Probleme frana si demaraj., Probleme frane si demaraj
![]() ![]() ![]() |
Probleme frana si demaraj., Probleme frane si demaraj
Iulian Mihai |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 March 14 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|||
kingviper |
![]()
Post
#2
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Salut!
Nu cumva la pornire variaza turatia? Se aude un fassssssss continuu din zona motorului? Am patit si eu asa acum vreo 3-4 ani, se rupsese o "pipa" dar nu mai stiu la ce conducta era si imi tragea aer fals, franele nu tineau mai deloc, parca apasam cu piciorul pe un pietroi. Am mers dupa analiza acustica la sursa fasaitului si am depistat acea "pipa" rupta. Am inlocuit-o si totul functioneaza normal. La mine varia si turatia intre 900 si 1100-1200 cam asa. |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
Iulian Mihai |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 March 14 ![]() |
Nu trage aer fals, si nu este nici o conducta sparta. Am schimbat garnitura centrala de la plosca, pentru ca avea uzura, dar nu s-a schimbat nimic. In legatura cu demarajul, nu imi poate da nimeni un diagnostic?
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima
2003
|
|
romanvs |
![]()
Post
#4
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Referitor la frane,fa mai intai o aerisire ca la carte.
Am patit-o si eu dupa un drum pe Transalpina,nu mi se mai blocau rotile la franare brusca(supraincingerea franelor ,s-au format bule datorita fierberii lichidului).Am facut aerisire si si-au revenit franele ... |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#5
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
romanvs@ tu ai in instalatia de frana apa in loc de lichid de frana?
cum naiba sa fiarba lichidu de frana la o masina asa puternica cum este solenza? ca sa fiarba lichidu de frana tu trebuia sa ai discurile si etrierii rosii(nu vopsite) la tine sau incins placutele,au facut o pelicula lucioasa pa partea activa,care dupa o perioada a disparut,coincide cu aerisirea franelor sau trage aer pe la etrieri/cilindrii de frana nu esti singurul care a fost pe transalpina si nu am avut probleme cu franele |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
romanvs |
![]()
Post
#6
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Am mers un pic mai repede la coborare decat ceilalti...
![]() Offtopic Suprasolicitarea sistemului de franare poate surveni la coborarea unei pante lungi (utilizand rar sau deloc frana de motor), in circulatia cu accelerari/franari puternice si repetate, la blocarea unei garnituri de franare etc. Astfel, la o franare indelungata (intensiva), sistemul de franare poate parcurge trei etape: 1. franarea normala: sistemul functioneaza normal, frana este progresiva etc. 2. "fading" (engl.: "paliditare", "disparitie", "scadere" - figurat): capacitatea de franare scade, din cauza temperaturii excesive a garniturilor de franare (placute/disc, saboti/tamburi); "fading"-ul se instaleaza dupa depasirea temperaturii maxime de functionare a garniturilor de frana. Cauza: depasind gama de temperaturi acceptabile pentru garniturile de frana, diverse fenomene (vaporizari, reducerea rezistentei mecanice etc.) reduc masiv coeficientul de frecare intre garnituri. Manifestari "exterioare": scade capacitatea de franare; totusi, o franare acceptabila inca se poate obtine apasand mai adanc pedala de frana. 3. "blocaj de vapori": capacitatea de franare scade pana aproape de zero; persistenta in etapa de fading duce aproape intotdeauna la "blocajul de vapori". Cauza: temperatura excesiva a garniturilor de frana se transmite pana la pistonasele de actionare a acestora; lichidul de frana se incalzeste pana la fierbere; fierberea degaja vapori ce invadeaza circuitul de frana; cum vaporii sunt compresibili, forta de franare nu se mai poate transmite corespunzator; efectul, o data instalat, trece intr-un timp destul de indelungat; poate necesita, uneori, aerisirea circuitului de franare. Manifestari "exterioare": frana nu mai actioneaza; pedala este moale (usor elastica) si ajunge imediat la fund, fara efect asupra franarii masinii; prin pompari repetate si rapide asupra pedalei se poate obtine un oarecare efect de franare, dar, in ansamblu, frana este scoasa din functiune. "Blocajul de vapori" se instaleaza repede, fata de "fading", care se instaleaza (relativ) lent si dureaza mai mult. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 18:32 |