Logan nascut puturos
![]() ![]() ![]() |
Logan nascut puturos
paul_damian |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|||
roland |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Ei... cauzele pot fi atat de multe incat e dificil de spus.
Oricum, trebuie sa o iei sistematic ca sa ajungi la cauza. Colegii de aici probabil o sa te ajute cu diverse idei ca sa poti inchega o lista de posibile cauze. Eu as incepe cu electronica, pus un tester pe ea si vazut daca apare ceva, as incerca sa elimin factorul subiectiv, daca e posibil. Alte cauza ar putea fi: - una banala, pedala de acceleratie reglata prea jos, astfel incat sa nu deschida complet clapeta la accelerare brusca (pedala de acceleratie se poate regla, mai jos, mai sus, daca e prea jos atunci nu o sa ai o cursa completa, chestie nevizibila la accelerari line, dar vizibila la pedal to the metal) - bujii cu probleme (dar aici ar trebui sa auzi un fel de rateuri, de balbaieli, daca accelerezi brusc pe loc scoasa din viteza) - bobina - filtru aer infundat ... |
--------------------
.
.
.
|
|
Kojak |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Incearca sa-i schimbi harta, sa-i faci o remapare la cineva priceput.
24 Feb 2014, 15:02: QUOTE(paul_damian @ 24 Feb 2014, 11:45) ...masina se manifesta la fel, adica s-a nascut lenesa, la fel ca si stapanul. ![]() This post has been edited by Kojak: 24 Feb 2014, 14:02 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
roland |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Daca si cu alt calculator de injectie face la fel... inseamna ca nu e harta. Nu?
|
--------------------
.
.
.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Kojak |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
@roland, nu e harta...da' cu o remapare poate ajunge la performantele unui (motor) "normal".
Si totusi...daca asa mere de la inceputurile lui si nu tremura la relanti sau intrerupe la rece in mers etc, inseamana ca e din soft. Deci bujii, NU...fise, NU...bobina, NU... MPP, NU, ce poate fi altceva? Benzina nasoala? This post has been edited by Kojak: 24 Feb 2014, 15:15 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
YRX |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.051 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu m-as uita prima data la reglajul cablului de acceleratie. Acelasi lucru l-am patit si eu cu MCV-ul 16V care se misca foarte moale la accelerari mai bruste.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Multumesc de raspunsuri.
Intr-adevar, am omis sa mai dau cateva date suplimentare: reviziile au fost facute mereu la timp, la reprezentanta, conform caietului de intretinere. Deci putem exclude filtre, bujii, uleiuri, etc, mai ales ca manifestarea a fost mereu aceeasi, de la kilometrul zero incoace. In afara de problema aceasta motorul nu are altele, merge rotund la relanti, nu intrerupe, nu consuma altfel decat celalalte. La fiecare revizie s-a verificat si existenta erorilor in calculatorul de injectie, nu s-a gasit niciodata nimic. Noxele au fost testate la fiecare ITP (facuta pe bune) fiind in parametri. Si benzina o putem exclude, primii cinci ani a papat suc de Rompetrol, de un an de Petrom - la fel ca si masinile cu care am facut comparatie. Am retinut ideea cu cablul de acceleratie. Si cea cu bobina, dar la asta ma scarpin in cap. Ma mai gandeam la pompa de benzina - daca nu face destul presiune incat sa-i dea motorului destul combustibil atunci cand are nevoie? Alte idei? This post has been edited by paul_damian: 25 Feb 2014, 00:14 |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
Lord Hades |
![]()
Post
#9
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Ca sa poti discuta cu ceva concret ar fi bine sa faci un test pe un stand dinamometric.
Astfel vei obtine valorile reale dpdv performante motor si transmisie. Daca iese totul in grafic atunci e doar un efect nacebo din partea ta. Daca nu, poti incepe o investigatie mai sănătoasă. Eventual un test de compresie. Dar toate astea cer timp si mai ales bani. Esti dispus ori ba? |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
Ampt |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
|
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
QUOTE(Lord Hades @ 25 Feb 2014, 06:37) Nu, pentru un test dinamometric nu, e chiar exagerat ![]() Iar in ce priveste subiectivitatea, hai sa zicem ca eu sunt. Dar mai sunt alti cinci oameni care au testat masina si spun la fel. Ma bate gandul sa o trec pe GPL, si s-ar putea ca pe gaz sa fie mai sprintena decat pe benzina ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
dizzy |
![]()
Post
#12
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Prima data incearca sa mergi pe autostrada intr-a patra cu pedala la fund, si zi-ne ce viteza maxima prinzi pe bord si pe GPS.
Verifica bobina de inductie, bujiile, filtru de aer, pompa de benzina, senzorul de turatie, rulmentii sa nu fie stransi, pistonase sa nu ai blocate prin sistemul de franare. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
didosdoru |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 414 Joined: 2 July 05 ![]() |
De curiozitate poti afla sau verifica tipul de cutie de viteze montata pe masina?
Exista Loganuri 1.4 cu doua tipuri de roti-anvelope din fabrica. Cele cu jante pe 14 din cate stiu eu au altfel rapoartele decat cele cu jante pe 15. Cele cu roti pe 14 au fost primordial pentru export. Am intalnit un astfel de Logan , proprietarul a facut trecerea la jante pe 15 si dupa aceia sa plans ca masina e foarte lenesa. |
--------------------
Dacia/Opel
Pick-Up/Logan MCV/Astra G
2003/2009/2000
- GL O6 HKV / 53 DGD
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#14
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Eu nu am vazut in Romania ligheanu cu roti de 14".
|
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
In Bihor sunt multe aduse de la unguri cu roti pe 14 si modificate in 15 si apoi nu mai trage motoru
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.064 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
mario1980 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
-2!
...pentru ca eu cred ca acele "recomandari" de facut rodajul (cele in care se spune ca-i bine sa forjezi motorul nou), sunt niste idiotenii. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.064 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
N-a zis nimeni sa forjezi motorul.
Eu i-am facut rodajul Loganului de acasa mergand vioi cu el, nu am depasit 3500 rpm, dar imediat dupa ce a adunat 1000 km a vazut foarte des turatii ridicate. Nu vreau sa-i citez pe cei care au mers cu masina aia, dar era tot de 1.4 si multi credeau ca i-am schimbat inscriptiile si ca de fapt ar avea 1.6 sub capota. ![]() Revenind on topic, consider ca o resetare a calculatorului de injectie (scotand o borna de la baterie si lasand-o asa peste noapte) si o forja de minim 15-20 km ar schimba feeling-ul dat de motor, ulterior. ![]() |
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
mario1980 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Nu vreau sa deschid o polemica pe rodajul motoarelor noi, dar personal nu cred ca un "Rodaj făcut cu prea mare grijă" are cum sa dauneze. Sigur ca stilul de condus are importanta in raspunsul motorului, pentru ca asa este facut softul, sa fie adaptiv. Adica "invata" mersul preponderent si tinde sa il mentina cumva, intr-o incercare de a optimiza niste lucruri, cred eu. Si nu cred ca este nevoie de un reset, ci este suficient un drum de citiva zeci de km efectuati mai in forta... |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
QUOTE(dizzy @ 25 Feb 2014, 11:08) Prima data incearca sa mergi pe autostrada intr-a patra cu pedala la fund, si zi-ne ce viteza maxima prinzi pe bord si pe GPS. N-am autostrada prin preajma, din pacate. Ramane pe alta data. Dar am avut prilejul sa prind pe autostrada in Germania 158km/h, evident ca nu in a patra. QUOTE(dizzy @ 25 Feb 2014, 11:08) Verifica bobina de inductie, bujiile, filtru de aer, pompa de benzina, senzorul de turatie, rulmentii sa nu fie stransi, pistonase sa nu ai blocate prin sistemul de franare. Bobina ramane de verificat, dar poate imi spuneti si mie ce influenta ar avea. Restul nu e cazul, a trecut prin multe verificari si revizii in 80.000km. QUOTE(didosdoru @ 25 Feb 2014, 14:06) Asta zau ca nu stiu cum sa fac. QUOTE(MyKe89 @ 25 Feb 2014, 22:43) Repet: acum un calculator de imprumut, tocmai pentru a-l scoate din datele problemei. |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
roland |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Uita-te totusi la cablul ala de acceleratie (compara cu pozitia de la alte Logan-uri), nu se uita nimeni la el in service daca nu le spui ca agata sau ceva. Nu il regleaza nimeni din proprie initiativa in service.
Cat despre soft-ul de injectie, chestia cu "adaptiv" e legata de uzura motorului in timp, nici de cum de stilul de condus. Guys, e un agregat, face ce-i spui, nu invata stiluri de condus. Chestia cu "am invatat-o batraneste" sau "vioaie" e bullshit. |
--------------------
.
.
.
|
|
MyKe89 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru RFG Group: Members Posts: 3.064 Joined: 16 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Esti sigur cand spui asta sau doar presupui?
|
--------------------
'23 Honda
CR-V
e:HEV '02 BMW Z3 1.9i
'91 MB W124 230E |
|
dizzy |
![]()
Post
#23
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Loganul prinde viteza maxima in treapta a patra, aproape de turatia maxima a motorului, de-aia te intreb.
E o masurare empirica a puterii motorului pentru ca puterea maxima de viteza maxima iar cuplu da acceleratia. 158km/h daca e masurata pe GPS e aproape de viteza maxima constructiva asa ca banuiesc ca nu are bube mari. O bobina de inductie mai slaba implica o scanteie mai slaba la bujii ceea ce implica o putere un pic micsorata. Oricum, verifica si cablul de acceleratie. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
roland |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(MyKe89 @ 26 Feb 2014, 10:09) Da, algoritmul e adaptiv la tolerantele individuale ale unui motor/sistem de injectie, cu alte cuvinte la uzura/probleme de senzori. Ai undeva vreo referinta legata de capacitatea unui algoritm, din calculatorul de injectie al vreunei masini, de a invata stilul de condus si de a optimiza ceva functie de asta? Algoritmul e adaptiv (asa scrie in literatura de specialitate) pentru ca tine cont de diversi factori, deschiderea clapetei de acceleratie, temperatura aerului si muuulte altele, inclusiv tolerante/uzuri. Dar o masina condusa in regim 2000 - 3000 rpm timp de 5 ani nu va avea nicio problema in a merge in regim 4000 - 5000. Exceptie cazurile in care sunt defectiuni cauzate de vreun mers indelungat subturat sau supraturat. In rest, algoritmul nu are nicio problema in a-ti da ce ceri imediat. Nu are ce sa optimizeze pentru mers batraneste sau sport. Aici nu vorbim de masini care au mod sport, unde se modifica plajele de la pedala de acceleratie si unde se intra pe alt algoritm de fapt. |
--------------------
.
.
.
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#25
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
QUOTE(mario1980 @ 25 Feb 2014, 22:53) Sigur ca stilul de condus are importanta in raspunsul motorului, pentru ca asa este facut softul, sa fie adaptiv. Adica "invata" mersul preponderent si tinde sa il mentina cumva, intr-o incercare de a optimiza niste lucruri, cred eu. Nici pe departe. Ce spui tu acolo presupune inteligenta artificiala; si deoarece Skynet inca nu a devenit operational, motoarele de logan nu au cum invata ceva nou. Anumite modificari se fac, corectii mai precis, in functie de altitudine, temperatura, noxe, etc ... dar astea intre anumite limite deja stiute de ECU. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Lord Hades, am sa ma interesez mai in detaliu. Cind am spus aia, m-am gindit la un caz al unui coleg caruia i se altera un parametru in ECU-ul motorului (din cauze legate de instalatia pe GPL) si masina ii mergea prost. Concluzia este ca acel motor, se adapta pe baza unor parametri primiti de la mersul pe GPL, si cind trecea pe benzina, ghici ce? Nu raspundea deloc la ce i se cerea. Adica, ce a spus Roland.
Dar nu cred ca chestia cu mersul batrineste sau vioi este bullshit. Sigur exprimarea mea este cum este, dar eu sunt convins in continuare ca anumiti parametri de functionare se stabilizeaza la niste valori, SI in functie de stilul de condus. Imi dau si eu seama ce ar insemna un soft cu adevarat adaptiv, si la cerintele de sistem, nu mai vorbim de inteligenta artificiala... |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
QUOTE(dizzy @ 25 Feb 2014, 11:08) Prima data incearca sa mergi pe autostrada intr-a patra cu pedala la fund, si zi-ne ce viteza maxima prinzi pe bord si pe GPS. Am avut azi prilejul sa gasesc drumul gol, asa ca am incercat. 150km/h (pe GPS), turometrul arata 5500 plus o latime de ac. Dar asa ceva nu mai fac niciodata. Sunt deja prea batran pentru asta. Maine sunt programat pentru montarea instalatiei GPL, cu ocazia asta o sa vad si de pozitia cablului de acceleratie. Attached thumbnail(s) speed01.png ( Size: 6.37k ) Number of downloads: 884 |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
Lord Hades |
![]()
Post
#28
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Cel putin nu cu loganul :-) peste 120 devine o experientă nu prea plăcută
|
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
razvanamza |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Numarator Group: Members Posts: 509 Joined: 25 November 07 From: Buzau ![]() |
cand aveam 1.4 stock, am prins aproape 170 pe bord. umbla la cablul ala de acceleratie!
|
--------------------
Dacia
Oarecare
Candva
- Bz-00-xxx (\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your (")_(") signature to help him gain world domination. |
|
Kojak |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 01:30 |