Cifra octanica mare, consum redus, Consum de 9 l/100km in oras ??!
![]() ![]() ![]() |
Cifra octanica mare, consum redus, Consum de 9 l/100km in oras ??!
einstein1984 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
Liviu |
![]()
Post
#62
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Cred ca ceea ce vroia Klaus sa spuna este ca benzinele cu CO mare (98 sau mai sus) care se vand la noi in Romania sunt pur si simplu mai curate => o ardere mai buna cu o eficienta mai mare.
Una peste alta .. ce folos daca masina in loc sa consume 10% cu benzina de 95 (la 3.2 lei/litru) o sa consume 9% cu benzina de 100 (la 3.7 lei/litru) ? Pretul platit de sofer per kilometru este proportional cu cifta octanica a benzinei (caci diferenta de consum nu "bate" diferenta de pret la litru). |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#63
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Foarte frumos spus. Benzinele scumpe (CO mare) se lauda ca ar avea si aditivi de curatare a motorului, dar in Romania e putin probabil sa fie adevarat.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
saruman |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 ![]() |
QUOTE(saruman @ 4 Oct 2005, 18:37) Cu cat cifra octanica este mai mare, cu atat mai mult se poate comprima amestecul inainte de a aparea detonatii necontrolate. Cifra octanica este marita cu ajutorul unor substante chimice (aditivi) care, in mod evident, inlocuiesc o cota-parte din combustibilul injectat, in consecinta aceeasi cantitate de amestec degajand mai putina energie la explozie. DAR explodeaza controlat si se poate folosi cu incredere un turbocompresor ![]() Daca benzina este aditivata suplimentar (pentru "curatarea" sistemului de injectie/impiedicarea depunerilor) cele doua efecte se amplifica. Asa ca daca nu aveti motoare cu compresie mare/turbo... Mult mai important este "providerul" benzinei, multi au aflat asta pe pielea lor. ![]() Poate ca mai apare si o diferenta de vascozitate si de aici o cantitate mai mare de benzina care trece prin injector intr-o perioada data de timp... hm... Ar fi interesant de vazut daca e adevarat (adica o benzina superioara este mai putin vascoasa decat una inferioara) ![]() |
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
-Scorpio- |
![]()
Post
#65
|
![]() membru jucator Group: Members Posts: 531 Joined: 8 September 05 From: SV ![]() |
cumparat si eu benzina de 99+ si 98, motorul se pare ca a mers mai bine, dar benzina asta-i cu mai bine de 10% mai scumpa, iar eu nu observat imbunatatire cu 10% a felului cum trage, sau altceva care sa justifice surplusul de pret, asa ca intors la benzina de 95 si totu-i OK. poate sunt eu subiectiv.
|
--------------------
Honda
Civic 140HP
2010
- SV-XX-XXX Nota: nu lasati cheia in portbagaj deoarece este necesara la deschidere. (instructiuni de utilizare Logan, pag 3.17)
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu folosesc numai nezina Mol 95 . Cam la 3 plinuri pun si un flacon de aditiv Injector Cleaner si se observa diferenta imediat . Ideea este ca poti lua benzina CO95 si sa-i pui un flacon la un plin sau poti lua direct plin de CO 98 , 99 sau 100 si dai direct mai multi bani pentru fiecare litru . Consumul se va micsora putin ( cam intre 0,5 % - 1.2 % ) in functie de cat vrea soferul sa observe acea diferenta de "tras" a masinii . Masina va merge mai bine si va obtine performante mai bune cu benzina aditivata cat mai puternic , dar problema este ca nu se face nici o economie daca bagi benzina mai scumpa , pentur ca diferenta de consum este mai mica decat diferenta de pret .
Este foarte adevarat ca nu stie carburatorul Solex sau Carfil sa faca diferenta de benzina , dar stie soferul sa o faca si anume , daca omul observa ca nu are nevoie sa apase decat un anumit procent pe acceleratie pentru a obtine o anumita acceleratie , apoi el numai atat apasa , in timp ce la benzina cu COslab apasa mai mult pentru a avea aceasi acceleratie Si asa , el apasand mai putin la CO ridicat , obtine un consum mai mic , pentru ca prin carburator trece mai putina benzina buna ( CO99 sa spunem ) decat in cazul lui CO95 . Acelasi lucru se intampla si la cele cu injectie , doar ca aici , calculatorul stie ce calcule sa faca , ( doar ca nu uitati ca el face calculul astfel incat sa obtina si o cat mai mica poluare ) . Mai poate apare si problema cu arderea supapelor daca mergi prea mult timp cu CO prea ridicat pentru masina ta , consumarea bujiilor , a injectoarelor si a altor parti de motor care nu au fost proiectate sa functioneze in regim de CO ridicat . Problema mai este si urmatoarea : daca iti inveti masina cu un tip de benzina , ea va merge bine numai cu acel tip sau cu unul mai superior ( implicit mai scump ) , iar daca bagi o benzina mai ieftina ( mai slaba ) vei avea impresia ca abia se taraie . Din cand in cand poate ca e bine sa ii dai si "caviar" , dar daca o obisnuiesti asa , apoi face figuri si la "friptura" . Apoi chiar merita sa te agiti cu o benzina scumpa in Bucuresti , pentru a sta de 5-10 ori la un semafor sau pentru a merge incet din cauza gropilor sau sa o fortezi atunci cand nu e cazul ? Eu zic ca nu se merita . La drum lung poate ca merita pentru ca acolo poate ca este singura ocazie de a ajunge ( in conditii foarte bune de trafic ) oarecum egal la cost : benzina CO95 ( cu consumul ei ) cu benzina CO99-100 (cu consumul ei ) . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
klaus |
![]()
Post
#67
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ca postul de mai sus se inscrie la categoria "cenaclu literar":
1. La masinile cu injectie masina nu se obisnuieste cu benzina, caci isi face automat reglajul de avans, de dozare combustibil etc. 2. CO este diferit de putere calorica. Acest lucru observ ca lumea il intelege extraordinar de greu. CO mare este pentru motoare cu compresie mare (care sunt si mai eficiente din acest motiv, si au putere litrica mai mare) Revin cu propunerea infiintarii unui subforum "Cenaclu Literar" Recomand cu caldura, inaintea postarii pe un topic sa cititi topicul inainte. S-ar putea sa aflati niste informatii interesante, si in special utile. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#68
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
klaus, de fapt e putere calorifica, insa in rest ai dreptate.
Benzina cu CO mare e pentru motoare care au nevoie de asa ceva (Subaru, Porsche, cateva Honde, motociclete etc.)! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 19:14 |