Probleme carburator si platina, Dacia :((
![]() ![]() ![]() |
Probleme carburator si platina, Dacia :((
diaconuliviu |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
mihait |
![]()
Post
#32
|
![]() Idei putine si fixe ! Group: Members Posts: 81 Joined: 27 October 05 From: Bucharest ![]() |
Aveam si eu probleme cu platina. Se impusca, ce-i drept, cam pe la 2-3 luni.
Am luat o platina "aspirata" (nu stiu cat de corect este termenul ) facuta de InterMotor, UK. Asta nu se mai impusca , dar se mai murdareste din cand in cand. Diferenta intre ea si aia de dacie este ca are o gaura pe mijlocul acelui disc rotund. This post has been edited by mihait: 7 Nov 2005, 13:44 |
--------------------
Dacia
BK
1996
- Nan ---
N/A |
|
ionut232 |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
QUOTE(mihait @ 7 Nov 2005, 13:26) Aveam si eu probleme cu platina. Se impusca, ce-i drept, cam pe la 2-3 luni. Am luat o platina "aspirata" (nu stiu cat de corect este termenul ) facuta de InterMotor, UK. Asta nu se mai impusca , dar se mai murdareste din cand in cand. Diferenta intre ea si aia de dacie este ca are o gura pe mijloculu acelui disc rotund. unde ai gasit o astfel de platina?si cat ai dat pe ea? |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Se gaseste pe la toate magazinele de piese auto dacia. E in jur de 60k ROL. Am avut si eu. Eu am luat-o pentru ca imi spusese cineva ca se impusca mai greu ca de turatii si dat in goarna nu se pune problema la mine ca merg ca pensionarii.
E intr-o cutiuta albastra si scrie cu galben INTERMOTOR. |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
mihait |
![]()
Post
#35
|
![]() Idei putine si fixe ! Group: Members Posts: 81 Joined: 27 October 05 From: Bucharest ![]() |
Ionutctn are dreptate. O gasesti pe la toate magazinele de piese auto dacia. Cutie albastra, Intermotor scris cu galben pe cutie.A mea este cumparata de la un magazin din provincie .
|
--------------------
Dacia
BK
1996
- Nan ---
N/A |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Se numeste "ventilata" si asigura o suprafata de contact mai mare, prin asta scazind rezistenta de contact, deci contact mai ferm.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dacis |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Nov 2005, 10:21) Mda, asta imi intareste convingerea ca acea aprindere de Tg.Mures nici macar PLATINA ELECTRONICA nu e, ca Malvina. Deci, nu va proteja platina. Acuma cata la tine de ce se impusca platina pe clasic, aceea fiind si cauza impuscarii ei cu Tg.M. (condensator defect, primar bobina partial in scurt, bobina de curent mare - poate ai pus una dotata cu balast la care i-ai eliminat balastul- eventual scurt partial in secundarul ei). Cum pot afla despre ce-i vorba ori altfel spus ce trebuie sa masor ca sa-mi dau seama daca e vorba despre vreunul dintre defectele bobinei despre care vorbeai? Chestiunea cu condensatorul nu tine, ca era scos din circuit cand aveam montata aprinderea electronica. Dar daca tot veni vorba, acesta n-ar putea fi inlocuit cu un altul care eventual sa protejeze mai eficient platina. Si daca da, care ar fi caracteristicile ideale?... (capacitate, tensiune de lucru etc.) In alta ordine de idei, mentionez ca tensiunea de incarcare este de max. 14,55 V. Multumesc. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Condensatorul este confectionat in carcasa dedicata montarii pe delco; valoarea este 0,22 uF dar pot fi si valori apropiate (0,2-0,25 uF). Mai mic nu e eficient si arde platina, mai mare amortizeaza prea mult impulsul autoindus si scade tensiunea secundara. Despre primariul bobinei, se poate masura la rece cu omhetrul, o sa caut prin carti valoarea in ohmi; problema e ca asa poti afla daca ai scurt permanent in spire sau daca bobina este din cele dedicate balastului; daca scurtul apare "la cald", adica atunci cind apare autoinductia, si de asta iti dai seama numai cu un banc-tester. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dacis |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Nov 2005, 09:56) Condensatorul este confectionat in carcasa dedicata montarii pe delco; valoarea este 0,22 uF dar pot fi si valori apropiate (0,2-0,25 uF). Mai mic nu e eficient si arde platina, mai mare amortizeaza prea mult impulsul autoindus si scade tensiunea secundara. Despre primariul bobinei, se poate masura la rece cu omhetrul, o sa caut prin carti valoarea in ohmi; problema e ca asa poti afla daca ai scurt permanent in spire sau daca bobina este din cele dedicate balastului; daca scurtul apare "la cald", adica atunci cind apare autoinductia, si de asta iti dai seama numai cu un banc-tester. Multam' frumos. Astept. Dar eu cred ca "la rece" bobina este OK, pentru ca am masurat-o si se incadra in parametrii solicitati de producatorul aprinderii electronice Gotronic. Cat despre caracteristicile ei "la cald", asta-i alta poveste... In alta ordine de idei, acum functionand "pe clasic", care sunt ceilalti parametri pe care trebuie sa-i aiba condensatorul - de ex. tensiunea de lucru etc. - presupunand ca vreau sa-l inlocuiesc cu altul care ar avea, sa zicem, undeva intre 30 si 50 de uF (microfarazi, da?)? This post has been edited by dacis: 8 Nov 2005, 16:01 |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dacis @ 8 Nov 2005, 14:00) [...] presupunand ca vreau sa-l inlocuiesc cu altul care ar avea, sa zicem, undeva intre 30 si 50 de uF (microfarazi, da?)? Pai daca iti scriu ca aia e valoare/plaja destul de critica (0,2-0,25 uF),si spun si motivele, tu ii dai inainte cu 30-50uF. Pune condensator dedicat. Din cite imi amintesc, e la 630V. Norocul cel mare e ca 30-50uF/630V gasesti mai greu. Si ne miram ca ne merg masinile rau sau deloc. ![]() |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dacis |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Nov 2005, 09:55) Pai daca iti scriu ca aia e valoare/plaja destul de critica (0,2-0,25 uF),si spun si motivele, tu ii dai inainte cu 30-50uF. Pune condensator dedicat. Din cite imi amintesc, e la 630V. Norocul cel mare e ca 30-50uF/630V gasesti mai greu. Si ne miram ca ne merg masinile rau sau deloc. ![]() Dincolo de ironia ta - nejustificata: tot ce am pe masina e si standard si de buna calitate, inclusiv condensatorul (Valeo, dar am avut si Bosch si romanesti, toti dedicati) - ma intreb si eu: daca utilizand componente standard nu merge bine, poate apeland la astfel de "inlocuitori" va merge mai bine. Nu crezi ca am motive sa gandesc astfel dat fiind faptul ca, repet, nu am in acest moment nimic improvizat, totul este standard si dedicat si cu toate acestea la 40-50 km platina este dusa... Si la fel era si cu aprinderea electronica Gotronic Tg Mures. P.S. Sa stii ca ieri am facut o vizita la un magazin de piese auto si condensatorii de delco erau intre 21 uF si 27 uF, depinde de producator P. S. 2 De ce condensatorul este nevoie sa functioneze la o tensiune asa mare - 630 V? De ce n-ar fi de ajuns, de exemplu, 24V ori 160V? Multam' frumos. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacis @ 9 Nov 2005, 08:25) Dincolo de ironia ta - nejustificata: tot ce am pe masina e si standard si de buna calitate, inclusiv condensatorul (Valeo, dar am avut si Bosch si romanesti, toti dedicati) - ma intreb si eu: daca utilizand componente standard nu merge bine, poate apeland la astfel de "inlocuitori" va merge mai bine. Nu crezi ca am motive sa gandesc astfel dat fiind faptul ca, repet, nu am in acest moment nimic improvizat, totul este standard si dedicat si cu toate acestea la 40-50 km platina este dusa... Si la fel era si cu aprinderea electronica Gotronic Tg Mures. P.S. Sa stii ca ieri am facut o vizita la un magazin de piese auto si condensatorii de delco erau intre 21 uF si 27 uF, depinde de producator P. S. 2 De ce condensatorul este nevoie sa functioneze la o tensiune asa mare - 630 V? De ce n-ar fi de ajuns, de exemplu, 24V ori 160V? Multam' frumos. Daca vei mari capacitatea condensatorului , vor fi probleme la turatii mari (el nu va mai apuca sa se incarce suficient si in consecinta va da o scnteie tot mai slaba cu cresterea turatiei). Desi platina si condul sunt alimentate la 12V, deoarece sarcina este o bobina (respectiv primarul bobinei de inductie) vor aparea ciocuri de tensiune mari (generste de fenomenul de inductie) deci trebuie un condensator la tensiuni mari ! Ai incercat cu alta bobina ? |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
dacis |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 9 Nov 2005, 10:43) Daca vei mari capacitatea condensatorului , vor fi probleme la turatii mari (el nu va mai apuca sa se incarce suficient si in consecinta va da o scnteie tot mai slaba cu cresterea turatiei). Desi platina si condul sunt alimentate la 12V, deoarece sarcina este o bobina (respectiv primarul bobinei de inductie) vor aparea ciocuri de tensiune mari (generste de fenomenul de inductie) deci trebuie un condensator la tensiuni mari ! Ai incercat cu alta bobina ? Da, asta este a doua bobina si o am cam de doua luni. Pe prima am schimbat-o pentru ca, chiar daca aparent era in regula - rezistenta din primar si secundar era in limitele normale - dupa un numar mai mare de km se infierbanta temeinic (cred ca injur de 50-70 C). Asta o am de la cineva care sustine ca a demontat-o de pe o Dacie din 2002 zdrobita intr-un accident. Rezistenta interna este in parametri normali si in plus nu se infierbanta. Bujiile sunt Brisk si cred ca le-am lasat distanta intre electrozi la 0,8 mm, asa cum erau pe vremea cand aveam aprinderea electronica. Fisele sunt de la un Opel, au rezistenta interna de vreo 3-5 Kohmi si sunt intr-o forma excelenta. Atata doar fisa centrala imi ridica indoieli - poate fi asta cauza ?... nu cred - ca este cea originala, de Urziceni si nu stiu daca mai este in parametri. Alte detalii... oricand. PS Ce inseamna turatii mari in rot/min ?... This post has been edited by dacis: 9 Nov 2005, 09:19 |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dacis @ 9 Nov 2005, 08:25) [...] P.S. Sa stii ca ieri am facut o vizita la un magazin de piese auto si condensatorii de delco erau intre 21 uF si 27 uF, depinde de producator [...] La restul ti-a raspuns DODO.. Condensatorii, in mod SIGUR, sint de 0,21-0,27 uF. Uita-te ATENT, o sa vezi "."(PUNCT) inainte de acele numere, care, provenit din sistemul englez, matematic inseamna "," de la noi. Daca se consuma platina asa repede, DACA bobina e OK, ori platina e de proasta calitate, ori incarcare peste cei 14,4V, ori scurt partial intre ea si corpul delco (pe la fir sau lagarul ala izolat). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dacis |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Nov 2005, 12:30) La restul ti-a raspuns DODO.. Condensatorii, in mod SIGUR, sint de 0,21-0,27 uF. Uita-te ATENT, o sa vezi "."(PUNCT) inainte de acele numere, care, provenit din sistemul englez, matematic inseamna "," de la noi. Daca se consuma platina asa repede, DACA bobina e OK, ori platina e de proasta calitate, ori incarcare peste cei 14,4V, ori scurt partial intre ea si corpul delco (pe la fir sau lagarul ala izolat). Multumesc frumos, chiar mi-ai fost de ajutor. Doua ar putea fi problemele. Mai intai ca incarcarea la mine depaseste usor 14,4 (fiind cam de 14,5-14,55), tensiune la care nu prea imi vine sa cred ca s-ar putea impusca asa frecvent si temeinic platinile. Mult mai probabil cauza este acel "scurt partial", la care ma gandisem de multisor. Cum naiba as putea sa scap de el, presupunand ca asta este principala cauza?... Si, totusi, cum se produce?... Ca aparent totul este bine izolat si in regula. PS Stiu sistemul anglo-saxon de separare a intregilor de zecimale (cu "." si nu cu ",", ca la noi). Sorry pentru confuzie. Problema ramane ... |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
14,5 fata de 14,4 ar putea fi si eroare de instrument; in fine, nu poate arde platinile asa des-asta daca instrumentul e bun si nu are erori imense. ia un ohmetru, desfa firul de la platina, agata una din sondele ohmetrului acolo, roteste motorul pina se deschide platina, apoi pune sonda cealalta la masa. Daca ai rezistenta finita, ai scurt. Te uiti in zona acelui surub, poate izolatorul e mizerabil si conduce. Sau, acea agrafa de la pivotul partii mobile a platinii, nu atinge partea mobila cumva. Sau daca nu ai pintenul uzat tare si cama atinge acel nit sau bratul mobil, sau la partea de dedesubt a bratului nu face contact spre masa..ETC. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dacis |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Nov 2005, 13:27) 14,5 fata de 14,4 ar putea fi si eroare de instrument; in fine, nu poate arde platinile asa des-asta daca instrumentul e bun si nu are erori imense. ia un ohmetru, desfa firul de la platina, agata una din sondele ohmetrului acolo, roteste motorul pina se deschide platina, apoi pune sonda cealalta la masa. Daca ai rezistenta finita, ai scurt. Te uiti in zona acelui surub, poate izolatorul e mizerabil si conduce. Sau, acea agrafa de la pivotul partii mobile a platinii, nu atinge partea mobila cumva. Sau daca nu ai pintenul uzat tare si cama atinge acel nit sau bratul mobil, sau la partea de dedesubt a bratului nu face contact spre masa..ETC. Multumesc, asa am sa fac. Revin cand stiu despre ce-i vorba. Dar inainte de asta intreb: care-i "firul de la platina"? Cel dintre bobina si platina? Daca da, asa am facut si imi da rezistenta infinita (am masurat la 2M, nu la Ohmi, deci este corect). Ce ma mira insa sunt urmatoarele constatari: 1. Intre minusul bobinei si masa rezistenta este de aprox. 10 Ohmi (ma intreb: este aceasta rezistenta interna a bobinei turometrului?...) cu firul turometrului conectat; fara acesta este infinita; 2. Rezistenta primarului este de aprox. 3,5 Ohmi (asta-i Ok?) 3. Intre borna + a bateriei si + de pe bobina exista o cadere de tensiune de aprox. 0,5 V; 4. tens. la bornele bateriei este de aprox. 11,6 V cu motorul oprit, iar intre cablurile (deconectate) care duc la bornele + si - ale bobinei de aprope 9V. Unde se produce aceasta cadere de tensiune? This post has been edited by dacis: 9 Nov 2005, 13:54 |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacis @ 9 Nov 2005, 09:18) Da, asta este a doua bobina si o am cam de doua luni. Pe prima am schimbat-o pentru ca, chiar daca aparent era in regula - rezistenta din primar si secundar era in limitele normale - dupa un numar mai mare de km se infierbanta temeinic (cred ca injur de 50-70 C). Asta o am de la cineva care sustine ca a demontat-o de pe o Dacie din 2002 zdrobita intr-un accident. Rezistenta interna este in parametri normali si in plus nu se infierbanta. Bujiile sunt Brisk si cred ca le-am lasat distanta intre electrozi la 0,8 mm, asa cum erau pe vremea cand aveam aprinderea electronica. Fisele sunt de la un Opel, au rezistenta interna de vreo 3-5 Kohmi si sunt intr-o forma excelenta. Atata doar fisa centrala imi ridica indoieli - poate fi asta cauza ?... nu cred - ca este cea originala, de Urziceni si nu stiu daca mai este in parametri. Alte detalii... oricand. PS Ce inseamna turatii mari in rot/min ?... Maestre s-ar putea sa ma insel dar eu stiam ca FISELE TRE SA FIE CU REZISTENTE DE ORDINUL MEGAOHMILOR !!! Asa se explica , eventual, problema impuscarii: ai o sarcina prea mare in secundar ceea ce se trimite si spre primar !!! Fa o incercare : ia un set de fise ieftine romanesti , si probeaza (oricum e binme sa ai fise de rezerva la tine !) |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
dacis |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 9 Nov 2005, 17:12) Maestre s-ar putea sa ma insel dar eu stiam ca FISELE TRE SA FIE CU REZISTENTE DE ORDINUL MEGAOHMILOR !!! Asa se explica , eventual, problema impuscarii: ai o sarcina prea mare in secundar ceea ce se trimite si spre primar !!! Fa o incercare : ia un set de fise ieftine romanesti , si probeaza (oricum e binme sa ai fise de rezerva la tine !) Cu siguranta te inseli. Uite aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=16996 Totusi as vrea sa stiu ce anume determina aceasta cadere semnificativa de tensiune care face ca intre + si - bobinei sa am cu contactul pus dar motorul nepornit abia vreo 9 V, cand bateria are la borne 11,5? |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(dacis @ 9 Nov 2005, 12:27) Multumesc, asa am sa fac. Revin cand stiu despre ce-i vorba. Dar inainte de asta intreb: care-i "firul de la platina"? Cel dintre bobina si platina? Daca da, asa am facut si imi da rezistenta infinita (am masurat la 2M, nu la Ohmi, deci este corect). Ce ma mira insa sunt urmatoarele constatari: 1. Intre minusul bobinei si masa rezistenta este de aprox. 10 Ohmi (ma intreb: este aceasta rezistenta interna a bobinei turometrului?...) cu firul turometrului conectat; fara acesta este infinita; 2. Rezistenta primarului este de aprox. 3,5 Ohmi (asta-i Ok?) 3. Intre borna + a bateriei si + de pe bobina exista o cadere de tensiune de aprox. 0,5 V; 4. tens. la bornele bateriei este de aprox. 11,6 V cu motorul oprit, iar intre cablurile (deconectate) care duc la bornele + si - ale bobinei de aprope 9V. Unde se produce aceasta cadere de tensiune? Il las pe dodo cu partea lui, sa te "dodoceasca" el; ![]() Firul de platina, da, la ala ma refeream, intre -bobina si delco. la 1. pai iti raspunzi singur, e de intrare la turometru, desi, cam mica..ia sa incerci a merge o perioada fara turometru.. 2.scuze, n-am apucat sa caut valoarea. 4: ai scos cablurile de la bobina? si ai intre + si - 9V? pai acel - bobina merge la platina.In acel moment platina ar trebui sa fie inchisa. si asta inseamna ca ai cadere de tensiune undeva, poate chiar pe platina. Sau, daca e deschisa, condensatorul in scurt partial? E de cautat..sper sa te fi ajutat, mai departe faci singur..de l;a distanta nimeni nu poate sti exact. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dacis |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Nov 2005, 17:45) Trebuie sa recunosc faptul ca tu si DodoBird mi-ati fost de ajutor. Chiar daca problema nu s-a rezolvat, totusi am facut o revizie serioasa partii electrice a aprinderii si nu numai... Unul din lucrurile pe care le-am facut a fost acela ca am inlocuit releul regulator care, dupa cum spuneam, incarca cu ceva peste 14,4 V cu altul nou. Aici surpriza: releul nou incarca sub 12 V, chiar si cu motorul turat si fara consumatori. Ba mai mult inca, tensiunea masurata la bornele bateriei cu motorul pornit este cu 0,2 V mai mica decat cu motorul oprit. E cam SF asta, nu-i asa?... Mentionez ca am facut proba 5-10 min., ca bateria mea este destul de descarcata (ochiul magic este negru-negru), ca am utilizat un aparat de masura digital, dar de duzina (=din targ), care este acelasi care imi spunea ca vechiul releu incarca peste 14,4 V. Am avut parte si de o alta verificare, nu foarte sigura - indicatorul de incarcare din bord. Daca inainte de inlocuirea releului acesta dupa 20-30 sec. incepea sa urce pana se stabiliza undeva la mijlocul scalei, acum urca doar pana la marginea din stanga a zonei de "normalitate" a scalei. Ma gandesc ca dat fiind ca bateria este descarcata poate o fi normal ca releul sa nu incarce suficient, nu? Ori poate ar trebui sa pun bateria la un redresor? Voi - toti cei care cititi - ce ma sfatuiti?... |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacis @ 9 Nov 2005, 20:20) Trebuie sa recunosc faptul ca tu si DodoBird mi-ati fost de ajutor. Chiar daca problema nu s-a rezolvat, totusi am facut o revizie serioasa partii electrice a aprinderii si nu numai... Unul din lucrurile pe care le-am facut a fost acela ca am inlocuit releul regulator care, dupa cum spuneam, incarca cu ceva peste 14,4 V cu altul nou. Aici surpriza: releul nou incarca sub 12 V, chiar si cu motorul turat si fara consumatori. Ba mai mult inca, tensiunea masurata la bornele bateriei cu motorul pornit este cu 0,2 V mai mica decat cu motorul oprit. E cam SF asta, nu-i asa?... Mentionez ca am facut proba 5-10 min., ca bateria mea este destul de descarcata (ochiul magic este negru-negru), ca am utilizat un aparat de masura digital, dar de duzina (=din targ), care este acelasi care imi spunea ca vechiul releu incarca peste 14,4 V. Am avut parte si de o alta verificare, nu foarte sigura - indicatorul de incarcare din bord. Daca inainte de inlocuirea releului acesta dupa 20-30 sec. incepea sa urce pana se stabiliza undeva la mijlocul scalei, acum urca doar pana la marginea din stanga a zonei de "normalitate" a scalei. Ma gandesc ca dat fiind ca bateria este descarcata poate o fi normal ca releul sa nu incarce suficient, nu? Ori poate ar trebui sa pun bateria la un redresor? Voi - toti cei care cititi - ce ma sfatuiti?... Mai nu e normal deloc sa ai 12V pe baterie !!! E posibil sa ma insel cu privire la rezistenta fiselor , si nu ca nu as crede pe de acum celebrii inventatori de aprinderii cu 3 picioare, dar uite am sa masor fisele si revin cu valori. Dar stau si ma gandesc : daca aparatul dev masura al tau arata cu 2,2 volti mai mult pe scara pe care ai masurat , ATUNCI inainte avei 16.6V si iti trosnea clar platina si acum de fapt ai 14,4 ? Ia incearca totusi si cu alt aparat . |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
dacis |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 10 Nov 2005, 15:38) Mai nu e normal deloc sa ai 12V pe baterie !!! E posibil sa ma insel cu privire la rezistenta fiselor , si nu ca nu as crede pe de acum celebrii inventatori de aprinderii cu 3 picioare, dar uite am sa masor fisele si revin cu valori. Dar stau si ma gandesc : daca aparatul dev masura al tau arata cu 2,2 volti mai mult pe scara pe care ai masurat , ATUNCI inainte avei 16.6V si iti trosnea clar platina si acum de fapt ai 14,4 ? Ia incearca totusi si cu alt aparat . Asa am sa fac... |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacis @ 10 Nov 2005, 14:08) Noutati de ultima ora ! Eventual sa mai schimbi odata condul , cica sunt f proaste Apoi platinile se mai impusca daca : avansul e prost reglat mai ales cel vacumatic ! Asta se observa la nivelul carbunelui din capacul de la delco, respectiv te uiti la el si il vezi "ciupit" ! Se pileste usor sa fie suprafata lisa la carbune si se reface avansul (ambele)! Deci verifica si carbunele. Doar cand voi ajunge acsa voi putea masura rezistenta fiselor, si o voi comunica |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Am ajuns , am masurat : pe aparatul meu cam de kko una din fisele scurte este de 4,12 Kohmi. Deci este bine,
![]() Le excludem pe fise ca fiind vinovate ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
dacis |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(DodoBird @ 10 Nov 2005, 20:21) Am ajuns , am masurat : pe aparatul meu cam de kko una din fisele scurte este de 4,12 Kohmi. Deci este bine, ![]() Le excludem pe fise ca fiind vinovate ![]() Iti multumesc inca o data. Azi am fost azi la electrician, am inlocuit inca o data releul de incarcare (adica si pe cel pe care il pusesem ieri) si am ajuns la parametri normali cu incarcarea. Facand insa verificari suplimentare, am constatat ca am o dioda impuscata / intrerupta. Am, se pare, un alternator model mai vechi, cu diodele mai mari, prinse cu surub, iar nu prin lipire. Pot fi acestea inlocuite bucata cu bucata, ori trebuie inlocuita intreaga punte? Dar mai ales vreau sa stiu daca aceasta dioda impuscata poate fi cauza distrugerii platinilor? |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dacis @ 10 Nov 2005, 20:00) Iti multumesc inca o data. Azi am fost azi la electrician, am inlocuit inca o data releul de incarcare (adica si pe cel pe care il pusesem ieri) si am ajuns la parametri normali cu incarcarea. Facand insa verificari suplimentare, am constatat ca am o dioda impuscata / intrerupta. Am, se pare, un alternator model mai vechi, cu diodele mai mari, prinse cu surub, iar nu prin lipire. Pot fi acestea inlocuite bucata cu bucata, ori trebuie inlocuita intreaga punte? Dar mai ales vreau sa stiu daca aceasta dioda impuscata poate fi cauza distrugerii platinilor? Nu , dioda stricata nu are legatura cu platina. Dioda se poate schimba doar ea ! cu conditia sa fie la fel ! Atentie daca ai diode ra220 cilindrice incastrate in radiator, sau cu surub dar toate prinse pe radiator cu cantact galvanic : doua dintre ele au plusul la "carcasa" si celelate daoua au minusul la "carcasa" ! Ai verificat carbunele de la delco ? |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
Dyda |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Principali factori ce conduc la impuscarea platinelor sunt bobinade inductie si reglajul distantei la platini.
Adica bobina are ceva fire in scurt consuma mai mult curent si automat caderea acestuia pe platina este mai mare = ipmuscare platina. reglaj incorect adica distanta mica duce la marirea timpului cit platina sta in contact si se prajeste |
-------------------- Kox
|
|
dacis |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(Dyda @ 11 Nov 2005, 13:08) Principali factori ce conduc la impuscarea platinelor sunt bobinade inductie si reglajul distantei la platini. Adica bobina are ceva fire in scurt consuma mai mult curent si automat caderea acestuia pe platina este mai mare = ipmuscare platina. reglaj incorect adica distanta mica duce la marirea timpului cit platina sta in contact si se prajeste Si daca maresc la 0,6 - 0,7 mm distanta la platina e mai bine? |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
_johndoe_ |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 1 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mai fratilor, m-ati pus pe ganduri cu impuscarea asta a platinei si toate problemele astea de aprindere. Platina mea s-a impuscat dupa vreo 2-3 luni. Ma rog, am trecut cu vederea, dar dupa ce spuneti voi aici, poate am vreo problema mai grava, mai ales ca am avut si o aprindere electronica noname, era o cutiuta neagra fara nici un led. Care a mers ce a mers si dupa nu a mai vrut, am banuit ca s-a ars si deci am dat-o jos. Acum ca s-a ars platina la ...sa zic 2000 km, intru la pareri.
Ce trebuie sa fac...pana la urma ma duc la un service, dar as vrea sa stiu ce trebuie facut...macar sa stiu si eu ce valori trebuie sa am in masuratori si ce sa masor, sa nu ma parleasca ala de un Gica meshterica. Si inca o chestie daca tot vreau sa imi pun la punct aprinderea, cu tot ce inseamna ea, vreau si eu niste recomandari. O sa imi iau, dupa ce am inteles eu aici ca merita: 1. Aprindere Gotronic, tg. mures, rosie cu led 2. Platina Intermotor... ce trebuie sa mai iau, si daca se poate pe marci: capac de delcou..d'ala, nu's ce...d'aia...etc Multzam in avans! ![]() |
--------------------
Renault Clio
Symbol
2007
- B-02-CIF JohnDoe
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 01:55 |