Boxe solenza
![]() ![]() ![]() |
Boxe solenza
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#211
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|||
sharkky |
![]()
Post
#212
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.207 Joined: 11 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Alea sunt datele negru pe alb ... Stiu ca acuma nu se mai fabrica la fel cum se fabricau odinioara ... Vorba ta, trebuie sa dai un ban mai greu sa ai ceva mai multa putere ... Cine mi-a zis sa-l tin, nu cred ca vorbea aiurea (saxo
![]() |
--------------------
Dacia / Ford
Solenza / Mondeo
2004 Clima / 2006 Ghia X, 2.0 Tdci
- B XX XXX
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#213
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa arunci un ochi pe la bursa non-auto ... daca te intereseaza ceva ... audio ... Ca tot e vb de boxe Solenza .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Miky 48 |
![]()
Post
#214
|
![]() Taximetrist Group: Members Posts: 196 Joined: 1 March 06 From: Arad ![]() |
Cam greu sa aiba HU 4 x 30 w rms cind el are current consumption 10 A, al meu are siguranta de 20 A cu alimentare separata si abia are 4 x 36 W rms, dar din pacate nu se mai fabrica.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate+
- AR-99-JAF Nu te enerva! Nu stiu sa conduc!
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#215
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
Mai, puterea aia e masurata in conditii total diferite decat ce scrie acolo...integratul ala final POATE scoate -conform foii de catalog- ceva gen 4x30W,dar in regim aproape de saturatie, cu distorsiuni mult peste 10% ( uneori chiar 30% !) , cand deja nu se mai poate intelege nimic din muzica , e mai rau decat erau casetofoanele alea din piata , si asta doar cateva secunde , pana se incalzeste radiatorul la 70-80 de grade si intra in functie protectia termica a circuitulu care scade puterea ...NICIDECUM in conditii normale de auditie muzicala...
Deci, cei care vor sa aibe in masina 4x30W=120W RMS,C L A R I SI N E D I S T O R S I O N A T I , sa isi cumpere AMPLIFICATOR de putere, separat! Nu se pot obtine puteri de genul asta din alimentare la 12V ( sau 14.4V cum scriu unii)...trebuie o sursa ridicatoare de tensiune, si nici un HU nu are asa ceva in el... |
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#216
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Da ? Eu am 4 x 27 w rms clar si nedistorsionati . Acea distorsiune nu poate fi de 10% , pentru ca altfel nu ar mai fi bagat in cartea tehnica acea putere ... deci un max. 1% pot sa fie acele distorsiuni ... dar mai mari in nici un caz . Sa nu uitam totusi ca au existat si inca se mai fabrica playere , varfuri de gama cu specificatii si sunet excelent .
"Nu se pot obtine puteri de genul asta din alimentare la 12V ( sau 14.4V cum scriu unii)...trebuie o sursa ridicatoare de tensiune, si nici un HU nu are asa ceva in el... " Asa zici tu ? Pai amplificatoarele alea la ce le alimentezi ??? Uite tocmai ma uitam la noile modele de Clarion azi la o firma de profil si pot spune ca un HU la 15 mil are acea putere si la 12 V si la 14,4 V ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#217
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Cred ca adevarul e undeva la mijloc. La 120W RMS, Solenza se cam descompune.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#218
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
marius80_eugen, cred ca am creat o mica confuzie in postul precedent, dar e deformatie profesionala (electronist)-acum revin cu precizari mai tehnice:
Ideea pe care voiam sa o comunic era ca nu se poate obtine acea putere fara o ridicare a tensiunii cu care se alimenteaza amplificatorul final, DAR: -amplificatoarele alea separate AU asa ceva in interior; sunt formate din 1.invertor (SMPS) care ridica tensiunea de la 12V la mult mai mult , gen 40-70V,tensiune cu care se alimenteaza 2.un amplificator audio clasic, in contratimp INSA: -HU nu au asa ceva in interior din nmotive de complexitate, disipare termica si pret. Daca vei avea rabdarea si ambitia sa desfaci carapacea la HU din alea "la 15 milioane" , sau sa vizitezi niste service-uri de asa ceva, vei putea gasi tipul circuitului amplificator de putere folosit, si , crede-ma , ca eu nu am gasit nici unul care sa scoata zecile alea de watti DIRECT din tensiunea de alimentare standard de la masina. E legea lui Ohm si nu ai ce-i face! Dau ca exemplu http://sound.westhost.com/project89.htm The difficulties of installing an HI-FI system in a car are many, although there is no doubt that the most important is the limitation of the vehicle supply voltage. As most readers already know, the nominal voltage of a car battery is 12V, reaching about 13.8V when charging (i.e., engine running). The maximum RMS. audio power from a given voltage V is somewhat less than: Pmax = ( V / ( 2 x 2 ) )2 / R … where RL is the speaker nominal impedance. Thus, for a 13.8V system, this power is limited to about 6W on a 4 Ohm load. Note that the lower the resistance of the speaker, the higher the maximum power (this is the reason most audio speakers have a 4 Ohm nominal impedance instead of the more common 8 Ohm in home systems). This may be simplified to some extent ... P = (V / 3)2 / RL and a typical calculation based on a 13.8V supply gives P = (13.8 / 3)2 / 4 P = 4.62 / 4 = 5.29 Watts This allows for standard losses, and is acceptably accurate at this voltage - the only real way to know is to measure the amp, since the losses vary depending on the topology of the output stage in particular. Power output can be increased by a factor of nearly 4 by using bridging techniques, explained in more detail in ESP project 14, so we can obtain up to about 24W on a 4 Ohm speaker. This can be enough for the midrange and high frequencies, but is obviously very limited for a subwoofer application, for example. (moral: distrust of "4 x 45W" head units is well advised, for they certainly aren't talking about RMS power). So, what can be done to increase available audio power? The answer is a simple derivation of the above formula - either decrease load impedance or increase supply voltage. The lower the impedance, the more current is needed, making the construction of low impedance output stages more difficult (there are some other practical limits), so let's increase supply voltage. Politica de marketing e insa altceva...cand un zidar pune caramizi una peste alta, si le leaga cu mortar, un inginer spune "el face un zid" iar un vanzator spune "el construieste o casa"...suna mult bine, dar fenomenul e acelasi. Povestea cu cei " 4 x 27 w rms clar si nedistorsionati" e ca urechea ne inseala destul de mult, iar cei 27W de care vorbesti probabil ca nu ii atinge nici la maxim cd-playerul tau, de aia nici nu distorsioneaza. Un osciloscop ar fi ceva mai obiectiv. Ce scrie in cartea tehnica, nu va coincide, probabil niciodata, cu ce scrie in fisa tehnica a circuitelor care compun echipamentul ala. Si eu am fost pus frecvent sa prezint documentatii "mai atractive" la produse clasa "consumer" -si car audio se incadreaza in clasa asta- , dar in domeniul profesional ceea ce scrii acolo te poate trimite la tribunal... |
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
Miky 48 |
![]()
Post
#219
|
![]() Taximetrist Group: Members Posts: 196 Joined: 1 March 06 From: Arad ![]() |
Si atunci oare cum ajung amplificatoarele alea de 500 W rms la aceasta putere?
Au ridicatoare de tensiune si lucreaza la 220 V Conform formulei P = (V / 3)2 / RL Am luat tensiune de 100 V si reiese P = (100 / 3)2 / 4 P = 66.6 / 4 = 16.66 Watts Zice acolo ca se poate ca in punte poate sa creasca puterea de 4 ori 16.66 x 4 = 66 W rms Crede-ma ca la 100 V ar trebui sa scoata mult mai mult dar daca asa zice formula eu nu sunt electronist sa pot comenta ceva. Daca tu stii explica-ne si noua cum functioneaza un amlificator care are doar 500 W sinus sa nu vorbesc de monstrii care au peste 1000, dupa formula ar trebui se lucreze la curenti trifazici (glumesc) |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate+
- AR-99-JAF Nu te enerva! Nu stiu sa conduc!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#220
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
De obicei amplificatoarele alea de 500W au o baterie in plus si niste condensatori imensi. Ghici pentru ce?
In plus, o unitate de amplificare separata are ca radiator cam toata carcasa. This post has been edited by nh1980ro: 22 Mar 2007, 12:30 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Miky 48 |
![]()
Post
#221
|
![]() Taximetrist Group: Members Posts: 196 Joined: 1 March 06 From: Arad ![]() |
Amplificatoarele separate nu au nimic in plus. Se pot monta baterii suplimentare si condensatori pt a avea un curent mai mai si o tensiune mai stabila si sunt amplificatoare ce nu au toata carcasa radiator ci au racire cu lichid dar nu la asta m-am referit. Conform formulei de mai sus ar trebui ca circuitele din amplificator sa functioneze la tensiuni foarte mari.
Nu stiu inca ce are inauntru HU meu dar intr-o zi o sa-l desfac sa vad dar banui ca are o unitate de ridicare a tensiunii dar mai mica decit un amplif dedicat si oricum tot spatele si un lateral al HU este un radiator. L.E. : conform specificatiilor din cartea tehnica HU are 4 x 36 W rms la 14.4V cu max 10 % distorsiuni si 4 x 32 W la 12 V cu max 1% distorsiuni. This post has been edited by Miky 48: 22 Mar 2007, 13:02 |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate+
- AR-99-JAF Nu te enerva! Nu stiu sa conduc!
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#222
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
Eroare de citire!
Conform formulei P = (V / 3)2 / RL Formula e (aproximativ ) buna, fiindca nu e 3 , ci e 2x1.41=2.82; PROBLEMA e ca cifra aia 2 de dupa paranteza rotunda inchisa din dreapta, inseamna ridicare la patrat , nu inmultire! Deci rezultatul este: P = (100 / 3)^2 / 4=277W. pentru varianta simpla, in contratimp. Daca se foloseste legarea in punte a celor 2 etaje finale, atacate cu semnal in antifaza, puterea este de cca 4 ori mai mare , adica Pbridging=4x277=1111W. Asa functioneaza "monstrii" de care vorbesti. Doar ca pe cei 100V ii vei gasi ca +/-50, adica 100V rail-to-rail.vei gasi deci un SMPS care consuma de la sursa de 12V(baterii + alternatoare+capacitoarele de cativa Farazi , ca un mic ajutor pentru varfurile de consum) cateva sute de amperi, de obicei mai mult decat consuma electromotorul la pornire. Multumesc pentru intelegere. In amplificatoarele profesionale pentru sonorizari concerte , discoteci , etc cu puteri RMS de ordinul KW, gasesti chiar si 300V tensiune de alimentare a etajului final. Racirea cu lichid este un artificiu care muta problema racirii din zona componentelor de putere mai inspre exteriorul echipamentului dar care nu poate fenta legea lui Joule, deci caldura aia transportata de conductele cu lichid se disipa pe un radiator, folosind convectie fortata (ventilatoare). |
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#223
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
NH1980RO ... 1. daca mai aud vre-o enormitate conform careia o Solenza la 120 w rms se descompune te vanez cu sub-ul meu prin oras !
![]() 2. amplificatoarele de 500 w NU au nici o baterie in plus si nici condensatori imensi ! 3. o unitate de amplificare separata ??? ( suna a SF ) Deci amplificatoarele au de obicei o latura pe care este instalat/e radiatoare din diferite metale conductoare de caldura , unele au si cooler-e in laterale care scot caldura din ele si majoritatea au si protectie la caldura/tensiune mica !!! 4. incearca sa "ghici pentru ce" tu inainte sa afirmi anute lucruri ! Nu este primul si nici ultimul post in care afirmi anumite lucruri cam neadevarate ... Incerc sa am rabdare si sa-ti explic ... Nu ca eu nu am spus si spun alte prostii , dar daca nu sunt convins nu incerc sa-i conving si pe altii , ci mai mult intreb ! HU-ul meu scrie ca are 4 x 50 rms si pe cutie , dar in realitate , printre randuri scrie ca are 4 x 27 w rms , cu niste distorsiuni f mici . Printre ultimele modele de Clarion sunt si cele de 4 x 60 w rms , care de fapt rms au 4 x 32 w si se aud impecabil , deci se poate scoate si dintr-un HU ceva putere , apoi iti pot conecta si difuzoarele mele Hertz sistem fata + spate direct la HU si apoi iti vei schimba parerea despre difuzoare , marci si putere rms ! nh1980ro - acea baterie in plus se pune la puteri mai mari de 500 w rms pentru a suplini nevoia de putere . Daca se pune o baterie deep-cycle ( pe gel ) , nu mai este nevoie de alte baterii puse in paralel cu cea a masinii , pentur ca este de ajuns . Ceea ce probabil ai vazut si patit tu este nevoie de cabluri mai serioase de alimentare , cabluri care pot spune ca ajung ca pret peste pretul unui acumulator serios . Condensatorul se pune de obicei pentru a stabiliza putin curentul si a oferi amplificatorului un curent bun si stabil cat mai aproape de el , DAR un condensator de 1-1,2 F este "frectie la picior de lemn" ( ca sa-l citez pe un guru al sunetului in Romania ) . Condensatoarele care au un efect sunt cele peste 5 F , preferabil peste 10 F + o baterie profesionala deep-cycle ( Stinger , Optima , Kinetik ) peste 70 Ah / 2500 Ah-scurt + cablu alimentare 0 AWG ( adica 53 mmp. grosime ) . Majoritatea instalatiior audio pe care le-am observat la multe persoane sunt subdimensionate si ei se mira ca de ce palpaie farurile si bordul si mai nu stiu ce . bolek - nu te contrazic , paote ai dreptate in anumite provinte , dar poate ca eu vb despre anumite categorii de HU , iar tu de altele . Sunt de acord ca un HU nu poate da o putere mare fara sa distorsioneze ( si acum iti dau doar un ex. : cablul de alimentare este 90% din cazuri ISO/EURO si are o grosime jenanta de mica , deci de unde o putere de 200 w daca acel cablu de + al HU este de 1,5 - 2 mmp. ) Iti pot da exemplu si de amplificatoare in toata regula care nu pot sa scoata 2 x 50 w rms clar si nedistorsionati si de amplificatoare profesionale de 2 x 60 w care iti amplifica perfect difuzoare de 125 w si castiga premii dupa premii la concursuri de SQ si dB Drag . Ciudat cum ati ajuns la tehnologii de racire cu lichid ( apa , azot , ... ) la amplificatoare audio si scule de mii de euro si acceptati anumite pareri sarite de pe normal rau de tot ! Parerea mea este sa lasati calculele filozofice ( ca am trecut si eu prin Electronica a doua facultati ) ca de la teorie la practica este mult drum si sa incercati sa invatati din proprie experienta , ce vedeti si simtiti pe propria piele . Acum haideti sa fim on-topic si sa discutam despre BOXE SOLENZA ! This post has been edited by marius80_eugen: 22 Mar 2007, 16:52 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
bolek_bolek |
![]()
Post
#224
|
Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 14 June 06 From: Bucurestii din deal ![]() |
Ceea ce am scris nu sunt calcule filosofice, ci formulele dupa care calculeaza cei care proiecteaza echipamentele la care asculti tu muzica, si in masina si in casa.
Daca vrei sa intram in detalii mai tehnice, ok, dar e mai simplu sa citesti specificatiile de la producatorul circuitelor, foi de catalog , note de aplicatie si diagrame de functionare, in loc sa ceri opinii de pe forumuri. Nu toata lumea e dispusa sa semneze pe ceea ce spune.Eu sunt pus frecvent sa raspund pentru ceea ce specific in scris. Solenza la 120 w rms nu se descompune . Difuzoarele tale Hertz nu schimba puterea , ci eventual SPL-ul , randamentul si forma caracteristicii de frecventa redata.De aici impresia de putere mai mare. Wattii amplificatorului sunt aceiasi, la aceeasi impedanta de sarcina. " cablul de alimentare este 90% din cazuri ISO/EURO si are o grosime jenanta de mica , deci de unde o putere de 200 w daca acel cablu de + al HU este de 1,5 - 2 mmp" Limitarea o produce in mare parte etajul final si disiparea termica si mai putin cablul.Daca ar fi pierderi asa mari pe cablu, s-ar topi izolatia si ar lua foc, eventual s-ar topi conductorul. " Iti pot da exemplu si de amplificatoare in toata regula care nu pot sa scoata 2 x 50 w rms clar si nedistorsionati si de amplificatoare profesionale de 2 x 60 w care iti amplifica perfect difuzoare de 125 w si castiga premii dupa premii la concursuri de SQ si dB Drag ." Vreau sa vad amplificatoare audio profesionale cu alimentare la 12V si puse pe masini.Macar un link da-mi , te rog.Si un link cu amplificatoare PROFESIONALE de 60W.Eu nu am intalnit asa de mici. Se pare ca cine scrie mai mult are mai multa dreptate. Deci ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ Asa e? This post has been edited by bolek_bolek: 22 Mar 2007, 17:19 |
--------------------
dacia
slz
$K@|@_04
- Numar inmatriculare Dau raspunsuri tampite la intrebari tampite.
Conduc Incet, Dar Prost...asa , ca si voi... |
|
Miky 48 |
![]()
Post
#225
|
![]() Taximetrist Group: Members Posts: 196 Joined: 1 March 06 From: Arad ![]() |
Scuze de offtopic!
Cauta site-ul DLS si uita-te la pozele de la EMMA in special cauta TA2 tube amplifier, cica ar fi nr 1 mondial in domeniul audio. |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate+
- AR-99-JAF Nu te enerva! Nu stiu sa conduc!
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#226
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
In legatura cu acel cablu de alimentare de care eu spun ca este prea subtire ai putea sa faci o proba si ai sa observi faptul ca acel cablu de alimentare se incalzeste daca-l pui la un HU mai puternic , care sa aiba o siguranta de 20A , apoi eu nu am respins ideea ca acel HU nu are nevoie de aerisire si nu produce caldura . DAR daca probabil ar fi avut o putere si mai mare si l-ai fi fortat nu cred ca e cineva care sa-ti garanteze ca acel cablu va rezista la orice .
Ca exemplu Audison are muulte modele de putere mica ( poti cauta singur pe net ) , dar fidelitate extraordinara , iar amplificatoarele audio AUTO chiar din gama profesionala ( hi end ) sunt puse pe AUTO totusi , ca sa nu mai spun ca la unele modele chiar este mentionat in cartea tehnica ce fidelitate , putere si SPL are la 14,4 , 13,5 si chiar 12,4 V . Eu nu ti-am spus ca ai gresit in nu stiu ce calcule si in continuare nu inteleg de ce te ataci atat . Partea de inceput a postului meu se adresa lui nh1980ro si nu tie . Nu te-a deranjat atat faptul ca "Solenza se descompune la 120 w rms " , dar te-a deranjat cand v-am sfatuit sa discutam mai pe larg si nu matematic . Am incercat sa va explic cat mai simplu anumite lucruri , din punctul meu de vedere . Ati fost off topic si am incercat sa trag de discutie sa revenim la subiect , tinand cont de faptul ca suntem cativa care suntem sper eu pasionati de acest subiect . Sincer sper sa nu-ti iei vre-un warn pentru acele randuri flood . Revenind la boxe Solenza : cine a montat si pe unde ar fi loc pentru montarea unor difuzoare de medii-inalte ? Adica daca medii-woofer sunt in usi si tweterele sunt la parbriz-stalpi , pentru sistemele pe 3 cai unde am putea instala inca o pereche ? Prima ideea ar fi in locul aerisirilor ... dar avem nevoie si de alea ... mai ales ca frigul nu a trecut complet si acele aerisiri laterale dezaburesc geamurile in dreptul oglinzilor , iar la vara A/C-ul isi va face treba si prin ele . Deci idei ??? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#227
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Ce-i drept am exagerat eu putin ca la 120W se descompune. Dar la 120W vibreaza tablele pe ea de zici ca se descompune. E mai bine acum?
Din cate vad eu marius80_eugen vorbeste din experientele sale (ceea ce nu e rau), dar nu e un lucru prea precis si bolek_bolek foloseste formule de calcul stiintifice. Acum daca voi ati fi intr-un avion facut de marius80_eugen v-ati simti mai in siguranta decat intr-un avion facut dupa calcule stiintifice? Am exagerat putin in exemplul asta, dar e bine ca in orice chestie pe care o faci sa tii cont si de ce te invata cartile, ca nu degeaba au stat unii sa descopere diverse formule. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#228
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Dar la 700 w cum crezi ca face ?
![]() Acum eu nu spun ca sa nu faceti calcule ... dar pana la urma la ce l-a ajutat pe bolek acele calcule ? Ca nu mai stiu ... A redescoperit roata sau faptul ca dupa ce-ti propui sa faci din Dacie bici , trebuie sa te apuci serios de treaba daca vrei sa iasa ceva . In continuare va astept cu idei pentru plasarea unor difuzoare de medii-inalte in fata ... ... si va mai invit inca o data la 4TUNING DAYS in locatia fostului Metro Otopeni ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
2dor |
![]()
Post
#229
|
![]() Desi nu pare, acum sunt fan iPhone Group: Members Posts: 2.827 Joined: 14 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu o sa imi pun tweetere in locul manetelor de reglat oglinzile, masca aia triunghiulara are gaura de unde iese maneta de reglare exact spre sofer, deci acolo se pot pune foarte bine niste tweetere.
|
--------------------
Ford
Mondeo Vignale Hybrid
2018 Be nimble as a greyhound, as tough as leather, as hard as Krupp steel and so you shall be the German warrior incarnate.
|
|
wind |
![]()
Post
#230
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
intrebare:
deci am primit(nu am dat bani) 2 boxe blaupunkt de 17cm diam, si nu se potrivesc deloc nici pe fata nici pe spate, normal. asa ca le-am pus pe contraaripile spate in portbagaj. pur si simplu s;au lipit pe ele prin "magnet". au si o protectie pe deasupra in cazul cand ar cadea ceva pe ele. sunt legate impreuna cu cele de pe spate Stock. diferenta e...dar nu cine stie ce. Acum va intreb daca afecteaza cu ceva, ca am legat boxele impreuna pe spate , deci in total 6 buc (cas e 4x45) dar mai ales "prinderea" mea scuze pt exprimare ... numa' bine This post has been edited by iulian222x: 3 Apr 2007, 17:18 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#231
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Raspuns : DA , afecteaza direct si tragic finalul mp3-ului sau ce ai tu ! In primul rand ca mp3-ul tau spune ca stie de 4 x 45 , dar real nu ai mai mult de 4 x 22 w ! Iar tu nu faci altceva decat sa-l fortezi ! Nu stiu cum ai conectat firele , dar este posibil sa le fi pus in 2 sau 8 Ohmi ... In nici un caz nu e bine ! Difuzoare de 17 cm se pot baga in portierele fata , nu usor dar se pot baga . Pe viitor mai intai sa te intrebi ce vrei sa rezolvi prin faptul ca incerci sa conectezi mai multe difuzoare pe aceesi sursa de putere/semnal , tinand cont de faptul ca aceeasi putere o ai , indiferent cate difuzoare vei conecta !
Daca ai doua canale de 20 w rms si pe ele conectezi difuzoare de 30 w rms se vor auzi excelent , cu distorsiuni minime daca le reglezi corect , iar daca ai doua canale de 20 w rms si pui doua difuzoare de 60 w rms se vor auzi mai incet , cu un sunet plin de distorsiuni la nivel mare de putere si risti sa arzi finalul amplificatorului generator de acea putere de 2 x 20 w rms . Apoi faptul ca magnetul difuzorului sta "lipit" pe tabla nu inseamna nimic ... la primele gropi mai serioase se va tine in aer doar de cablurile difuzoarelor . Apoi nici nu stiu daca nu cumva dauneaza puterii difuzoarelor , desi sunt sigur ca in timp vei vedea acest lucru . Sfatul meu : schimba difuzoarele de pe fata cu astea daca tu crezi ca sunt mai calitative . ( solutii de instalare se gasesc mereu ! ) |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#232
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Singura problema e impedanta boxelor.
Daca boxele cele noi sunt de 4 ohmi si le pui in paralel cu cele vechi (cate una noua pe fiecare canal). Formula e cam asa: 1/z = 1/z1+1/z2 sau z = z1*z2/(z1+z2). In final trebuie sa-ti iasa z = 4 Ohmi cat e iesirea pe fiecare canal al HU. Daca fiecare difuzor are zi = 4 Ohmi si pui 2 in paralel o sa-ti iasa zfinal = 2 Ohmi si asta inseamna ca fortezi finalul HU si difuzoarele cu putere mai mica. Cel mai bine ori lasi boxele vechi, ori le pui pe cele noi si le scoti pe cele vechi. Daca sunt mai mari (ca dimensiuni si putere) or sa se auda mai bine parerea mea, singura conditie e sa aiba impedanta de 4 Ohmi (nu 2 sau 8 Ohmi). Daca le lipesti de ceva de tabla o sa ai mai multe zgomote. Cel mai bine le prinzi in polita de plastic de la portbagaj si prinzi si polita cu suruburi de suporturile ei. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
wind |
![]()
Post
#233
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
intradevar, zi=2 Ohmi asa imi iese din calcul.toate dif sunt de 4 ohmi. de fapt in cartea tehnica a HU scrie 4X16 rms.
1 .Pe boxele stock scrie 20 w iar pe cele Blaupunkt 40 w . Astia ce sunt rms sau.... ? ca sa pot face calcului pt fiecare canal. se aduna pur si simplu nu ? oricum iese mai mult de 16 rms... 2. pot sa leg firele in asa fel sa am 4 Ohmi ? daca da cum. care sunt culorile pt + si - la firele stock. 3. zgomote nu sunt chiar deloc, stau f bine acolo ca un detaliu cand ascult muzica cu motorul oprit si dau mai tare scade intensitatea luminii de la display... in cat timp se poate arde finalul Hu ? bafta |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#234
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Pai ca sa le pui pe ambele iti trebuie o rezistenta in paralel cu cele 2 difuzoare de pe un canal astfel incat sa obtii 4Ohmi. Dar eu zic ca nu merita. Mai bine le pui pe cele noi si gata. 1/z = 1/z1+1/z2+1/z3.
Nu e recomandabil sa asculti muzica, cu motorul oprit pentru ca-ti descarci bateria! Finalul HU se poate arde mai repede sau mai tarziu, dar problema e ca se incalzeste si in timp o sa inceapa sa-ti distorsioneze si apoi se arde. Cel mai probabil o sa ti se arda cand e foarte cald afara:) Puterea difuzoarelor afisata depinde de producator. Mai tii minte casetofoanele acelea chinezesti cu difuzoare minuscule pe care scria 150W? Ele aveau de fapt vreo 1.5W. La diametrul ala boxele cele noi rezista la puterea HU, nu-ti fa griji. Fiind mai mare puterea se aud mai incet putin daca le compari la volum maxim, dar eu zic ca se aud mai bine (fidel) decat cele din farbica. Important e sa ai impedanta corecta si puterea difuzoarelor sa fie mai mare decat puterea debitata de finalul HU si la tine 40W>16W. Si ca sa nu ai probleme cu difuzxoarele din fata dai mai mult semnal pe spate. Boxele or sa se auda mai prost daca nu le pui pe polita de la portbagaj pentru ca din portbagaj se atenueaza sunetul. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#235
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Parerea mea este sa pui difuzoare de calitate ( eventual aceeasi marime daca nu vrei sa te complici ) , in nici un caz puternice daca nu ai de gand sa pui amplificator , dar cauta sa iei un sistem pt fata ( exista sisteme , adica woofer pt usa + twetere + filtre pt twetere ) . Pentru spate se pot pune pe polita in principiu orice difuzoare , dar sa nu uitati sa le scoateti pe cele stock ale masinii si sa sigilati acel loc gol !
Mai multe difuzoare nu inseamna ca se va auzi mai bine sau mai puternic ! ( de fapt este chiar invers si anume ca este din ce in ce mai dificil sa reglezi un sistem audio , cu cat ai mai multe difuzoare . ) |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
wind |
![]()
Post
#236
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
ok am renuntat la acele difuzoare montate cu cele stock, nu se merita, diferente prea mici...
a pus cineva pe fata sony Xplod XS-F 1325 de 13 cm ? ma interesa cum se aude si montajul thx |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
BV 86 VDM |
![]() ![]()
Post
#237
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 11 April 07 ![]() |
Ce dimensiuni au boxele de pe fata/spate de pe solenza
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004, 1.4 Mpi
- BV 86 VDM
|
|
wind |
![]()
Post
#238
|
Membru autentic Group: Members Posts: 630 Joined: 19 January 07 From: bucuresti ![]() |
10 cm pe fata
si 4x6 inch pe spate |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#239
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Off , dar nu v-ati saturat de petardele de la Sony ?
Confirm masurile lui iulian222x ![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
B-53-SDP |
![]()
Post
#240
|
![]() 1.6 16v E5 + GPL Group: Members Posts: 489 Joined: 12 March 06 ![]() |
Am si eu o intrebare nu am citit topicul din scorta in scoarta dar vroiam sa stiu si eu o parere despre boxele ALPINE cele "type-s"
Am auzit boxele pe o masina si mi-au placut cum se aud. Probabil o sa imi spuneti de JBL dar nu sunt prea multe modele pe 4Ohmi |
--------------------
Dacia
Logan
Laureat 1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 05:33 |