DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Iar motor oprit, disper!

Stash
post 23 Oct 2005, 17:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 13 October 05




Am carnetul de 1 sapt si am o Dacie 1310 din 83 condusa de putin.Pornesc motorul cu socul las sa se incalzeasca 10 min, plec de pe loc, ajung la prima intersectie, pun frana, bag a I-a si imi moare motorul dry.gif Se intampla cam la 2/3 porniri, e usor de realizat ca sughit de la cate injuraturi am primit blush.gif dar nu e vina mea.Am prins un stop de 3 ori cu 2 masini in fata unsure.gif Sa nu mai spun ca la parcari cand bag in marsarier ( nuj exact cum se scrie ) imi moare motoru de 10 ori pana sa iau picioru de pe ambreiaj sad.gif Si in relanti ( relanti e cand nu e in viteza, nu ? ) imi mai moare ocazional cand vrea ea chiar daca e cald motorul.

PS dupa cum ati observat nu prea sunt termeni tehnici in post de unde rezulta ca sunt praf la mecanica, asa ca daca imi dati sfaturi sa imi si explicati pe unde e chestiutza pe care tre sa o schimb, o poza ar fi chiar ideala.


--------------------
Dacia 1310 - BV XX JIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Electronistu'
post 23 Oct 2005, 17:37
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 8 May 05
From: Bacau




Ai turometru? E posibil sa fie reglat relantiul mult prea jos. Daca o tii din acceletarie, sta? Sunt multe cauze care pot actiona asupra oprii motorului, jicloare, avans, in principal carburatorul cauzeaza. Pompa de benzina... Dar oricum daca esti "praf in mecanica". Nu stiu cat te putem ajuta.


--------------------
Dacia 1300 - BC-xx-DAN

[I][B]SHAREWARE[/B][/I]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stash
post 23 Oct 2005, 17:44
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 13 October 05




N-am turometru.Daca ambalez motorul tine, daca iau piciorul de pe acceleratie las un pic in relanti si ating acceleratie uneori imi moare iar.Mai eu vreau sa invat si mecanica ca nu se stie niciodata cand mi se opreste la dracu in praznic si nu vreau sa fiu ca o don'soara neajutorata, dar nuj de unde sa invat mecanica...


--------------------
Dacia 1310 - BV XX JIC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Oct 2005, 18:03
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu spera ca inveti mecanica pe forum...forumul doar te ajuta..

Ca sa inveti mecanica in primul rand trebuie sa intelegi principiul de functionare al unui motor de Dacie, i-a o carte...de exeplu aia lui Mondiru, citeste-o bine si apoi i-a la disecat motorul, desfa carburator, aprindere, pompa benzina..etc...
Eu asa am invata singur singurel..asa daca esti "tufa de Venetia" la mecanica degeaba iti spun sa faci nivelul in CNC la 6 mm ca te uiti la mine ca pisica in calendar...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Electronistu'
post 23 Oct 2005, 18:25
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 239
Joined: 8 May 05
From: Bacau




QUOTE(Stash @ 23 Oct 2005, 17:44)
daca iau piciorul de pe acceleratie las un pic in relanti si ating acceleratie uneori imi moare iar.
*


daca ii dai un sprit rapid, si motorul e rece, e perfect normal.


--------------------
Dacia 1300 - BC-xx-DAN

[I][B]SHAREWARE[/B][/I]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonyus
post 23 Oct 2005, 19:40
Post #6


Simply clever...


Group: Members
Posts: 211
Joined: 12 April 04
From: Oradea




QUOTE(Stash @ 23 Oct 2005, 17:44)
N-am turometru.Daca ambalez motorul tine, daca iau piciorul de pe acceleratie las un pic in relanti si ating acceleratie uneori imi moare iar.Mai eu vreau sa invat si mecanica ca nu se stie niciodata cand mi se opreste la dracu in praznic si nu vreau sa fiu ca o don'soara neajutorata, dar nuj de unde sa invat mecanica...
*


Salut.Cauta pe cineva (nu oricine!!!) sa-ti regleze carbelitorul,avansul.Nu o mai tine 10 min. cu socul tras.Trage socul pana la jumate cand pornesti si dupa aproximativ 2-3 min. inpinge-l inapoi incet .Dacia mea (cu motor obosit) nu prea vede soc tras nici iarna.Prefer sa dau la automat inainte sa o ia vreo 5-10 sec. dupa care apas de 4-5 ori pedala de acceleratie si la a doua incercare porrneste.




P.S.:Si eu am ramas "la dracu-n praznic" dar nu am fost "ca" ci "cu" o dom'soara neajutorata si nu a fost asa de rau... wink.gif

This post has been edited by Tonyus: 23 Oct 2005, 19:42


--------------------
Skoda Fabia Combi 1.4 16v 2002
"A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU

Subscriu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 24 Oct 2005, 10:01
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




Carbotst, Pantelimon...
Acolo iti regleaza atat avansul cat si carbul si iti mere bine dupa-aia.

blink.gif

La mine se intapla alt fenoment paranormal biggrin.gif - daca bag in viteza si dau drumul la ambreiaj, fara sa accelerez - se opreste motorul si ma injura toti aia din spate la stop biggrin.gif .



--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 24 Oct 2005, 10:25
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(Tonyus @ 23 Oct 2005, 20:40)
Salut.Cauta pe cineva (nu oricine!!!) sa-ti regleze carbelitorul,avansul.Nu o mai tine 10 min. cu socul tras.Trage socul pana la jumate cand pornesti si dupa aproximativ 2-3 min. inpinge-l inapoi incet .Dacia mea (cu motor obosit) nu prea vede soc tras nici iarna.Prefer sa dau la automat inainte sa o ia vreo 5-10 sec. dupa care apas de 4-5 ori pedala de acceleratie si la a doua incercare porrneste.
P.S.:Si eu am ramas "la dracu-n praznic" dar nu am fost "ca"  ci "cu" o dom'soara neajutorata si nu a fost asa de rau... wink.gif
*



Referitor la soc: eu nu-l folosesc decat pentru pornire (maxim 10 secunde), dupa care o tin din acceleratie la 1000-1100 rpm pana se incalzeste. Cu socul tras, amestecul carburant este puternic imbogatit, benzina nu se mai vaporizeza in totalitate; in contact cu peretii reci ai cilindrului, vaporii de benzina se condenseaza, transformandu-se in picaturi de benzina care spala pelicula de ulei de pe camasa cilindrului; acest fenomen conduce la o uzura accentuata a cilindrului. Asta este explicatia logica a influentei utilizarii prelungite a socului asupra uzarii motorului. Eu am invatat chestia asta in liceu, apoi am aprofundat in facultate si, prin urmare, n-am folosit niciodata socul mai mult de 10-15 secunde. Dar nici nu turez motorul ca apucatu', maxim 1100 rpm, pana se incalzeste si "sta ralentiul. Corectati-ma, daca gresesc!


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 24 Oct 2005, 10:32
Post #9


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Ti-am trimis un PM, daca ai nevoie de ceva eu te ajut, sapt asta sunt in concediu.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 24 Oct 2005, 10:47
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




QUOTE
Referitor la soc: eu nu-l folosesc decat pentru pornire (maxim 10 secunde), dupa care o tin din acceleratie la 1000-1100 rpm pana se incalzeste. Cu socul tras, amestecul carburant este puternic imbogatit, benzina nu se mai vaporizeza in totalitate; in contact cu peretii reci ai cilindrului, vaporii de benzina se condenseaza, transformandu-se in picaturi de benzina care spala pelicula de ulei de pe camasa cilindrului; acest fenomen conduce la o uzura accentuata a cilindrului. Asta este explicatia logica a influentei utilizarii prelungite a socului asupra uzarii motorului. Eu am invatat chestia asta in liceu, apoi am aprofundat in facultate si, prin urmare, n-am folosit niciodata socul mai mult de 10-15 secunde. Dar nici nu turez motorul ca apucatu', maxim 1100 rpm, pana se incalzeste si "sta ralentiul. Corectati-ma, daca gresesc


Dupa ce se aprinde de vre-o doua- trei ori, in pisto nu mai e deloc frig, sunt cateva sute de grade, nu cred ca mai poate fi vorba de condensare... mai degraba condenseaza imediat sub carburator si ajunge instare lichida in piston.



--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 24 Oct 2005, 10:56
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(Ciombe @ 24 Oct 2005, 11:47)
Dupa ce se aprinde de vre-o doua- trei ori, in pisto nu mai e deloc frig, sunt cateva sute de grade, nu cred ca mai poate fi vorba de condensare... mai degraba condenseaza imediat sub carburator si ajunge instare lichida in piston.
*




Adevarat, dar cilindrii sunt raciti cu apa; de aceea exista termostat, sa impiedice circulatia apei (racirea ei) cata vreme ea are o temperatura inferioara celei de regim termic normal (cca. 85 grade Celsius).


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viulian
post 24 Oct 2005, 16:49
Post #12


Que ?


Group: Members
Posts: 356
Joined: 22 March 04
From: Bucuresti




QUOTE(Stash @ 23 Oct 2005, 17:23)
...plec de pe loc, ajung la prima intersectie, pun frana, bag a I-a si imi moare motorul...


Eu cand patesc chestia asta - o patesc din cateva motive:
1. benzina proasta si cu impuritati, si se infunda jigloru de relanti. dupa ce curat e ok.
2. o mai patesc iarna cand apare fenomenul de jivrare.

La tine cred ca e punctul 1 smile.gif


--------------------
Dacia 1310S - CT-26-VID
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 24 Oct 2005, 17:24
Post #13


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.082
Joined: 11 February 04




Fufla jiglorul de ralanti.
Dupa care fa ce a zis sddragos. Merge mult mai bine asa. Tureaz-o mai mult la pornirea de pe loc, mai ales cand e rece. Da-i bice si mergi cu grije!


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 21:53
Forum Renault