F1 2014, Evolutie sau involutie?
![]() ![]() ![]() |
F1 2014, Evolutie sau involutie?
RobertRO |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 December 11 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
- -
|
|||
Solon |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Performanta nu inseamna neaparat depasirea recordului pe tur, astea nu sunt rachete. In F1 nu se mizeaza neaparat pe viteza pura. Sunt mult mai multe tehnologii care se dezvolta in F1.
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
gabize |
![]()
Post
#3
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Adică F1 e un institut de cercetare? Un laborator?
Prefer viteză pură, adrenalină și piloți adevărați. |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
Solon |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai s-a cam terminat cu ceea ce vrei tu. Nu vezi ca multe solutii folosite in F1 ajung la masinile de strada?
Trebuie privita ca o performanta faptul ca dintr-un c.acat de motor, hibrid, folosind ers-ul si bateriile in disperare s-a ajuns la un rezultat mai mult decat satisfacator. In doar 4 curse. Nu zic cat a durat r&D-ul pana s-a ajuns aici. Dar vom vedea ca peste cativa ani si masinile de strada vor avea baterii pentru stocare. Usor-usor beneficiem si noi de tehnologiile din F1. La alta scara, evident. Viteza maxima nu, ca se sparge motorul. La 4 motoare pe an, ce vrei? Totul e limitat. Adrenalina.... Adrenalina era când iti pocnea motorul in spinare si scoateai nori albi. Si iesea pilotul sarind de cur. S-a mai intamplata asa ceva? Sau când erai roata la roata cu altul. Acum, pana nu esti sigur 100% ca il arzi cu drs-ul nu il depasesti. Piloti adevarati...au contracte grele, de imagine, sunt asigurati pentru orice fleac. Si oricum li se spune in casti, ca e mai important sa termini cursa pe locul 24 decat sa te bati sa ajungi pe locul 7, riscând sa iesi in decor. Acu' pe bune: ce sa faci cu o suta de kile de benzina intr-o cursa? ![]() This post has been edited by Solon: 22 Apr 2014, 13:39 |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(RobertRO @ 22 Apr 2014, 11:39) - In 2014 o masina de Formula 1 este cu mai mult de 8 secunde mai lenta pe un tur de circuit decat in urma cu 10 ani. Enorm. - Cu materialul de concurs si regulamentul de Formula 1 din 2004, Rubens Barrichello ar fi terminat cursa din 2014 cu peste 7 minute mai devreme. Ceea ce echivaleaza cu mai mult de 4 1/2 tururi fata de Mercedes+Hamilton in 2014. Argumentul asta e irelevant... Daca nu ar fi fost tot felul de restrictii puse in calea dezvoltarii masinilor, acum s-ar fi condus niste monstri cu ~2000CP (in mareata era turbo parca treceau lejer de 1500), controlate mai mult de un calculator decat de un sofer (sau no, intr-un raport care ar face momentul actual sa para insignifiant). Iar alea 8 secunde pe tur sunt irelevante cata vreme toata lumea a fost incetinita cu 8 secunde pe tur. Problema de baza ramane aceeasi, care termina primul, si cum se depasesc unii pe ceilalalti. Aici e deficitul deranjant... diferentele intre masini nu mai sunt de mult atat de mari incat sa poata sustine o amarata de depasire. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
RobertRO |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 20 December 11 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 22 Apr 2014, 14:52) Argumentul asta e irelevant... [...] Iar alea 8 secunde pe tur sunt irelevante cata vreme toata lumea a fost incetinita cu 8 secunde pe tur. Problema de baza ramane aceeasi, care termina primul, si cum se depasesc unii pe ceilalalti. Aici e deficitul deranjant... diferentele intre masini nu mai sunt de mult atat de mari incat sa poata sustine o amarata de depasire. Nu sunt de aceeasi parere. Prin reducere la absurd, daca ar primi toti pilotii din Formula 1 Dacii Logan de serie atunci toata lumea va fi incetinita la fel de mult - dar in mod evident cursele respective nu ar fi deloc interesante. Eu consider ca performanta este un criteriu major in Formula 1. Oricum, sunt doua curente de opinie greu de conciliat. Pe de o parte cei (probabil mai batrani) care considera ca regulamentul actual a "stricat" spiritul Formulei 1, in acceptiunea pe care o cunosteam din perioada anilor cca. 1970 - cca. 2010. Pe de alta parte, cei (probabil mai tineri) care considera ca regulamentul actual trebuie acceptat fara comentarii, iar nemultumitii pot foarte bine sa nu se mai uite la curse. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#7
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Formula 1 in 2014...SUCKS
![]() |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
gabize |
![]()
Post
#8
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
F1 a ajuns ca învățământul românesc: modernizări și schimbări an de an, până s-a dovedit un eșec. Un fiasco.
Diferența e că F1 aduce bani, mulți, acolo unde trebuie. Modificările au un singur rol: eficientizarea eonomică a patronatului și investitorilor. Restul, pleava, e deloc importantă. Se dezvoltă piețe noi de investitori și spectatori, în zonele virgine, unde regulile noi nu provoacă indignare, ei necunoscând alte reguli: Asia și America de Nord. Apoi, spectatorii europeni ai F1 sunt doar pe jumătate nemulțumiți de noua F1, și în scădere, apărând mereu noi pasionați, tineri, care n-au auzit sau văzut lupte roată la roată a la Prost, Senna, Keke Rosberg sau chiar mai bătrânii Fangio, Moss, Farina. Sau, de ce nu, cei de după '90, Schumi, Hill, Coulthard etc. This post has been edited by gabize: 22 Apr 2014, 16:58 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
gabize |
![]()
Post
#10
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
KEKE, scuze, din viteză...
![]() |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#11
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Si Mika oferea ceva spectacol in trecut...mai nou ma uit la Indycar. Ma uitam si inainte dar am avut o pauza de vreo 4 ani.
This post has been edited by ali3n_cop: 22 Apr 2014, 17:02 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
gabize |
![]()
Post
#12
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Sunt mulți, am enumerat foarte puțini și poate nici măcar pe cei mai importanți.
|
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
centurion |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
QUOTE(gabize @ 22 Apr 2014, 14:15) Adică F1 e un institut de cercetare? Un laborator? Prefer viteză pură, adrenalină și piloți adevărați. Viteza pura : ovalul american Adrenalina : sport extrem, raliuri, dragster etc. Piloti adevarati : ce inseamna? Ca sa stiu ce exemplu sa dau. Da, in F1 este foarte mult R&D. QUOTE(RobertRO @ 22 Apr 2014, 16:54) Se uita si cei nemultumiti. Urmareste forumul, amicii tai, colegii de munca etc. |
--------------------
-
-
-
|
|
gabize |
![]()
Post
#14
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
QUOTE(centurion @ 22 Apr 2014, 19:27) Viteza pura : ovalul american Adrenalina : sport extrem, raliuri, dragster etc. Piloti adevarati : ce inseamna? Ca sa stiu ce exemplu sa dau. De parcă n-ai înțelege la ce mă refer. Au fost vremuri când pilotul scotea untul din monopost, fără să fie restricționat de numărul de motoare pe care le poate folosi într-un sezon, de cantitatea de benzină din rezervor sau debitul acesteia, de numărul de cauciucuri folosit, de... Pricepi, nu? Avea liberatea să lupte pe circuit cu toate puterile, să omoare monopostul dacă asta însemna o șansă la victorie. Tot în vremurile alea, lupta se ducea roată la roată, indiferent dacă adversarul îți era sau nu coleg de echipă. Pilotul era lăsat să piloteze. Aici intervine adrenalina, era cu adevărat un sport extrem. Iar despre piloți adevărați... din 1950 încoace or fi fost câțiva, mă gândesc... ![]() This post has been edited by gabize: 22 Apr 2014, 19:27 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
centurion |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Iar tu chiar nu poti intelege ca acele vremuri "romantice" s-au dus si ca trebuie sa traiesti in prezent? Acum este vorba despre technologie, bani si afaceri. Si, nu in ultimul rand, compromisuri ca sa poti avea constructori dornici de investit in aceste sporturi (F1, WRC, WTCC etc.).
Eu, punandu-ma in locul unui manager de echipa, vreau sa am la sosire ambele masini intregi. Nu am chef sa-mi cheltuiesc bugetul pe nebunia unui pilot de a se lupta pentru o pozitie mai buna. Nu castig acum, nu-i problema. Castig in alta cursa. Cine intelege aceste aspecte financiare, e bine; cine nu, degeaba explic. Iar de fani F1 nu va duce lipsa. Iar globalizarea acestui sport (dar, pe alocuri, si al WRC si WTCC) demonstreaza ca audienta exista si chiar creste. Din audienta vin banii. Banii merg si la echipe. Este clar cercul? Inca un lucru: Europa nu mai este de mult timp o piata atractiva in domeniul auto. |
--------------------
-
-
-
|
|
gabize |
![]()
Post
#16
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
QUOTE(centurion @ 22 Apr 2014, 20:04) Iar tu chiar nu poti intelege ca acele vremuri "romantice" s-au dus si ca trebuie sa traiesti in prezent? ... Ai citit postarea 232? ![]() Faptul că-s nostalgic după vremurile trecute nu înseamnă că nu înțeleg trendul. This post has been edited by gabize: 22 Apr 2014, 19:11 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
centurion |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.043 Joined: 8 September 12 ![]() |
Pe cele mai multe le-am citit printre randuri, inclusiv pe aceea. Mea culpa atunci.
In acest caz, nu ar trebui sa mai comparam cu ceea a fost sau cu ceea ce ne-ar fi placut sa vedem. Acceptam ceea ce avem; stim ca acest compromis ascunde technologie, bani si afaceri; ne bucuram ca inca mai vedem 3 motoristi / 2 constructori in F1 si speram ca pe viitor sa fie cel putin atatia. Idem pentru WRC si WTCC. |
--------------------
-
-
-
|
|
gabize |
![]()
Post
#18
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
|
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
Markos |
![]()
Post
#19
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
QUOTE(RobertRO @ 22 Apr 2014, 16:54) Prin reducere la absurd, daca ar primi toti pilotii din Formula 1 Dacii Logan de serie atunci toata lumea va fi incetinita la fel de mult - dar in mod evident cursele respective nu ar fi deloc interesante. Ba ar fi FOARTE interesante ![]() 22 Apr 2014, 21:34: QUOTE(gabize @ 22 Apr 2014, 19:54) De parcă n-ai înțelege la ce mă refer. Au fost vremuri când pilotul scotea untul din monopost, fără să fie restricționat de numărul de motoare pe care le poate folosi într-un sezon, de cantitatea de benzină din rezervor sau debitul acesteia, de numărul de cauciucuri folosit, de... Pricepi, nu? Avea liberatea să lupte pe circuit cu toate puterile, să omoare monopostul dacă asta însemna o șansă la victorie. ![]() This post has been edited by Markos: 22 Apr 2014, 20:34 |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#20
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
QUOTE(tony-s @ 22 Apr 2014, 21:41) ...e greu de crezut ca va castiga acum audienta cand poti adormi linistit de plictiseala in timpul oricarei curse.... Asa e. gabize, lasa-i pe unii strategi de pe aici sa para importanti cand scriu ei despre noile strategii de marketing, reducere de costuri si alte aberatii. Un spectator adevarat vrea spectacol ci nu strategii de kko si tot ceea ce fac ei acuma din F1. Pana la urma, ma intereseaza doar parerea mea si o expun aici, F1 a disparut iar ceea ce vad acuma la Tv este un "teaser" a ceea ce era inainte, vorba lui Tony "poti adormi linistit"l This post has been edited by ali3n_cop: 22 Apr 2014, 21:37 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
tony-s |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 465 Joined: 24 June 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
E distractiv sa vezi cum unii cred ca tehnologiile din F1 se aplica pe masinile de strada si cum sunt convinsi ca au rachete F1 acasa din orice flatulatie de motor.
![]() ![]() This post has been edited by tony-s: 22 Apr 2014, 21:58 |
--------------------
Chevrolet
Lacetti 1.4
2007
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#22
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Da, cele mai tari exemple erau: posesorii de tigaie "Clio" care isi lipeau sticker cu "Renault F1 Team"
![]() This post has been edited by ali3n_cop: 22 Apr 2014, 22:40 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
Markos |
![]()
Post
#23
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Sticăru' ăla face toți banii, la cum s-a vândut.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
corbex |
![]()
Post
#24
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Si acum poate fi pus pe Dokker.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
GIC |
![]()
Post
#25
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
QUOTE(tony-s @ 22 Apr 2014, 20:41) in USA n-a avut niciodata audienta nici macar pe vremea bataliilor intre piloti adevarati ca Schumacher-Prost,Mansell,Hakkinen sau Alonso....e greu de crezut ca va castiga acum audienta cand poti adormi linistit de plictiseala in timpul oricarei curse.... Atunci de ce au fost de acord hamericanii cu o etapa de F1 pe terenul lor? Asa fraieri sa fi fost ca nu au facut nici un calcul inainte daca merita au ba? |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#26
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
Texas nu e chiar USA
![]() ![]() This post has been edited by ali3n_cop: 23 Apr 2014, 13:37 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
gabize |
![]()
Post
#27
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
SUA e o piață cu oarecare risc. Dacă F1 va prinde, e o vacă de muls. Dar cum la capitolul curse auto stau foarte bine, piața e aglomerată, există și pericolul ca F1 să nu câștige prea mulți fani. Tocmai pentru a atrage "clientelă" vor să introducă (se pare că nu anul acesta) și cursa stradală din NY.
This post has been edited by gabize: 23 Apr 2014, 19:26 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#28
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
ehh, asta este pana la urma. Deja m-am obisnuit sa nu mai vad depasiri in timpul cursei si sa astept strategiile "pit stop" pentru a vedea o devansare. Se numeste "evolutie"
![]() |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
ali3n_cop |
![]()
Post
#29
|
![]() 🎲🎲 Group: Members Posts: 1.265 Joined: 28 May 12 From: 🏡 ![]() |
E grav sa te crezi superior si sa faci pe altii "cretini"
![]() Acuma, habar nu am la cine te-ai referit sau de ce?...dar F1 nu este vreo cultura asa de importanta si asta nu-ti da dreptul sa jignesti pe cei care probabil au mai putine curse decat tine "vazute la tv"...pentru ca in fond si la urma urmei, esti doar un telespectator pasionat si recalcitrant ![]() Acuma..putem sa vb despre F1, incepe tu ![]() This post has been edited by ali3n_cop: 23 Apr 2014, 23:07 |
--------------------
Mercedes
Sprinter "Sārak Edition"
1998 The truth is out there
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Am desfacut bucata asta din topicul despre China GP.
Sper ca discutia poate continua pe un ton normal, fara expresii "creative", marea lor majoritate sterse in momentul de fata. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:04 |