Corespondenta turatie-viteza, lamuriri...
![]() ![]() ![]() |
Corespondenta turatie-viteza, lamuriri...
x3mytiz |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 7 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
Solenza
Europa
- BC XX CDG
|
|||
driver |
![]()
Post
#2
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
|
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
toto |
![]()
Post
#3
|
![]() Destul de fost membru Group: Members Posts: 432 Joined: 26 April 04 From: Bucuresti ![]() |
mai adauga 10 km/h la fiecare si e ok
|
--------------------
Honda
CIVIC
5D 1.8 Sport M/T - '07 romania, frumoasa tara...pacat ca e locuita...
|
|
x3mytiz |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 7 October 05 ![]() |
Multumesc pentru raspuns amandurora dar si celor ce (eventual) se vor osteni sa citeasca postul!
Forumul este foarte interesant, din pacate eu l-am descoperit (intamplator) doar ieri, cand m-am pus in fata calculatorului pe la 15:30 si nu m-am putut ridica de pe scaun decat cu greu pe la ora 21 si asta doar pentru ca a trebuit sa plec de acasa... Toata stima mea celor ce incearca sa ajute si impartasesc din experienta lor si celorlalti! ![]() |
--------------------
Solenza
Europa
- BC XX CDG
|
|
i96nds |
![]()
Post
#5
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Regula mea standard de schimbat vitezele este
20/40/60/80. Asta asigura un mers pensionaresc dar si cu zgomot cat mai redus in masina si consum acceptabil. Insa daca e necesar folosesc in depasire tr a II-a pana la 60 Km/h, treapta a III-a pana la 80-90 Km/h si treapta a IV-a pana la 110 Km/h. Deci vitezele se schimba adaptat in functie de situatie. Trebuie sa mergi mai turat daca ai nevoie de acceleratie rapida. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
oboman1980 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 19 November 04 From: Darmanesti, Bacau ![]() |
Eu schimb vitezele cam asa:
a II-a ~ 35 km/h; a III-a ~ 60-65 km/h; a IV-a pina la ~ 80-85 km/h a V-a >80-85 km/h. |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala 2003
- BC-06-LRF
|
|
robert.s |
![]()
Post
#7
|
De la munte Group: Members Posts: 125 Joined: 19 April 04 From: Campulung Muscel ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza Europa
2004 Decat pieton mai bine cu masina murdara ...
|
|
i96nds |
![]()
Post
#8
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Sa nu ne facem ca nu pricepem.
Cel mai simplu e asa: (repet...) Folosesti : treapta I intre 0 si 20 Km/h treapta II intre 20 si 40 Km/h treapta III intre 40 si 60 Km/h treapta IV intre 60 si 80 Km/h treapta V peste 80 Km/h. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
meserie2006 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 30 August 05 ![]() |
putin off topic
oare la solenza diesel cum e cel mai corect? eu schimb: I 0 -- 20 II - 20 -- (35) 40 III - (35) 40 -- 55 IV - 55 -- 80 v- 80 --- Iar cand merg in croaziera , turatia masinii cam 2000-2500 This post has been edited by meserie2006: 10 Oct 2005, 14:04 |
--------------------
dacia solenza
solenza disel
2003
- s
|
|
johnsws |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
la solenza diesel se schimba tot ca si la solenza pe benzina. observi doar ca viteza la care schimbi tu este cam aceeasi cu cea indicata de i96nds. si cu care sunt total de acord prin oras sau la un mers normal, insa uneori pot fi si depasite, (ex. a III-a merge lejer pana la 70-80 kmh, poate chiar si 90 daca vrei insa n-are rost) difera in schimb turatia la care ai 50 kmh de exemplu la diesel ai 2200rpm, iar la benzina cam 2800 in treapta aIII-a. un inginer de la dacia imi spunea ca nu exista reteta perfecta pentru schimbat vitezele, tocmai de aceea nu se mai dau in manualul masinii limitele de viteza la care sa schimbi treapta. in general eu cred e bine sa schimbi cam cu ~500 rpm peste cuplul maxim al masinii respective.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
b64chr |
![]()
Post
#11
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
QUOTE(i96nds @ 10 Oct 2005, 14:50) Sa nu ne facem ca nu pricepem. Cel mai simplu e asa: (repet...) Folosesti : treapta I intre 0 si 20 Km/h treapta II intre 20 si 40 Km/h treapta III intre 40 si 60 Km/h treapta IV intre 60 si 80 Km/h treapta V peste 80 Km/h. Da' tu histerezis n-ai? Schimbi la aceeasi viteza si cand treci intr-o treapta superioara si cand retrogradezi intr-o treapta inferioara? Si daca mergi cu o viteza intre 79 si 81Km/h schimbi IV-V intr-una? |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
Daedalus |
![]()
Post
#12
|
![]() sound addicted Group: Members Posts: 947 Joined: 1 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Eeee si tu acum. La 80 la ora spre exemplu daca stii ca mergi constant si ai de gand sa o calci tare pentru o depasire sau pur si simplu, e recomandabil sa mergi cu viteza a 5-a. Dar cu a 4-a poti merge si la 140 daca ai chef sa o calci sa il intreci pe unu sau mai stiu eu ce.
Eu as intreba mai degraba cum e bine la plecarea de pe loc, in sensul ca de multe ori merg cu a 1-a pana la 3000 fara sa o calc repede, dar sa fie lunga, ca atunci cand bag a 2-a sa nu trebuiasca sa o fortez cand e motorul subturat. Desi daca merg cu viteza relativ mica in viteza a 2-a si incep sa o calc parca se duce mai bine, are un cuplu mai bun. Deci daca e de mers lejer, in acceleratii lente, sunt bune schimbarile din primul post de aici, altfel se adauga acei 10km/h mentionati care fac obiectul unui mers normal, fara ca motorul sa fie subturat sau supraturat. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
2004
- B xx FTU mda
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd July 2025 - 18:50 |