anvelope pt 1300,ce marca?, ce marime?165 sau mai bine 155???
![]() ![]() ![]() |
anvelope pt 1300,ce marca?, ce marime?165 sau mai bine 155???
eXtenSion |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
|
||
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#32
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Suntem f offtopic, dar am sa-ti raspund oricum... Se urmareste cresterea presiunii (pe asfalt uscat) ca sa nu se mai deformeze elastic pneul. In viraje, apare o miscare de ruliu suplimentara cand cauciucu-i dezumflat. N-are leg cu aderenta. Cand iei curba sau accelerezi, forta de frecare nu intervine nicaieri din simplul motiv ca nu exista frecare (atata timp cat nu exista derapaj sau patinare). Latimea pneului (implicit suprafata petei de contact) are importanta pana la aparitia derapajului/ patinarii, situatie-n care un slick de F1 se duce sanie la fel ca un cauciuc de bicicleta. Asta cel putin teoretic...
Ma rog, poate n-am dreptate, dar asa vad eu lucrurile, deci nu ma luati chiar f tare-n serios... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
"Treads help traction
Treads are added to automobile tires to provide them with good traction. Although rubber provides relatively good static and kinetic Friction, automobile tires have treads to further increase their traction and to account for different weather and driving conditions. The edges of the treads add to the coefficient of Friction when stopping or starting." http://www.school-for-champions.com/scienc...iontraction.htm This post has been edited by eXtenSion: 5 Nov 2005, 18:25 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
gti98 |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 29 Oct 2005, 02:20) Insa imagineaza-ti cu incredere in jur de 0.5... Desi nu mi-a fost adresata intrebarea... Eu sa am 1300 n-as pune 165 pt ca: 1300 are CV-n 4 trepte, mai mult, are rap la a 4-a putin mai scurt (1.04 parca) in timp ce modelele echipate din fabrica cu 165 au 5 trepte (0.97 la a 4-a si 0.76 la a 5-a). Deja 1300 la viteze mari e cam turata, 165/70 din punctul asta de vedere, nu face decat sa o chinuie in plus... Desi nu e mult, ceva de ordinul a max 50-100 rpm in functie de viteza, luati si asta in calcul... Mai oameni buni (sau nu?) Voi nu prea va mai amintiti de aritimetica aia din clasele primare? Cauciucele de 165 sunt mai balonate=calcatura mai lunga=demaraj mai lent(cuplu mai mic)=viteza maxima mai mare(teoretic...)=masa mai mare a rotii=solicitare ceva mai mare pt. suspensie, etc. Cauciucurile late sunt mai bune doar daca au profil adanc si reductor, si numai pe zapada sau teren moale, fara baza dura. Alea inguste gen "bicicleta", " taie" zapada sau noroiul, dar trebuie sa existe un strat dur SUB chestia taiata, altfel masina se pune "pe burta" si o scoateti la cablu. Evitati mersul prin conditii grele si Bafta! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
Muttley |
![]()
Post
#35
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Muttley @ 28 Oct 2005, 17:20) Eu sa am 1300 n-as pune 165 pt ca: 1300 are CV-n 4 trepte, mai mult, are rap la a 4-a putin mai scurt (1.04 parca) in timp ce modelele echipate din fabrica cu 165 au 5 trepte (0.97 la a 4-a si 0.76 la a 5-a). Deja 1300 la viteze mari e cam turata, 165/70 din punctul asta de vedere, nu face decat sa o chinuie in plus... Desi nu e mult, ceva de ordinul a max 50-100 rpm in functie de viteza, luati si asta in calcul... Am ingrosat si subliniat un mic detaliu care tie probabil ti-a scapat... Adica as vrea sa cred ca ti-a scapat, de vreme ce tot invoci aritmetica din primara... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
nick_florin |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 24 October 05 From: CLUJ NAPOCA ![]() |
salut,
sunt din cluj si am o berlina din 1996 dotata din fabrica cu cauciucuri 165/70/R13....as vrea sa imi iau niste cauciucuri noi....ce s-ar intampla daca mi-as lua cauciucuri de iarna si le-as folosi si vara? sau ar fi mai bine sa imi iau cauciucuri allseasons si sa le folosesc si vara si iarna.....si cam ce marca mi-ati recomanda...barum,debica,sava,firestone sau alta marca?.....va rog un mic ajutor...ms mult.... o zi buna in continuare |
--------------------
DACIA
VW Bora
- Skoda Octavia
|
|
amc |
![]()
Post
#37
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci , 165 pe 1300 merge foarte bine, raportul de 0,97 este mai scurt decit 1,04 iar de chinuit se va "chinui" cea cu 0,97 pentru ca cuplul este mai mic la 0,97.
Cauciucurile de 165 nu sunt neaparat mai balonate! Iarna sunt recomandate caucicuri "inguste si inalte"umflate serios! |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#38
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Voi chiar credeti ca e atat de mare/sensibila diferenta intre 165/70 R13 si 155/70 R13? Puteti incerca gume de Matiz, 155/60 R13, sa vedeti atunci distractie. Ambele gume se monteaza pe janta de dacie, diferenta nu e prea mare dar e mai bun un 165 R13. "Parerea mea".
Gumele de iarna se uzeaza rau de tot vara(dar au aderenta excelenta pe ploaie), iar cele de vara si allseason nu au compus pentru utilizari la temperaturi mici (la gume asta e sub 7 grade celsius). Daca nu ai bani de anvelope de vara si de iarna, ia macar all season (sunt mai bune pe ploaie decat cele de vara, dar se uzeaza un pic mai repede). This post has been edited by einstein1984: 5 Dec 2005, 17:30 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
StefanT |
![]()
Post
#39
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
daciafan |
![]()
Post
#40
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
iti recomand matador 155
|
--------------------
/
/
/
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#41
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Steffyx, sunt 155/65 R13 la iesirea din fabrica. Ce pune omul dupa aia e treaba lui.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#42
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(amc @ 5 Dec 2005, 11:06) Deci , 165 pe 1300 merge foarte bine, raportul de 0,97 este mai scurt decit 1,04 iar de chinuit se va "chinui" cea cu 0,97 pentru ca cuplul este mai mic la 0,97. Eu vorbeam de turatia motorului, nu de cuplu sau mai stiu eu ce ![]() Si ca sa nu mai fie dubii, Matizu' are fix 155/70R13, talon mult prea jos pt Dacie, parerea mea. Ca sa recomand si eu un model de anvelopa, acum 2 ani mi-am incaltat toata masina si dupa ce am studiat putin piata m-am oprit la Debica Navigator. F buna alegere... All season, compozitia cauciucului ceva mai moale (fata de Passio care-s de vara), cu toate astea nu s-au uzat mai repede decat normal, arata inca f bine, si ce ma incanta cel mai mult, nici macar un por n-am la ele. Nu a trebuit decat sa le umflu la inceputul toamnei si sa le dezumflu cand a venit vara. Sunt mai mult decat multumit... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tuner |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.556 Joined: 27 September 05 From: BrAsOv ![]() |
da 145pe 13 ce ziceti?
|
--------------------
am avut o dacie
131o L
mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
|
|
raresito |
![]()
Post
#44
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 8 December 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Hai ca esti tare. Din ianuarie am cauciucuri de 165 pe spate. Pe asfalt masina se comporta mai bine. Dar pe zapada tasata.....
Sunt si eu incepator aici si am o intrebare: Pot sa imi fac rost de cauciucuri de iarna de pe o Jetta 2: 175 / 70 / R13 Nu is prea late? io acuma am 165 / 60 / R13. Si inca o problema: nu sunt prea late cauciucurile? Eu ma gandesc ca suprafata de contact intre cauciuc si zapada ar trebui sa fie cat de mica.... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- CJ 45 DAR
|
|
raresito |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 8 December 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am uitat.. Merg pe spate la dacia 1310 jenti cu 3 prezoane de la Dacia papuc, alea mai vechi?
jenti de 14"... |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- CJ 45 DAR
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
ma bag si eu in vorba (adica o caut cu lumanarea):
pe a mea dacie am montana 165/70R13; cu toate ca (stiu ca) sunt de calitate slaba, pentru ca merg practic numai in oras, ptr. mine sunt ok; initial masina a avut 155/78R13 cu camere dar cu multi ani in urma am avut o explozie si, cum nu ma dadeau banii afara din casa, am inlocuit intai 2 cauciucuri cu 165 montana tubeless (pe vremea aia pareau mai bune) si apoi inca 2 si tot asa... la diametru sunt cu putin mai mici decat cele de 155 (un simplu calcul aritmetic poate demonstra asta) ca urmare s-ar putea crede ca asigura demaraje mai bune (ce conteaza insa 0,1 sec in plus sau minus pentr 0-100km/h?) contra unui consum sporit (lucru ce cu usurinta ar putea fi anulat sau amplificat din presiunea din cauciucuri); cu alte cuvinte la demaraj, viteza maxima, consum, diferentele sunt nesemnificative; cat priveste influenta asupra aderentei, excluzand influenta diametrului rotii, problema trebuie privita in functie de calitatea suprafetei de rulare: in general, pentru toate suprafetele care asigura un coeficient de frecare static peste o anumita valoare, ar trebui ca aderenta sa fie cu atat mai mare cu cat suprafata de contact intre cauciuc si calea de rulare e mai mare si astfel roata "se lipeste de suprafata" (acesta este motivul pentru care pe zapada afanata, noroi sau nisip se practica desumflarea cauciucurilor); in cazul ghetii sau zapezii batatorite, din cauza coeficientului de frecare static foarte mic intre acestea si cauciuc, se prefera niste cauciucuri inguste, eventual cu tinte care datorita presiunii mari "sa se infinga". cu alte cuvinte: pentru suprafete care asigura aderenta (beton, asfalt) si suprafete moi (zapada afanata, noroi, nisip) se recomanda cauciucuri late; pentru suprafete tari si alunecoase (gheata, zapada batatorita) se recomanda cauciucuri inguste; pentru cei ce nu-si permit sa tot inlocuiasca setul de cauciucuri in functie de suprafata pe care ruleaza, tipul cauciucurilor de ales reprezinta un compromis numit "all seasons"; cat priveste dimensiunea lor (si acum sunt si eu complet on-topic) cam e tot una ca-s de 165 sau 155 atata timp cat au cam acelasi diametru. si acum sa vina revolutia! |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#47
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
hai sa lamurim niste aspecte ca vad ca lumea nu e prea lamurita.
1.daca ai buget redus ia-ti 4 cauciucuri allseason (de debica am auzit ca sunt bune) 155-e pt 1300(asa au fost din fabrica) cu talonul de 80->cutie de viteze in 4. poti sa pui si mai mult(165,175 etc) dar uzezi bucsele de la cseta de directie mai repede,planetarele,dar salvezi pivoti suspensie(gandeste-te cand treci peste o groapa care poate e fixa pt 155 si mica pt 165) daca nu vrei sa te minta vitezometrul trebuie sa pui 165/80/r13 sau 175/80 r13 asta pt dacia 1300 cu cutie in 4. a mea are cutie in 5 si cauciucuri pe 80/r13 si nu ma minte vitezometrul...nu stiu de ce pt zapada sunt bune cauciucuri cat mai inguste iar pentru liniute,curse,stablilitate mai mare in curbe(evident si cu o suspensie buna) cele mai late de la 175 in sus... iti sugerez 165/80/r13 daca vrei cauciucuri mai late si sa nu te minta vitezometrul... mai bune ar fi 165/70/r13 ai un pic mai multa stabilitate in curbe dar te minte vitezometrul si da...merg jantele de papuc pe 14" puse la berlina...da-i un search...numai ca daca vrei sa nu iti dea in caroserie cu cauciucurile din dotare..tre sa le pui 165/55/r14 daca nu ati inteles ceva..please ask! |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
Muttley |
![]()
Post
#48
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(vierme_ha @ 8 Dec 2005, 14:11) daca nu vrei sa te minta vitezometrul trebuie sa pui 165/80/r13 sau 175/80 r13 asta pt dacia 1300 cu cutie in 4. iti sugerez 165/80/r13 daca vrei cauciucuri mai late si sa nu te minta vitezometrul... daca nu ati inteles ceva..please ask! Eu n-am inteles... de ce dezinformezi lumea?!? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#49
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Vierme ha, ruleaza urmatoarele:
1. google search "tyre calculator" 2. il folosesti pe cel pe care-l gasesti sa afli diferenta intre circumferinta anvelopelor 155/80 R13, 165/80 R13 si 175/80 R13 3. Vii si-ti faci mea culpa |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#50
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
cum adica dezinformez lumea?
80,70,65,55 etc nu inseamna inaltimea cauciucului?adica distanta de la sol la buza jantei in cm? si doar cifra asta influenteaza diametrul,circumferinta rotii! daca aveti alta explicatie va rog ziceti-mi si mie... Un cauciuc 155/80/r13 este mai mare in diametru exterior decat 155/70/r13 This post has been edited by vierme_ha: 8 Dec 2005, 20:39 |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
mic&rau |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 16 January 05 ![]() |
Salut am si eu o inrebare.De curand am gasit pe un site un calculator de gume adica de acolo imi rezulta ca daca am talon mai mic creste viteza adica vitezometrul arata mai putin decat am.Ce stiti voi ca mi se pare cam ilogic deoarece parcurge cu cativa centimetri mai putin decat cele cu talon mai mare.Pun si linkul sa incercati si voi sa vedeti.Astept pareri.
http://www.7-forum.com/service/reifenrechner.php |
--------------------
Dacia logan 1.6 16v
Dacia logan 1.6 16v
Prestige 2007
- B -- TOX
|
|
Muttley |
![]()
Post
#52
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#54
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Vierme, ia uite:
Tire Size Comparison Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference 155/80-13 4.9in 11.4in 22.8in 71.5in 886 0.0% 165/80-13 5.2in 11.7in 23.4in 73.5in 862 2.8% 175/80-13 5.5in 12.0in 24.0in 75.5in 840 5.5% Na si link: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
amc |
![]()
Post
#55
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce treaba are Mazda Miata cu rotiile de dacie?
linkul n are nici o relevanta |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
RIon |
![]()
Post
#56
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
va rog pastrati firul discutiei! multumesc
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#57
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
imi cer scuze...inseamna ca tot ce am scris mai sus e fals...
eu stiam ca 80-u din 155/80/R13 inseamna 80mm(ca cam atat da la mine ochiometric) dar de fapt sunt procente...dar din ce? deci daca ai cauciucuri de 155/80/R13 si vrei jante pe 14" inseamna ca iti trebuie 185/60/R14 imi cer scuze inca o data... dar ce inseamna 80?ce procentaj? |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#58
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Este un asa numit "raport de aspect" intre inaltimea talonului si latimea benzi de rulare.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#59
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Inseamna ca inaltimea flancului e 80% din cei 155 mm latime a anvelopei. Flanc =talon +umar
pentru 155 80 R13 un corespondent apropiat e 155 70 r 14. Empiric, creste diametrul de asezare cu 1 inch (adica diametrul jantei), scade raportul de aspect cu 10 procente, pastrand latimea. Nu e exact acelasi diametru dar e suficient de aproape. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#60
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Nu e cam tarziu totusi pt explicatiile astea?!? E ca si cum ai discuta despre integrale de suprafata ca apoi sa inveti tabla inmultirii...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 06:11 |