DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> aprindere electronica ruseasca veche

D2ani
post 2 Mar 2005, 10:35
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




am o aprindere electronica ruseasca veche (de juma de kil)care cred ca imi face probleme.cind turez motorul imi intrerupe citeodata.cu aprinderea clasica(condensator) nu mai intrerupe .mentionez ca am verificat si schimbat tot ce ar putea fi legat de aprindere(fise,bujii,delcou,bobina,platina,legaturi la masa,alternator...).parca au inceput problemele de cind am schimbat fisele si am luat unele Tesla,fabricate in SUA.Are cineva idee daca ar putea fi legat de fise?un vecin taximetrist mi-a spus ca a avut si el Tesla si i-a omorit bobina,cica ar avea impedanta diferita.a mai patit cineva?


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DodoBird
post 2 Mar 2005, 13:27
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(D2ani @ 2 Mar 2005, 10:35)
am o aprindere electronica ruseasca veche (de juma de kil)care cred ca imi face probleme.cind turez motorul imi intrerupe citeodata.cu aprinderea clasica(condensator) nu mai intrerupe .mentionez ca am verificat si schimbat tot ce ar putea fi legat de aprindere(fise,bujii,delcou,bobina,platina,legaturi la masa,alternator...).parca au inceput problemele de cind am schimbat fisele si am luat unele Tesla,fabricate in SUA.Are cineva idee daca ar putea fi legat de fise?un vecin taximetrist mi-a spus ca a avut si el Tesla si i-a omorit bobina,cica ar avea impedanta diferita.a mai patit cineva?
*



aprinderea aia ruseasca este o aprindere foarte buna . Din nefericire ea nu se mai fabrica de cel putin 20 de ani ! Este foarte probabil ca condensatorii inclusiv cel "imagazinator" sa fie uscati, mai mult ca sigur, deci nu mai da randament la turatii mari. Vorbeste cu un electronist bun sa o verifice si mai ales sa schimbe condensatorul in cauza, el este in principiu de 1 microfarad nepolarizat la o tensune de peste 400 V. Este foarte mare in comparatie cu ceilalti , il vezi usor !
Aprinderea este cu ridicator de tensiune probabil atacul pe bobina este in jur de 200 - 300 de volti ceea ce inseamna ca si pe fise tesiunile sunt mult mai mari , daca au probleme pot strapunge la masa, daca ai dubii ia niste fise ieftine romanesti de 120 mii si incearca, dar zic eu ca e mai putin plauzibil .


--------------------
Dacia Berlina 1300 cmc 2005 Alba - B-54-WEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bdaniy
post 2 Mar 2005, 15:21
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 5 November 04
From: tg-mures




Scuze ca ma bag ca off topic da.......
daca zici ca-i f buna si nu se mai fabrica, putem reicepe productia noi daca se merita biggrin.gif


--------------------
-mercedes -w 123 1980 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DodoBird
post 2 Mar 2005, 15:50
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(bdaniy @ 2 Mar 2005, 15:21)
Scuze ca ma bag ca off topic da.......
daca zici ca-i f buna si nu se mai fabrica, putem reicepe productia noi daca se merita biggrin.gif
*



Schema este foarte buna DAR pe vremea aceea tranzistorii nu erau nici macar de comutatie nu mai vorbim de mos mosfet etc . Deci finalii disipau temperaturi mari au nevoie de radiatoare foarte mari de aluminiu, de aici si gabaritul mare de care zice D2ani.
Vom face noi ceva modern , stai linistit , noi sa fim sanatosi.
Ideea e simpla daca el deja o are, o repara usor si o foloseste !


--------------------
Dacia Berlina 1300 cmc 2005 Alba - B-54-WEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D2ani
post 2 Mar 2005, 16:32
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




multumesc de informatii.incerc sa o repar si va anunt de rezultat.


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
georgej
post 4 Mar 2005, 14:44
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 9 June 04




salut, d2ani am si eu aceeasi aprinder eelectronica ruseasca. este o cutie vopsita (din aluminiu) negru cu 2 tranzistori de putere pe germaniu, pi 217 b daca imi aduc bine aminte. pentru alimentare are 4 borne pe laterala cutiei. Descrierea este mai mult plastica ( nu tehnica) si este din memorie. daca se potriveste cu aprinderea ta, inseamna ca este acelasi tip( au fost mai multe modele). In plus, pe capacul unde sint situati tranzistorii sunt niste nervuri.Bun. Presupun ca montarea ei in compartimentul motor respecta indicatiile originale, nu " asa mi-a zis nea gicu". Avantajul acestei aprinderii , care o face atit de renumita este faptul ca poate functiona si daca iese din functiune un tranzistor. Deci mare atentie daca se aude un biiizzzziiiiit, asta este un semn bun, faptul ca tranzistorii oscileaza (functioneaza). Eu am avut asemenea problema, am dat aprinderea jos , am rezolvat problema , si intre timp nu am mai montat-o. Am pus una romineasca care nu se ridica la perfomantele aleia rusueti.
In concluzie este posibil sa nu functioneze un tranzistor, ea da scinteie in continuare dar nula turatie mai mare. Poate revii cu mai multe detalii.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D2ani
post 8 Mar 2005, 10:57
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




este exact acelasi tip de aprindere dupa modelul pe care il descrii.am desfacut-o si eu,iar piesele au cam facut floare in jurul picioruselor.as repara-o chiar eu dar nu stiu corespondentele pieselor,iar cei pe care i-am intrebat n-au idee de piesele rusesti.o piesa mi-a atras atentia ,banuiesc ca ar fi un condensator(argintiu,capsulat) din care izolatorul sau ce are inauntru a cam dat pe afara.nu stiu daca astia pe la reparatii electronice s-ar baga la asa ceva.


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
georgej
post 8 Mar 2005, 11:46
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 9 June 04




QUOTE(D2ani @ 8 Mar 2005, 12:57)
este exact acelasi tip de aprindere dupa modelul pe care il descrii.am desfacut-o si eu,iar piesele au cam facut floare in jurul picioruselor.as repara-o chiar eu dar nu stiu corespondentele pieselor,iar cei pe care i-am intrebat n-au idee de piesele rusesti.o piesa mi-a atras atentia ,banuiesc ca ar fi un condensator(argintiu,capsulat) din care izolatorul sau ce are inauntru a cam dat pe afara.nu stiu daca astia pe la reparatii electronice s-ar baga la asa ceva.
*


nu stiu cum se prezinta condensatorul ala in momentul de fata, trebuie masurat, poate nu are nimic, dar repet, trebuie vazut mai intii. daca este defect cond, pacat, ca nu stiu daca mai gasesti unul cu forma aia care sa se potriveasca acolo. pt. tranzistori se pot gasi(stiu nr.de telefon lau nene care are componente rusesti) la aprindere mea condensatorul nu era argintiu, dar nu are importanta.este de dimensiunea aprox. unei cutii de chibrituri. daca esti decis sa folosesti in continuare o aprindere ruseasca, a un coleg de servici care are aprindere ca asta si nu o foloseste. poate negociezi ceva cu el.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DodoBird
post 8 Mar 2005, 12:04
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(D2ani @ 8 Mar 2005, 10:57)
este exact acelasi tip de aprindere dupa modelul pe care il descrii.am desfacut-o si eu,iar piesele au cam facut floare in jurul picioruselor.as repara-o chiar eu dar nu stiu corespondentele pieselor,iar cei pe care i-am intrebat n-au idee de piesele rusesti.o piesa mi-a atras atentia ,banuiesc ca ar fi un condensator(argintiu,capsulat) din care izolatorul sau ce are inauntru a cam dat pe afara.nu stiu daca astia pe la reparatii electronice s-ar baga la asa ceva.
*



Daca "a dat pe dinafara" condul este terminat....este foarte normal avand in vedere varsta dal jos si noteaza ce scrie pe el si iti spun eu cu ce il poti inlocui !


--------------------
Dacia Berlina 1300 cmc 2005 Alba - B-54-WEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mark18
post 9 Mar 2005, 13:07
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 29 September 04




QUOTE(DodoBird @ 8 Mar 2005, 13:04)
Daca "a dat pe dinafara" condul este terminat....este foarte normal avand in vedere varsta dal jos si noteaza ce scrie pe el si iti spun eu cu ce il poti inlocui !
*


dragi posesori de aprinderi rusesti desfaceti obiectul de pe masina
desfaceti suruburile de stringere si treceti la un control ochiometric s-ar putea sa gasiti o lipitura care din cauza contractiilor cauzate de alternanta rece cald sa fie necesarsa o refaceti, curatati acel oxid alb care a aparut in interior VERIFICATI IESIREA ACEEA DE 127 DEVOLTI S-AR PUTEA SA FIE CONTURNAT IZOLATORUL respectiv eventual renuntati la acea iesire
mi-au trecut prin mina 6 astfel de aprinderi nici una nu a avut ca defect o componenta electrunica ci chestii de genul celor descrise mai sus
BAFTA


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DodoBird
post 13 Mar 2005, 17:42
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 572
Joined: 15 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(mark18 @ 9 Mar 2005, 13:07)
dragi posesori de aprinderi rusesti  desfaceti obiectul de pe masina
desfaceti suruburile de stringere si treceti la un control ochiometric s-ar putea sa gasiti o lipitura care din cauza contractiilor cauzate de alternanta rece cald sa fie necesarsa o refaceti, curatati acel oxid alb care a aparut in interior VERIFICATI IESIREA ACEEA DE 127 DEVOLTI S-AR PUTEA SA FIE CONTURNAT IZOLATORUL respectiv eventual renuntati la acea iesire
mi-au trecut prin mina 6 astfel de aprinderi nici una nu a avut ca defect o componenta electrunica ci chestii de genul celor descrise mai sus
BAFTA
*



Tensiunea de atac era de 127 de volti la aprinderile alea ?


--------------------
Dacia Berlina 1300 cmc 2005 Alba - B-54-WEG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
D2ani
post 14 Mar 2005, 10:04
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 110
Joined: 21 February 05




salutare fratilor.m-am suparat si am schimbat singur toti condensatorii din aprindere si acum merge ok.


--------------------
dacia nova gt 1998 - b16rgw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 14 Mar 2005, 10:30
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




am avut montata si eu o aprindere ruseasca pe masina; la turatii mari incepea sa se balbaie, ulterior balbaielile incepand a se manifeste si la turatii din ce in ce mai mici; masurand tot ce era de masurat prin ea am gasit ca tiristorul era pe duca; l-am inlocuit cu un altul identic, a mai mers cat a mai mers dar cand a fost vorba de turatii mari iar a inceput balciul; am verificat tiristorul si era stricat; am verificat caracteristicile tiristorului sa vad de ce se tot balbaie cand e vorba de turatii mari; am aflat ca nu poate lucra la frecvente corespunzatoare unor turatii mai mari de 5000 rot/min; l-am inlocuit cu un tiristor romanesc mai "vitezist" si am pus aprinderea intr-o cutie pe balcon ptr. ca intre timp mi-am montat o aprindere romaneasca cu care merg fara probleme de 10 ani.
parerea mea este ca aprinderea rusesca (cel putin modelul pe care il am eu) nu merge la turatii ridicate, riscand chiar a se defecta la astfel de regimuri.


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 14 Mar 2005, 11:34
Post #14


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.514
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




am avut si eu d'aia ruseasca pe 1300 si pt a 2-a la 80 cred ca se comporta bine la turatii mari post-336-1110552449.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantmd
post 12 Apr 2005, 09:40
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 9 September 04
From: sibiu




Salutare !
Am intrat din prostie si io in posesia unei aprinderi electronica-m de asta ruseasca , mare, cutie vopsita negru cu aia 2 tranzistori pi 217 b , are 4 borne pe laterala cutiei din care pleaca 4 fire (rosu, verde,albastru,alb) si un fir de masa (mai gros) pe partea opusa .
Cine-mi explica cum se monteaza si ce rol are iesirea aia de 127 V ?
Thanks!


--------------------
I love my car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantmd
post 10 May 2005, 13:24
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 9 September 04
From: sibiu




Chiar nu poate nimeni sa-mi spuna cum sa montez dracia asta ruseasca ?
Please !
wacko.gif


--------------------
I love my car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 10 May 2005, 13:37
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




daca nu uit, ma uit la a mea si-ti raspund maine; cert e ca borna de 127V nu se leaga la nimic


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OCEBE
post 23 May 2005, 06:12
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.324
Joined: 30 January 04
From: galati




Scuze pentru intarziere; Atasez schema conexiunilor aprinderii electronice rusesti;

de la masina se scot:
condensatorul de la platine;
firul ce leaga platinele de bobina;

se monteaza aprinderea:
firul din stanga la -;
urmatoarele doua fire la platine si respectiv bobina ( in locul firului ce a fost scos)
penultimul fir se leaga la + prin contact (se poate lega la cealalta borna a bobinei);
ultimul fir (care ecraneaza celelalte 4 fire) la masa masinii.

inainte de montaj se verifica functionarea aprinderii prin legarea pentru scurt timp la baterie a conexiunilor - si +; aparitia unui tiuit semnifica buna functionare a convertizorului din aprindere;
distanta intre electrozii bujiilor se majoreaza pana la 0,9~1 mm iar distanta intre platine se poate micsora pana la 0,30.

Succes!

Attached thumbnail(s)
conrxiuni_AE_ruseasca.jpg ( Size: 18.33k ) Number of downloads: 542


--------------------
dacia 1300
Am avut o DACIA 1300
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dantmd
post 27 May 2005, 11:49
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 9 September 04
From: sibiu




Sa traiesti!

O sa incerc in weekend sa vad cum mere !

Multam fain ! biggrin.gif


--------------------
I love my car !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 27 May 2005, 15:35
Post #20


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Priza aia este pentru aparatul de ras! nu e o gluma.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul_damian
post 20 Oct 2005, 01:24
Post #21


Membru mult


Group: Members
Posts: 644
Joined: 21 April 04
From: Medias, Romania




Am gasit la cineva o "chestie"... Mi s-a spus ca e o aprindere electronica. Stie cineva ce e asta? Se vede ca nu e o chestie manufacturata, iar componentele dinauntru sunt inscriptionate in chirilica.

Pozele sunt externe, ca sa nu se incarc degeaba serverul forumului.

Poza 1: rezolutie mica 519 x 552 Pixels (32.574 Bytes) sau rezolutie mare 1038 x 1104 Pixels (82.709 Bytes)

Poza 2: rezolutie mica 501 x 627 Pixels (41.909 Bytes) sau rezolutie mare 1003 x 1253 Pixels (120.258 Bytes)



--------------------
Dacia Sandero Stepway, 2021
Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999
Ex Dacia 1100, 1969
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 20 Oct 2005, 07:49
Post #22


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.514
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




asta e aprinderea in cauza. Si intr-adevar, priza de 127 V este pt aparatul de ras (aveam acasa cartea originala a aprinderii si era desenat acolo aparatul electric de ras care intra in mufa aia wink.gif )


P.S. in aprinderea ta s-a umblat, ca vad niste rezistente romanesti wink.gif

This post has been edited by Ov: 20 Oct 2005, 07:50


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 00:28
Forum Renault