DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> chiulasa

Adrian
post 13 Sep 2004, 20:43
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 7 March 03
From: Brasov




:?: :?: :?: Am o mica problema, i-mi arunca ulei pe la chiulasa si as vrea sa incerc sa o strang.Are cineva idee la ce cuplu se strang suruburile ? :?: :?: :?:
de cheie am facut cu greu rost dar nu stiu la ce cuplu sa strang si i-mi e teama sa nu strang prea tare sa se rupa prin blocul motor vreun surub.
bafta tuturor!!!


--------------------
Renault Megane Sedan 1,6 16v 2005 Privilege
BV 99 DYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
inconturnabil
post 14 Sep 2004, 06:55
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 14 July 04




Schema din fisierul atasat este pentru strangerea chiulasei in czul in care se schimba si garnitura.
Daca iti pierde ulei ar trebui scimbata si garnitura.

Attached File(s)
Attached File  Doc1.doc ( 11.5k ) Number of downloads: 538


--------------------
ALFA ROMEO GIULIETTA 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 14 Sep 2004, 07:31
Post #3


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




Adrian: ATENTIE !!!!!!!!!!!!!!!! :!: :!: :!: :!:

Chiulasa la DSN se strange in DOI PASI... intai se strange cu cheia dinamometrica la cuplul indicat in manualul de reparatii apoi se strange UNGHIULAR... adica se pune un fel de raportor si se strange pana coada cheii face un anumit unghi... valoarea acestuia este, de asemenea, in manual. Nici ordninea de strangere NU ESTE la fel ca la Dacia berlina (motoare mai vechi)... ea este prezentata tot in manual... cauta pe forum la tutoriale sau la diverse sau pur si simplu dupa cuvantul "Manual" si vezi cu si de la cine il poti obtine...

Daca este vorba despre usoare scurgeri de ulei in capatul chiulasei dinspre calculator, pe la suruburile laterale, nu-ti face probleme, nu-i nimic grav... poti lasa si asa.


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
inconturnabil
post 14 Sep 2004, 07:40
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 135
Joined: 14 July 04




Pagina atasata de mine este exat pagina din manualul de reparatie de SN, mai exact capitolul 07


--------------------
ALFA ROMEO GIULIETTA 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 14 Sep 2004, 08:50
Post #5


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




OK... eu am dat unele explicatii suplimentare, nefiind sigur ca este chiar un extras din carte si ca Adrian e familiarizat cu strangerea unghiulara...


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chetroesu
post 4 Jan 2005, 08:40
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 3 January 05




Salutare,

Am si eu aceiasi problema... scurgeri de ulei pe la garnitura dinte chiulasa si blocul motor. Este din cauza garniturii, sau a faptului ca nu e bine strana chiulasa? Cei de la service mi-au spus sa urmaresc sa vad ce se intampla. Acum doar lacrimeaza... sa o mai las si doar daca se agraveaza sa o schimb deoarece e foarte scumpa. Aveti idee ce inseamna foarte scumpa?

Pe la surubul ala din lateral imi curge si mie de cand am luat masina si mi-au zis la service ca e normal asa biggrin.gif



--------------------
Dacia SupeRNova - BR-08-CIV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian
post 5 Jan 2005, 19:29
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 7 March 03
From: Brasov




QUOTE(chetroesu @ 4 Jan 2005, 10:40)
Salutare,

Am si eu aceiasi problema... scurgeri de ulei pe la garnitura dinte chiulasa si blocul motor. Este din cauza garniturii, sau a faptului ca nu e bine strana chiulasa? Cei de la service mi-au spus sa urmaresc sa vad ce se intampla. Acum doar lacrimeaza... sa o mai las si doar daca se agraveaza sa o schimb deoarece e foarte scumpa. Aveti idee ce inseamna foarte scumpa?

Pe la surubul ala din lateral imi curge si mie de cand am luat masina si mi-au zis la service ca e normal asa biggrin.gif
*



costa 560.000 garnitura iar manopera vreo 800.000.
eu am schimbat-o degeaba pt ca tot mai curge e adevarat mai putin!


--------------------
Renault Megane Sedan 1,6 16v 2005 Privilege
BV 99 DYK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chetroesu
post 10 Jan 2005, 08:31
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 3 January 05




Merci Adrian. Se pare ca va fi absolut necesar sa schimb si garnitura asta. Am spalat acum 10 zile cu o carpa tot blocul motor, chiulasa si baia de ulei ca sa vad cat de mult curge. Astazi am ridicat capota la motor si spre ghinionul meu... e dara mare si proaspata pe baia de ulei, dar vine dinspre garnitura de la chiulasa.
Am nevoie de un sfat. Am facut 51.000 Km cu ea pana acum. Sa astept revizia de 60k si sa schimb garnitura, sau cu cat mai repede cu atat mai bine?


--------------------
Dacia SupeRNova - BR-08-CIV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 10 Jan 2005, 11:50
Post #9


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Poti astepta fara nici o problema revizia de 60K (si sa completezi cu ulei din cand in cand) DOAR DACA nu iti intra antigel in ulei ...


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chetroesu
post 10 Jan 2005, 16:56
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 3 January 05




Antigel nu cred ca intra pentru ca am nivelul constant. asa ma gandeam si eu, sa o mai las pana la revizie.
Cert e ca isi da duhul incet incet pe drumurile din capitala tarii wink.gif


--------------------
Dacia SupeRNova - BR-08-CIV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr.T
post 10 Nov 2005, 13:31
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 5 February 05
From: De peste tot




La mine intra ulei in antigel. Asta e sigur, e constatat, antigelul s-a inchis la culoare imediat cum l-am schimbat. Cum imi dau seama daca intra antigel la ulei ?? Cred ca asta e mai grav, nu ?


--------------------
DSN Pe gri - B-42-QUAE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr.T
post 10 Nov 2005, 13:36
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 5 February 05
From: De peste tot




QUOTE(Adrian @ 5 Jan 2005, 19:29)
costa 560.000 garnitura iar manopera vreo 800.000.
eu am schimbat-o degeaba pt ca tot mai curge e adevarat mai putin!
*



La ce service e 800.000 ?


--------------------
DSN Pe gri - B-42-QUAE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 10 Nov 2005, 13:49
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




din Brasov ca de acolo-i Adrian; si oricum pretul asta ear in ianuarie !!
nu mai posta consecutiv, foloseste "Edit"


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
motorsport_2005
post 10 Nov 2005, 14:20
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 317
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




pe tine te intereseaza garnitura de chiulasa? sau garnitura de la capacul de culbutori? cea de la capacul de culbutori am luat-o eu cu 15 lei noi din vitan-targ si am schimbat-o singur, fara dinamometrica unchiuri de strangere si prostii de genul asta. doar cheile de desfacut suruburi. aia de la service iti iau banii aiurea. eu am mers cu ea jumatate de an asa. mi-a umplut tot motorul de mizerie.
ulei mi-a mancat vreo 200 de ml. la 10.000 km.
cand am dat-o jos avea cateva fisuri minuscule pe material.
p.s. sa nu intepenesti suruburile cand le pui la loc.


--------------------
dacia supernova - CT - 19 - VEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 10 Nov 2005, 16:32
Post #15


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




QUOTE(motorsport_2005 @ 10 Nov 2005, 14:20)
.... am schimbat-o singur, fara dinamometrica unchiuri de strangere si prostii de genul asta. doar cheile de desfacut suruburi. aia de la service iti iau banii aiurea.
*




De asta nu o sa progresam noi niciodata ...

Cum sa iti ia banii degeaba cei de la service ? E varba de un SERVICIU care tu ca CLIENT , IL PLATESTI ... e simplu.
Cat despre faptul ca nu ai strans cu cheia dinamometrica ... daca tu crezi ca e bine ce ai facut ... iti doresc succes in continuare.


--------------------
. . .
-= age is just a number =-
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TibiCraciun
post 11 Nov 2005, 22:45
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 28 June 04
From: CUGIR-AB




QUOTE(Liviu @ 10 Nov 2005, 17:32)
De asta nu o sa progresam noi niciodata ...

Cum sa iti ia banii degeaba cei de la service ? E varba de un SERVICIU care tu ca CLIENT , IL PLATESTI ... e simplu.
Cat despre faptul ca nu ai strans cu cheia dinamometrica ... daca tu crezi ca e bine ce ai facut ... iti doresc succes in continuare.
*



Si eu sunt de acord ca fiecare tre sa-si faca meseria, numai ca in cazul descris de motorsport 2005 mi se pare exagerat raspunsul tau. Schimbatul garniturii capacului de la culbutori poate fi facut linistit de un hobbyst.

Dar daca e vorba de garnitura de chiulasa se schimba socoteala. Si oricum problema nu cred ca se rezolva prin simpla strangere.


--------------------
DACIA SupeRNova Clima - AB 04 LVU
decat o masina veche, mai bine una noua; decat o dacie, mai bine un mercedes; decat o dacie veche, mai bine un mercedes nou; decat nimic, mai bine o dacie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silviu_SLV
post 23 Jan 2006, 01:52
Post #17


Inca Proprietar de Dacie


Group: Members
Posts: 15
Joined: 16 January 06




Am vazut ca ai facut rost de date tehnice despre DSN ....daca ai vreo relatie pe undeva trimite-mi si mie te rog o carte tehnica completa pentru dacia berlina (ma intereseaza cotele exacte ale pieselor si alte rglaje care se fac pe la injectii) socrumiu este inginer proiectant de motoare navale....si din pasiune ii plac si motoarele de autoturisme....daca as avea o carte completa de dacie as baga dacia din 2001 intr-o reparatie capitala la capitolul motor transmisie si alte alea......nu vreau sa o mai duc la service ca aia fac treaba de mantuiala .....si in plus si scump si prost.....mai bine ma apuc eu de reparat decat sa o dau pe mana unor "pseudo meseriasi" ......esti un om mare daca faci rost de manual


--------------------
Nissan Terrano I 1990 / 2,7 TD - GL 07 PBC
Pauzele lungi si dese , cheia marilor succese .

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bursu
post 23 Jan 2006, 10:18
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 20 November 05




si mie imi curgea un pic de ulei pe la surubul ala din lateral dreapta,dar l-am strans cu cheia imediat(asta acu vreun an),de atunci nu mai curge deloc.antigelul e usor maroniu dar nivelul de ulei e constant pe maxim.


--------------------
BMW 318i - B-41-OOO
Ex posesor de DSN,actualmente BMW 318i ,2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 24 Jan 2006, 08:46
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(Mr.T @ 10 Nov 2005, 15:31)
La mine intra ulei in antigel. Asta e sigur, e constatat, antigelul s-a inchis la culoare imediat cum l-am schimbat. Cum imi dau seama daca intra antigel la ulei ?? Cred ca asta e mai grav, nu ?
*



Da, daca ai apa in ulei e nasoala treaba, insa faptul ca s-a innegrit antigelul nu insemna ca a intrat ulei in el (precum s-a discutat mai sus apa intra in ulei, nu uleiul in apa)! Oricum, poti verifica daca ai lichid de racire in baia de ulei scotand frumusel capacul de la culbutori (ala prin care pui ulei). Daca exista acolo o spuma maronie urmatoarea pornire o faci numai daca nu reusesti sa gasesti pe nimeni sa te tracteze pana la service! Daca masina a stat mai mult timp se poate ca spuma sa se fi scurs asa ca o poti porni pentru un minut si apoi te uiti.


Ma baieti, voi sunteti siguri ca pe la garnitura de chiulasa va curge uleiul?! Eu am o berlina la care am umplut garnitura de la capacul culbutorilor cu silicon si acum nu mai am pierderi. Dar sa inceapa sa curga asa dintr-o data pe la garnitura de chiulasa n-am auzit in viata mea; nu zic ca e imposibil, dar eu nu am auzit. Cel mult daca a fost forjata prea mult si s-a ars garnitura dar atunci ai sigur apa in ulei.

Si inca ceva: la schimbarea garniturii de chiulasa, acesta se stringe de doua ori (cel putin la motoarele de pe berlina): odata la montaj si a 2-a oara dupa vreo 1000 de km cand se mai lasa garnitura. Totusi la voi nu cred ca e cazul pentru ca acum nu te mai cheama in service dupa 1000 de km sa iti stranga chiulasa!

This post has been edited by zax: 24 Jan 2006, 09:16


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 02:01
Forum Renault