care tine delcou prea strans....

nu stiu daca am nimerit-o...dar mi-am dat cu parerea... smile.gif


--------------------
Logan 1.4 MPI 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 30 Sep 2005, 12:53
Post #9


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Si verifica antretoza de sub talpa carbului sa nu ai surpriza sa fie crapata si sa-ti traga aer fals wink.gif


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 3 Oct 2005, 07:01
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(RIon @ 30 Sep 2005, 10:34)
avansul. un mecanic vechi spunea ca avansul se modifica la schimbarea tipului de benzina.
curata si carburatorul, foloseste un lichid 2+2.
*


Am facut reglajul avansului si totul s-a rezolvat.
Reglarea avansaului am facut-o la cald vineri cind am venit de la serviciu. si am refacut reglarea si la rece simbata dimineata ca sa nu mai am trepidati si relantiul instabil si merge excelent. Am schimbat benzina de la fara plumb la ecopremium si asta a fost cauza. Intordeauna trebuie facuta reglarea si la rece eu asa fasc si merge ok. tongue.gif tongue.gif tongue.gif


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vick
post 3 Oct 2005, 11:41
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 7 September 05
From: Romania




As vrea si eu sa adaug ca reglajele facute cu benzina premium nu se potrivesc cu cele de la fara plumb. In al doilea rand, cele doua benzine amestecate produc niste compusi care fac functionarea motorului instabila..Am patit eu. Deci trebuie sa te hotarasti cu ce tip de benzina mergi si sa ramai la ala.


--------------------
DACIA 1310L - B01POL
SAU NU ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th June 2025 - 21:27
Forum Renault