Etrieri (etriere), Inlocuirea etrierilor stock cu ceva mai bun? Merge?
![]() ![]() ![]() |
Etrieri (etriere), Inlocuirea etrierilor stock cu ceva mai bun? Merge?
kingviper |
![]()
Post
#1
|
||
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|||
Tavy84 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 5 February 10 From: Bucuresti ![]() |
Problema ta o aveam cu vechea berlina, tot pe A2, opream din 10 in 10 km ca se infranau rotile. Cel mai bine schimbi etrierii cu totul dar tot de SLZ. Masina este folosita in mod uzual sau ocazional pe saptamana?, una din probleme poate fi si neutilizarea masinii, rugineste pistonasul si atunci deterioreaza si garnitura care la randul ei blocheaza cursa pistonasului rezultand roata infranata.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003
|
|
kingviper |
![]()
Post
#3
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
In cursul saptamanii sta in parcare, in weekend iese la drum.
Cei de LGN nu se potrivesc sau altii care au un sistem ceva sa intoarca fortat pistonasul la loc sa nu mai ramana blocat in pozitia de franare? Cand am schimbat placutele, am mai dat cu spray cu vasilina pe pistonas, pare ca lucreaza, dar tot nu e asa cum trebuie, tot mi se pare ca trage greu. Un unele zone cu inclinatie foarte usoara, daca alte masini pleaca in fata sau spate daca nu calci frana (stand la semafor), a mea ramane neclintita. |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#4
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Problema poate fi și la pompa de frână, nu doar la etrieri.
Nu e necesar să improvizezi nimic de la alte mașini. E suficient să cumperi etrieri și eventual pompă pentru SLZ. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
kingviper |
![]()
Post
#5
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Ca sa nu mai spun ca repartitorul este la randul lui blocat si nu franeaza spatele...
E al 2-lea, urmeaza al 3-lea. Mi-au zis la service ca e din cauza ca nu am nimic greutate pe spate si nu il face sa lucreze, iar cand am greutate, nu lucreaza deloc din cauza lipsei de activitate ... Cam cat duce toata distractia asta: pompa, etrieri ? Dar pompa ce vina poate avea? Ramane pe inchis? This post has been edited by kingviper: 21 Feb 2014, 19:35 |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#6
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mergi la service.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#7
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Tu ai probleme mari la sistemul de franare. Du-te la service si cere-le o diagnosticare. La Dacia, nu trece de 150 de diagnosticarea. Vezi ce are defect, te duci.. si schimbi piesele in alta parte, mai ieftin. Eu asa fac mereu
![]() |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
kingviper |
![]()
Post
#8
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Oricum nu schimbam cu piese de la ei ca au niste preturi de ti se ridica parul pe maini.
De franat, asa cum e acum, franeaza, nu imi da senzatia de franare in gol. Cred ca voi face o vizita in curand la un service, sa vad ce si cum. <span class='edit'>21 Feb 2014, 19:47:</span> Am fost la service atunci cand m-am intors de la drumul ala Buc-CT - Slobozia si ce verdict credeti ca mi-a dat: nu sunt rotile infranate (cu toate ca trebuia sa tragi de roata ca de volanul la dacia 1300 cand erai pe loc), ci e de la cablu de acceleratie, ca e clema aia prost pusa din fabrica si fiind acceleratia moale, trage aer fals ![]() Mi-au pus agrafa aia de imi facuse acceleratia pietroi, nici nu puteam accelera la cat de tare intinsese cablul. Se vede cate meserie stiu unii din service-urile DACIA. Daca era sa traga aer fals, consuma mult de la bun inceput. Cu agrafa in pozitia in care a venit din fabrica am scos si un consum de 4.9 l/100km Bucuresti - vama BG - Grecia si un mediu de 5.5 l/100km dupa ce am alergat-o pe autostrazi in Grecia numai cu 150-160 sa tin pasul cu un VW Touran ![]() Dar atunci nu aveam probleme cu rotile infranate. This post has been edited by kingviper: 21 Feb 2014, 19:48 |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
1.daca zici ca se incinge foarte tare discul si iti raman etrierii blocati... (rulmentii in ce stare sunt?)
roata poate ramane infranata si din cauza rulmentilor...(jocul excesiv) 2.pentru curatarea etrierilor ai 2 variante: 1- te duci la mecanic ( sa faca treaba, "profesional") 2- schimbi tot ce este defect (in cazul tau, ma gandesc la garnituri... ) se curata totul cu peria de sarma, se degreseaza cu spray de rugina (wd 40) se monteaza la loc si se face aerisirea corespunzatoare.. 3. si cel mai important LUCRU.. orice lichid de frana are un termen de garantie.. de cand nu ai mai schimbat lichidul? pentru o aerisire ca la carte, este un tutorial care chiar mi-a placut.. http://www.tutorialexxx/2013/12/schim...tat-etrier.html http://www.gunson.co.uk/item.aspx?cat=664&item=1821 This post has been edited by ORIJINAL21: 22 Feb 2014, 14:13 |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
kingviper |
![]()
Post
#10
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Rulmentii nu au fost schimbati de cand am masina din 2005. Fara etrier montat, se invartea usor discul cu sau fara roata, fara semne de gripare ale rulmentilor sau sunete ciudate.
Lichidul schimbat acum 3 ani, cand am schimbat primul repartitor. Acum functioneaza relativ usor, ca am degresat cu spray si am pus si vasilina din spray dar ma gandesc ca iar incepe sa faca probleme. Garniturile erau ok. This post has been edited by kingviper: 21 Feb 2014, 21:29 |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
edy99 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 703 Joined: 7 June 11 From: Constanta (CT) - Petrila (HD) ![]() |
o prostie a facut ala cu aerisirea! eu am vazut la tv o metoda chiar viabila, o voi pune in practica când va fii nevoie.
ce a facut ala acolo, nu a scos decat cateva bule de aer |
--------------------
Dacia Solenza Scala;
Renault Laguna 2 Initiale Paris;
2003 / 2003;
- XX XX DOD_XX XX LOL 100% adrenaline
|
|
Tavy84 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 235 Joined: 5 February 10 From: Bucuresti ![]() |
De vina pot fi doar garniturile de la etrier, eu am schimbat acum 1 an 3 seturi de garnituri in mai putin de 2 saptamani, le-am nimerit proaste de noi. Verifica bine sistemul de franare sa nu ai cumva scurgeri ori supurari de lichid pe la pompa, daca vezi astfel de scurgeri e clar ca ai aer pe instalatie si nu va functiona normal.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Clima 2003
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#13
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E puțin probabil să fie blocați ambii etrieri. În schimb e posibil ca pompa de frână să rămână atacată, să nu scadă presiunea din circuit.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
kingviper |
![]()
Post
#14
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Voi face verificari amanuntite sa vad ce se intampla.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
QUOTE(edy99 @ 22 Feb 2014, 00:30) o prostie a facut ala cu aerisirea! eu am vazut la tv o metoda chiar viabila, o voi pune in practica când va fii nevoie. ce a facut ala acolo, nu a scos decat cateva bule de aer cauta site-ul ca as vrea sa vad si eu metoda... oricum acum in vara, vreau sa-mi inlocuiesc conductele, sa fac o curatenie generala, schimb discurile si pun ventilate striate Disc_frana_fata_Dacia_Logan_ventilat_fi_259_4832191_1306006195.jpg ( Size: 12.33k ) Number of downloads: 714 Disc_frana_fata_Dacia_Logan_ventilat_fi_259_4832191_1306006195.jpg ( Size: 12.33k ) Number of downloads: 740 ,inlocuiesc tot ce necesita inlocuire.. vazusem o metoda foarte buna de aerisit franele cu un bidonas care venea cuplat la o roata de rezerva si se facea aerisirea fara pedale.. doar pe presiune... filmuletul era tot la tutoriale logan... numai ca nu-l mai gasesc.. Bidonas -ul respectiv, am vrut sa il achizitionez si eu, numai ca nu am gasit de cumparat.. (cel care initiase topicul de pe tutoriale logan,) spusese ca -l achizitionase de pe EBAY.. 22 Feb 2014, 14:03: Am gasit si tutorialul.. :-p http://www.tutorialexxx/2013/06/schim...d-de-frana.html This post has been edited by ORIJINAL21: 22 Feb 2014, 13:03 |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
kingviper |
![]()
Post
#16
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Wow, ce bine arata discurile alea. Cat e setu?
Dar striatiile alea nu rontaie mai repede din placute? This post has been edited by kingviper: 22 Feb 2014, 13:06 |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
http://www.piesenet.ro/Disc-Frana-Logan-Brembo-MAX
de acolo poti achizitiona discurile si cred ca au si placute special pt discuri. nu poti pune orice fel de placute daca vrei o fana cat mai buna (de calitate) |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#18
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Șanțurile alea nu conferă o frânare mai bună decât dacă mergi pe șosea precum pe circuit.
Cât despre aerisire, în zilele noastre se face folosind o pompă de vacuum. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
kingviper |
![]()
Post
#19
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Vad ca discurile sunt de logan. Solenza are discuri de 235mm iar logan 238mm...
Se mai potrivesc etrierii de solenza? Placutele nu vor calca pe aceeasi suprafata ca pe un disc de 235mm si implicit va ramane o bordura mai pronuntata pana la marginea discului, acea "buza" care se face pe disc? Care sunt placutele potrivite pentru discurile astea ventilate? Ca placute, acum am Ferodo, imi plac, franeaza bine. Inainte de astea am avut unele, nu mai stiu ce marca, dar erau dure si parca nu dadea impresia de franade in siguranta... This post has been edited by kingviper: 22 Feb 2014, 14:26 |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
acele discuri le-am pus informativ... am spus ca in vara vreau sa inlocuiesc tot(sa pun discuri ventilate cu striatii) ceva de genul.. (poze mai sus)
placutele ideale pt discurile brembo, sunt tot din aceeasi gama... brembo iar placutele de logan sunt diferite de nova/supernova/solenza... doar daca vrei sa inlocuiesti tot sistemul de franare.. ceea ce este foarte costisitor si nu vad rostul de a trece (din punctul meu de vedere) sa trec la modificari doar ca sunt brembo.. (calitative) poti scrie pe google discuri ventilate cu striatii si cauti pt modelul tau ce doresti. ![]() fiecare face investitii in masina lui in functie de cat de mult tine la el (siguranta lui) si buzunar.... <span class='edit'>22 Feb 2014, 15:41:</span> QUOTE(kingviper @ 22 Feb 2014, 15:22) Vad ca discurile sunt de logan. Solenza are discuri de 235mm iar logan 238mm... Se mai potrivesc etrierii de solenza? Placutele nu vor calca pe aceeasi suprafata ca pe un disc de 235mm si implicit va ramane o bordura mai pronuntata pana la marginea discului, acea "buza" care se face pe disc? Care sunt placutele potrivite pentru discurile astea ventilate? Ca placute, acum am Ferodo, imi plac, franeaza bine. Inainte de astea am avut unele, nu mai stiu ce marca, dar erau dure si parca nu dadea impresia de franade in siguranta... momentan ca placute de frana cele mai bune pt gama nova/supernova/ solenza sunt cele de fermit. This post has been edited by ORIJINAL21: 22 Feb 2014, 14:41 |
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
kingviper |
![]()
Post
#21
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Momentan am discurile bune, nu cine stie ce scule scumpe, niste LPR-uri, dar de la 55000 pana la 80000 s-au descurcat bine.
Prea mult nu mai investesc, pun pe ea doar ce mai merita, sa fie bun, nu ma arunc la chestii extra scumpe. Intrebam doar de curiozitate de pretul la setup-ul ala (discuri + placute brembo). Am vazut ca tot exista discutii referitoare la sistemul de franare de pe solenza: Este Bendix sau Lucas si care ar fi diferentele dintre ele? |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
ORIJINAL21 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Oficial Group: Members Posts: 1.865 Joined: 11 November 09 From: Romanian City Life ![]() |
|
--------------------
DACIA
NOVA GT / GTI
Se dezmembreaza 1998/1999 Dezmembrez Dacia Nova Gt (carburatie) 1998 - culoare alba
Dezmembrez Dacia Nova GTI (injectie) 1999 - culoare gri sobolan Piese, in stare buna! |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Va pierdeti in detalii ! Zeci de ani s-a facut aerisirea normal , cu pedale si inlocuire completa lichid si totul merge ok . Bun , vreti noutate , mergeti intr-un service cu echipament de vacuum si se rezolva si asa , dar problema expusa aici este un sistem de franare DEFECT !
Cei care nu sunt multumiti de frane , cu siguranta aveti probleme cu sistemul de franare , adica trebuie aerisit , trebuie schimbat lichidul sau aveti repartitorul sau garniturile pistonaselor afectate . Cand puterea de franare PE DISC este mai mare decat stock , blocheaza roata si te duci cu sania ! Discuri noi de marca , placute cel putin Ferodo si aerisire este de ajuns pentru frane BUNE ! Discurile nu merg cele de Logan ( nici ventilate si in nici un caz cele neventilate) si nici cele de Clio . Daca schimbi si etrierele si discurile e alta treaba , dar pana la urma TOTUL poate fi rezolvat printr-o dozare mai buna si management al franarii adecvat situatiei in care sunteti . Nu vad nimic spus de spate ! Cum este repartitorul ? Mai merge ? Ferodourile le-ati schimbat ? S-au reglat franele spate ? Dupa toate astea parca aud ca v-ati pus gume resapate , chinezarii , Debica sau Sava si vreti sa aveti si frane bune ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
kingviper |
![]()
Post
#24
|
![]() - Group: Members Posts: 301 Joined: 4 May 08 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
La mine e al 2-lea repartitor blocat. Cica nu am greutate pe spate si d-aia se blocheaza, ca nu lucreaza. Pai ce sa fac, sa pun 4 saci de ciment sa ii plimb ca sa lucreze?
![]() Gume: am Barum Brillantis 2 ![]() Pe fata discuri LPR de 22.000km, placute Ferodo de vreo 15.000 ca m-am luat dupa nea caisa de la service ca cica nu-s bune si mi-a pus niste placute nasoale pe care le mai aveam la mine si cica sunt mai bune. Le-am pus sa vad cum sunt, ca oricum nu le lasam. Eh... ii era lene sa polizeze bumbii aia de pe spatele placutelor, ca nu intra. Cert e ca erau nasoale rau, nu le-am tinut decat vreo 2000 km. Am pus Ferodo si era alta treaba. Intrebam daca se pot schimba etriere + discuri, ca imi ramaneau pistonasele blocate din cand in cand, dar le-am gresat bine in spatele garniturii si parca e ok de vreo 15.000km. Dar las sistemul de franare stock, nu mai umblu. Pe spate nu am umblat la ferodouri de cand am masina (actual 77.798km). |
--------------------
Dacia
Solenza
2005, Confort
- B 4* ***
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 23:13 |