Ma exaspereaza picatura chinezeasca din calorifer, Doar pentru cei de la ultimul etaj...
![]() ![]() ![]() |
Ma exaspereaza picatura chinezeasca din calorifer, Doar pentru cei de la ultimul etaj...
corbex |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|||
Simone |
![]()
Post
#32
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 28 January 14 ![]() |
Wow ce de raspunsuri inteligente si total constructive.
Poate apare totusi intiatorul subiectului. danim caloriferele is super-aerisite ba chiar am cumparat si aerisitor automat. |
--------------------
Peugeot
206
2007
- HGHSA&671231
|
|
kato |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 17 October 06 From: barlad ![]() |
ai sa te obisnuiesti daca mai stai.
![]() ![]() ![]() |
--------------------
renault
scenic
2000 rxt - scenic III 1.6 dci
- vs 05 glx vs 79 glx
|
|
daniM |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Poate ar trebui golit si reumplut tot circuitul,nu e prea greu(in cazul in care ai centrala proprie)
This post has been edited by daniM: 28 Jan 2014, 21:12 |
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
gabize |
![]()
Post
#35
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
QUOTE(kato @ 28 Jan 2014, 21:07) Adică.... Adică? ![]() Aici e decât oameni serioși. ![]() EDIT: Verifică caloriferele cu pricina dacă sunt așezate la poloboc: capătul cu aerisitorul trebuie să fie puțin mai sus decât celălalt. Dacă nu e așa, cam greu să-l scoți pe bulă de pe țeavă. This post has been edited by gabize: 28 Jan 2014, 21:20 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
Simone |
![]()
Post
#36
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 28 January 14 ![]() |
QUOTE(daniM @ 28 Jan 2014, 21:10) Poate ar trebui golit si reumplut tot circuitul,nu e prea greu(in cazul in care ai centrala proprie) Dap ar fi trebuit sa mentionez ca este centrala de bloc, ceea ce complica destul de mult lucrurile. Administratorul sustine ca nu e de la centrala, ca este aerisita si la parametri normali (intre 4 si 5 atmosfere presiunea), ci ca ar fi de la tevi, dar nu-si explica nici el fenomenul. Se pare ca se mai aude si la alti vecini dar mai putin, la mine se aude non-stop - stau la etajul 1 si ma gandesc ca apa vine la mine mai intai pe instalatie - i dont know ... |
--------------------
Peugeot
206
2007
- HGHSA&671231
|
|
daniM |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
S-ar putea sa mai atenueze izolatia aia de burete.Omul care a deschis topicul a fost activ ieri pe forum,poate vede si intra cu raspunsul
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
kato |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 17 October 06 From: barlad ![]() |
editeaza repede, ca mancasi un apostrof.... de abia asteapta baietii
![]() |
--------------------
renault
scenic
2000 rxt - scenic III 1.6 dci
- vs 05 glx vs 79 glx
|
|
narcis.logan |
![]()
Post
#39
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 31 January 14 ![]() |
QUOTE(Simone @ 28 Jan 2014, 10:44) Buna, Vad ca postul asta e vechi de 9 ani, sper totusi ca mai esti activ pe forum. Ai reusit sa rezolvi problema cu picatura pe teava? Ma intereseaza pentru ca la mine se aude zi si noapte non-stop, la inceput doar in dormitor dar acum se aude si in bucatarie, e pur si simplu exasperant, nu mai suport sa aud zgomotul asta non-stop. ![]() Buna Simone, De ceva vreme am si eu aceeasi peoblema la calorifer. Stau tot in bloc cu centrala si nu pot sa-mi explic fenomenul. Din acest thread cel mai aproape pare sa fie cel care a zis de "barbotarea apei in apa" cum ca diferenta de presiune cauzeaza fenomenul de lovitura de ciocan. Ar putea cineva sa explice mai bine fenomenul ? Nu stiu daca are vreo legatura dar la mine coloana care da pacanit pana iarna trecuta era montata invers turul si returul din care cauza nu se puteau aerisi caloriferele dar macar nu pacaneau. Acum sunt foarte fierbinti dar pacane. |
--------------------
kia
ceed
2007
|
|
Markos |
![]()
Post
#40
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
corbex |
![]()
Post
#41
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Normal! Dar fierbinteala si dilatarea provoaca alt fel de zgomote.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
narcis.logan |
![]()
Post
#42
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 31 January 14 ![]() |
Da, nu cred sa fie de la dilatare pentru ca in ultimul timp pacane chiar si cand nu umblu la ele.
|
--------------------
kia
ceed
2007
|
|
daniM |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 580 Joined: 11 July 07 From: Gugulania ![]() |
Macar au vreun ritm?
|
--------------------
.
.
.
- Skoda Octavia
|
|
narcis.logan |
![]()
Post
#44
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 31 January 14 ![]() |
|
--------------------
kia
ceed
2007
|
|
gabize |
![]()
Post
#45
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Normal!
Nimic nu e mai rău decât o instalație termică fără ureche muzicală. ![]() |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
l@u |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
Mirciulik |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 11 March 06 From: Galati ![]() |
Eu am centrala termica, tevile de plastic si calorifere de tabla. Avand termostat aud cand porneste si se opreste centrala. Aud acelasi pacanit doar in primele 5 minute cand porneste centrala si apoi inca 5 min cand s-a oprit. Se dilata caloriferul. Dupa ce s-a incalzit nu mai face zgomotul ala.
Eu am rezolvat problema sprijinind biroul pe un colt al caloriferului. Nu stiu exact ce se intampla dar functioneaza. |
--------------------
Dacia
1310 Break
1997
|
|
Simone |
![]()
Post
#48
|
Group: Members Posts: 0 Joined: 28 January 14 ![]() |
QUOTE(i96nds @ 28 Oct 2005, 10:25) Am o mare problema. Stau la etajul 4/4. Ideea e ca s-a dat drumul la caldura. Intrucat stau la ultimul etaj si nu mai e nici o camera deasupra (cum exista la blocurile cu 8 sau 10 etaje) ca sa se faca aerisirea instalatiei, toata aceasta operatiune de aerisire se face pe la mine prin casa. Vad ca esti bine si inca traiesti. Cum ai supravietuit evenimentului traumatizant? ![]() Ce solutie ai gasit pana la urma? Sper sa mai dai pe topicul asta... |
--------------------
Peugeot
206
2007
- HGHSA&671231
|
|
i96nds |
![]()
Post
#49
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ce tare, inca se mai discuta.
EU am rezolvat partial problema. De vina sunt tevile metalice si faptul ca oamenii nostri nu respecta regulile din constructii. Tevile trebuie lasate sa se poata misca - stanga dreapta. Dar unii oameni pe la subsol au facut niste constructii si au impiedicat tevile sa se mai miste liber. Am reusit totusi sa le eliberez un pic si sa bag niste polistiren intre tevi si suportii metalici pe care stau ele. In felul acesta, nu mai apare frecarea intre tevi si suportil, la dilatare/contractare. Intr-adevar problema e cauzata de dilatare/contractare. Deci variatia de temperatura e problema, nu temperatura in sine. De aceea apare fenomenul doar la cei cu centrale, unde variatia temperaturii e mai rapida decat la RADET. Problema e si pe coloanele verticale - ca fiecare isi face renovare in casa si apoi baga ciment in jurul tevilor verticale. Ele din constructie veneau cu o alta tabla in jur, tocmai ca sa aiba loc sa se miste! Dar romanii inventivi... sa nu se duca zgomotul etc... in loc sa puna spuma, au pus ciment. Deci s-a aplificat problema. Pentru a micsora si mai mult problema, am mai pus la centrala termica si o clapeta de sens pe retur, ca sa nu se mai intoarca apa inapoi pe retur - ceea ce ducea la o racire/incalzire suplimentara - deci la pacanit in plus. Mesaj privat pt doritori de detalii. Ca o concluzie, acum mai pacane doar vreo 5 minute dupa ce porneste pompa de caldura. Stefan 13 Jul 2014, 13:56: AM uitat sa zic - nu doar cei de la ultimul etaj erau afectati ci toti locatarii.... Cred ca tevile PPR au mai putin zgomot decat cele metalice. This post has been edited by i96nds: 13 Jul 2014, 13:56 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
dacis |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Alydor |
![]()
Post
#51
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
QUOTE(i96nds @ 13 Jul 2014, 14:55) Pentru a micsora si mai mult problema, am mai pus la centrala termica si o clapeta de sens pe retur, ca sa nu se mai intoarca apa inapoi pe retur - ceea ce ducea la o racire/incalzire suplimentara - deci la pacanit in plus. Clapeta aia nu cumva se numeste supapa de sens? ![]() Cine viata mea ti-a proiectat instalatia de ti se intoarce apa pe retur? ![]() Nu stiam ca apa "pacane" Suma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
dacis |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
|
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Alydor |
![]()
Post
#53
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
nu e un pitic mic cu un ciocan???
![]() Suma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
radian |
![]()
Post
#54
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
QUOTE(i96nds @ 13 Jul 2014, 14:55) Cum adica? Tevile alea ar trebui sa se balangane ca o pendula? Cum dracu sa lasi tevile sa se miste liber? Nu cred ca ti-ai dori ca la primul cutremur sa te intersectezi cu o teava de asta cu libertate de miscare... QUOTE(i96nds @ 13 Jul 2014, 14:55) Intr-adevar problema e cauzata de dilatare/contractare. Deci variatia de temperatura e problema, nu temperatura in sine. De aceea apare fenomenul doar la cei cu centrale, unde variatia temperaturii e mai rapida decat la RADET... Asa-i ca esti economist? De ce apa fierbinte de la centrala termica ar trebui sa dilate mai repede tevile decat apa calda de la Radet? Daca tot ai centrala termica de apartament ce treaba mai ai tu cu tevile de la subsol? Traseul de la centrala, probabil amplasata in bucatarie, si pana la radiatoarele din camere sau din baie trece prin subsol? Dai apa calda la tot cartierul? Cum dracu sa pui clapeta de sens pe retur la centrala termica? La apa calda de menaj evident nu se pune problema de retur ca aia ajunge in reteaua de canalizare, iar in cazul apei calde pe care o folosesti pe post de agent termic, aia este in circuit inchis. E normal sa fie recirculata si nu duce la un consum suplimentar, din contra, una e sa-ti fie incazit agentul termic la 65 - 70C pornind de la apa recirculata care are circa 40- 50C si alta e sa incalzesti la 65 - 70C apa rece care iti vine la o temperatura de 6 - 8C. Si daca tot ai pus clapeta de sens pe retur, ce faci cu apa care iti iese din radiatoare? O arunci la canalizare si iti alimentezi radiatoarele permanent cu apa incalzita din reteaua de apa rece? |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
QUOTE(radian @ 14 Jul 2014, 00:11) De ce apa fierbinte de la centrala termica ar trebui sa dilate mai repede tevile decat apa calda de la Radet? Pentru ca traseul e mai scurt si pierderile de caldura sunt mai mici? Una e sa-ti vina agentul termic de la punctul termic aflat poate la zeci de metri de blocul tau si sa trebuiasca sa mai incalzeasca vreo cateva apartamente pana sa ajunga la tine si alta e sa-ti vina agentul termic din bucatarie/balcon sau pe unde ai amplasat centrala. QUOTE(radian @ 14 Jul 2014, 00:11) Cu alea de la subsol nu are, dar cu coloanele verticale care deservesc tot blocul are, legal nu are voie sa le taie. (Am senzatia ca se poate face o exceptie pentru cei care stau la ultimul etaj, dar asta cu conditia ca cel de la penultimul etaj sa puna aerisitoarele la el.) |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Marty |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
i96nds |
![]()
Post
#57
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Hai terminati cu misto-urile . Daca vreti sa fiti constructivi... bine... daca nu, mai bine cautati alte topic-uri. E drept ca exprimarile nu au fost foarte precise. Dar asta nu inseamna sa luati totul la misto. Daca voiati sa intelegeti, intelegeati. ** Pentru cei interesati : 1. E centrala pe gaz. Dar nu e de apartament ci e DE BLOC. Sigur doar 1% din cei ce isi dau aici cu parerea au vazut asa ceva. Ceilalti sunt rugati sa se abtina, daca nu inteleg principiile de functionare. Deci sunt implicate si tevile de la subsol si tevile de pe verticala. 2. Da, tevile nu trebuie strangulate in ziduri. Coloanele verticale se sprijina pe cele din subsol - plus ca sunt si parti orizontale in fiecare apartament. Deci nu va faceti voi probleme ca vor cadea tevile ! Nici la cutremur nu se deplaseaza asa mult. Ele trebuie sa aiba o anumita mobilitate, e drept, nu foarte mare, tocmai pentru a putea prelua diferentele aparute de la dilatare/contractare. Vezi sinele de tren - doar nu ti-e frica cand mergi cu trenul ca vei lua din greleala sinele dupa tine, sau ca le impingi prea tare! 3. Pe retur in mod normal apa trebuie sa mearga doar dinspre calorifere inapoi spre centrala . Acesta e sensul impus de pompa de circulatie pentru incalzire. Dar exista inca o pompa, de bypass... doar pentru cunoscatori... care uneste direct turul cu returul - si care functioneaza numai in anumite situatii. Ei, cand pompa aceasta porneste, apa fierbinte de pe tur e impinsa spre retur, si se va duce si spre calorifere, adica in sensul "anormal" - de unde incepe incalzirea tevii de retur. Sa ne imaginam o situatie cand avem centrala in stationare, adica nu a mai mers de vreo doua ore, toate caloriferele s-au racit - deci tevile au cam 20 de grade pe retur mai ales. Cand porneste pompa de bypass, teava de retur se va incalzi BRUSC de la 20 grade la aprox 70 grade. Brusc inseamna cam cateva minute, sa zicem 5 minute? La RADET nu vei vredea vreodata asa o viteza de variatie a temperaturii pe teava. Iata de unde dilatarea aceasta. 4. Putem sa o facem si pe-a cunoscatorii de fizica aici - cu delta temp pe delta timp - si sa facem formule, dar cine a vrut sa inteleaga a inteles. 5. clapeta de sens = supapa de sens, daca vreti. Unele chiar au fizic constructia unei clapete care cade la verticala, de unde numele. Aceasta clapeta forteaza apa sa circule doar in sensul dorit. Aveam deja o astfel de clapeta montata pe tur, dupa pompa de incalzire, evident de sens opus celei montate pe retur. Deci a fost nevoie si de o clapeta pe retur. Cauza principala a fost acea pompa de bypass. Mai intervin aici si alte elemente, gen pompa pentru ACM, care e pe o serpentina de boiler, si care influenteaza si ea fluxurile de apa din interiorul circuitului. 6. Evident un circuit intern al unei centrale e un circuit intern, apa din acest circuit nu se schimba si nu se consuma. Circuitul ACM e separat. 7. Dilatarea e evident a conductelor, asta ne intereseaza cel mai mult, e cea care duce la zgomote. Nu discutam aici de ce e nevoie de vase de expansiune etc - au si ele o justificare fizica a altor dilatori ce apar. Rog PM pentru cei care vor sa discute serios - fara mistouri. Stefan |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Markos |
![]()
Post
#58
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
Alydor |
![]()
Post
#59
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
QUOTE(i96nds @ 16 Jul 2014, 23:40) 3. Pe retur in mod normal apa trebuie sa mearga doar dinspre calorifere inapoi spre centrala . Acesta e sensul impus de pompa de circulatie pentru incalzire. Dar exista inca o pompa, de bypass... doar pentru cunoscatori... care uneste direct turul cu returul - si care functioneaza numai in anumite situatii. Ei, cand pompa aceasta porneste, apa fierbinte de pe tur e impinsa spre retur, si se va duce si spre calorifere, adica in sensul "anormal" - de unde incepe incalzirea tevii de retur. Sa ne imaginam o situatie cand avem centrala in stationare, adica nu a mai mers de vreo doua ore, toate caloriferele s-au racit - deci tevile au cam 20 de grade pe retur mai ales. Cand porneste pompa de bypass, teava de retur se va incalzi BRUSC de la 20 grade la aprox 70 grade. Brusc inseamna cam cateva minute, sa zicem 5 minute? La RADET nu vei vredea vreodata asa o viteza de variatie a temperaturii pe teava. Iata de unde dilatarea aceasta. Stefan Poate mai vrei sa explici o data ca n-am inteles.. ![]() In primul rand daca ai pompa de by pass (pentru cunoscatori) trebuie sa ai si termostat. Ca pompa aia functioneaza in anumite conditii. Si trebuie sa ai circuit separat de by-pass. Nu de alta dar pompele astea functioneaza pe rand nu in acelasi timp. De curiozitate.. cand dai drumul la centrala si iti pleaca pe tur 65-70 de grade... ce se intampla? ![]() Ce face pompa de by-pass? Pai daca ai ditai instalatia de incalzire pompa aia iti recircula apa in cazan pana ajunge la o temperatura de 60-65 de grade, (nu de alta dar sa nu plimbe apa din toata instalatia) si cand ajunge la temperatura respectiva se opreste si porneste pompa de circulatie si iti da in tur direct 65 de grade. Adica pe scurt pompa de by-pass invarte apa in cazan. La o instalatie facuta cu cap apa din cazan nu are voie sa iasa din cazan pana nu ajunge la temperatura stabilita. Daca nu aveai pompa de bypass atunci pompa de circulare trimitea din centrala in toata instalatia, apa incalzita progresiv... Suma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
i96nds |
![]()
Post
#60
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Serios nu am primit PM... nu stiu care e faza, e o conspiratie
![]() Alydor, se cunoaste ca le stii, ai dreptate, nu am explicat eu foarte clar. Eu ma refeream la teava de retur aflata sa zicem la 20 metri de centrala - in acel punct e rece. Dar in apropiere de centrala , ea e mereu calda, tocmai datorita pompei de bypass, cum zici si tu. Dar cand porneste pompa bypass, ea nu numai ca impinge apa pe retur in centrala si o "suge" pe cea de pe tur, ci ea reuseste cu aceasta caz si sa "impinga" apa pe retur pe o distanta mai mare de la centrala, tocmai datorita lipsei acelei clapete de sens de pe retur. De aceea a ajutat mult montarea acestei clapete de sens. Ziceam ca pompa de bypass "trage" apa de pe tur, sa iasa din centrala - si exact pentru asta e si o clapeta de sens pe turul de la circuitul pt calorifere - tocmai ca sa nu se "intoarca" apa si de pe turul de calorifere in sensul pe care nu il dorim. Aceeasi poveste si cand porneste pompa de ACM - care, in lipsa clapetei de sens de la turul de incalzire, ar trage apa de pe instalatia de incalzire in loc sa o traga din centrala, unde e evident mult mai fierbinte. Scuze dar e foarte tarzie ora acum - sunt cam rupt... Multa bafta ! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 11:10 |