ABS, Cum se face verificarea ca functioneaza?
![]() ![]() ![]() |
ABS, Cum se face verificarea ca functioneaza?
Liviu |
![]()
Post
#31
|
||
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|||
ashu |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru erectil Group: Members Posts: 674 Joined: 10 December 02 From: Bucuresti ![]() |
Mersi Liviu. Deci e clar, in afara de momentele cand conducem pe zapada afanata, ABS-ul reduce distanta de franare, nu o mareste.
|
--------------------
Pejo
206 2.0 HDi
2002
- - Ramas bun, ne vedem pe alt forum!
|
|
Smudo |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
Mda, deci pe voi va "iarta" specialistii, pentru ca sinteti mai vechi pe forum, cred eu. Sau n-o fi observat niciunul "aberatiile" voastre pe aici?
|
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
Liviu |
![]()
Post
#34
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Vrei de rog sa detaliezi acest OFF-topic ? Nu inteleg la ce te referi !
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
klaus |
![]()
Post
#35
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ia sa vedem niste linkuri de la nasu' mare...
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=9684 - de citit cu atentie... http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/vrtc/ca/capub...sT4FinalRpt.pdf - de cititi cu si mai mare atentie... http://www.samarins.com/glossary/abs.html http://www.se-r.net/brakes/abs.html http://www.nhtsa.dot.gov/cars/problems/equ.../ABSBRAKES.html http://www.safespeed.org.uk/braking.html Dupa care veniti cu niste pareri avizate, tovarasi... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Smudo |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
O pagina inapoi, #29 si #30. O sa caut eventual si discutia de atunci (de mai demult adica), cind ziceau toti ca ABS-ul nu scurteaza distanta de frinare, ci din contra.
|
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
klaus |
![]()
Post
#37
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si poate o sa faca dracu' si lumea diferenta intre scopul principal pentru care a fost introdus ABS-ul (pastrarea directiei) si rezultatul secundar al lui (scurtarea in majoritatea situatiilor a distantei de franare).
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Smudo |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
Uffff, ce rau m-am enervat iar.
![]() EDIT: Ma refeream la chestia asta, si aici tu sustineai ca e fals ce am zis atunci. QUOTE(klaus @ 25 Aug 2005, 12:26) Apropo, te-au lasat delerii de masini noi sa testezi eficienta ABS-ului? Ca sa vezi si tu cu cat se scurteaza distanta de franare, ca parca asa ziceai, ca asta e functia ABS-ului... Pe atunci nu se auzise ca asta ar fi de fapt si o functie secundara a ABS-ului. This post has been edited by Smudo: 26 Oct 2005, 18:51 |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
klaus |
![]()
Post
#39
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
E derivat la cureaua de transmisie care vine din englezescul transmission belt, ruda de departe de fapt cu timming belt... Si cu pompa de injectie din compartimentul motor la masinile cu injectie de benzina, pompa care tacane, evident, cu drum lung pana la sistemul de injectie in totalul lui... Da' lumea uita repede... Remember?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Smudo |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
OFF topic: zahnriemen, einspritzanlage, etc. Am mai zis ca sint termeni pe care i-am auzit pentru prima data in germana, si de care ma lovesc raaaar de tot in romana. Imi cer scuze pentru ca am indus lumea in eroare la ora aia cu traduceri false de termeni tehnici, din motivul scris mai sus. Ok now?
![]() Dar nu asta era raspunsul la problema cu ABS-ul si la ce sustineai atunci. |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#41
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Vad ca pana acum s-a dat cu presupusul si s-au adus in discutie multe teorii.
Nu am mai testat alte masini cu ABS, dar la ambition mi s-au intamplat urmatoarele. La prima interventie a ABS-ului, la o frana brusca involuntara am crezut ca se rupe masina-n doua... interventia fiind cam brutala. Apoi, in timp "se lasa" interventia fiind mai molcoma. Senzatia atunci cand intra ABS-ul, este ca masina se opreste mult mai greu decat ar face-o cu o frana la limita atent dozata din pedala, intra cam devreme, altfel spus. Sunt sigur ca pe Logan nu este montat un ABS foarte performant, un sistem performant, la masinile cu pretentii, are pretul intregii Dacii. Sper ca sa-si faca insa datoria, in momentele critice, asa cum a fost proiectat de fapt ABS-ul |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
dacicuss |
![]()
Post
#42
|
![]() Mare Vrajitor KKK Group: Members Posts: 299 Joined: 3 August 04 From: Poplaca ![]() |
Vis-a-vis, daca spui asa, inclin sa cred ca de la clasica Dacie, ai trecut direct la Logan, netestand ca sofer si alte masini dotate cu ABS, no offence!
![]() Acum pentru initiatorul topicului: chiar vrei sa testezi daca functioneaza? Pai simplul fapt ca la punerea contactului ti se aprinde martorul si pe urma se stinge, iti indica faptul ca e functional, ca nu e ars becul. Nu te supara, dar mi se pare tare stupid. Daca nici asa nu esti convins, du-o la service si ti-o testeaza pe calculator...daca nici asa, baga-te sub masina si deconecteaza unul din senzori si iti va sta permanent aprins martorul...stiu cine a facut asa. Da' pe urma sa nu te lauzi cand te duci cu ea la revizie ![]() |
--------------------
VW Passat
1.9TDI
- ww-00-XXX A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong. |
|
Dyda |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 26 Oct 2005, 21:46) Vad ca pana acum s-a dat cu presupusul si s-au adus in discutie multe teorii. Nu am mai testat alte masini cu ABS, dar la ambition mi s-au intamplat urmatoarele. La prima interventie a ABS-ului, la o frana brusca involuntara am crezut ca se rupe masina-n doua... interventia fiind cam brutala. Apoi, in timp "se lasa" interventia fiind mai molcoma. Senzatia atunci cand intra ABS-ul, este ca masina se opreste mult mai greu decat ar face-o cu o frana la limita atent dozata din pedala, intra cam devreme, altfel spus. Sunt sigur ca pe Logan nu este montat un ABS foarte performant, un sistem performant, la masinile cu pretentii, are pretul intregii Dacii. Sper ca sa-si faca insa datoria, in momentele critice, asa cum a fost proiectat de fapt ABS-ul Pentru a scapa de aceasta zenzatie, faci un test f simplu si la indemina oricui. Pe aceiasi distanta cu 2 loganuri unul cu ABS si unul fara, la aceiasi viteza ( sa zicem 90-100 Km/h) tu alegi - frinezi- numai ca la una dozezi tu presiunea in circuit si la cealalta o dozeaza calculatorul. Vei masura spatiul de frinare la ambele masini si comunica-ne si noua rezultatul |
-------------------- Kox
|
|
klaus |
![]()
Post
#44
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si as adauga totusi ca ABS-ul de pe Logan e suficient de "performant". Insa una este ABS-ul ca sistem, si alta este aderenta anvelopelor, care poate duce la intrarea prea devreme a ABS-ului in functiune, dublata si de asistenta cam mare a circuitului de franare de pe logan
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
vv |
![]()
Post
#45
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
si as adauga ceva la ce au zis Liviu/Klaus, ca sa fie lucrurile explicite pt. Smudo.
Am postat pe threadul precedent despre ABS niste grafice care arata ca pe asfalt - distanta de franare e cam tot aia si cu ABS si fara. Deci in conditii "normale", ABS-ul nu scurteaza distanta de franare - oricum, nu atat de mult incat sa merite pus pe masini. Nu pentru asta a fost pus. Mai mult, daca pe drum exista o pelicula de praf, exista o sansa buna ca distanta de franare cu ABS sa fie mai mare (daca se blocheaza rotile, 'curata' asfaltul si au apoi aderenta destul de buna; pe cand daca ABS-ul nu le lasa sa se blocheze, aderenta e proasta). Asa ca, nu numai pe zapada afanata poti fi in situatia in care ABS-ul iti lungeste distanta de franare... |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#46
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Intradevar, am mai mers cu masini cu ABS, dar nefiind ale mele, nu am dat pasagerii cu capul de parbriz pt. a-mi satisface curiozitatea.
Totusi, mi-e greu sa cred ca sistemul ABS de pe Mercedes clasa S este la fel cu cel de pe Logan. Poate doar ca si conceptie de plecare. Oricum, ma tot intreb... de ce si-au luat majoritatea Laureate de 1,6, cand pt. inca o mica diferenta (raportat la pretul integral al masinii) puteau sa aleaga Ambition, dotat cu ABS. Pt. ca nu dau 2 bani pe acest sistem, cred eu. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
dacicuss |
![]()
Post
#47
|
![]() Mare Vrajitor KKK Group: Members Posts: 299 Joined: 3 August 04 From: Poplaca ![]() |
"Totusi, mi-e greu sa cred ca sistemul ABS de pe Mercedes clasa S este la fel cu cel de pe Logan" << de fapt, ce vrea domnia ta sa fie pe deplin multumita? Logan-ul sa aibe acelasi sistem ABS ca pe S Klasse? Acelasi producator, culori ale componentelor...ce? E vorba de sistemul ABS ca principiu de functionare patentat.Punct! Si e excelent pt. Logan cel care e, proiectat si dimensionat pentru aceasta clasa de autoturism.
"Oricum, ma tot intreb... de ce si-au luat majoritatea Laureate de 1,6, cand pt. inca o mica diferenta (raportat la pretul integral al masinii) puteau sa aleaga Ambition, dotat cu ABS. Pt. ca nu dau 2 bani pe acest sistem, cred eu." Afirmatia domniei tale era era geniala si pertinenta daca acest grup de cumparatori erau specialisti in domeniu...sau macar sa aiba habar ce e ABS-ul si cu ce se mananca. Cum multi au mers pe principiul "nu stiu, nu cunosc, nu ma intereseaza", crezand poate ca e odorizant auto sau ceva chestii "cromate" n-au ales. Later Edit: iotete cum lucreaza si micsoreaza distanta de franare ciudatenia asta de ABS ![]() http://www.physlink.com/Education/AskExperts/ae393.cfm http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm This post has been edited by dacicuss: 27 Oct 2005, 11:36 |
--------------------
VW Passat
1.9TDI
- ww-00-XXX A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong. |
|
vv |
![]()
Post
#48
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Si domnu' vis-a-vis banuisc ca are statisticile Dacia, si vorbeste in cunostinta de cauza.... nu doar pe principiul "tata si-a luat Laureate 1.6, deci e clar ca abs-ul nu e bun".
Pana una alta, avem statisticile daciaclub.ro: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ition++laureate http://www.daciaclub.ro/index.php?&act=ST&...9&mode=show&st= |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#49
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Si de ce crezi ca mi-am luat Ambition, doar ca sa mai dau niste bani in plus? Una e sa iti doresti ceva si alta e sa ai deja. Referenduumurile alea sunt neconcludente. Asa si eu vreau McLaren F1 cu toate optiunile.
Masina mea este dotata cu ABS pentru ca asa am vrut, doar am criticat ca intra prea devreme si asista cam mult, pentru preferinta mea. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
klaus |
![]()
Post
#50
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Schimba anvelopele
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Smudo |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
QUOTE(vv @ 27 Oct 2005, 09:36) Deci in conditii "normale", ABS-ul nu scurteaza distanta de franare - oricum, nu atat de mult incat sa merite pus pe masini. Nu pentru asta a fost pus. Mai mult, daca pe drum exista o pelicula de praf, exista o sansa buna ca distanta de franare cu ABS sa fie mai mare (daca se blocheaza rotile, 'curata' asfaltul si au apoi aderenta destul de buna; pe cand daca ABS-ul nu le lasa sa se blocheze, aderenta e proasta). Asa ca, nu numai pe zapada afanata poti fi in situatia in care ABS-ul iti lungeste distanta de franare... Mie, sincer sa fiu, mi-e greu sa mai inteleg ceva. Scurteaza distanta sau nu pina la urma ABS-ul ala? Ce inseamna de fapt pelicula de praf pe asfalt? Daca e sa plec de la premisa asta (cea cu pelicula de praf), tinind cont ca in Romania inca mai merg carute si tractoare pe sosele, si care contribuie foarte tare la o murdarire a carosabilului, atunci e destul de periculos sa conduci o masina dotata cu ABS, in cazul unei frinari puternice. Nu? Dar ABS-ul cum nu a fost inventat in Romania, ci in alte tari, prostovanii aia de inventatori au ignorat traficul din estul Europei, si fara sa vrea (stie) au inventat un sistem foarte periculos pentru est. Se poate pune vreun buton pentru dezactivarea ABS-ului? Sa-l pot dezactiva cind vin in Romania, ca sa ma simt ceva mai in siguranta cind conduc. Eventual o sa-l activez (pe ABS) cind incepe sa ploua si dispare criminala aia de pelicula de praf. |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
saruman |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 303 Joined: 24 September 04 ![]() |
QUOTE(vis-a-vis @ 27 Oct 2005, 11:04) Totusi, mi-e greu sa cred ca sistemul ABS de pe Mercedes clasa S este la fel cu cel de pe Logan. Poate doar ca si conceptie de plecare. Pe Logan este montat sistemul ABS Bosch 8.0, despre care fabricantul spune: "The current ABS generation is the ABS 8 introduced by Bosch in 2001. This is a modular system which permits the ABS, TCS and ESP® braking control systems to be implemented as an integrated product family. This has resulted in optimal use of synergies in production and development." Evident Loganul nu are ESP, dar o pasarica mi-a soptit ca varianta 16V va avea, acestea venind ca o completare la sistemul existent, prin adaugarea unor module suplimentare, totul mai adaugand inca 5-600 euro la pretul masinii. |
--------------------
Mercedes
C 180 Kompressor
2006 Elegance De multe ori drumul este mai important decat destinatia.
|
|
Andu |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Ar mai fi ceva de mentionat in aceasta discutie, dat fiind ca am vazut ca spuneti ca va intra ABS-ul la viteze mici. Sistemul asta are o viteza minima peste care intra in functiune, 5-10 km/h, in caz contrar oprirea masinii putand deveni un exercitiu destul de interesant.
Si inca o chestie, Sistemul ABS de pe logan are control independent pe fiecare roata, ceea ce inseamna ca e unul dintre cele mai moderne sisteme. In plus, e Bosch, un producator ce face astfel de sisteme pentru foarte multi producatori, asa ca nu ar trebui sa te miri prea tare daca ai gasi exact acelasi sistem pe S Klasse. |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
klaus |
![]()
Post
#54
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Pentru cei care in continuare nu au reusit sa inteleaga niste lucruri, repostez (adica postez din nou) linkul pus cateva posturi mai sus, poate, poate lumea o sa-l si citeasca....
http://www-nrd.nhtsa.dot.gov/vrtc/ca/capub...sT4FinalRpt.pdf |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dacicuss |
![]()
Post
#55
|
![]() Mare Vrajitor KKK Group: Members Posts: 299 Joined: 3 August 04 From: Poplaca ![]() |
Klaus, e mai greu sa citesti decat sa tastezi...implica niste conexiuni neuronale in plus.
Io as propune altceva, mai simplu. Pentru cei nedumeriti de aprinderea martorului de ABS...vedeti ca si cel de Airbag face la fel...asta se poate testa mai usor ca primul...cineva chiar exemplifica...va rog io...incercati! ![]() |
--------------------
VW Passat
1.9TDI
- ww-00-XXX A religious war is like children fighting over who has the strongest imaginary friend...
The 50-50-90 rule: Anytime you have a 50-50 chance of getting something right, there's a 90% probability you'll get it wrong. |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#56
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Sau poate ca nu stim engleza.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
klaus |
![]()
Post
#57
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sa caut un link in araba, chineza ceva?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Sony |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(Smudo @ 27 Oct 2005, 17:25) Se poate pune vreun buton pentru dezactivarea ABS-ului? Sa-l pot dezactiva cind vin in Romania, ca sa ma simt ceva mai in siguranta cind conduc. Eventual o sa-l activez (pe ABS) cind incepe sa ploua si dispare criminala aia de pelicula de praf. Exista masini la care ABS-ul se poate decupla printr-o simpla apasare de buton. QUOTE(Andu @ 29 Oct 2005, 01:50) Ar mai fi ceva de mentionat in aceasta discutie, dat fiind ca am vazut ca spuneti ca va intra ABS-ul la viteze mici. Sistemul asta are o viteza minima peste care intra in functiune, 5-10 km/h, in caz contrar oprirea masinii putand deveni un exercitiu destul de interesant. Am testat ABS-ul la viteze mai mici de 5 km/h si functioneaza. Daca ar fi asa cum spui tu, pe ultima parte de franare s-ar bloca rotile. Fa un test pe zapada afanata si spune-mi daca vezi urme de roti blocate! |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
QUOTE(vv @ 27 Oct 2005, 09:36) Am postat pe threadul precedent despre ABS niste grafice care arata ca pe asfalt - distanta de franare e cam tot aia si cu ABS si fara. Deci in conditii "normale", ABS-ul nu scurteaza distanta de franare - oricum, nu atat de mult incat sa merite pus pe masini. Nu pentru asta a fost pus. Mai mult, daca pe drum exista o pelicula de praf, exista o sansa buna ca distanta de franare cu ABS sa fie mai mare (daca se blocheaza rotile, 'curata' asfaltul si au apoi aderenta destul de buna; pe cand daca ABS-ul nu le lasa sa se blocheze, aderenta e proasta). Asa ca, nu numai pe zapada afanata poti fi in situatia in care ABS-ul iti lungeste distanta de franare... In urma cu ceva timp ti-ai manifestat indignarea vis-a-vis de testul de franare facut de revista germana AutoBILD, test care i-a avut ca protagonisti pe Logan si Golf IV. Atunci spuneai ca au avut intentia premeditata de a discredita Dacia, un argument evident, in opinia ta, l-a reprezentat alegerea unui Logan fara ABS. Acest lucru a fost negat de specialistii AutoBILD, ei motivand ca absenta ABS-ului nu ar fi modificat distanta de franre decat cu 1-2 m (daca imi aduc aminte bine, diferenta de franare dintre Golf si Logan era de peste 10 m). Din ceea ce spui mai sus inteleg ca, de fapt, nemtii au ajutat Loganul... doar daca nu au spalat pista inainte de inceperea testelor pentru inlaturarea prafului ... Pana la urma care este opinia ta? As vrea sa aduc cateva comentarii la cele citite pe aici: 1. Frecventa cu care "functioneaza ABS-ul" nu este 10-15 Hz intotdeauna. Aceasta este frecventa maxima la care functioneaza sistemul, nu inseamna ca ea este neschimbata. De exemplu, pe zapada si gheata ea poate ajunge pana la 15 Hz, dar pe asfalt uscat este posibil sa nu depaseasca cativa Hz. In acest ultim caz, pulsatiile devin foarte evidente. Poate ca acesta era cazul intalnit la acea masina "aproape germana" 2. Eu nu am auzit de o viteza minima pana la care functioneaza ABS-ul. Exista o viteza minima de la care functioneaza ABS-ul. Aceasta se datoreaza, in speta, anumitor teste care se fac imediat dupa pornirea de pe loc a masinii (senzorii si electrovalvele). 3. ABS v 8.0 este intalnit la mai multe masini, dar nu va inchipuiti ca este aceeasi solutie constructiva peste tot. (vezi Logan vs Mercedes). Sunt modele de masini chiar in curtea unui singur producator care, desi folosesc aceeasi generatie de ABS, componentele si constructia lor sunt foarte diferite. Deci Logan nu are acelasi ABS cu Mercedes (este posibil sa fie diferit si de cel de pe Megane), asta nu inseamna ca versiunea Daciei este proasta, cu certitudine insa este mai ieftina. |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#60
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Cineva care stie despre ce e vorba...
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 14:04 |