DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nu imi merge pe GPL decat cu socul tras, problema la accelerare

markko
post 22 Feb 2014, 18:51
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




Salut, ma vad nevoit din nou sa va cer ajutorul si sfatul intrucat de ceva vreme masina mea nu mai vrea sa mearga pe gaz decat daca ii trag socul aproape la maxim, sa nu mai vorbim de consumul de GPL care sare si de 16% de multe ori.Problema e ca la relenti merge normal dar cand accelerez cat de putin se opreste motorul dar daca trag socul merge normal. Am presupunerea ca ar trage aer fals pe undeva dar nu depistez pe unde, am incercat sa strang furtunul de vacum cu un patent si nici o schimbare, am mai incercat si sa maresc debitul de gaz de la robinetul de pe furtun dar nu se schimba nimic. Daca s-a mai confruntat cineva cu aceasta problema si mai ales daca a gasit si rezolvarea l-as ruga sa-mi impartaseasca si mie solutia.


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DJ-55-AMC
post 22 Feb 2014, 19:02
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 542
Joined: 22 December 12
From: Craiova




Pe benzina cum merge? Daca ii tragi socul merge normal pe GPL?


--------------------
Dacia 1310 L 1997 - DJ-55-AMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 22 Feb 2014, 19:28
Post #3


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




Schimba "plamanul" sau desfa-l si curata-l ca te vei minuna' ce vei gasi in el...
Inlocuieste daca gasesti vre-o garnitura rupta.
Curata si filtrul (electrovalva).
Dupa aceea, monteaza-le la loc si "no problem". smile.gif


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
markko
post 22 Feb 2014, 19:29
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




QUOTE(DJ-55-AMC @ 22 Feb 2014, 20:02)
Pe benzina cum merge? Daca ii tragi socul merge normal pe GPL?
*


Pe benzina merg foarte rar dar sunt cam acelasi simptome si nici nu sta la relanti iar pe GPL daca ii trag socul merge normal , doar consumul e o alta mare problema.O alta problema e ca nu mai alearga , daca inainte o duceam cu lejeritate la 120/h acuma cu mare greutate sare de 90-100/h.

22 Feb 2014, 20:31:
QUOTE(ORIJINAL21 @ 22 Feb 2014, 20:28)
Schimba "plamanul" sau desfa-l si curata-l ca te vei minuna' ce vei gasi in el...
Inlocuieste daca gasesti vre-o garnitura rupta.
Curata si filtrul (electrovalva).
Dupa aceea, monteaza-le la loc si "no problem". smile.gif
*


Plamanul are mai putin de un an decand l-am inlocuit cu unul nou (Marini) , filtrul l-am banuit si eu si l-am curatat zilele trecute, ce-i drept avea multa pilitura acolo, dar nu s-a produs nici o ameliorare.

This post has been edited by markko: 22 Feb 2014, 19:31


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DJ-55-AMC
post 22 Feb 2014, 19:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 542
Joined: 22 December 12
From: Craiova




Mai intai fa-o sa merga pe benzina cum trebuie si dupa te apuci si de gaz. Ia si verifica aprinderea.


--------------------
Dacia 1310 L 1997 - DJ-55-AMC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ORIJINAL21
post 22 Feb 2014, 19:42
Post #6


Membru Oficial


Group: Members
Posts: 1.865
Joined: 11 November 09
From: Romanian City Life




Dupa ce iti vei regla carburatorul pe benzina, umbla putin si la avans(da-l mai mare) si atunci vei avea turatie mai mare, masina se v-a infinge mai repede si nu vei mai fi nevoit sa mergi cu socul tras.

Dupa ce ai terminat de reglat pe benzina si esti multumit cum merge, te muti pe gpl si acum te joci la reglajele de pe furtun si din plaman.

O regula foarte importanta! - pe gpl, nu are nevoie de foarte mult aer! (Nu trebuie soc). Astupa filtrul de aer pe jumatate cu banda aluminiu sau ceva care sa tina.(vei vedea cum se mareste turatia motorului la astuparea lui pe jumatate...
Bafta!


--------------------
DACIA NOVA GT / GTI Se dezmembreaza 1998/1999
Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan
Piese, in stare buna!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 22 Feb 2014, 20:52
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




totusi incearca si cu un condesator nou , apoi sanwiciul de la carburator , daca ai componenta aia de plastic sa nu se fi topit , am patit eu , pune de textolit


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
markko
post 23 Feb 2014, 15:04
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




QUOTE(bygy007 @ 22 Feb 2014, 21:52)
totusi incearca si cu un condesator nou , apoi sanwiciul de la carburator , daca ai componenta aia de plastic sa nu se fi topit , am patit eu  , pune de textolit
*


Condensatorul e anulat pt ca am aprindere tranzistoriala AT, senwiciul este pus ca si înainte si are garniturile din textolit. Pe de alta parte dimineata am trecuto pe benzina si merge fără socul tras doar ca nu sta bine la relanti, e posibil ca motorul sa nu mai facă absortia aceea care atrage membrana si deschide gazul si daca da care sa fie cauza ?


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 23 Feb 2014, 20:24
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.156
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ideea este ca la gaz trebuie a o faci sa mearga bine pe benzina si apoi treci la reglajele de gaz
si aici intra si vaporizatorul , poate s-a defectat ceva la el sau are mizerie, sau filtrul de aer . care conteaza foarte mult la gaz , aprinderea cu probleme , fise capac delco

This post has been edited by bygy007: 23 Feb 2014, 20:26


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Rob3rto
post 24 Feb 2014, 18:21
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 539
Joined: 1 January 11




Trage aer fals. Vezi sa nu se fi desfacut furtunul de la recirculare. Am patit si eu la fel, dar pe benzina wink.gif


--------------------
Dacia 1300 1981 - PH 88 VBA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
markko
post 25 Feb 2014, 17:59
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




Poate sa traga aer fals pe la capacul de la culbutori pt ca imi pierde ulei pe acolo si evident ca nu etanseaza corect ? Si inca ceva am gasit umezeala intre garniturile de subt carburator, asa e normal sau nu imi etanseaza corect ? Ca solutie de moment am gasit ca rezolvarea marirea debitului de gaz prin slabirea surubului care vine in centrul plamanului, cel care regleaza tensiunea din arcul care deschide gazul, dar ma rupe consumul cu 10 litri de gaz am mers 58 km.


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 25 Feb 2014, 18:25
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




la capacul de culbutori nu are cum sa traga aer fals.pa acolo ies gazele din din baie.daca spui ca tragi socu si merge bine,e simpla treaba.in plaman gasesti o membrana care in jumatea ei are o un taler din tabla rotund.acel taler este stramb.demonteaza plamanu indreapta cu grija acea tablita.pana sa faci reglajele verifica si membrana daca etanseaza perfect.pa stutul acela care iese din plaman trage aer cu gura din el,daca simti cum sa videaza e buna membrana daca nu desfa si vezi pa unde e fisurata.nu strica sa il desfaci pa tot si sal cureti frumos:)


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ilie.claudiu90
post 26 Feb 2014, 10:42
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 23 May 13




am patit si eu asa,dar aveam racordul dintre filtrul de aer si motor scos de la unul din capete,cu socul tras consuma peste 15 la suta desi mergea bine,verifica sa nu ai si racordul fisurat,am mai curatat si sita de la filtrul de gaz si merge relativ bine


--------------------
dacia 1310Li 2000 - ct10lyd
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giuscam
post 26 Feb 2014, 19:30
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 4 January 14




La mine e tocmai invers,moare motoru cind ii trag socu sau nu porneste cu socu tras.Am facut reglaju lui Boa, am curatat filtrele de gaz [ca am 2] dar consumu la gaz e exagerat, cu 9 litri am mers 45 km., am controlat instalatia cu spuma de sapun nu scapa pe nicaeri. Acum am strins surubu de relanti la maxim si am relantiu din surubu de la membrana, daca scot un consum de 10, 11 in oras e bine daca nu mai umblu la reglaje, dar nu mai stiu cum sa mai reglez ca sa fie bine.


--------------------
dacia berlina 1999 - vs 03 vlk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
markko
post 27 Feb 2014, 06:54
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




QUOTE(ilie.claudiu90 @ 26 Feb 2014, 11:42)
am patit si eu asa,dar aveam racordul dintre filtrul de aer si motor scos de la unul din capete,cu socul tras consuma peste 15 la suta desi mergea bine,verifica sa nu ai si racordul fisurat,am mai curatat si sita de la filtrul de gaz si merge relativ bine
*


nu e fisurat racordul si tind sa cred ca nici aer fals nu trage pt ca daca pun mana in partea pe unde aerul intra in filtru moare motorul imediat. Talerul de la membrana l-am verificat si nu e strâmb asa ca încă nu am rezolvat problema. Si încă ceva suspectam ca motorul nu face absortie suficienta dar am pornit pe benzina si am pus mana pe carburator si o atrage destul de tare si binenteles ca moare si motorul. Va mai întreb daca ar trebui sa refac reglajul culbutorilor daca acesta influenteaza cumva consumul sau sa schimb semeringurile de la supape pt ca nu le-am schimbat niciodată.

This post has been edited by markko: 27 Feb 2014, 06:58


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 27 Feb 2014, 11:54
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Reglajul culbutorilor normal ca trebuie sa-l faci periodic, la maxim 10.000 km daca mergi pe gaz. Influenteaza radical mersul motorului si implicit consumul.
Simeringurile de supape ce ti-au facut de ti s-a pus pata pe ele smile.gif ? Iti papa mult ulei ? Asta ar fi simptomul ca trebuie schimbate...

This post has been edited by tynn: 27 Feb 2014, 11:55


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
markko
post 27 Feb 2014, 12:00
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 95
Joined: 8 March 10




QUOTE(tynn @ 27 Feb 2014, 12:54)
Reglajul culbutorilor normal ca trebuie sa-l faci periodic, la maxim 10.000 km daca mergi pe gaz. Influenteaza radical mersul motorului si implicit consumul.
Simeringurile de supape ce ti-au facut de ti s-a pus pata pe ele smile.gif ? Iti papa mult ulei ? Asta ar fi simptomul ca trebuie schimbate...
*


Este corect reglajul 0,15 admisie, 0,20 evacuare, 0,4 platina si 0,8 bujii ?(am aprindere tranzistoriala AT 01 fara senzor)


--------------------
dacia 1410 dacia 1410 1999, dacia 1410, bord CN - bz-02-vft
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebymesteru
post 27 Feb 2014, 15:39
Post #18


Membru rigid


Group: Members
Posts: 782
Joined: 31 May 09
From: Sfantu Gheorghe-Covasna




Pune mai bine 0,20 cu 0,25,e cam strans 0,15-le ala si la bujii poti pune si 0,9-1 daca ai aprindere tranzistorizata. Vezi ca AT01-le are prostul obicei de a pusca platina,mai ales daca afara e rece si umezeala. Optim e AT011,cu sau fara senzor,cu aia mai schimbi platina cand se toceste pintenul care apasa pe cama biggrin.gif. Vezi si cu avansul cum stai,exact ce zicea mai sus colegul,la gaz ai nevoie de avans ceva mai mare decat pe benzina ca sa traga bine si reglat dupa metoda lui BOA,cu motorul turat la ~3000rpm si miscat delcoul pana ajungi la o turatie maxima unde il si lasi. Dupa aia daca ai probleme cu relantiul incepi si reglezi debitul de gaz la ralanti si/sau dozajul aer-benzina din surubul de amestec de pe carburator. Clapeta sa fie inchisa si orificiile acelea mici de sub clapeta sa nu fie infundate. La mine asa era reglata si nu am avut probleme cu ea niciodata. Verifica si avansul vacuumatic daca functioneaza,conteaza si ala destul de mult,mai ales la ralanti si in ture joase...

This post has been edited by sebymesteru: 27 Feb 2014, 15:40


--------------------
Dacia/Mazda 1310/1410 M6 1988/1996/1999, 2007 - CV 15 REA
Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 5 Mar 2014, 11:38
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Asa e, pe gaz nu-i rau sa lasi joc mai mare la culbutori, mai ales la evacuare, eu tot timpul gasesc joc zero acolo ( din cauza functionarii pe gaz, se uzeaza mai repede scaunul supapelor).
Si cu avansul asa e, e bine sa fie mai mare pe GPL, pentru randament maxim.
Asta e avantajul celor care au gaz pe carburatie, poti sa-i reglezi si avansul si scoti si consum mai bun.
Eu am trecut pe injectie de cativa ani, dar sincer mai bine mergea vechiul motor 1300 carburator pe gaz, reglat cum trebuie. Si consumul era mai bun la drum lung, cu toate ca aveam cutie in 4 trepte. E adevarat ca era si cilindreea cu 10% mai mica, dar consumul era cu 20% mai mic.
La astea pe injectie avansul e reglat din calculator. Asta e, avantaje si dezavantaje... smile.gif

This post has been edited by tynn: 5 Mar 2014, 11:39


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
giuscam
post 14 Mar 2014, 20:09
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 4 January 14




Sebymesteru cum se verifica avansu vacumatic? Intreb pt. ca am si eu o Dacie pe gaz si dimineata la pornire nu vrea sa stea fara soc, tras aproape de jumate si mers apr. 2 km. Daca in perioada asta in timpu mersului scot din viteza moare motoru. Pe timpu zilei se mentine relantiu, am si diuza cu gaura de 3 mm pe turu de la plamin, oare nu se incalzesta plaminu destul de repede ca sa mentina relantiu?


--------------------
dacia berlina 1999 - vs 03 vlk
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val2011
post 14 Mar 2014, 20:14
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 484
Joined: 17 September 11
From: Buzau




mai deschide si tu gazele de pe surubul de pe furtun, umbla si la surubul de relanti(mai strange-l)


--------------------
dacie 1310 1999 - bz..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2024 - 15:42
Forum Renault