DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Probleme frana si demaraj., Probleme frane si demaraj

Iulian Mihai
post 1 Mar 2014, 21:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 1 March 14




Salut. De ceva vreme am probleme cu frana. Aveam frane foarte bune, calcam pedala foarte usor si frana imediat. Acum apas foarte tare pe peda, si nu se mai opreste brusc roata cum se oprea innainte. Discurile sunt noi si placultele la fel. Suspectez ceva la servo. Cand pornesc masina pedala se apasa usor. Ar putea fi ceva defect la servo, asa cum cred eu.
Mai am o problema cu ea. De cand am cumparat-o, nu are forta la demaraj, cum are o super nova care are acelasi motor si care are un demaraj mult mai bun decat solenza mea. Ar putea fi ceva din aprindere? avansul prea mic? Si daca da, cum anume poate fi modificat avansul? (din calculator sau pe principiul mecanic?) Mentionez ca motorul nu are uzura.

This post has been edited by Iulian Mihai: 1 Mar 2014, 21:25


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kingviper
post 2 Mar 2014, 00:13
Post #2


-


Group: Members
Posts: 301
Joined: 4 May 08
From: Bucuresti, Berceni




Salut!
Nu cumva la pornire variaza turatia?
Se aude un fassssssss continuu din zona motorului?

Am patit si eu asa acum vreo 3-4 ani, se rupsese o "pipa" dar nu mai stiu la ce conducta era si imi tragea aer fals, franele nu tineau mai deloc, parca apasam cu piciorul pe un pietroi.

Am mers dupa analiza acustica la sursa fasaitului si am depistat acea "pipa" rupta.
Am inlocuit-o si totul functioneaza normal.

La mine varia si turatia intre 900 si 1100-1200 cam asa.


--------------------
Dacia Solenza 2005, Confort - B 4* ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulian Mihai
post 2 Mar 2014, 13:14
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 1 March 14




Nu trage aer fals, si nu este nici o conducta sparta. Am schimbat garnitura centrala de la plosca, pentru ca avea uzura, dar nu s-a schimbat nimic. In legatura cu demarajul, nu imi poate da nimeni un diagnostic?


--------------------
Dacia Solenza Clima 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 2 Mar 2014, 14:33
Post #4


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Referitor la frane,fa mai intai o aerisire ca la carte.
Am patit-o si eu dupa un drum pe Transalpina,nu mi se mai blocau rotile la franare brusca(supraincingerea franelor ,s-au format bule datorita fierberii lichidului).Am facut aerisire si si-au revenit franele ...


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nikuniku
post 2 Mar 2014, 16:36
Post #5


Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 14 January 11
From: bucuresti




romanvs@ tu ai in instalatia de frana apa in loc de lichid de frana?
cum naiba sa fiarba lichidu de frana la o masina asa puternica cum este solenza?
ca sa fiarba lichidu de frana tu trebuia sa ai discurile si etrierii rosii(nu vopsite)
la tine sau incins placutele,au facut o pelicula lucioasa pa partea activa,care dupa o perioada a disparut,coincide cu aerisirea franelor
sau trage aer pe la etrieri/cilindrii de frana
nu esti singurul care a fost pe transalpina si nu am avut probleme cu franele


--------------------
opel zafira f75 1.6-16valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romanvs
post 2 Mar 2014, 17:18
Post #6


membru autentic


Group: Members
Posts: 1.248
Joined: 14 January 08
From: CRAIOVA




Am mers un pic mai repede la coborare decat ceilalti... wink.gif

Offtopic
Suprasolicitarea sistemului de franare poate surveni la coborarea unei pante lungi (utilizand rar sau deloc frana de motor), in circulatia cu accelerari/franari puternice si repetate, la blocarea unei garnituri de franare etc. Astfel, la o franare indelungata (intensiva), sistemul de franare poate parcurge trei etape:

1. franarea normala: sistemul functioneaza normal, frana este progresiva etc.

2. "fading" (engl.: "paliditare", "disparitie", "scadere" - figurat): capacitatea de franare scade, din cauza temperaturii excesive a garniturilor de franare (placute/disc, saboti/tamburi); "fading"-ul se instaleaza dupa depasirea temperaturii maxime de functionare a garniturilor de frana.
Cauza: depasind gama de temperaturi acceptabile pentru garniturile de frana, diverse fenomene (vaporizari, reducerea rezistentei mecanice etc.) reduc masiv coeficientul de frecare intre garnituri.
Manifestari "exterioare": scade capacitatea de franare; totusi, o franare acceptabila inca se poate obtine apasand mai adanc pedala de frana.

3. "blocaj de vapori": capacitatea de franare scade pana aproape de zero; persistenta in etapa de fading duce aproape intotdeauna la "blocajul de vapori".
Cauza: temperatura excesiva a garniturilor de frana se transmite pana la pistonasele de actionare a acestora; lichidul de frana se incalzeste pana la fierbere; fierberea degaja vapori ce invadeaza circuitul de frana; cum vaporii sunt compresibili, forta de franare nu se mai poate transmite corespunzator; efectul, o data instalat, trece intr-un timp destul de indelungat; poate necesita, uneori, aerisirea circuitului de franare.
Manifestari "exterioare": frana nu mai actioneaza; pedala este moale (usor elastica) si ajunge imediat la fund, fara efect asupra franarii masinii; prin pompari repetate si rapide asupra pedalei se poate obtine un oarecare efect de franare, dar, in ansamblu, frana este scoasa din functiune.
"Blocajul de vapori" se instaleaza repede, fata de "fading", care se instaleaza (relativ) lent si dureaza mai mult.


--------------------
Hyundai Elantra 2021
D A C I A S O L E N Z A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 18:32
Forum Renault