DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cuplare tr I si tr II Logan

jonvi
post 14 May 2014, 19:21
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 19 April 14




Salut.
Am observat recent ca la plecare de pe loc si in timpul mersului, schimbatorul cupleaza cam greu in treptele I si II , ca si cum ar agata de ceva. Masina are 2 luni, noua.
Intr-o zi , fara sa-mi dau seama, am dat la cheie fara sa pun schimbatorul pe liber, si fara sa apas ambreiajul , rezultatul fiind o usoara smucitura inainte a masinii. Sa se fi deranjat ceva la ambreiaj ? Precizez ca nu se aud zgomote ciudate in timpul mersului, doar cuplarea se face putin cam fortat. Pareri ?
Mersi.


--------------------
Dacia Logan 2014 , 1.2cc 16v benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinXp
post 15 May 2014, 22:59
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 30 June 05




Tr 1 si 2 - e normal sa intre un pic cu intarziere (nu mai greu ca forta) => e normal ca e munca pe sincroane pentru a aduce pinioanele la turatie egala. Acest efect este amplificat cand motorul este rece (mai ales iarna)
- ambreiajul rezista la forte mult mai mari.


Masina este ok. In rest multi km fara probleme



--------------------
DACIA LOGAN Prestige 1.6 16v Dec2008 - B97GCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 16 May 2014, 12:17
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Aaaaa.... nu prea cred, la Logan-ul meu intra fara probleme a 2-a, oricand, vara - iarna, indiferent de turatie. A 1-a nu intra decat daca mergi incet, acolo sunt de acord, dar la a 2-a nu cred.

Oricum, initiatorul a descris problema ca aparuta dupa acea pornire gresita, nu ca fiind ceva de la bun inceput, deci nu ii putem spune ca e normal.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian_ariciuc
post 18 May 2014, 17:13
Post #4


User


Group: Members
Posts: 322
Joined: 6 May 10
From: de obicei, acasa




e normal, fiind noua, sa intre mai greu in viteze...
uleiul din cutie nou, uzura mica a pinioanelor....
oricum, misca incet de făcăleț


--------------------
DACIA Logan 1.6 16V E5
Vand modul inteligent de geam pentru logan 1 si 2 si alte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Brainie
post 18 May 2014, 22:08
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 464
Joined: 2 May 07
From: Bucuresti




Mariane, înseamnă că io mi-am luat numa țepe până acum. Am plătit căruțele de noi (nu una, ci trei) și mi-au dat numa vechituri; la toate intra în toate vitezele fără nicio problemă încă din magazin.

Cât despre plecarea (sau tentativa) de pe loc cu electromotorul, n-are ambreiajul nimic.


--------------------
Ex Dacia 1310 Li ; Ex Logan ABS+ 1.6 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinXp
post 2 Jun 2014, 19:52
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 196
Joined: 30 June 05




Eu nu cred ca are ceva cutia, aia rezista la forte mult mai mari decat poate genera un motor la pornire sau la un electromotor cand incearca sa porneasca motorul. Mai ales ca era deja in treapta, adica sincroanele nu erau in utilizare.
Ambreiajul nu are nimic, mai ales ca el are arcurile alea pentru a proteja intreaga transmisie de socuri.

Explica te rog ce fel mergea inainte si dupa, dar cu cazuri concrete (turatii, temperatura motorului (cald,rece...), drum, etc.

Parerea mea: nu te duce inca la mecanic si sa-l lasi sa desfaca/umble pe acolo, ca 99% o sa ai probleme.

This post has been edited by SorinXp: 2 Jun 2014, 19:55


--------------------
DACIA LOGAN Prestige 1.6 16v Dec2008 - B97GCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
velceani
post 3 Jun 2014, 14:14
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 953
Joined: 29 May 09
From: C de Arges




salut,

in primul rand spune la ce turatie schimbi tu a I si a II a,
pentru ca am vazut multi soferi care baga a II-a la 40-50 la ora in decelerare si a I in mers...
Nu are nimic masina, gandeste-te ca e noua si pana se formeaza cutia mai dureaza...



--------------------
Dacia Logan 2 Sl plus 1.2 16v 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 4 Jun 2014, 07:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar e deja prea de tot.

In sensul ca:

1. Cutia nu se formeaza, nu se rodeaza, nu dureaza, nu nimic!
2. Se tot spune ca e normal, ca nu stiu ce, dar initiatorul (care, apropo, nu mai zice nimic...) a spus clar: a observat RECENT, asta inseamna ca nu facea de la inceput.

Poate fi o mica problema la timonerie, dar sa nu vorbim prostii gen rodaj, formare, ulei nou si alte bazaconii...

E drept ca poate sunt auzite de pe la mecanici, am auzit si eu unul spunand sa bagi numai prima data ulei ca lumea, apoi sa bagi mai gros (la Logan) si ma intreb cine naiba mai merge la ala...

This post has been edited by roland: 4 Jun 2014, 07:46


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
velceani
post 4 Jun 2014, 08:21
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 953
Joined: 29 May 09
From: C de Arges




roland, spui clar mai sus:
"A 1-a nu intra decat daca mergi incet, acolo sunt de acord"

pai cum naiba sa intre aI-a daca mergi cu masina?
ia tu o masina noua si fa treaba asta.. intra in viteza I-a usor?
mergi cu aceasi masina la 100000 km si ai sa vezi ca iti intra sigur si fara probleme... de ce oare?
Nu cumva in timp acele pinioane si sincroane se mai uzeaza?

Si inca o intrebare, ia zi tu, nu cumva a I-a se foloseste la plecare de pe loc? A doua la ce o mai folosesti? la depasire ...

Nu vrea sa fiu rau, dar am vazut o multime de soferi "cunoscatori", care
se mira ca nu intra in a I-a, ei mergind cu 20 km/h... pe bune!!!

poate ai dreptate cu timoneria, nu te contrazic, dar in rest nu sunt de acord cu tine..


--------------------
Dacia Logan 2 Sl plus 1.2 16v 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 4 Jun 2014, 09:09
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




Sincer da, la toate masinile noi imi intra usor in a I-a, la viteze mici (pana in 10 km/h).

Hai sa nu amestecam uzura cu rodajul/formarea. Sunt lucruri diferite.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
punktnet
post 18 Jun 2014, 11:21
Post #11


Tehnic


Group: Members
Posts: 90
Joined: 27 September 09




Trebuie o curatare la cutie si inlocuit uleiul. Face asa din cauza umezelii sau aerisitorul CV este in pozitie joasa si la balti se antreneaza particule de apa care intra prin aerisitor.
Scurgere ulei din cutie, umplut cu 2l motorina si rulat in gol in toate treptele de viteza (in gol adica pe un elevator cu rotile in aer).
Dupa aia se inlocuie uleiul cv cu ulei Dacia Gear 75W80.
Solutia este garantata ca fiind functionala si remediaza problema.


--------------------
Dacia Power 2022
Diesel Power
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 22:15
Forum Renault