Impreza WRX SW 2002, ...si Ignis Sport 2004
![]() ![]() |
Impreza WRX SW 2002, ...si Ignis Sport 2004
Muttley |
![]()
Post
#14041
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
bgdrenault |
![]()
Post
#14042
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.610 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
Pune la mecanismele acelea niste wd 40 si manuiestele cu blandete. Daca nu merg din prima, mai incearca dupa 2-3 zile. la mine a mers, la ceva similar
|
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
- XXX
2019 Intens
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14043
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Am sa fac cum zici, dar nu-mi sta mintea la asta.
In seara asta, dupa programul de lucru, fu program de zincare. Nu prea am poze. Bridele, de cand am desfacut capacul, stau la baie chimica. Au fost si cateva periaje care sa ajute, astfel incat au iesit fara fir de rugina. Zincarea fu cu cantec, pe motiv de piese foarte mari. Brida de evacuare am zincat-o la redresor ![]() S-au zincat relativ modest, dar macar nu mai au rugina, iar orice deficienta de zinc s-a rezolvat cu vopsea. IMG_20230110_214013.jpg ( Size: 318.91k ) Number of downloads: 501 Ironia-i ca fix cand ieseam din garaj, am descoperit o a 4-a brida, ascunsa pe sub cablaje si conducta de ulei ![]() P-asta o las pe mai tarziu, o sa-si ia doar perie si vopsea. Desi, la cum nu ma cunosc, iar pregatesc baia de zinc. Oi vedea. In plina sedinta, m-a-ntrerupt curierul. Myke sabotor! ![]() Foarte, FOARTE faina scula. Inedita, deosebita, n-am avut niciodata ceva de genul. Pilitura... Probabil cu cantitate proportionala dimensiunii magnetului. Ca ce era pe ala mare din "baie"... ![]() IMG_20230110_152311.jpg ( Size: 996.8k ) Number of downloads: 507 Daca tot am feon, l-am dat afara si pe asta. IMG_20230110_213920.jpg ( Size: 510.29k ) Number of downloads: 503 De la Autokino am fost anuntat ieri cacomanda-i facuta, deci imi imaginez ca e vorba de 10 zile lucratoare. Aia e, exercitiu de rabdare. Nu e ca si cum ma plictisesc. Ca fun fact, am incalzit carcasa bine de tot (da, cu grija sa evit zonele cu simeringuri - timonerie si cama blocator mers inapoi), si m-am trezit ca pica din ea camasa unui cu totul alt rulment. Normal c-am scos-o, am sters-o (am mai zis cred, e mazga peste tot), m-am uitat la cum lucreaza circuitul de ungere, si anume are niste stropitori din plastic, m-am scarpinat in cap, etc. Timp in care carcasa s-a racit. Adica n-am mai putut baga camasa la loc pana n-am incalzit-o iar. Adica coeficientul de dilatare termica e fascinant. Apoi am vazut in priza cardanului ca-s niste bucatele de metal indoite si gata sa se rupa. Inainte de poza explic... E acolo un soi de teava presata in carcasa, cu serpentina de intoarcere ulei, cum am mai vazut pe la pinioane planetare. Sunt si niste canalizatii ciudate pe acolo, pe sub teava aia, cu ac de par in capat, e cam elaborata treaba. Si teava asta pare a avea o constructie similara cuzinetilor de arbore cotit, cu mai multe straturi suprapuse, din metale diferite. Si se exfolia stratul de la interior, dintr-un metal foarte moale si foarte subtire. Primul lucru a fost sa verific schema explodata a capacului, insa teava respectiva nu este reper separat. Asa ca am scos simeringul de ulei si m-am izbit in fulgii aia cu surubelnita si cutitul, am facut un dezastru acolo. Acum pun poza. IMG_20230110_213805.jpg ( Size: 1.61mb ) Number of downloads: 506 Intentia mea, nobila de altfel as aprecia eu, a fost sa smulg si inlatur tot ce nu mai adera la tubul suport. Adica prefer asa urat, decat cu fulgi dintr-aia cazuti si antrenati de circuitul de ulei. Totodata, metalul ala moale si acum jumulit, parea a fi strivit si frecat. Banuiala mea e ca atunci cand STI-ul originar s-a dat peste cap, de s-a spart carcasa difului fata si, mai ales, s-a indoit cardanul, de a ajuns sa fie taiat si sudat, cardanul s-a mai invartit. Ori in timpul tumbelor, ori dup-aia, nu conteaza. Si indoit fiind, a frecat. De ce n-a busit rulmentii conici de pe priza de cardan... Nu stiu, si zic sarumana. As zice ca nu s-a mai desfacut vreodata capacul asta, siliconul era prea la dunga dat, deci de fabrica. Mi-e groaza cand ma gandesc ce s-o fi intamplat acolo, dar e prea tarziu, asta e. Am mai curatat la interior clopotul ala antipraf, am suflat cu aer la 6 bar, apoi am spalat capacul de mi-au degerat mainile cu 1 jprei intreg de frane. Dup-aia, pentru ca face un condens monstru, l-am uscat cu feonu', cu aer comprimat, prostii d-ale mele. Simering de schimb aveam "pe stoc" de ani buni, dar m-am razgandit in ultima clipa. Parca l-as bate dupa ce inchid cutia la loc. Sau in orice caz, dupa ce pun rulmentul nou. Si referitor la jegul din cutie... Banuiala mea e ca uleiul s-a schimbat o singura data, in 2012 dupa estimarile mele de pe feisbucu' vietii, cu ocazia mutarii mecanicii de pe STI-ul donator pe WRX-ul viitor donator mie. Si d-aia e atata mizeria naibii peste tot. Ghiceste cineva cine o sa cumpere vreo 15l de ulei de transmisie, pe care o sa-i consume in cateva sute de km, facand 3 schimburi de spalare? ![]() Si mai am una. Fara nici cea mai mica gluma, am visat azi-noapte ca o conduc, iar schimbatorul de viteze nu ma dadea pe spate. M-am trezit transpirat si speriat la 7 dimineata si m-am dus in garaj sa (re)verific bucsele din articulatiile timoneriei. Sunt 3 articulatii, 2 la cutie, 1 la maneta. "Semibucsele" de la cutie au ceva mic joc, am zis ca le comand, mi-ar trebui doar 4, cat pua' sa coste... Screenshot_20230110_083353.png ( Size: 239.81k ) Number of downloads: 166 ...ca doar n-am 'nebunit de tot. Ca o paranteza, nu inteleg preturile uneori. Rulmentul ala de cutie, clar specific Subaru, era vreo 60 dolari parca. O bucsa d-asta lesinata, 20. La Dedeman ar fi fost 2 lei kilogramul. Am sa ma gandesc la solutii de remediere, la prima vedere ar fi miezurile metalice, refacute cu diametru exterior mai mare cu cateva sutimi. Sau le pun asa, ca sigur n-are nici pe naiba, si vad mai tarziu, ca dupa maratonul asta, s-ar putea sa ma cam plictisesc dupa ce-i gata. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
YRX |
![]()
Post
#14044
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.113 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
https://www.epiesedacia.ro/bucsa-schimbator...-6-mpi-original
Daca ai dimensiunile cred ca am pe acasa vreo cateva sa-ti spun daca se potrivesc. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14045
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Fiind combinatie de 2 cote, sansele tind la zero. Dar merita verificat. Sar'na!!!
YRX.png ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 95 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14046
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
se face din poliamida pe strung
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14047
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Niup.
Sunt de parere ca alea trebuie sa fie putin elastice totusi. Prefer sa preia ceva miscari aiurea decat sa faca pilitura in cutie. OEM sunt putin elastice, par a fi din poliuretan. Daca ma hotarasc vreodata sa le am rigide, le iau de aici, la un sfert din pretul celor originale, fara strungari and stuff. https://www.rallysportdirect.com/fits/2007-...inkage-bushings QUOTE(Muttley @ 10 Jan 2023, 23:28) Sa detaliez. Dpmdv, e necesar un mic joc. E obligatoriu chiar, altfel e maneta "stransa", si adio senzatia aia atat de misto de miscare libera, de "a supt-o-n viteza". La cum se prezinta acum, cred ca se comporta foarte-foarte bine, dar am zis s-o duc la extrem. Cele de sub masina in poza asta. IMG_20230111_114044.jpg ( Size: 1.19mb ) Number of downloads: 91 Jocul cu miezurile e minim, cred ca e perfect asa. Oricum, se va mai estompa din vaselina. Jocul maricel, cred ca de fabrica si el, ca uzura nu e nicaieri, e pe exteriorul bucselor. Aseara am facut un prim pas spre a-l micsora, am mai pulverizat niste Hammerite la interiorul custii cardanice, si se simte imbunatatirea. Eventual ii mai dau. Ideea e sa stea fix acolo, sa nu se roteasca bucsa pe cusca, rotatia o doresc intre bucsa si miez. Si da, voi folosi si adeziv, doar ca nu-s hotarat de care. - supergluu - daca vreodata vreau sa pun alte bucse, posibil reziduuri greu de inlaturat, demigi pe vopseaua de la interior. - silicon de baie Reinzosil - ar trebui sa lipeasca ok, sa reziste la apa, si sa se curete usor la o eventuala inlocuire. Acum, maneta. Bucsa de aici nu pleaca nicaieri, e maxim de misto. Pe poza: - alb - aripioare de etansare pe furca. Ca sa nu iasa vaselina ma gandesc. - maro inchis - acoperire antifrictiune. Am mai vazut asa ceva la bucsele de la amortizoarele spate de bicicleta. IMG_20230111_114622.jpg ( Size: 581.58k ) Number of downloads: 78 Deci asta ramane, mai ales ca zonele maronii nu-s deloc uzate, cum se mai intampla la biciclete dupa un timp. Problema-i ca miezul are joc, din nou, cred ca e constructiv la valoarea asta, nu e chestie de uzura. Si la fel, voi vrea sa optimizez. IMG_20230111_114021.jpg ( Size: 1013.34k ) Number of downloads: 68 Miezul de STI al manetei are 12.00 exterior de la un capat la altul, deci neuzat. Aveam intr-o cutie miezul original al WRX-ului (astuia i-am bagat plastic de la americani imediat dupa cumparare), pe care l-am imbracat in banda de aluminiu, aducandu-l la 12.10 exterior. Intra, dar se roteste greu, freaca, deci 12.1 e prea mult. Ca urmare, am sa fac un miez nou, la 12.08 in prima faza. Daca trebuie micsorat, se rectifica usor pe bormasina. Sau daca amicul din Pitesti e de acord sa-mi faca doua, al 2-lea va fi 12.06. Riscul la maneta cu ajustaj prea strans/joc prea mic e ca la 60*C in masina, pana se raceste, din cauza bucsei care se dilata, sa fie putin strans. Pateam la Dacie, unde am poliamida pe coloana de directie, iar daca porneam caldura, se strangea directia. No, cam asta-i planul. Cu diametrul miezului de maneta ma hotarasc cu piesele in brate. Cu adezivul nu stiu, superglu sau silicon. Welp? Edit: vopseaua de aseara se pare c-a fost suficienta, bucsele intra cu miiiic joc, dar (!!!) odata bagate miezurile, se umfla sensibil, se strange tot. Perfectiune! ![]() Ramane la maneta sa fac miezul potrivit, si aia-i tot. QUOTE(Agrig @ 25 Apr 2022, 21:49) Nici nu va bateti capul cu improvizatii, sudura, inarcare cu plasma, flacara, Castolin, etc., exista varianta profesionala, este de la SKF, sint exact pentru problemele astea, sint comune in industrie, arbore "mincat" si lipsa etanseitate, sint niste inele din inox cu grosimea de 0,2-0,3mm care se trag peste arborele afectat. *fisier atasat* Micrometru si vedeti care se potirveste! Succes! Se pare ca e asta ![]() SKF_Speedi_Sleeve.png ( Size: 133.82k ) Number of downloads: 68 Acum sa incep sa dau telefoane. 11 Jan 2023, 18:59: Americani scartari ![]() Buy it now cu 22.5$. Avea buton de make offer, i-am oferit 15 dolari, a refuzat. I-am oferit 20 dolari, abia atunci venit cu contraoferta de 21.5 dolari. Yay, am economisit 4 lei ![]() Pe rallysportdirect e 28 dolari, dar trebuie platit transportul. Asta mi-l trimite moka in New York, e si asta o treaba, se aduna. SP.png ( Size: 572.87k ) Number of downloads: 58 Doar ca sa inteleaga cine e interesat care e constructia celei mai superbe ca feeling timonerii din univers. Ma rog, din asta pamantesc, nu exotisme. Untitled.png ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 62 Piesa de jos, lunga si incadrata de explicatii, e "podul" care sustine timoneria, in care levierul e articulat sferic. In dreapta se fixeaza pe tunel intr-un tampon de cauciuc, pe care eu il am deja AM, mai dur. Ce am luat acum e bucsa de pe cutie, care in poza e tot ceva aftermarket, dar e cu 2 jumatati, alea-s dure rau. Eu aveam pe WRX noua, OEM. Pare-se ca difera de cea de STI, cea de STI vine cu miezul metalic, la WRX e detasabil. Cea de am scos-o din gramada de rugina e ok, dar parca OEM flexibil nu se mai incadreaza in peisaj. Iar eu sunt fan mare Superpro, care-i un producator australian ce le face din poliuretan moale. Sugarul e plin de Superpro, pana si Suzuki are. Ca fapt divers, am wishlistul de pe rsd plin de bucsaraia de brate, toate pe Superpro, de ani buni. Poate la vara. Adica adun ultimele maruntisuri - suruburi mici de cardan, burduf cauciuc timonerie, miez de bucsa timonerie, inele de refacere etansare planetare spate... Se apropie momentul ![]() This post has been edited by Muttley: 11 Jan 2023, 17:59 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
YRX |
![]()
Post
#14048
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.113 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 11 Jan 2023, 11:28) Fiind combinatie de 2 cote, sansele tind la zero. Dar merita verificat. Sar'na!!! YRX.png ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 95 Nup. 12 mm / 16 mm cu guler de 2 mm |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14049
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Sarumana
![]() Daca tot ai dat up, ce s-a mai intamplat: - trimis lista de maruntisuri la Autokino, damage total ~1500 lei, dar nu stiu inca sigur, ca nu vor sa ma taxeze decat la ridicare. - comandat Speedisleeve planetare spate. - lipit adineauri cu supergluu bucsele din articulatia cardanica a timoneriei. - vopsit busonul de golire diferential fata (bataie de joc, stiu, dar nu stiu ce riscuri am la zincare piesa cu magnet in ea). - incercat endoscopie coroana diferential fata prin gaura de buson, nu incape camera. Si ajung la... IMG_20230113_143253_2.jpg ( Size: 481.89k ) Number of downloads: 73 Nu stiu ce sa fac aici. In ansamblul motor-transmisie, e absolut ultimul punct flexibil in care s-ar putea descarca cuplu, in rest e intarit cu poliuretan tot. 1) nu stiu daca sa umplul torul ala de aer acum sau mai tarziu. - acum ar fi simplu, mai tarziu cu acces precar. - acum nu e rulmentul in pozitia de lucru, mai tarziu ar fi. Mi-e ca daca e umplut, si el cauta un unghi anume, il gaseste mai greu, si-l pun intr-o sarcina suplimentara care-l uzeaza. Din nou, scriind aici, realizez ca asta e cam killer argument... ![]() Asadar, voi l-ati umple? Totusi, in caz ca... 2) nu stiu ce sa folosesc, silicon de parbriz sau minunea asta. As inclina catre minune sincer sa fiu, cantitatea pare mult mai potrivita, ala de parbriz e enorm. Daca l-ati umple, ce ati folosi? This post has been edited by Muttley: 13 Jan 2023, 14:59 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
YRX |
![]()
Post
#14050
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.113 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ala e rulmentul intermediar cardan spate?
Lasa-l asa cum e. Acolo nu ti se descarca cuplu, acolo se preiau vibrtiile cardanului. Trebuie sa fie flexibil, ca alfel o sa simti vibratiile alea cu toti dintii. La Touareg si fratii sai ala e punctul nevralgic datorita faptului ca nu este demontabil. Au incercat cu tot felul de bucsi si poliuretane, tot asa, sa incerce o rigidizare, dar au revenit urgent la setarile de fabrica pentru ca era nasol de tot. Singura piesa aftermarket de succes este asta: https://www.vertexauto.com/cayenne-drive-sh...nt-p-10391.aspx Nu este mai rigida decat suportul de fabrica, chiar are loc de manevra mai mare. This post has been edited by YRX: 13 Jan 2023, 15:35 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14051
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Perfect, il las in pace.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14052
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Aveam de gand sa vopsesc (totusi) cardanul astazi. Initial spuneam ca nu-i fac nimic, e cvasi-nou, dar desi n-are rugina nicaieri, prea e zgariat peste tot. Apoi am vazut pe prognoza ca joi (azi e sambata) vor fi fluffin' 13 grade! Si credeam ca cele 5 de la amiaza sunt mult...
![]() Asa ca mi-am amintit de ultimul subansamblu care a ramas neatins. IMG_20230114_135622.jpg ( Size: 1.17mb ) Number of downloads: 779 Si l-am atins. IMG_20230114_154035.jpg ( Size: 1.51mb ) Number of downloads: 1296 Ca sa nu las urme prin curte, am iesit sa spal componentele deasupra gropii cu pietre de la coltul casei. Si era un capacel mic pe laterala capacului din fund. Unde credeti ca l-am scapat... Poza e dupa ce am pus la loc toate pietrele. Norocul meu fu ca s-a oprit pe plasa de sarma pe care am pus-o intre pietre si boltari. Am avut niste emotii.... Credeam ca tre' sa-l caut pe fundul gropii, prin noroi. IMG_20230114_151733.jpg ( Size: 468.65k ) Number of downloads: 789 Cheia de bujii de Dacie, cu tranzitia lina de la diametru mic la mare, e scula perfecta pentru comprimarea carbunilor si bagarea rotorului peste ei, stiu de cand am mai facut, cu ocazia schimbului de ambreiaj. IMG_20230114_155541.jpg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 799 Ma uitam acum, par absolut identice cel de WRX din 2002 si asta de STI din 2006. Hai ca deja intru la banuieli... 1) ori sunt cu adevarat la fel, iar internetul minte cand spune ca asta de STI are nasul mai lung; 2) sa fi avut donatoarea demaror de WRX, si volant asemeni? M-as mira, inseamna ca am un volant ruginit in garaj total inutil. Creca aflu cum stau lucrurile cand il scot de pe masina pe celalalt. Intre timp, asta e la uscat, ca l-am curatat de oxid si vopsit. Mai ramane pentru maine sa-i lipesc la loc eticheta, ca nu s-a rupt la dezlipire, si I might as well. Si creca-l dau cu ceara, ca repet, prea nu mai are deloc oxid. Apoi, brida aia de am omis-o, de pe cutie. Cred ca trebuie piese mici la incarcatorul meu de telefon, ca asta chiar a iesit bine. Ignorati punctele de rugina pe care nu le-a luat lama de cutit, n-am mai avut chef de bormasina si perie. IMG_20230114_191512.jpg ( Size: 921.77k ) Number of downloads: 791 Si mi-am facut spontan un divais de vopsit arc de rapel furca ambreiaj. IMG_20230114_185245.jpg ( Size: 624.47k ) Number of downloads: 76 Piese cu rugina... Ar mai fi clopotul de la priza cardanului, ma ocup de el dupa ce inchid cutia. Bai, dar atat ![]() Repet ce am zis zilele trecute, d-acu-i doar o formalitate pana e gata. Ma rog, formalitate cu schimbat cutii de viteze. Dar ce a fost greu si abject, aka curatat rugina si oxid... s-a dus. Pe 26 ianuarie 2022 vad c-au ajuns piesele in garaj. Acusi fac 1 anisor ![]() 15 Jan 2023, 00:03: Phiutu-i, am muncit astazi degeaba 🤦🤦🤦 Screenshot_20230114_225815_2.png ( Size: 314.74k ) Number of downloads: 71 Screenshot_20230114_225950_2.png ( Size: 336.2k ) Number of downloads: 52 Si nici macar nu e Dacie, ca sa am jdemii de demaroare de backup. This post has been edited by Muttley: 14 Jan 2023, 23:03 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14053
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Muttley @ 4 Jan 2023, 19:59) Am masurat grosimea totala de flanse la 13mm. Saiba are pe la 2mm. Surubul are tronson nefiletat de 15. E cam la limita, fix pe fix. Nu cred ca-i ideal... ![]() IMG_20230104_191432.jpg ( Size: 128.56k ) Number of downloads: 27 QUOTE(Muttley @ 4 Jan 2023, 21:01) Am comandat: - piulita Nissan; - surub Nissan; - saiba Toyota. Saiba (NB: Toyota), desi nu grover, e luata pentru ca pare mai groasa. Saibe grover sunt la magazin, alea-s cele mai banale. Pe original Nissan ar fi fost 100 lei, e stupid, am zis pas. Functie de cum se potrivesc toate fizic, voi folosi 1 saiba grover pe surub sau 2, grover + toyota. Sau doar 1, Toyota. Si au ajuns! ![]() IMG_20230116_140917.jpg ( Size: 839.44k ) Number of downloads: 73 - suruburi si piulite nissan - cantarite de furnizorul local de piese, ca are cantar cu diviziune de gram, iar eu nu, sunt la fel. - saibele toyota, si aici e partea fascinanta, au diametru interior de 10.2mm!!! Standardul e de 10.5. Asta le face maxim de misto, dar nu le voi folosi ![]() - saibe grover cu clasa duritate 10.9 am luat din sat, 0.15 lei bucata, fata de 22 lei bucata originale Nissan. Au un singur defect - sunt mai subtiri decat saibele grover de Subaru cu 0.5mm sau ~20%. Adica sarcina axiala mai redusa. Aia e, atat s-a putut. Voi compensa cu loctite. Daca stiam, le comandam, nu e bai de 100 lei, dar nu mai stau sa le astept si p-astea o vesnicie. Agrig, are rost sa ma ingrijoreze diferenta asta de grosime? Te rog, zi ca nu! IMG_20230116_WA0003.jpg ( Size: 320.11k ) Number of downloads: 82 IMG_20230116_140732.jpg ( Size: 963.01k ) Number of downloads: 62 Ce e de mentionat e ca ansamblul Nissan, cu piulita stransa maxim, are intre capete 12.4mm. Am reatasat in quote schita cu cota de grosime a sandvisului de flanse al caradanului, 13mm. Adica surubul e absolut capabil de a strange corect, si asta fara saiba! Saiba e doar liniste sufleteasca extra ![]() Cu alte cuvinte, mai multa lungime nefiletata pentru sprijinul suprafetelor gaurilor din flanse, adica optimizare fata de OEM ![]() No, asta e motivul pentru care saibele Toyota nu mai sunt necesare si voi lasa doar groverele. Daca joi sunt programat la vopsire, probabil pe sambata adun cardanul complet si-l admir cat e de frumos, intreg si cat stres am indurat cu el. Era sa uit, referitor la cuplul de strangere, care e mister total, cardanul fiind reper distinct... Fac asociere. - vad in manual cuplul din spate, de la fixarea pe diferential, pentru M8, in ideea ca-i acelasi material de surub si piulita. - caut cuplul in tabelul de la Agrig, vad clasa de duritate - asociez M10 si clasa de duritate, aflu cuplul pentru M10 la mijloc - reduc 20% din cuplu, pentru ca Loctite. Manual.png ( Size: 75.56k ) Number of downloads: 62 cuplu.png ( Size: 269.96k ) Number of downloads: 30 Deci e cam clar si nediscutabil ca suruburile de la dif, cele M8, sunt clasa 12.9. Problema e ca pe ele scrie .9, timp in care p-astea M10 scrie .11. Iar neexistand clasa de duritate mai mare (sau o fi, nu ma pricep), inseamna ca marcajul ala inseamna altceva poate. In fine, nu prea conteaza. Voi strange la 49Nm si gata, oricum e un cuplu enorm. DAR.......... ![]() QUOTE(Agrig @ 4 Jan 2023, 12:54) Am fost in situatia asta si am pus la cardan suruburile originale cu saibele spintecate originale, daca sint din alta grupa se turtesc. QUOTE(Agrig @ 4 Jan 2023, 13:20) No, cum facem? - suruburile par a fi 12.9 sau mai mare; - saibele, zice vanzatoarea, sunt 10.9. Conform tabel, ar duce 52Nm, eu strang la 61. Pun asa, sau comand saibe Nissan? Precizez, fixez si nu mai desfac pana nu crapa rulmentul palier, si discutam de piesa in rotatie cu viteza cam mare. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Victorine |
![]()
Post
#14054
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.001 Joined: 20 April 05 From: Timișoara ![]() |
Pune-le alea de Toyota, numa' așa, să ai și tu un lucru calumea pe copaia aia a ta
![]() |
--------------------
Toyota
Auris Touring Sports HSD
2014
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14055
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Am comandat groverele scumpe. O data grosimea, implicit tensiunea axiala, apoi faza cu clasa de duritate.
Asa-mi trebuie cand ma zgarcesc la 80 de lei ![]() Toyotele-s luate de backup, in caz ca nu ajunge filetul, dar nu se aplica. Unde umbla Agrig? 😤 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14056
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Muttley @ 27 Dec 2022, 18:07) Maneta are infipt in ea un obturator, paravan, ceva care sa faca sa nu-ti scapi verigheta in consola cand mergi pe centura cu Impreza. Era rupt, desi nu s-a desfacut niciodata acolo. Sau am desfacut eu, prin 2016... ........ Motiv pentru care nici n-am intrebat pe la noi. Pentru 53 lei la usa... Sehaj canou. Ebay chiar rulz ![]() IMG_20230118_130236_3.jpg ( Size: 1.73mb ) Number of downloads: 70 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14057
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
acu ai dat o galagie de bani pe groverele alea, dar poate ata viitoare incerci din astea https://shop.bendkopp.ro/organe-de-asamblar...l22-028378.html saibe nordlock.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14058
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Inca o idee frustrant de simpla si buna, care a facut pe cineva milionar
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14059
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
9 lei bucata pentru un M14, cred ca ajunge si mai sus de milionar cat tine brevetul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14060
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
O uitasem p-asta.
IMG_20230114_135622.jpg ( Size: 1.31mb ) Number of downloads: 607 Banda izolatoare tinuta sa nu se desfaca cu varnis termocontractabil e din cauza ca am ciupit cateva lite cu peria rotativa. Sper ca n-are nica, da? ![]() This post has been edited by Muttley: 18 Jan 2023, 15:06 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
marksman |
![]()
Post
#14061
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.753 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Depinde cât de mult ai rupt. Teoretic înseamnă reducerea secțiunii conductorului, adică reducerea capacității lui de a "căra" curent, ceea ce ar putea duce la supraîncălzire.
Tot teoretic, circuitul ăla s-a calculat cu ceva toleranță, deci nu ar trebui să îți faci griji. |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
psychoo |
![]()
Post
#14062
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.769 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Daca vreodata rupi mai multe lite si vrei sa repari, iei o sarma multifilara, belesti izolatia si efectiv rasucesti peste ambele parti ale rupturii ca sa "ingrosi" cantitatea de cupru in acea zona. Contactul electric se realizeaza intre lite, rasucirea trebuie facuta ca sa "para de acolo" si sa nu ai capete expuse aiurea ce se pot agata ca sa se desfaca reparatia.
Normal dac litele originale sunt oxidate (negre) trebuie curatate cu ceva, ori mecanic ori chimic. Apoi pui tub termocontractabil peste si e ca nou(fara banda de izolat de preferat, ca daca se incalzeste zona se baga lipiciul ala peste tot si face fum/foc, functie de temperatura) |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14063
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu merge tub termo pe toata lungimea, ca tresa aia trebuie indoita ca sa fie bagata peste filet.
In fine, poate n-o arde, Subaru porneste cam usor. Baiul e cand dau la demaror cate 20-30 secunde, la schimbul de ulei. Aici am rupt cateva firicele, sa zic... 10 poate, din cateva sute. Ca-s subtiri rau. Iar legat de foc, tre' musai sa gasesc o fixare a extinctorului sub scaunul pasager, in fata. E obligatoriu de-a dreptul. psychoo, ca mi-am amintit acum, mi-ai recomandat lanternele astea. Mi s-au parut cam ieftine la atatia senzori si functii, asa ca am facut tot ca mine ![]() Vai de capu' meu, sfideaza orice logica prostia asta mica. Nu are cum sa fie atat de posedat-puternica, la cat e de minuscula. Inca n-am apucat s-o folosesc insa, pentru ca astept rulment de cutie, dar zic ca nu regret sub nicio forma c-am ales-o pe ea. Si pentru ca am trecut prin Decathlon dupa pucuri de hochei (tampoane capre adica), am luat-o si p-asta. E slaba, dar nu e bai in garaj. Problema e ca nu se rabateaza. Oi vedea daca e problema reala. Deci am 4 frontale, 2 cu baterii, asta facandu-le inutile, 2 cu OSB d-ala, dintre care doar una-mi place. Pilaf! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bgdrenault |
![]()
Post
#14064
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.610 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
duduie economia cu tine
|
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
- XXX
2019 Intens
|
|
wolfin |
![]()
Post
#14065
|
![]() Haha Group: Members Posts: 9.018 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Apropo de pucuri. Iubitor si practicant de acest sport..cand o fost campionatul european la noi...parca in meciul cu polonia..ce fugareala de la jandarmi sa aruncam pucul sarit peste mantinela inapoi ne au dat
Ce tampiti! Strigau hochristii la ei sa se opreasca This post has been edited by wolfin: 18 Jan 2023, 20:47 |
--------------------
pegas
3120
- Curand de provincie
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14066
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Atata s-a putut.
Probabil ca e mai rasarit la competitii, insa la decatlon e 10 lei unul. Am demaror hauriu, de la ceara. IMG_20230118_211051.jpg ( Size: 727.27k ) Number of downloads: 96 Iar p-astea le-am sters de le-am zapacit cu antisil. N-am vrut sa ating garniturile crucilor cu diluant, deci nu am spalat cu jprei sau apa, sa nu spal vaselina de fabrica, ca e cam nou. Daca si maine bate vantul ca astazi, aia e, eu am incercat. IMG_20230118_205740.jpg ( Size: 1.05mb ) Number of downloads: 89 _____________________________ ![]() ![]() ![]() La 9 dimineata vopseam jumatatile de cardan, pe la vreo 8-10 grade, fugarit de o sedinta la 10 si de teama de vant. Nu de alta, dar meteobluu zice 60km/h. O duda, e ora 11 si nu e urma de adiere ![]() IMG_20230119_091519.jpg ( Size: 2.02mb ) Number of downloads: 69 IMG_20230119_091541.jpg ( Size: 1.23mb ) Number of downloads: 72 Desigur ca atunci cand am detasat jumatatea de pe terasa, s-a desprins de agatatoare si a chicat pe gresie, normal c-a spart-o. In poza e dupa reparatia cu supergluu si silicon transparent. IMG_20230119_104852.jpg ( Size: 2.4mb ) Number of downloads: 77 Nici urma de chef de flex, decupat, pus petec taiat din alta placa. Daca se rupe iar, fie si asa. Deja nu imi mai pasa ca s-a belit vopseaua uda de pe cardan, stricasem casa. Pana maine sa ma lase-n pace ![]() ![]() ![]() IMG_20230119_104707.jpg ( Size: 1.11mb ) Number of downloads: 83 Ah, nu mai zic, dupa ce a cazut, am reajustat agatatoarea, a mai cazut o data!!!! Dar am avut reflex si l-am prins in palma! ![]() This post has been edited by Muttley: 19 Jan 2023, 11:02 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#14067
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Un carton sub locu-n care spânzură jumătățile alea n-ai pune și tu, te scăpa de ciobit podeaua.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
psychoo |
![]()
Post
#14068
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.769 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Pfuai, iti dai seama ca ai stricat echilibrarea cardanului cu stratul de vopsea.
Mai grav, aia de a picat are mai multa vopsea pe o parte si mai putina unde s-a dus pe mana si gresie Sa vezi acum vibratii ![]() |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14069
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
plus ca acu e stramb ca o banana dupa cadere
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14070
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Cand am retusat zgarieturile de la cadere, am dat si pe partea opusa, cantitate egala de vopsea.
A cazut pe moale. O data i-a amortizat caderea gresia, apoi pietrisul de jos si un burlan din plastic, tandari si ala. Dar acu' am intrat la banuieli ca e stramb ![]() This post has been edited by Muttley: 19 Jan 2023, 14:09 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 13:04 |