DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Noul motor 1,6 energy DCI 160 CP

centurion
post 22 Feb 2014, 11:37
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




Ce naiba are a face cilindreea cu un tip de caroserie? Daca dintr-un motor mic scoti Nm si CP cat dintr-un motor mai mare, care e problema?
Daca 1.6 ofera performante de 2.0, atunci Renault sa vanda 1.6 si sa scoata la pensie 2.0.

Am inteles ca tu ai Megane hatch cu 1.6 16V 110CP. Nu-i asa ca, dupa tine, este un motor care se preteaza mai bine pe Megane hatch sau break decat 1.2 TCe 130CP doar pentru ca este un motor cu cilindree mai mare?

This post has been edited by centurion: 22 Feb 2014, 11:40


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 22 Feb 2014, 11:52
Post #32


Odihneste-te in pace, cj98czh!


Group: Members
Posts: 7.589
Joined: 17 May 05
From: Tziganistan




Cilindreea mai mare inseamna rezistenta mai mare a motorului in timp care, combinata cu lipsa turbinei, garanteaza o mai mica probabilitate a motorului de a se defecta.
In plus, dupa cum s-a dovedit si aici pe forum, in sarcini mari, un motor de cilindree mai mare va consuma mai putin fata de unul de cilindree mai mica, supraalimentat.

Am acum in service o Alfa cu motor 1.4 turbo 170 CP careia i-a crapat motorul din cauza supraalimentarii la doar 40 de mii de km. Masina avea intretinerea la zi si era condusa de o doamna despre care ma indoiesc sincer ca depasea 4000-4500 de ture, dar nici nu avea motive sa conduca subturat.

Sincer, prefer un motor mai putin eficient cu care sa am garantia ca 10 ani si 2-300 de mii de km nu bag in el decat ulei si filtre in dauna unuia supraalimentat doar ca sa satisfac capriciile unora referitor la emisiile de CO2.

This post has been edited by Laurentziu83: 22 Feb 2014, 11:55


--------------------
. . .
In memoria reputatului nostru membru, cj98czh, care ne-a servit cu atata daruire si a fost de treaba cu noi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Feb 2014, 12:05
Post #33


-


Group: Members
Posts: 21.923
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(Laurentziu83 @ 22 Feb 2014, 09:18)
Iar pe Megane-ul meu mergea totusi un motor ceva mai potent sau mai putin gatuit din soft, acum se simte la accelerare in turatii scazute faptul ca trebuie sa se incadreze in niste norme euro mai mult decat trebuie sa ofere performante.
*
Si cum ti-ai dat tu seama ca este din soft? nedumerire.gif
Presupun ca ai viteza maxima limitata la 250km/h?

This post has been edited by IRONICK: 22 Feb 2014, 12:05


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 22 Feb 2014, 12:59
Post #34


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




QUOTE(Laurentziu83 @ 22 Feb 2014, 12:52)
In plus, dupa cum s-a dovedit si aici pe forum, in sarcini mari, un motor de cilindree mai mare va consuma mai putin fata de unul de cilindree mai mica, supraalimentat.


S-a dovedit pe forum. radmasa.gif radmasa.gif La asta s-a ajuns in ziua de azi. E dovedit pe un forum deci așa e icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 22 Feb 2014, 13:52
Post #35


-


Group: Members
Posts: 21.923
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(ssilviu @ 22 Feb 2014, 11:59)
S-a dovedit pe forum.  radmasa.gif  radmasa.gif  La asta s-a ajuns in ziua de azi. E dovedit pe un forum deci așa e  icon_mrgreen.gif
*

Pai revistele si-au pierdut credibilitatea prin deseurile care le debiteaza. Serviceurile prin tepele date clientilor.
Pe cine mai vrei sa creada lumea?


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 22 Feb 2014, 15:54
Post #36


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




hai ca fata de un bmw care dabia scoate 300 cai din 4.0 uite aici ceva mai frumos biggrin.gif

http://www.autovit.ro/mitsubishi-lancer-ev...-C31902267.html

din doar 2.0 480 cai


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
centurion
post 22 Feb 2014, 16:00
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.043
Joined: 8 September 12




QUOTE(Laurentziu83 @ 22 Feb 2014, 12:52)
In plus, dupa cum s-a dovedit si aici pe forum, in sarcini mari, un motor de cilindree mai mare va consuma mai putin fata de unul de cilindree mai mica, supraalimentat.
*



Deci 1.6 al tau consuma mai putin decat 1.2 al meu. Eu nu te cred.


A ajuns forumul referinta?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali3n_cop
post 22 Feb 2014, 16:54
Post #38


🎲🎲


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 28 May 12
From: 🏡




Eu il cred, mai ales la consumul extern. Laurentiu s-a exprimat un pic gresit dar cu siguranta a vrut sa scoata in evidenta faptul ca nu s-a luat dupa reviste de referinta si date oferite de catre producatori ci dupa utilizatorii de zi cu zi care isi impartasesc aici pe forum datele (din viata de zi cu zi) referitoare la autovehiculele lor. Sariti cam repede la gatul omului si nu e colegial rolleyes.gif

This post has been edited by ali3n_cop: 22 Feb 2014, 16:57


--------------------
Mercedes Sprinter "Sārak Edition" 1998
The truth is out there
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
comanr
post 22 Feb 2014, 18:20
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 386
Joined: 24 November 08




de obicei o turbina inseamna un necaz, deci doua turbine inseamna doua necazuri...

sant de acord cu tehnologia insa nu sant de acord cu faptul ca aceasta ar trebui sa inlocuiasca acei centimetri cubi care ofera rezerva unui propulsor, time will tell.


--------------------
Renault Modus 1.5dci 2005
...realitatea e destul de subtire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 22 Feb 2014, 20:57
Post #40


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Laurentziu83 @ 22 Feb 2014, 12:52)
Cilindreea mai mare inseamna rezistenta mai mare a motorului in timp
*



Povesti, in anii '70 o fi fost adevarat, dar in ziua de azi nu conteaza.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 22 Feb 2014, 22:15
Post #41


Odihneste-te in pace, cj98czh!


Group: Members
Posts: 7.589
Joined: 17 May 05
From: Tziganistan




@argon: pentru mine conteaza. Masina mea trebuie sa prinda 2019 in posesia mea si probabil 150 de mii de km fara ca sa intervin pe parte de motor. Nu ma intereseaza sa schimb masina la 3-5 ani, intrucat pentru mine reprezinta o cheltuiala inutila, surplusul de bani prefer sa-l dau pe calatorii, echipament de alpinism, biciclete, etc, decat sa-l ingrop in bunuri ce merg cu carburant accizat.
Pe mine ma lasa rece noul motor 1.2 tce de 130 CP, intrucat nu ofera nimic din ce as avea eu nevoie. Toti producatorii de masini se lauda acum cu sute de cai storsi din motoare mici supraalimentate, insa niciunul nu se lauda cu o masina de 1.5 tone, propulsata de un motor pe benzina, de orice cilindree si putere ar fi el, care sa consume 5% la viteza stabilizata de 100 km/h pe plat. Si nici n-au cum, asta e randamentul motorului Otto si n-ai cum sa treci peste el, indiferent de cat de multe turbine ai monta pe el si oricum ai umbla la raportul final din cutia de viteze.


QUOTE(IRONICK @ 22 Feb 2014, 13:05)
Si cum ti-ai dat tu seama ca este din soft?  nedumerire.gif
Presupun ca ai viteza maxima limitata la 250km/h?
*


Nu e vorba de viteza maxima, ci de modul in care se misca respectivul motor atunci cand calci acceleratia.

Cand aveam GPL pe Clio, ma puteam juca la mapa de injectie asa cum voiam eu, puteam sa-i dau debit de carburant pana mirosea in masina de cat de bogat era. Eh, la anumite reglaje, simteam un mers al motorului pe GPL mult mai cursiv decat mersul pe benzina, un raspuns mai bun al acceleratiei, etc. De altfel, sesizasem si faptul ca, Dacia 1410 a tatalui meu cu 64 cp (sau cat avea), pleca mai frumos si mai cursiv de pe loc decat Symbol-ul cu motor 1.4 75CP de tehnologie cu un sfert de secol mai noua.
Sincer, nu ma intereseaza viteza maxima a unei masini, mi-e suficient daca prinde 150, important e insa cum se misca pana la acea viteza. Peste 150 oricum nu merg deoarece creste exponential consumul si mai sunt si radare pe traseu...
Eu, avand in vedere experienta anterioara, stiu ca motorul meu s-ar misca mult mai bine daca mapa de injectie benzina ar fi realizata de asa natura incat sa ofere compromisul optim intre performante si consum, fara sa mai ia in calcul si indicatorul de poluare. Din pacate insa un astfel de reglaj implica ceva experimente si riscuri, pe care eu nu prea sunt dispus sa mi le asum. Altfel sunt tare curios cum s-ar misca motorul meu reglat pentru compromisul optim intre peformante si consum, dar noneuro si fara catalizator.

This post has been edited by Laurentziu83: 22 Feb 2014, 22:23


--------------------
. . .
In memoria reputatului nostru membru, cj98czh, care ne-a servit cu atata daruire si a fost de treaba cu noi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavi_ro
post 22 Feb 2014, 22:53
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 868
Joined: 11 September 05




Pentru mine unul motoarele pe benzina, aspirate, si-au dovedit fiablitatea. Indiferent ca au avut putere mai mica, cuplul mai mic, consum mai mare fata de un diesel au fost si sunt motoare de incredere.
Un motor diesel implica in plus fata de benzina pompa de inalta, intercooler, turbina, injectoare care lucreaza la presiuni foarte mari, volanta dubla masa, mai nou si filtru de particule. La noul motor se mai adauga inca o turbina. Adunate la un loc implica un risc mult mai mare de a se strica fata de un motor pe benzina care nu are aceste piese.
In contextul in care pentru a face fata concurentei materialele din care sunt facute aceste piese au scazut calitativ deja un motor diesel reprezinta un risc crescut. Daca il mai combinam si cu motorina de calitate slaba , apa din ea, condesul care se face in rezervor, decizia de a achizitiona un diesel la ora actuala este reprezentata doar de placerea conducerii unei masini cu un cuplu mai mare si un consum relativ mai mic.
Au disparut demult acele motoare diesel bazate pe injectoare pe bobina, aspirate sau cu turbine simple, cu o fiabilitate ridicata. Ma intreb cati realizeaza ca masina dicteaza cand "trebuie scoasa afara".
Adica curatat filtrul de particule. Vrei nu vrei trebuie sa te executi ca altfel distractia devine prea scumpa.
Pentru cine nu stie am fost "mandrul" posesor al unui tdi 2.0....

Asa ca prefer simplitatea unui motor pe benzina in detrimentul unei placeri de a conduce un diesel.
Pentru cine dispune de bani de intretinere si piese de schimb acest motor deja devine super atractiv.
Sa nu uitam si pretul de achizitie cu cel putin 2500 euro mai mare. Adica benzina pentru 20 mii km in cazul dusterului meu.

Sunt tare curios cat o sa fie consumul REAL al acestui motor.

This post has been edited by tavi_ro: 22 Feb 2014, 23:02


--------------------
Duster Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4 Q-Box plus
Logan Laureate 2005-1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 23 Feb 2014, 13:22
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




Pe principiul asta ne intoarcem la dacia 1300 cu carburator. Vorba aia, se repara cu patentul si cu sarma.
Mai suflai jiglerul sau cum naiba se chema, ti-o repara oricine la margine de drum samd.
Ne convine sau nu, motoarele aspirate, la care riscul de probleme e mai mic decat la cele turbo, vor deveni la un moment dat istorie. Din motive de ecologie, taxe samd.
Ca doreii nu sunt in stare sa le repare, ca o sa scada increderea sa mai cumparam sh-uri pe motive de "usturime la buzunar" in lipsa garantiei, astea sunt alte discutii.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 23 Feb 2014, 13:40
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Turbinele nu fac dauna in fiabilitate daca sunt tratate corespunzator - turatie corecta functie de sarcina, schimburi de ulei dese.
Pe mine filtrul de particule m-ar descuraja sa cumpar un diesel modern.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 23 Feb 2014, 13:53
Post #45


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi și FAP-ul din aceleași cauze pică.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 23 Feb 2014, 14:01
Post #46


-


Group: Members
Posts: 21.923
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(diesel_power @ 23 Feb 2014, 12:40)
Turbinele nu fac dauna in fiabilitate daca sunt tratate corespunzator - turatie corecta functie de sarcina, schimburi de ulei dese.
Pe mine filtrul de particule m-ar descuraja sa cumpar un diesel modern.
*


Repet, de cand soferul trebuie sa fie sluga unei masini?


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cdadan
post 23 Feb 2014, 14:10
Post #47


fara turbo viata e pustiu


Group: Members
Posts: 5.202
Joined: 9 October 09
From: Cluj Napoca




QUOTE(P-A-C-O @ 21 Feb 2014, 12:39)
daca mergi o zi cu un 1,5 dCi 110CP sau cu actualul R9M step1 prin oras o sa intelegi de ce un motor diesel are nevoie de doua turbine
*


CR-urile de regula sunt tare lenese sub 2000 de ture. A 2-a turbina pare binevenita, sper sa traga la fel de bine ca un PD.


--------------------
pegas de dame 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali3n_cop
post 23 Feb 2014, 14:12
Post #48


🎲🎲


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 28 May 12
From: 🏡




Din pacate, se va ajunge la sclavie fortata. Ca fost proprietar de diesel cu DPF, ma cam saturasem sa merg in turatii ridicate si sa ies fortat cu masina in afara orasului pentru ca asa imi recomandase producatorul prin vocea dealer-ului. Am luat-o de noua la un pret piperat si am vandut-o SH dupa 5 luni la un pret de kko wacko.gif ...5 luni de sclavie si de prostie din partea mea atunci cand am achizitionat-o.

This post has been edited by ali3n_cop: 23 Feb 2014, 14:13


--------------------
Mercedes Sprinter "Sārak Edition" 1998
The truth is out there
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinache11
post 23 Feb 2014, 14:16
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 363
Joined: 25 August 12
From: Constanta




Pentru amatorii de polemici, iaca astia au cu trei turbine:
Motorul BMW tri-turbo diesel


--------------------
RENAULT SCENIC 2; 1.5 dCi; 101 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali3n_cop
post 23 Feb 2014, 15:00
Post #50


🎲🎲


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 28 May 12
From: 🏡




Baga-i niste Efix de la Rompetrol si o sa ai reparatii inmultite cu 3 radmasa.gif


--------------------
Mercedes Sprinter "Sārak Edition" 1998
The truth is out there
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 23 Feb 2014, 15:57
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




FAP se poate dezactiva pentru cateva sute de euro (mult mai putin decat pierderea prin devalorizarea in 5 luni) si se scapa de sclavie.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali3n_cop
post 23 Feb 2014, 16:33
Post #52


🎲🎲


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 28 May 12
From: 🏡




Si cu garantia ce faci? rolleyes.gif


--------------------
Mercedes Sprinter "Sārak Edition" 1998
The truth is out there
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 23 Feb 2014, 16:35
Post #53


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




O dezactivezi.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavi_ro
post 23 Feb 2014, 16:43
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 868
Joined: 11 September 05




Si stai cu morcovu. Daca te opreste un control o sa cotizezi frumos. Sau ii consideram pe a baietii cu tulumba ca sunt cam fraieri de felul lor ? Eu zic ca nu e o solutie buna sa tai "balaria", mai ales in contextul in care incercam sa mai reducem din factorii cancerigeni. Si de poluare a mediului. Stiu ca pe unii ii cam doare in "partea dorsala" de restu' dar nu pe toti.
Referitor la turbine parca erau ceva reguli in exploatare gen " nu ii da in goarna sub turatia de cuplu, nu ii da in goarna daca motorul nu ajunge la temperatura de lucru, nu opri motorul decat dupa ce se raceste turbina". Tot un fel de sclavie e si asta nu ? Punem biletel pe bord sa ne aducem aminte !! Reguli de bun simt cum zicea un coleg de forum... Acu' cu 2 turbine trebuie sa punem afis !!

This post has been edited by tavi_ro: 23 Feb 2014, 16:50


--------------------
Duster Laureate 2012-1.6 16V, 4x4, GPL Tomasetto Stag4 Q-Box plus
Logan Laureate 2005-1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali3n_cop
post 23 Feb 2014, 17:02
Post #55


🎲🎲


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 28 May 12
From: 🏡




Mda, din pacate..asa zisa tehnologie avanseaza in bine pentru unii si in rau pentru altii. Binele este doar de partea producatorului care calculeaza fiecare surub pana la ultimul cent si cu siguranta si durata de viata a componentelor importante care echipeaza masina. S-au dus vremurile in care unele masini erau etalonul fiabilitatii si era o mare drama daca pica o banala pompa de apa, acuma totul este transparent, pe fata si destul de dramatic...iar ceea ce este cel mai dureros, majoritatea masinilor au mari probleme inca de la iesirea de pe poarta fabricii.

This post has been edited by ali3n_cop: 23 Feb 2014, 17:03


--------------------
Mercedes Sprinter "Sārak Edition" 1998
The truth is out there
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 23 Feb 2014, 17:05
Post #56


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Eh, nu e dracul chiar așa de negru. Experiența Renault nu e general valabilă.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ali3n_cop
post 23 Feb 2014, 17:32
Post #57


🎲🎲


Group: Members
Posts: 1.265
Joined: 28 May 12
From: 🏡




Stai sa elimine astia de tot motoarele aspirate si sa ne bombardeze cu drujbele Tce, Tsi si alte inventii, sa vezi atunci placerea de a conduce rolleyes.gif ....despre diesel nu mai scriu nimic pentru ca au deja cativa ani de cand sunt din ce in ce mai complicate si slabe din punct de vedere al fiabilitatii.


--------------------
Mercedes Sprinter "Sārak Edition" 1998
The truth is out there
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th June 2024 - 06:10
Forum Renault