Oscileaza turatia
![]() ![]() ![]() |
Oscileaza turatia
pais_valenciano |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|||
val2011 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
platina sau avansul
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
ilie.claudiu90 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 159 Joined: 23 May 13 ![]() |
cu siguranta ai platina impuscata,scoate-o freac-o sau daca e impuscata rau schimb-o si nu mai ai probleme
|
--------------------
dacia
1310Li
2000
- ct10lyd
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Faptul ca turometrul "o ia razna" indica clar un defect de aprindere. Verifica toate elementele chiar daca sunt noi (rezistenta fise, capac delcou, lulea - pozitie corecta la ploturi, platina - sa nu dea la masa, condensator). Fa o examinare la intuneric; poate se observa ceva.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
pcostica |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
|
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
corbex |
![]()
Post
#7
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
O uzura excesiva a patinei si/sau lantului de distributie iti da o functionare neregulata a motorului la relanti.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
payty |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B17XGG @ 3 Nov 2013, 20:55) Faptul ca turometrul "o ia razna" indica clar un defect de aprindere. Verifica toate elementele chiar daca sunt noi (rezistenta fise, capac delcou, lulea - pozitie corecta la ploturi, platina - sa nu dea la masa, condensator). Fa o examinare la intuneric; poate se observa ceva. nu e neaparat de la aprindere. poate sa aiba culbutorii dereglati si una din supape sa nu inchida cum trebuie. eu as face asa (in ordinea asta, ca sa nu te complici prea mult). 1. Aprindere - verifici platina, fise, capac delcou. Masoara fisele sa aiba 4kohmi fiecare si 8kohmi cea centrala. Daca nu sunt asa, ia altele. Eventual o aprindere gotronic n-ar strica. Capacul ar fi bine sa fie Electroprecizia, celelalte sunt cam petarde, in special cele transparente (probabil facute din plastic de PET-uri reciclate) 2. Culbutori - refaci reglajul. 3. Daca tot face probleme, desfaci carburatorul, il cureti de mizerii si planezi talpa. E posibil sa traga aer fals pe sub talpa. Dupa ce faci astea cum trebuie, n-are de ce sa nu mearca corect. This post has been edited by payty: 4 Nov 2013, 09:28 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(pcostica @ 4 Nov 2013, 01:50) am numarat de la baterie (volanta) <span class='edit'>4 Nov 2013, 18:28:</span> QUOTE(corbex @ 4 Nov 2013, 09:56) O uzura excesiva a patinei si/sau lantului de distributie iti da o functionare neregulata a motorului la relanti. nu as vrea sa ajunga pana acolo, masina abia are 34 000 km si a fost intretinuta numai cu ulei castrol schimbat la cel mult 7 000 de km, cand ma uit la culbutori prin busonul de umplere ii vad curati can palma si pe ei si chiuloasa straluceste aluminiul pe ea. <span class='edit'>4 Nov 2013, 18:37:</span> QUOTE(payty @ 4 Nov 2013, 10:27) nu e neaparat de la aprindere. poate sa aiba culbutorii dereglati si una din supape sa nu inchida cum trebuie. eu as face asa (in ordinea asta, ca sa nu te complici prea mult). 1. Aprindere - verifici platina, fise, capac delcou. Masoara fisele sa aiba 4kohmi fiecare si 8kohmi cea centrala. Daca nu sunt asa, ia altele. Eventual o aprindere gotronic n-ar strica. Capacul ar fi bine sa fie Electroprecizia, celelalte sunt cam petarde, in special cele transparente (probabil facute din plastic de PET-uri reciclate) 2. Culbutori - refaci reglajul. 3. Daca tot face probleme, desfaci carburatorul, il cureti de mizerii si planezi talpa. E posibil sa traga aer fals pe sub talpa. Dupa ce faci astea cum trebuie, n-are de ce sa nu mearca corect. aprinderea este cred ca este cat de cat in regula culbutorii nu ia m reglat niciodata dar nu prea as vrea sa ma bag, ma m bagat la dacia unchiului meu ca iau refacut unii supapele si abia a reusit sa ajunga cu ea de la atelier acasa, am incercat reglajul dar tijele sunt curbate, reglam pe o parte 0,15 si daca roteam de tija 180 de grade aparea joc de 0,25 , roteam iar aparea 0,15 ![]() acum dacia unchiului meu merge foarte urat pe langa a mea, are caderi de 2..300 ture fata de a mea care are maxim o suta si la un interval mai mic, nici nu se poate deplasa cu ea pe strada, vreau sa fac sau sa cumpar un manometru cu supapa sa verific compresia pe cilindri. am uitat sa mai precizez ca la a mea dupa ce am schimbat bujiile sinterom cu bujii enken intreruperea este mai mare, am umblat azi la surubul de dozaj al relantiului (la m mai desfacut o tura) si parca caderea de turatie sa mai domolit ![]() This post has been edited by pais_valenciano: 4 Nov 2013, 17:41 |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
E posibil ca aprinderea sa nu aiba nimic defect! Carburatorul e prost reglat. Faptul ca turometrul oscileaza, el citeste turatia, nu aprinderea! Regleaza carburatorul. Cum? Corect! Redu cat se poate din surubul de la actionarea acceleratiei, in asa fel incat sa fie cat mai inchisa clapeta, pentru ca nu din el se asigura relantiul. Relantiul il stabilesti din surubul de reglare a combustiei, ala de bronz, cu arc pe el (ascutit, cu varf). Reduci turatia din cel de la clapeta, cresti cat se poate din cel de la combustie, si asa pana nu se mai reduce din clapeta. Daca mersul nu e multumitor, jiclorul de relanti are probleme. Ori l-ai schimbat cu vre-o aiureala facuta de orisicine, ori einfundat. Cum probezi? La relanti, asa cum e el, slabesti usor jiclorul de relanti, si daca creste mult turatia, asta are gaura prea mica. O poti largi cu sarme calibrate sau ceva otelos, pana cand la slabirea lui, motorul se tureaza aproape insesizabil, ca daca mai continui cu largirea, depasesti optimul, trecand in cealalta extrema, a debitului in exces. Dar principala cauza a instabilitatii, e nivelul mare sau incapacitatea cuiului poanto, de a mentine nivelul, facand sa picure benzina pe clapeta , la relanti, iar in mers, vin picaturi in exces, chiar in "valuri" , facand sa strice optimul concentratiei de amestec. Asta se vede, desfacand racordul de plastic, si privind deasupra carburatorului, sa vezi daca e umeda clapeta, si daca picura benzina, din can in cand, si in acelasi timp se reduce din turatie. Picatura face sa se reduca turatia. Picaturile pot fi si de la "gascan" si toate supapele pompei de sprit. Daca dupa accelerare si oprirea intr-o pozitie de turatie ridicata, pompa mai continua sa picure, asta e risipa de benzina, e inutila si face sa creasca consumul si instabilitatea in turatie. La 2000-2500 de ture in gol, clapeta inca mai e uscata, la un mers normal. Daca e uda dupa ce pompa a incetat sa mai sprituie, ceva nu e in regula, si am spus mai sus.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 8 Nov 2013, 13:01) E posibil ca aprinderea sa nu aiba nimic defect! Carburatorul e prost reglat. Faptul ca turometrul oscileaza, el citeste turatia, nu aprinderea! Regleaza carburatorul. Cum? Corect! Redu cat se poate din surubul de la actionarea acceleratiei, in asa fel incat sa fie cat mai inchisa clapeta, pentru ca nu din el se asigura relantiul. Relantiul il stabilesti din surubul de reglare a combustiei, ala de bronz, cu arc pe el (ascutit, cu varf). Reduci turatia din cel de la clapeta, cresti cat se poate din cel de la combustie, si asa pana nu se mai reduce din clapeta. Daca mersul nu e multumitor, jiclorul de relanti are probleme. Ori l-ai schimbat cu vre-o aiureala facuta de orisicine, ori einfundat. Cum probezi? La relanti, asa cum e el, slabesti usor jiclorul de relanti, si daca creste mult turatia, asta are gaura prea mica. O poti largi cu sarme calibrate sau ceva otelos, pana cand la slabirea lui, motorul se tureaza aproape insesizabil, ca daca mai continui cu largirea, depasesti optimul, trecand in cealalta extrema, a debitului in exces. Dar principala cauza a instabilitatii, e nivelul mare sau incapacitatea cuiului poanto, de a mentine nivelul, facand sa picure benzina pe clapeta , la relanti, iar in mers, vin picaturi in exces, chiar in "valuri" , facand sa strice optimul concentratiei de amestec. Asta se vede, desfacand racordul de plastic, si privind deasupra carburatorului, sa vezi daca e umeda clapeta, si daca picura benzina, din can in cand, si in acelasi timp se reduce din turatie. Picatura face sa se reduca turatia. Picaturile pot fi si de la "gascan" si toate supapele pompei de sprit. Daca dupa accelerare si oprirea intr-o pozitie de turatie ridicata, pompa mai continua sa picure, asta e risipa de benzina, e inutila si face sa creasca consumul si instabilitatea in turatie. La 2000-2500 de ture in gol, clapeta inca mai e uscata, la un mers normal. Daca e uda dupa ce pompa a incetat sa mai sprituie, ceva nu e in regula, si am spus mai sus. abia acum seara vad postul tau, azi am mesterit pe la masina si am reusit sa o stabilizez cat de cat ![]() -mersul anterior era cam asa: din cand in cand acul turometrului are pur si simplu niste caderi cu vreo 100 ..150 rpm-uri, caderile sunt foarte scurte sub o secunda si apar la un interval de 2..3..4 ..5 secunde (da impresia ca acul are un tic nervos) motorul pare ca se opreste o fractiune de secunda si isi revine, merge un pic iar pare ca se opreste si tot asa la ralanti, la 2500 rpm apar caderile acului dar sunt doar vizibile pe ceas, cu urechea nu se mai aud si nici masina nu se mai zdruncina. -masina am cumparato vara trecuta in mai, i-am schimbat bujiile si avea un mers super rotund statea la 600 rpm vara sa vibreze motorul, torcea abia il auzea functionand, imi era o mai mare placere sa l vad asa. -bun schimbarea sa produs in iarna cand ies de la munca, afara -17 grade celsius, masina nu a vrut sa mai porneasca, am omorat bateria cu vreo 40 de automate, ma lasat pe un camp, am incercat sa o reglez, nici nu puteam sa scot fisele de urziceni parca erau din fier beton, chinuite si ia microbuzul si vino acasa. a doua zi am tractato acasa, ma documentez pe forum si aflu ca fisele au o rezistenta (eu credeam ca e o sarma directa) , le masor si mi aratau megaohmi, masor si bobina, aparatul de masura avea un conector stricat si ma induce in eroare asa ca, cumpar bobina dodocu beru germania si fise tesla, nu prea am timp ca trebuie sa merg la un prieten si de montaj se ocupa tata pe frigu de afara, dar nu pune bine fisele la delcou si cand vin acasa imi spune ca porneste dar merge urat rau cu rateuri etc, merg sa vad ce se intampla, pun fisele corect si surpriza erau vreo -10 grade si masina porneste la prima cheie (bucurie mare sa o vad reinviata). -in zilele urmatoare incep sa vad acul turometrului ca incepe sa faca figuri (caderi nervoase) dar fiind frig o las pentru vremuri mai calde, masina mergea deci aveam cu ce sa merga la munca. -timpul trece vine primavara, lenea era mare, vine si vara lenea e si mai mare nici nu ma m uitat sub capota, vine toamna si incep sa ma pregatesc de iarna, anvelope alseason noi, etc. etc. dar acul isi face de cap tot mai rau, incep sa numar zilele cat de cat insorite pe deget, stresul creste, iar vine iarna iar plangem pe langa masini, bujiile sinterom au ajuns la 10 000 km deci vremea de schimbat, in kaufland imi sar in ochi niste bujii enker, la 18 lei, nu stiu nimic despre ele, boznia hertegovina nu mi spune nimic si nu mi sunta a bine (lumea occidentala ma fascineaza de mult) , ma uit la ele par mult mai finut lucrate decat sinterom, saitul lor este mai serios mai atractiv decat sinterom, le cumpar le montez si surpriza intreruperile par mai accentuate, ba la accelerarea brusc aud si un rateu rahitic in carburator, (nu am auzit niciodata rateuri in carburator , doar vara trecuta cand coboram panta la munte dadea rateuri in toba de esapament cand faceam frana de motor), stresul si nervii devin si mai mari, trebuie sa fac ceva, incerc sa mi amintesc si mi amintesc ca am schimbat bobina si fisele in iarna si pe urma au inceput sa apara caderile acului, iau hotarat bobina veche romabesca si o schimb inapoi, rezultatul acelasi, intreruperile nu dispar, pun bobina germana inapoi, si zic ia sa trag avansul static la zero (nu am lampa stroboscopica si am avut multi ani oltcit), il trag la zero si vad ca delcoul era cu vreo 3 cm in dreapta (am inteles ca in dreapta se mareste avansul), deci avansul fata de pms era mult prea mare, acum apare alta dilema la m pus la punct cu becul dar cum e mai corect ? becul se aprinde la inceputul camei si se stinge la sfarsitul ei, cand este avansul la zero? la iceputul, mijlocul sau sfarsitul camei? la m lasat la inceputul ei, ma uit pe corpul delcoului sa mi trasez un reper cu un marcar si vad ca pe corpul lui este stantat un zero ce vine chiar in dreptul ,,saibei,, ce vine sub piulita cu hexagonul de 11, pornesc morul si surpriza merge mult mai frumos, caderile aproape ca au disparut, umblu si la surubul de reglaj al dozajului la relanti, il mai desfac putin si morul merge si mai frumos si mai rotund, il las la 600 rpm si merge frumos si fara trepidatii , acul mai are caderi dar foarte rare si de intensitate mai mica, in aceasta seara am vazut si postarea lui boa, am sa incerc sa mai verific si ce spune el (pare cel mai meserias de pe forum), mai am o nelamurire pana la urma cum se regleaza carburatorul? am inteles ca se regleaza: -nivelul in cnc -surubul de dozaj al relantiului -pozitia clapetei de acceleratie ce ar mai fi de reglat plecand de la presupunerea ca restul jigloarelor sunt fara regalj, pompa de sprit. nu pricep ce este cu acea diuza de pe furtunul de la teul gazelor nearse scapate in capacul culbutorilor, cum se verifica daca functioneaza ? ce rol are? cum se regleaza? si cum se regleaza impreuna cu clapeta de acceleratie? ce pozitie trebuie sa aibe clapeta de acceleratie lasand la o parte reglajul deschid surubu de dozaj relanti creste turatia, scad turatia din clapeta de acceleratie la 800 rpm, iar deschid surubul de dozaj iar umblu la clapeta de acceleratie. va multumesc si sper ca nu vam plictisit |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
val2011 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Nu este bine ca relantiu sa fie 600r. Dar pentru consum e bine.
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
QUOTE(val2011 @ 11 Nov 2013, 19:40) Nu la m lasat la 600 il tin la 800, iar cand e mai rece afara sau pana se incalzeste motorul il tin la 900 ..1000. La 600 il tin doar asa ca sa vad cat de jos rezista si daca vibreaza motorul. Oricum cel putin vara cred ca este ideal sa pornesti fara soc, sa stea la 600 si in 5 minutecat motorul se incalzeste sa ajunga la 800 fara sa mai ai batai de cap. Cum era reglata a mea si vara trebuia sa trag de soc si la fiecare semafor imi pierdeam timpul si atentia sa l mai bag inapoi cate putin. imi scapa degetu mai tare scadea la 700 motorul dadea sa moara iar il trageam, intre timp se dadea verde si plecam, o joaca aiurita si periculoasa pentru ca distrage atentia. Asa ca daca mai scapa si la 600 vreo 2...3 minute pana se incalzeste motorul nu cred ca e vreo problema. chestia asta cu socul pentru mine e un mare stres ca fac zilnic pana la serviciu 11,5 km, am cateva semafoare si intersectii, nici nu se incalzeste bine motorul si ajung la munca, mai mult e bataia de cap cu trasu si bagatu socului. |
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Am sa raspund la cateva din nelamuriri:
1) Ca sa reglezi avansul "la bec" trebuie sa pui volanta la semn (al doilea, cel dinspre stanga: primul este corespunzator a 2 grd. avans) cu cilindrul nr.1 in PMI (daca delcoul are pozitia originala, electrodul rotorului din delcou spre aripa stg.), slabesti delcoul, il rotesti spre stanga (sens orar) ca sa iei jocul apoi il rotesti usor spre dr. (antiorar) pana cand se aprinde becul. Se poate face si fara bec, "la scanteie" cu fisa centrala de la bobina apropiata de masa. Deasemenea poti pune semnul volantei si la PMI-ul cilindrului 4 (nu are importanta daca este la 1 sau4). 2) Pentru reglarea carburatorului "a curs destula cerneala" pe acest forum; recomand sa citesti. 3) Duza de 1,5 mm are rolul de a ventila carterul la ralanti (atunci cand clapeta este aproape inchisa). 4) Desi are legatura cu ceea ce am spus la 2), mentionez ca la reglarea surubului de pozitionare a clapetei trebuie avut in vedere ca pozitia ei sa fie in dreptul primului orificiu de progresiune (sa-l obtureze) astfel incat la cea mai mica miscare sa inceapa deschiderea lui. La un carburator "sanatos" acest reglaj ar trebui sa fie suficient si nu ar mai trebui umblat la acest surub (cel mult o foarte fina ajustare). Reglarea turatiei la ralanti (750 rpm) se face cu motorul cald (la regim), din surubul de dozare a emulsiei aer-benzina (turatia scade daca este prea inchis precum si daca este prea deschis; se cauta pozitia optima). This post has been edited by B17XGG: 11 Nov 2013, 19:35 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
maho |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(B17XGG @ 11 Nov 2013, 19:34) slabesti delcoul, il rotesti spre stanga (sens orar) ca sa iei jocul apoi il rotesti usor spre dr. (antiorar) ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Dar, daca nu e inchisa clapeta, si e mult actionata de surubul ei, nu poti regla relantiul, din surubul de combustie (cel cu cui).
Daca ai sub galerie stutul pentru furtun, ai nevoie de diuza pe furtun. Daca are stutul pe carburator (in flansa), nu mai trebuie diuza, ca are stutul din constructie. Daca nu reusesti sa dai relantiul optim, cu clapeta cat mai inchisa, maresti diuza de la 1,5 la 2 (sa intre un electrod de 2), apoi refaci reglajele. Nu e nicio lege, care sa-ti dicteze schimbarea bujiilor la 10000. Eu si altii, nu le schimbam decat atunci cand incepe sa dispara din electrozi, sau se intrerup. In rest, reglaje ale carburatorului, am descris mai sus. Acele ezitari de care vorbesti, le are din cauza reglajului gresit la carburator, si la avans. Avansul fa-l ca mai sus, cu fisa, ca e mai rapida decat becul. Pana se aprinde becul, mai rotesti ceva (daca e mare becul), dar cel mai bine e, sa-l faci cu motorul mergand, alegand pozitia unde turatia e maxima, si dai putin inapoi (in sens orar), sa-i mai iei din avans, dar sa nu scada din turatie. Faci o proba si la o turatie constanta de cam 3000 de ture, sa vezi daca maximul e in aceeasi pozitie a delcoului. Daca e , e bine, daca nu, trebuie reglat ori vacuumul, ori centrifugele, sa se suprapuna cele doua turatii, pe aceeasi pozitie a delcoului. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
am facut la oltcit primu motor si din cauza ca ma enerva la relanti ca oscila turatia si cateodata mai crestea de-amboulea turatia spre 2000rpm singura
aprinderea clasica pe platina, carbu ala carfil dublucorp de 1,1 de oltic reglat de multi ... am dat la carbotest, nu iesise calumea nici pe motorul nou. Mergea ca o cizma masina Norocul meu a fost un inginer de la blocu vecin care ma vazuse ca mesteream pe la masina cand am facut motoru si s-a oferit ala sa imi regleze carburatorul si aprinderea cu stroboscopu i-a luat vreo 2 zile de incercari pana cand a reglat carbu cum ii place lui si n-am mai avt probleme sa va zic cu un carb de 1,6 de nova: tot asa dus cu celalalt la carbotest dau sa pornesc cu ala masina, nu pornea neam atuncea, o trageam cu alte masini tot degeaba era nivelu pus aiurea de ala care a surubarit la el pana la urma la ala n-am mai umblat la sigiliile de reglaj ca mergea super smecher. Alta vana avea masina aia cu carbu ala oleaca mai mare. Tragea mult mai bine |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Da @Maho, poate am indus putina confuzie insa am explicat si sofereste (asa cum se trage delcoul apucand de capsula vacumatica, in pozitia dinspre aripa stanga) si asa cum de fapt se roteste acest delcou (vazut de sus). Am intalnit in viata ambele variante de exprimare pentru aceasta operatiune, asa ca am riscat sa scriu pentru toata lumea. Puteam sa scriu "invers trigonometric" si "trigonometric". Daca consideri ca asa era mai bine, recunosc ca am gresit si imi cer scuze.
|
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Vara chiar nu este indicat sa pornesti masina cu soc. Eu am platina, vara prima cheie si dupa 7-8 secunde pot lua piciorul de pe acceleratie ca sta la relanti. Si in perioada asta de iarna cu motorul cald, relantiul il tin la 900 rpm.
@ Masina mea este pornita doar in weekend (eu nu posed inca permis de conducere) si rare ori in cursul saptamanii, dar cand stiu ca nu a mai fost pornita de 1 saptamana sau de mai mult timp, socul tras la maxim, prima cheie -> fara sa moara, iar dupa redus socul la jumatate, stat 1 minut cu socul si o pot scoate din garaj fara sa dea in nas sau sa moara motorul. (Asta pe timp de iarna, cand e ger). @ Este foarte important sa ai bateria pe timp de iarna in casa, chiar daca ai garaj. This post has been edited by RaduWra: 12 Nov 2013, 07:32 |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
maho |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
@B17XGG: nu trebuie sa-ti ceri scuze; eu, unul, nu trag de capsula vacuumatica, ci rotesc de corpul delcoului, daca e nevoie: sens orar (de "insurubare"), il consider spre dreapta, iar antiorar (de "desurubare"), spre stanga.
@pais_valenciano & RaduWra: nu e deloc "ideal" sa porniti fara soc vara, pt. ca motorul e tot rece, si are nevoie de amestec imbogatit la pornire; vara se trage socul pe jumate. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
inca ceva, la furtunul de benzina unde intra in carburator musteste un pic, am strans cat de tare colierul dar nu obtin nici un rezultat
|
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
maho |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Ceva nu-i in regula acolo, in mod normal n-ar trebui sa musteasca nici fara colier; ori ai furtunul prea mare (diametrul interior) si rigid, ori sita de la intrare carburator deformata rau sau infundata. Rezolva-ti problema, ca sa nu risti alte necazuri !
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
RaduWra |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
E bine macar odata pe an sa schimbi acea sita de la carburator, nu e asa scumpa-> 1 leu.
![]() This post has been edited by RaduWra: 13 Nov 2013, 06:51 |
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Controleaza cu atentie sa nu musteasca pe la stut (are o f. mica conicitate si cateodata se slabeste fiind necesara refacerea presarii prin lovire axiala usoara).
Daca este de la furtun, elimina 2 cm din el prin taiere. |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
pais_valenciano |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 24 April 09 ![]() |
am gasit ceva interesant
|
--------------------
DACIA
1310 BREAK
1997
- B77CHG
|
|
mihai888 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 28 December 11 From: UK ![]() |
condensatorul
![]() |
--------------------
Renault
Megane MK2
2005
|
|
dstdan |
![]()
Post
#27
|
![]() Damian Stefan Tolbariu-Dan dst Team Group: Members Posts: 343 Joined: 6 November 13 From: Mures autoservice Team DST Dan ![]() |
N-are nici o treaba ce tot ati prezentata voi ca deranjamente.
Turometrul se ,,alimenteaza,, de la minusul bobinei de inductie (un fir) acele ori nu e fixat ca lumea, ori oxidat si nu preia impulsurile corect. Doi, ceasul turometru propriuzis, are un montaj electronic pe spate, de obicei un condensator , nu mai stiu capacitea lui se strapunge in timp..in final, acul turometrului nu se va mai ridica deloc. Rezolvare..ori schimbi acel condensator la reparatii radio-Tv ori schimbi tot ceasul turometru. |
--------------------
Dacia,Renault,VW -
1310, Megan, Tiguan
1997, 2003, 2008
- TAM Mintile luminate discuta idei, mintile mediocre discuta evenimente, mintile reduse discuta oameni!
D.S.T.DAN Team |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 02:55 |