DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Indicator consum instantaneu

SiloS
post 8 Nov 2005, 16:06
Post #1


Gangester


Group: Members
Posts: 4.294
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Se poate construi [ adapta ] un indicator de consum instantaneu analog sau digital pentru dacie ?


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
draku
post 8 Nov 2005, 17:41
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 293
Joined: 3 November 04
From: Bucuresti




cred ca ai putea adapta destul de usor unul de trabant
dar e pur si simplu informativ, afisarea facandu-se printr-un bargraph cu 6 LED-uri
la trabi, cu cat se aprind mai multe LED-uri, cu atat consumul e mai mare...


--------------------
ex Dacia Nova Barkas B1000 1989 - Barkas
Io stiu ca sunt prost, da' cand ma uit in jurul meu prind curaj...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
didosdoru
post 8 Nov 2005, 18:52
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 414
Joined: 2 July 05




Un indicator de consum instantaneu se poate pune foarte usor.Eu am unul care lucreaza pe baza de vacum luat de la un Audi 100 si bagat intr0un ceas vechi de apa stricat.NU stiu cat de real este ceia ce indica el.Cred ca tot mai bun e unul electronic.


--------------------
Dacia/Opel Pick-Up/Logan MCV/Astra G 2003/2009/2000 - GL O6 HKV / 53 DGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 8 Nov 2005, 19:13
Post #4


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




pe vacuum nu o sa indice niciodata consumul in l/100, ci doar niste valori proportionale cu consumul, deci o sa puteti stabili un minim si un maxim (instantanee).


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 8 Nov 2005, 20:12
Post #5


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




hm pe vremea lu ceasca se fabrica asa ceva la timisoara!poate mai gasesti era tare fain.un fel de computer primitiv!


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bagykid
post 16 Nov 2005, 11:26
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 7 June 05




eu tocmai am facut rost de unul vechii si dedemult marca pare a fi AEM
pe cadran apar mai multe chestii gen (carburator ,ruptor,supapa,aprindere) iar in partea de jos are o scala de la 5 la 10 L/100km
cred ca se leaga la vacuum si mai are doua fire pentru lumina de fond

daca a mai vazut cineva asa ceva sa ma anunte si pe mine daca a functionat ori ba


--------------------
dacia 1310 - B-93-GBI
daca accelerez , ma opresc ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
beby1300
post 16 Nov 2005, 11:32
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 74
Joined: 19 November 03
From: Bucuresti




pentru un consum real/100Km. e nevoie de un debitmetru si de un vitezometru electronic. se pot raporta cele doua volari si iese o estimare destul de precisa.

m-am interesat intr-un timp de un debitmetru calibrat pt consumul de benzina... nu am gasit decat la "mecanica fina" sau ceva de genul asta.

oricum piesa principala si cel mai greu de gasit este debitmetrul... restul se rezolva usor.


--------------------
***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***B-07-XTS***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Nov 2005, 15:46
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(bagykid @ 16 Nov 2005, 11:26)
[...]
cred ca se leaga la vacuum si mai are doua fire pentru lumina de fond

[...]
*


daca e pe vacuum, nu arata exact, la carburatie ma refer. Dozajul la carburatie nu e constant. In plus, vacuumul cel mai mare e la relanti.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 16 Nov 2005, 19:35
Post #9


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Vacuumetrul de Timisoara da informatii calitative cu privire la maniera de conducere a masinii nicidecum un consum instantaneu precis.

Toata chestia era sa apesi cat mai lent pe acceleratie astfel incat sa nu stai prea mult in zona rosie.

O apasare brusca duce la cresterea brusca a depresiunii in zona difuzorului carburatorului ceea ce conduce la aspirarea unei cantitati mai mari de benzina, la care se mai adauga si jetul pompei de accelerare (de repriza sau de "spritz").

La relanti nu da informatii relevante asupra consumului pentru ca benzina aspirata trece numai prin jiclorul de relanti, partea de deasupra clapetei de acceleratie nefiind activa.

This post has been edited by tunderbird: 16 Nov 2005, 19:38


--------------------
Dacia Dacia 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000 - B 13 ABC
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Nov 2005, 08:09
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




@tunderbird
De acord cu tine; "mai precise" in sensul asta erau cele de pe Trabant si Wartburg;
acelea aveau o capsula (la Wartburg erau doua-una "turbina" de debit, cealalta un fel de regulator de presiune(!?) ) . Acea capsula are o pereche LED-fotodioda printre care trec palele turbinei a carei turatie e direct proportionala cu debitul cvasi-instantaneu de benzina. Acele impulsuri is integrate intr-un semnal cvasi-continuu, masurat de un CI dedicat ..VU-metrelor de pe unele casetofoane-recte A 277 D si afisat pe un lant de LED-uri. De asemenea ofera informatii is orientative, dar parca mai precise decit solutia "vacuum".

This post has been edited by diaconuliviu: 17 Nov 2005, 08:10


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AC
post 17 Nov 2005, 10:45
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 569
Joined: 11 March 04
From: Iasi




Am de mai mult timp o idee nastrusnica: oare apometrele rezista la benzina? Daca da, atunci se poate calcula consumul cu f mare precizie (insa nu cel instantaneu)


--------------------
Dacia 1310 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 17 Nov 2005, 11:32
Post #12


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




asa e.ala de care vb eu este de aem!:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 Nov 2005, 11:55
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(AC @ 17 Nov 2005, 10:45)
Am de mai mult timp o idee nastrusnica: oare apometrele rezista la benzina? Daca da, atunci se poate calcula consumul cu f mare precizie (insa nu cel instantaneu)
*


Hehe, ma indoiesc; daca te uiti la mai multe apometre vei vedea abur sau apa si in zona cadranelor; iti dai seama cum reactioneaza acele garnituri la benzina.Iar rotitele alea is [si] din plastic.

This post has been edited by diaconuliviu: 17 Nov 2005, 11:56


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bagykid
post 18 Nov 2005, 17:39
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 7 June 05




eu l-am montat pe cel de care vorbeam (aem) si este asa cum spune tunderbird , sper sa-mi foloseasca in ideea "de a merge la consum" adica sa merg , atunci cand nu am chef de forje , cu un consum cat mai mic ghidandu-ma dupa indicator


--------------------
dacia 1310 - B-93-GBI
daca accelerez , ma opresc ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Nov 2005, 19:18
Post #15


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.481
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Orice model de indicator ai folosi, indicatiile nu sunt prea precise. La o Octavie 1.9 TDI indica 40l/100 km la o repriza brusca.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 Nov 2005, 19:30
Post #16


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.522
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




QUOTE(einstein1984 @ 18 Nov 2005, 19:18)
Orice model de indicator ai folosi, indicatiile nu sunt prea precise. La o Octavie 1.9 TDI indica 40l/100 km la o repriza brusca.
*



un lucru foarte logic si adevarat, pt ca ala indica consumul INSTANTANEU


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 18 Nov 2005, 22:21
Post #17


Gangester


Group: Members
Posts: 4.294
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Normal . Si mie la masina imi indica ~ 15 L/100 km in oras , la accelerari . insa consumul mediu e ~ 7 .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonykel
post 20 Nov 2005, 21:00
Post #18


Actualmente Ing.


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 30 June 05
From: Constanta




la tuareg cand pleci dupa loc indiferent cum pleci consumul este 99,99l/100km


--------------------
DACIA Logan MCV 2007,1.6 16v,Laureate Full,7series,Gri Platine - CT-87-SNK
Hai,stai un minut langa mine,o zi cu mine
Si-o sa vezi cum si de ce este mult mai bine
Sa te-ntorci cate-odata cu spatele catre lume
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanf_2000
post 22 Nov 2005, 09:55
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 29 October 04
From: COLORADO , USA




QUOTE(einstein1984 @ 18 Nov 2005, 19:18)
Orice model de indicator ai folosi, indicatiile nu sunt prea precise. La o Octavie 1.9 TDI indica 40l/100 km la o repriza brusca.
*


bai einstein indicatia e f precisa credema.
nu compara mototarele de dacie cu tdiul nemtesc.
e o diferenta extraordinara
http://tdiclub.com/TDIFAQ/
uitate cam ce tehnologie are motorul asta(daca esti curios)
si mai gandeste-te la electronica din computerul de bord facut de vw


--------------------
DACIA 1300 BERLINA BUICK SKYLARK 3.1L - CJ 05 YEZ ,172-KCE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clau lcf
post 22 Nov 2005, 17:37
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 23 February 05
From: Constanta




Eu vreau sa pun un bord de bmw. are ceas pentru consum si as vrea sa il fac functionabil. si kilometrajul este electronic, si as vrea sa il fac c si pe ala. ce mi-ar trebuii sa le fac sa mearga.

BEBY1300 ''restul e usor'' Te refereai si la legatul kilometrajului electronic pe dacie?

Attached thumbnail(s)
_bmw325_Picture_151.jpg ( Size: 26.21k ) Number of downloads: 274


--------------------
Volskwagen Corrado 1995 - CT 29 VRG
VW Corrado VR6 2.9 & Opel Astra G caravan 2.0 DTL.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
irinel75
post 23 Nov 2005, 11:30
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 17 June 02
From: VASLUI




Pentru cei din Vaslui , daca mai stit de fosta intreprindere IAMC (aparate de masura si control), faceau asa zisele " BENZCONTROL", era un manometru de vacuum gradat cu rosu si verde, si era inseriat pe furtunul de la vacuum...si in functie de cum se calca pedala, oscila..avea un vecin de al meu..si daca il tineai pe verde, consma putin, te ajuta s ate orientezi...cine are asa ceva i-l cumpar..bye bye


--------------------
RENAULT MEGANE 2 2006 - VS-58-KNX
MEGANE SEDAN 2 / 1.5 dci 102CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 23 Nov 2005, 11:58
Post #22


Gangester


Group: Members
Posts: 4.294
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Sincer , mie nu prea mi-ar folosi in oras , insa vreau sa stiu cat consuma in afara la diferite viteze .

Cand mi-am facut ultimul calcul mi-a dat un consum de 7.5 . Mers pe DN o parte si pe drum de munte o parte [ mai mica ] .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Nov 2005, 08:06
Post #23


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




In legatura cu apometrul, cunosc eu un "dement" care a incercat, probleme cu piesele de plastic nu a avut, pentru ca a folosit tipul cu fata detasabila, la care debitul ce trece prin el nu ajunge la mecanismul contorizator, si-a facut adaptarile si asa mai departe, dar ideea nu s-a dovedit a fi buna deoarece debitul de benzina ce trece prin el e prea mic si nu contorizeaza...incercati acasa sa dati drumul incet de tot la apa si veti vedea ca apometrul nu "invarte"

Eventual un apometru pentru debite foarte mici..dar asta nu e consum instantaneu oricum...dar ar fi util....


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th June 2025 - 19:50
Forum Renault