Genevieve-Dacia 1300 '78, Reconditionare
![]() ![]() ![]() |
Genevieve-Dacia 1300 '78, Reconditionare
harby ;)) |
![]()
Post
#331
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 1.371 Joined: 3 July 12 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault 12 Gordini
Pontiac Firebird
1972, 1980
|
|||
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#332
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
@maho: Bordura aia se va repara la sfarsit ( oricum chiar si de fabrica la mine nu e deloc egala, are valuri). Am considerat cu tinichigiul ca anumite lucruri mici dar importante sa le facem la final, cu mine de fata in permanenta. Eu stiu mai bine fiecare buba a caroseriei si vrea sa fiu de fata, pentru a arata tot ce este nevoie de retusat, ca nu cumva cand ajunge masina acasa sa ii pot reprosa eu ceva.
La suruburile acelea, ma gandeam sa pun un cordon de mastic. Cert e ca se va izola cumva. @om_bland: Asa cum zice si harby, sunt bucsile de la defazor. Bucsile de la defazorul masinii le-am topit cu ceva vaselina ( greseala mea ![]() @aditza579: Nu m-am grabit chiar deloc. Un an de zile am urmarit sa vad cum ies masinile din mainile tinichigiului si din luna august masina asteapta la el in garaj. Practic omu munceste cand vrea, cand are chef astfel incat sa nu se grabeasca sa faca "tiganeli". Acum ca eu l-am vazut cum munceste, cum se chinuie sa faca tabla sa vina cat mai exact si mai bine, ca l-am vazut la fel de nebun ca mine pe anumite detalii, m-a determinat sa am o parere buna despre el ( e doar parerea mea, nu spun ca e perfecta). I-am prezentat si ceea ce ati spus voi aici si mi-a oferit argumente destul de solide in legatura cu munca facuta pana acum. @sobolan:Stau acolo cat pot eu de mult si cat imi permite timpul. Daca ar fi dorit sa ma pacaleasca ma pacalea pana acum. Tabla ce este subrezita se taie si se inlocuieste. Ca exemplu este lada (pasaj cum spuneti dv) rotii de rezerva. In mod normal lada de era pe masina avea mici gauri de rugina si era si putin umblata la imbinarea cu tabla mica din portbagaj. Eu personal trageam speranta ca se mai poate pastra, in schimb el a zis din prima ca se va inlocui. M-a pus sa caut o lada buna si sa dam afara putregaiul ala din doua motive: 1) sa nu peticim un loc care si asa e supus umezelii 2) imbinarile din portbagaj sa iasa cat mai bine. In poza pusa de tine treaba este urmatoarea: 1)Ce ai incercuit cu rosu in stanga sus, sunt 2-3 puncte de sudura. Pentru ca pasajul exterior avea buza de imbinare, cu segmentul de aripa ruginita ne hotarasem sa-l dam jos complet. Am achizitionat pasaje, toate bune si frumoase, dar erau connex cu tabla subtire si cadeau foarte prost. Astfel a luat frumos tabla si a construit el toata buza aia si buza noua creata a intrepatruns-o putin peste pasaj pentru a avea o rezistenta mai buna in suduri. Acolo se va mai da cateva puncte de sudura, se va baga evipas si apoi grund/teroson si apoi se inchide cu mastic. 2) Ce ai incercuit cu rosu in dreapta sunt alte puncte de sudura de la lada, din portbagaj. Daca te refereai la faptul ca aparent e rugina pe acolo, te asigur ca tabla e solida. Ca nu e curatat asta e altceva. Reamintesc, eu il platesc pe tinichigiu sa sudeze si sa scoata la linie masina. De curatat e nebunia mea, munca mea de chinez batran. 3) Ce ai conturat cu albastru, acolo a fost taiata toata tabla subrezita si apoi refacuta. Se vede lucru asta prin pozele puse de mine, mai greu din cauza zincului dar se vede. S-a dat jos strict ce era necesar pentru ca e o tabla cu unele ambutisari ce nu putea sa le reproduca si nebunia mea este sa se pastreze cat mai mult din orginalitate. Nu vreau tabla dreapta peste tot. ( aici imi asum riscul) Ca sa inchei acest post lung si anevoios, as avea o intrebare. Nu cumva daca puneam poze la inceput si la sfarsit, parerea voastra era alta fata de acum, cand pun poze detaliate cu fiecare lucru marunt pe care l-am facut sau l-am achizitionat? E pura curiozitate, pentru ca am vazut ca se practica astfel de topicuri si masinile ajung sa fie apreciate, chiar daca nu se cunoaste ceea ce e in culise, practic se apreciaza mai mult pasiunea nu si munca. Numai eu stiu cateva cazuri de genu si nu stau foarte mult pe forum. De asemenea cunosc si cateva cazuri in care, chiar daca se posteaza destule etape, nu se arata absolut tot ceea ce se face, tocmai pentru a nu arata si partile mai putin ok ale restaurarii. Personal eu voi face public fiecare lucru, pentru ca la sfarsit daca masina va merita aprecierile voastre, sa fie pe cinstite. NU vreau sa ma simt cu musca pe caciula ca am facut anumite tiganeli, la mine totul este pe fata. Autogen s-a folosit si la case mai mari si masinile sunt apreciate, neinlocuiri de elemente cap coada s-au mai facut.... Puteam foarte usor, sa arat masina facuta ciur si la sfarsit cand era vopsita, antifonata, echipata si nu mai aveam batai de cap. Dar din entuziasm pentru fiecare ....motat, la fel si cu cele cateva petice puse, o lada schimbata si multe lucruri nefinisate, impart lucrurile cu voi. Poate poate isi mai pierde careva timpul rasfoind pe aici. O sa mai revin cand mai am noutati. This post has been edited by Stefan.alex78: 23 Feb 2016, 22:51 |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
sobolan |
![]()
Post
#333
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Stefan.alex78 @ 23 Feb 2016, 23:47) , pentru ca am vazut ca se practica astfel de topicuri si masinile ajung sa fie apreciate, chiar daca nu se cunoaste ceea ce e in culise, practic se apreciaza mai mult pasiunea nu si munca. ehehe....si cate nu sunt care ascund anumite chestii...ideea e ca o faci pentru tine deci iti dai interesul sa iasa ok(cel putin asa vad eu ,vad bani investiti in piese si vad si pasiune),eu te-am corectat cu micile mele reprosuri pe ici colea....nu o lua ca pe un rau .....si eu am mers "transparent" cu a mea pe topic,n-am nici un interes de a ascunde ceva si apoi cand faci asa mai primesti si sfaturi si uite-asa iti mai "imbogatesti" bagajul de cunostinte cum spunea un coleg d-aci..."omul toata viata invata".....spor la mesterit...... btw: vazui si eu ca alea-s puncte de sudura,spune-i meseriasului tau sa sudeze mai estetic,sa nu mai lase gauri in urma pentru ca ai de treaba mai mult(mastic pensulabil) si nu e prea ok in timp.....degeaba arata ok la final si daca prinde o iarna p-afara apoi la primavara aduni rugina de sub ea cu farasul....is banii tai si e pacat.....nu ? asa stiu si eu masini care nu ies la lumina decat din an in paste,asta vrei ,o piesa de exponat scumpa si firava ? This post has been edited by sobolan: 23 Feb 2016, 23:09 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#334
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
Doamne fereste, sa nu credeti ca am ceva cu parerile dv sau a oricarui de pe aici. Am si eu cate un post moralist pe an, deoarece uneori consider ca se indreapta toate degetele catre cine nu trebuie ( zic eu).
Micile gauri ramase in urma sudurii cred ca le vom alamii, sa fiu mai sigur. Da, sunt banii mei, dar nu regret ca ii bag in babeta. Masina va iesii la plimbare dar nu cred ca va face mai mult de 1000km pe an ( din multe motive). |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
sobolan |
![]()
Post
#335
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Stefan.alex78 @ 24 Feb 2016, 00:17) fii pe pace,multe din degetele de care spui tu is degete invidioase.....ignora-le pe alea si in rest vezi de masina sa iasa ok......n-ai de ce sa regreti un lucru pe care il faci din placere,exista posibilitatea sa mai ai mici indoieli da' alea-s trecatoare...spor si baga poze,iar daca unele pareri de aici ti se par obiective apoi tine cont si de ele ! This post has been edited by sobolan: 23 Feb 2016, 23:25 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
MuciX |
![]()
Post
#336
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
QUOTE(Stefan.alex78 @ 23 Feb 2016, 22:47) Puteam foarte usor, sa arat masina facuta ciur si la sfarsit cand era vopsita, antifonata, echipata si nu mai aveam batai de cap. Faceai asta daca aveai ceva de demonstrat. Dar cum cel mai probabil nu ai, poti arata si greselile, poate chiar sa le remediezi cand iti sunt indicate. Eu am o vorba, "de laude nu nevoie asa mult, ca stiu deja ce am facut bine, vreau sa aud niste critici, sa stiu unde am de lucrat". |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
Victor3001 |
![]()
Post
#337
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 4 February 15 From: Medias, Sibiu ![]() |
Mie imi place ca prezinti toate etapele ca de bine, de rau mai inveti ceva. Pana la urma scopul prezentarilor nu este acela de a ne fali ci de a mai invata ceva si de a remedia posibilele greseli. Parerea mea...
|
--------------------
Dacia
1300
1975/ 1976
- -
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#338
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
De majoritatea parerilor, de aici, am tinut cont. Chiar daca nu am modificat ceea ce facusem initial, tot mi-am pus problema daca era mai bine sa fac potrivit parerilor si am pus in balanta cele doua metode.
Greseli sunt si vor mai exista, sper doar sa le remediez. Acum mna...sunt la primul proiect de acest gen...la urmatoarele sa speram ca nu se mai intampla. Scopul prezentarii nu este acela de a ma lauda si nici de a invata (meseria se fura nu se invata), este de a impartii pasiunea cu alti oameni. Mie personal imi place mai mult sa rasfoiesc topicurile, decat sa ma uit la tembelizor. |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
Victor3001 |
![]()
Post
#339
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 4 February 15 From: Medias, Sibiu ![]() |
Si eu sunt la primul proiect si sunt mai mic ca tine la varsta, de aceea mi.am facut si eu topic. Mai sus vorbeam "per amsamble"
|
--------------------
Dacia
1300
1975/ 1976
- -
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
M-am inarmat cu zeama ( sa vad si cat de buna e
![]() P.s: @ om_bland...am verificat si zona caloriferlui de caldura, inca de asta vara. Imi pare rau ca postarea ta a fost stearsa. Sunt curios de ce... This post has been edited by Stefan.alex78: 26 May 2019, 20:59 |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#341
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
Achizitii: cheder luneta cu inima, 2 praguri de uzina ( vopsite cu vaselina si invelite in hartie cerata
![]() This post has been edited by Stefan.alex78: 26 May 2019, 21:00 |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
ddorin75 |
![]()
Post
#342
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 February 16 ![]() |
Salut,
Poti sa mi zici de unde ai luat aripile de fata ? Multumesc |
--------------------
dacia
dacia
DACIA 1300 1976
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#343
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
Salut.
Sincer iti spun ca se gasesc destul de greu. Nici macar de connex nu se gasesc pentru 1300. Eu intr-un an de zile, de cand caut, am aflat doar de 2,5 seturi...o aripa o avea marius1978 de vanzare dar s-a dat rapid ![]() In caz ca ceilalti colegi mai stiu si de altele, poate te vor ajuta. Personal doar pe astea le-am gasit. Chiar si cele sh se gasesc din ce in ce mai greu intr-o stare decenta. |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
ddorin75 |
![]()
Post
#344
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 February 16 ![]() |
Multumesc,
ce sa zic, f nasol. nu m am asteptat sa ai atatea probleme in gasirea pieselor pt dacia. cand am cumparat masina credeam ca sunt piese de calitrate pe toate drumurile |
--------------------
dacia
dacia
DACIA 1300 1976
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#345
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
Depinde...pana la urma vorbim de gasirea pieselor pentru masini a caror productie a incetat de 35 de ani. Pentru mine chiar si aceasta miza de a cauta si gasii piese este placuta. Ar trebuii sa intelegem ca discutam deja de masini clasice, nu de batrana dacie care cara cartofi si cucuruzi. Piese de mecanica, facute in Romania, se gasesc putin mai greu, dar se gasesc...sau poti opta la piesele facute in alte tari ( ceva mai scumpe). La capitolul tablarie stam prost, aici nu prea avem de unde sa mai alegem. Sunt cativa care mai vand tablarii dar se micsoreaza stocul.
Idea e ca daciile vechi se adreseaza din ce in ce mai mult pasionatilor ( oameni ce isi dedica timpul pentru batrane). Sunt destule cazuri in care s-au cumparat batrane si dupa un an sunt iar la vanzare pe motiv " nu mai pot termina proiectul/ nu mi-l mai permit pentru ca ma apuc de alta masina"... |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
ddorin75 |
![]()
Post
#346
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 February 16 ![]() |
Salut,
Vreau si eu 2 aripi fata, poti sa mi zici de unde le ai luat ? Multumesc |
--------------------
dacia
dacia
DACIA 1300 1976
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#347
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
![]() ![]() This post has been edited by Stefan.alex78: 14 Mar 2016, 16:16 |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
ddorin75 |
![]()
Post
#348
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 20 February 16 ![]() |
scuze
|
--------------------
dacia
dacia
DACIA 1300 1976
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#349
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
Pentru ca nu am noutati importante legate de tinichigerie, va mai arat mici achizitii
![]() ( stiu ca am afirmat ca voi achizitiona ricambi, dar pot spune ca am eu un fix cu piesele romanesti de uzina, asa ca am cautat pana am gasit) This post has been edited by Stefan.alex78: 26 May 2019, 21:00 |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
eye88full |
![]()
Post
#350
|
![]() Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 3 April 15 ![]() |
bravo! asa ceva..pfuu
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH-05-CMO
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#351
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
Multumesc. Vezi ca mai sunt pe olx unele ( de hidromecanica, ricambi la preturi bune, sunt si ceva frantuzesti) poate te ajuta. Bafta si cu potrocala ta, sa ajungi cu bine la intalnire!
|
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
eye88full |
![]()
Post
#352
|
![]() Membru Group: Members Posts: 199 Joined: 3 April 15 ![]() |
multumesc frumos, sa ma pun pe picioare, sa scap de tratament si sa vina caldura, sa incep iar sa lucrez la masina si ne vedem in Mai
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH-05-CMO
|
|
sobolan |
![]()
Post
#353
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
piese,piese....da' masina ? in ce stadiu e ?
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#354
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
Exact...piese piese. Pana la urma masina e facuta din piese
![]() Momentan, caroseria se afla cam in acelasi stadiu pe care il stiti cu totii ( plus cateva suduri pe care nu le-am expus inca). O cauza ar fi faptul ca nu am mai avut timp sa pot participa la treaba. Dar nici tinichigiul nu a avut timp de masina. In scurt timp va incepe lucrul la aripa spate stanga, urmand sa shimbe si pragul stanga. |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#355
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
Din pacate nu am mai avansat cu absolut nimic la tinichigerie ( sunt dat la o parte in favoarea reparatiilor babane pe asigurare....). In curand o sa revin cu o decizie in legatura cu asta.
Tot ce am putut sa mai fac este sa-mi mai caut din cele necesare: P.s: Domn Sobolan sper ca nu va suparati ca pun poze tot cu piese ![]() This post has been edited by Stefan.alex78: 26 May 2019, 21:01 |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
sobolan |
![]()
Post
#356
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Stefan.alex78 @ 18 Apr 2016, 18:43) QUOTE(Stefan.alex78 @ 25 Mar 2016, 11:24) ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Stefan.alex78 |
![]()
Post
#357
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 509 Joined: 2 July 14 From: Giurgiu ![]() |
Momentan ma abtin de la comentarii cu privire la soarta tablarieri. Astept pana dupa sarbatori si incerc sa-l scutur putin, daca nici asa nu merge am sa vad ce fac.
Intr-adevar asigurarile aduc bani...dar si eu l-am rugat cu bani de zeci de mii de ori, efectiv nu are timp si ma tot amana. |
--------------------
Dacia
1300
1978
- GR 01 VVO Dacia 1300/'78 076/8831/526
|
|
johnybic |
![]()
Post
#358
|
![]() dacia si atat Group: Members Posts: 617 Joined: 6 December 13 From: Buzau ![]() |
Părerea mea cauta în alta parte ca ăsta te tot da deoparte și la un momentdat știi ce face sau ce zice '' hai mă săi fac și lu ăsta harbul sa scap de el odata'' și Îți trage o buleala de o sa te usture în fund
|
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|
sobolan |
![]()
Post
#359
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
si asta e adevarat....
BTW:s-ar putea sa-mi bat capul aiurea dar,nu pune chedere vechi,o sa te doara rau cand ai sa vezi ce poate aduna la jgheaburi dacia......o sa gasesti rugina si gauri si astea de la un cheder vechi care nu calca ok acolo,eu cred ca-i nefolosit dar cauciucul isi mai pierde din proprietati in timp....VM Comp fac chedere bune pentru parbriz,alea de luneta nu prea is ok la dimensiuni,cauti unul bun prin dezmembrari de pe la una pe injectie mai noua..... Incearca sa fugi in general de filtre ,cauciucaraie,bucsi vechi.....chiar daca-s nefolosite raman tot vechi.....sa te uiti intr-un filtru de ulei ce se poate aduna in timp inafara de rugina,ai impresia ca motorul tau mai e "curat" pe dinauntru ? filtre man se gasesc la toate colturile si costa doar 20 de lei !n-as risca sa pun filtru nou statut atatia ani pe un motor refacut,doamne fereste ![]() This post has been edited by sobolan: 19 Apr 2016, 01:00 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#360
|
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
Asta inseamna ca o sa am si eu probleme cu chederul lunetei ? Chiar saptamana trecuta mi-am achizitionat unul,impreuna cu cel de parbriz...cam scumpe si greu de gasit,dar ce sa facem...decat cauciuc de acum 25-30 de ani,mai bine cauciucul care se gaseste acum prin magazine (cat o sa se mai gaseasca si asta..).
|
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th July 2025 - 22:33 |