aprindere electronica ruseasca veche
![]() ![]() ![]() |
aprindere electronica ruseasca veche
D2ani |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 21 February 05 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
nova gt
1998
- b16rgw
|
|||
DodoBird |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(D2ani @ 2 Mar 2005, 10:35) am o aprindere electronica ruseasca veche (de juma de kil)care cred ca imi face probleme.cind turez motorul imi intrerupe citeodata.cu aprinderea clasica(condensator) nu mai intrerupe .mentionez ca am verificat si schimbat tot ce ar putea fi legat de aprindere(fise,bujii,delcou,bobina,platina,legaturi la masa,alternator...).parca au inceput problemele de cind am schimbat fisele si am luat unele Tesla,fabricate in SUA.Are cineva idee daca ar putea fi legat de fise?un vecin taximetrist mi-a spus ca a avut si el Tesla si i-a omorit bobina,cica ar avea impedanta diferita.a mai patit cineva? aprinderea aia ruseasca este o aprindere foarte buna . Din nefericire ea nu se mai fabrica de cel putin 20 de ani ! Este foarte probabil ca condensatorii inclusiv cel "imagazinator" sa fie uscati, mai mult ca sigur, deci nu mai da randament la turatii mari. Vorbeste cu un electronist bun sa o verifice si mai ales sa schimbe condensatorul in cauza, el este in principiu de 1 microfarad nepolarizat la o tensune de peste 400 V. Este foarte mare in comparatie cu ceilalti , il vezi usor ! Aprinderea este cu ridicator de tensiune probabil atacul pe bobina este in jur de 200 - 300 de volti ceea ce inseamna ca si pe fise tesiunile sunt mult mai mari , daca au probleme pot strapunge la masa, daca ai dubii ia niste fise ieftine romanesti de 120 mii si incearca, dar zic eu ca e mai putin plauzibil . |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
Scuze ca ma bag ca off topic da.......
daca zici ca-i f buna si nu se mai fabrica, putem reicepe productia noi daca se merita ![]() |
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bdaniy @ 2 Mar 2005, 15:21) Scuze ca ma bag ca off topic da....... daca zici ca-i f buna si nu se mai fabrica, putem reicepe productia noi daca se merita ![]() Schema este foarte buna DAR pe vremea aceea tranzistorii nu erau nici macar de comutatie nu mai vorbim de mos mosfet etc . Deci finalii disipau temperaturi mari au nevoie de radiatoare foarte mari de aluminiu, de aici si gabaritul mare de care zice D2ani. Vom face noi ceva modern , stai linistit , noi sa fim sanatosi. Ideea e simpla daca el deja o are, o repara usor si o foloseste ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
D2ani |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 21 February 05 ![]() |
multumesc de informatii.incerc sa o repar si va anunt de rezultat.
|
--------------------
dacia
nova gt
1998
- b16rgw
|
|
georgej |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 9 June 04 ![]() |
salut, d2ani am si eu aceeasi aprinder eelectronica ruseasca. este o cutie vopsita (din aluminiu) negru cu 2 tranzistori de putere pe germaniu, pi 217 b daca imi aduc bine aminte. pentru alimentare are 4 borne pe laterala cutiei. Descrierea este mai mult plastica ( nu tehnica) si este din memorie. daca se potriveste cu aprinderea ta, inseamna ca este acelasi tip( au fost mai multe modele). In plus, pe capacul unde sint situati tranzistorii sunt niste nervuri.Bun. Presupun ca montarea ei in compartimentul motor respecta indicatiile originale, nu " asa mi-a zis nea gicu". Avantajul acestei aprinderii , care o face atit de renumita este faptul ca poate functiona si daca iese din functiune un tranzistor. Deci mare atentie daca se aude un biiizzzziiiiit, asta este un semn bun, faptul ca tranzistorii oscileaza (functioneaza). Eu am avut asemenea problema, am dat aprinderea jos , am rezolvat problema , si intre timp nu am mai montat-o. Am pus una romineasca care nu se ridica la perfomantele aleia rusueti.
In concluzie este posibil sa nu functioneze un tranzistor, ea da scinteie in continuare dar nula turatie mai mare. Poate revii cu mai multe detalii. |
-------------------- |
|
D2ani |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 21 February 05 ![]() |
este exact acelasi tip de aprindere dupa modelul pe care il descrii.am desfacut-o si eu,iar piesele au cam facut floare in jurul picioruselor.as repara-o chiar eu dar nu stiu corespondentele pieselor,iar cei pe care i-am intrebat n-au idee de piesele rusesti.o piesa mi-a atras atentia ,banuiesc ca ar fi un condensator(argintiu,capsulat) din care izolatorul sau ce are inauntru a cam dat pe afara.nu stiu daca astia pe la reparatii electronice s-ar baga la asa ceva.
|
--------------------
dacia
nova gt
1998
- b16rgw
|
|
georgej |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 9 June 04 ![]() |
QUOTE(D2ani @ 8 Mar 2005, 12:57) este exact acelasi tip de aprindere dupa modelul pe care il descrii.am desfacut-o si eu,iar piesele au cam facut floare in jurul picioruselor.as repara-o chiar eu dar nu stiu corespondentele pieselor,iar cei pe care i-am intrebat n-au idee de piesele rusesti.o piesa mi-a atras atentia ,banuiesc ca ar fi un condensator(argintiu,capsulat) din care izolatorul sau ce are inauntru a cam dat pe afara.nu stiu daca astia pe la reparatii electronice s-ar baga la asa ceva. nu stiu cum se prezinta condensatorul ala in momentul de fata, trebuie masurat, poate nu are nimic, dar repet, trebuie vazut mai intii. daca este defect cond, pacat, ca nu stiu daca mai gasesti unul cu forma aia care sa se potriveasca acolo. pt. tranzistori se pot gasi(stiu nr.de telefon lau nene care are componente rusesti) la aprindere mea condensatorul nu era argintiu, dar nu are importanta.este de dimensiunea aprox. unei cutii de chibrituri. daca esti decis sa folosesti in continuare o aprindere ruseasca, a un coleg de servici care are aprindere ca asta si nu o foloseste. poate negociezi ceva cu el. |
-------------------- |
|
DodoBird |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(D2ani @ 8 Mar 2005, 10:57) este exact acelasi tip de aprindere dupa modelul pe care il descrii.am desfacut-o si eu,iar piesele au cam facut floare in jurul picioruselor.as repara-o chiar eu dar nu stiu corespondentele pieselor,iar cei pe care i-am intrebat n-au idee de piesele rusesti.o piesa mi-a atras atentia ,banuiesc ca ar fi un condensator(argintiu,capsulat) din care izolatorul sau ce are inauntru a cam dat pe afara.nu stiu daca astia pe la reparatii electronice s-ar baga la asa ceva. Daca "a dat pe dinafara" condul este terminat....este foarte normal avand in vedere varsta dal jos si noteaza ce scrie pe el si iti spun eu cu ce il poti inlocui ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
mark18 |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 29 September 04 ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 8 Mar 2005, 13:04) Daca "a dat pe dinafara" condul este terminat....este foarte normal avand in vedere varsta dal jos si noteaza ce scrie pe el si iti spun eu cu ce il poti inlocui ! dragi posesori de aprinderi rusesti desfaceti obiectul de pe masina desfaceti suruburile de stringere si treceti la un control ochiometric s-ar putea sa gasiti o lipitura care din cauza contractiilor cauzate de alternanta rece cald sa fie necesarsa o refaceti, curatati acel oxid alb care a aparut in interior VERIFICATI IESIREA ACEEA DE 127 DEVOLTI S-AR PUTEA SA FIE CONTURNAT IZOLATORUL respectiv eventual renuntati la acea iesire mi-au trecut prin mina 6 astfel de aprinderi nici una nu a avut ca defect o componenta electrunica ci chestii de genul celor descrise mai sus BAFTA |
-------------------- |
|
DodoBird |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mark18 @ 9 Mar 2005, 13:07) dragi posesori de aprinderi rusesti desfaceti obiectul de pe masina desfaceti suruburile de stringere si treceti la un control ochiometric s-ar putea sa gasiti o lipitura care din cauza contractiilor cauzate de alternanta rece cald sa fie necesarsa o refaceti, curatati acel oxid alb care a aparut in interior VERIFICATI IESIREA ACEEA DE 127 DEVOLTI S-AR PUTEA SA FIE CONTURNAT IZOLATORUL respectiv eventual renuntati la acea iesire mi-au trecut prin mina 6 astfel de aprinderi nici una nu a avut ca defect o componenta electrunica ci chestii de genul celor descrise mai sus BAFTA Tensiunea de atac era de 127 de volti la aprinderile alea ? |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
D2ani |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 21 February 05 ![]() |
salutare fratilor.m-am suparat si am schimbat singur toti condensatorii din aprindere si acum merge ok.
|
--------------------
dacia
nova gt
1998
- b16rgw
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
am avut montata si eu o aprindere ruseasca pe masina; la turatii mari incepea sa se balbaie, ulterior balbaielile incepand a se manifeste si la turatii din ce in ce mai mici; masurand tot ce era de masurat prin ea am gasit ca tiristorul era pe duca; l-am inlocuit cu un altul identic, a mai mers cat a mai mers dar cand a fost vorba de turatii mari iar a inceput balciul; am verificat tiristorul si era stricat; am verificat caracteristicile tiristorului sa vad de ce se tot balbaie cand e vorba de turatii mari; am aflat ca nu poate lucra la frecvente corespunzatoare unor turatii mai mari de 5000 rot/min; l-am inlocuit cu un tiristor romanesc mai "vitezist" si am pus aprinderea intr-o cutie pe balcon ptr. ca intre timp mi-am montat o aprindere romaneasca cu care merg fara probleme de 10 ani.
parerea mea este ca aprinderea rusesca (cel putin modelul pe care il am eu) nu merge la turatii ridicate, riscand chiar a se defecta la astfel de regimuri. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Ov |
![]()
Post
#14
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.514 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
am avut si eu d'aia ruseasca pe 1300 si pt a 2-a la 80 cred ca se comporta bine la turatii mari
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
dantmd |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 9 September 04 From: sibiu ![]() |
Salutare !
Am intrat din prostie si io in posesia unei aprinderi electronica-m de asta ruseasca , mare, cutie vopsita negru cu aia 2 tranzistori pi 217 b , are 4 borne pe laterala cutiei din care pleaca 4 fire (rosu, verde,albastru,alb) si un fir de masa (mai gros) pe partea opusa . Cine-mi explica cum se monteaza si ce rol are iesirea aia de 127 V ? Thanks! |
-------------------- I love my car !
|
|
dantmd |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 9 September 04 From: sibiu ![]() |
Chiar nu poate nimeni sa-mi spuna cum sa montez dracia asta ruseasca ?
Please ! ![]() |
-------------------- I love my car !
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
daca nu uit, ma uit la a mea si-ti raspund maine; cert e ca borna de 127V nu se leaga la nimic
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
Scuze pentru intarziere; Atasez schema conexiunilor aprinderii electronice rusesti;
de la masina se scot: condensatorul de la platine; firul ce leaga platinele de bobina; se monteaza aprinderea: firul din stanga la -; urmatoarele doua fire la platine si respectiv bobina ( in locul firului ce a fost scos) penultimul fir se leaga la + prin contact (se poate lega la cealalta borna a bobinei); ultimul fir (care ecraneaza celelalte 4 fire) la masa masinii. inainte de montaj se verifica functionarea aprinderii prin legarea pentru scurt timp la baterie a conexiunilor - si +; aparitia unui tiuit semnifica buna functionare a convertizorului din aprindere; distanta intre electrozii bujiilor se majoreaza pana la 0,9~1 mm iar distanta intre platine se poate micsora pana la 0,30. Succes! Attached thumbnail(s) conrxiuni_AE_ruseasca.jpg ( Size: 18.33k ) Number of downloads: 542 |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
dantmd |
![]() ![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 9 September 04 From: sibiu ![]() |
Sa traiesti!
O sa incerc in weekend sa vad cum mere ! Multam fain ! ![]() |
-------------------- I love my car !
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Priza aia este pentru aparatul de ras! nu e o gluma.
|
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Am gasit la cineva o "chestie"... Mi s-a spus ca e o aprindere electronica. Stie cineva ce e asta? Se vede ca nu e o chestie manufacturata, iar componentele dinauntru sunt inscriptionate in chirilica.
Pozele sunt externe, ca sa nu se incarc degeaba serverul forumului. Poza 1: rezolutie mica 519 x 552 Pixels (32.574 Bytes) sau rezolutie mare 1038 x 1104 Pixels (82.709 Bytes) Poza 2: rezolutie mica 501 x 627 Pixels (41.909 Bytes) sau rezolutie mare 1003 x 1253 Pixels (120.258 Bytes) |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
Ov |
![]()
Post
#22
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.514 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
asta e aprinderea in cauza. Si intr-adevar, priza de 127 V este pt aparatul de ras (aveam acasa cartea originala a aprinderii si era desenat acolo aparatul electric de ras care intra in mufa aia
![]() P.S. in aprinderea ta s-a umblat, ca vad niste rezistente romanesti ![]() This post has been edited by Ov: 20 Oct 2005, 07:50 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 00:28 |