Curiozitate, Alternator dacie 1310
![]() ![]() ![]() |
Curiozitate, Alternator dacie 1310
micutu82 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 2 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
Scala 2004
- 123135
|
|||
andutzu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Scrie pe el.Undeva pe spate lui scrie 12V XX amperi (36 sau 52 parca) Pe daciile mai noi, cred ca din `96 incoace sunt echipate cu alternatoare de 52A.
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#3
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
... 36 A
![]() Eu mi-am cumparat de 66A pentru ca am multi consumatori ... iar cand o sa fie frig o sa porneasca mai usor. |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
andutzu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Si ma rog cu ce te ajuta alternatorul (mai puternic) la pornirea pe timp rece ?! Chiar sunt curios
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
andutzu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
QUOTE(Dreamer @ 3 Dec 2005, 18:31) ... 36 A ![]() Eu mi-am cumparat de 66A pentru ca am multi consumatori ... iar cand o sa fie frig o sa porneasca mai usor. Eu am de 36A si mi-a pornit fara probleme chiar si la -25. (Anul trecut in ianuarie). Pornirea pe timp rece depinde numai de curentul debitat de baterie si nici decum de alternator, el serveste numai la incarcare si n-are treaba cu pornirea. Daca vrei poti sa-l dai si jos, iar daca bateria e incarcata o sa porneasca fara probleme. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#6
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa este, poti porni si fara alternator. Vezi ce faci cu pompa de apa si dupa pornire, insa teoretic se poate
![]() Probabil el se referea ca alternatorul de 66A ii mentine o stare de incarcare mai ridicata pe baterie, ceea ce cam este adevarat. Intrebarea mea este: ce alternator e ala de 66A? Tractor? Ca astea de dacie is de 52, sau 55, nu mai retin exact. Chir sunt curios. Multumesc! EDIT: Andutzule, nu e adevarat ca pe alea din '96 s-au montat neaparat de 50 si ceva de amperi. Sunt si din 2001 care au tot de 32 ![]() This post has been edited by Steffyx: 3 Dec 2005, 19:09 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
andutzu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Teoretic se poate porni, iar daca sunt -20 grade o poti tine pornita 3-5 minute fara probleme
![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#8
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Practic si nenorocitul asta de alternator e rezonabil, insa la relnati apar probleme, si iarna in special, cad intervin multi consumatori. Daca alternatorul ar debita 32 de amperi la relnati ar fi lux, insa aia e puterea maxima, atinsa la 10.000 RPM
![]() Se poate atenua defectul prin montarea unei fulii de diametru mai mic, de ex. de Olcit. Astfle creste numarul de rotatii al periilorin alternator => curent mai mare. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
andutzu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
Ce alternator s-ar mai potrivi pe dacie? >60A.
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#10
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Tractor. Auzisem ca are in jur de 74. Nu bag mana in foc. Si cele de aro cu ceva modificari.
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
andutzu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#12
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Un electrician mi-a zis ca fara modificari majore, asta nu stiu ce inseamna exact, sorry. Oricum sap in continuare. Oricum din ce tin minte ceva la suportul de prindere, care se ia tot de pe un tractoras.
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
micutu82 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 153 Joined: 2 October 05 ![]() |
Eu cand am luat masina, la mana a doua, am inteles ca aveam prob cu alternatorul, si electricianul pe care-l cunostea frate-miu i-a spus ca cica a pus de tractor
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
Scala 2004
- 123135
|
|
andutzu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 3 Dec 2005, 23:18) Un electrician mi-a zis ca fara modificari majore, asta nu stiu ce inseamna exact, sorry. Oricum sap in continuare. Oricum din ce tin minte ceva la suportul de prindere, care se ia tot de pe un tractoras. merita sa faci ceva modificari. Problema a 2-a: de unde iau eu un alternator de tractor... ?nu-mi da mana sa iau unul nou. |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#15
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(andutzu @ 4 Dec 2005, 01:25) merita sa faci ceva modificari. Problema a 2-a: de unde iau eu un alternator de tractor... ?nu-mi da mana sa iau unul nou. Targ...desi parerea mea ca totusi unul nou e recomandat. De fapt tractoarele nu cred ca au multi km sa fie rulate f mult...mie mi-a promis cineva unul mai moca, numa ca tre sa ajung pe la el, ca e in afara orasului ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
andutzu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 3 Dec 2005, 23:36) Targ...desi parerea mea ca totusi unul nou e recomandat. De fapt tractoarele nu cred ca au multi km sa fie rulate f mult...mie mi-a promis cineva unul mai moca, numa ca tre sa ajung pe la el, ca e in afara orasului ![]() Tine-ma la curent.Am inteles ca esti din BC. Si eu tot In Bc (nu in oras) stau numai ca masina a ramas cu numerle de Ph dupa ce m-am mutat. asa ca avem aceleas surse. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#17
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Sa nu-mi zici ca esti din Saucesti, ca acolo tre sa ajung eu
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
andutzu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 385 Joined: 19 December 04 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
- PH 23 ALX REMAT Tuning.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#19
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ah, bine. Oricum tinem legatura. Daca fac rost de alternator si e vorba de ceva modificari, eu sunt dispus le fac cu orice pret. O punem si de un tutorial
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Muttley |
![]()
Post
#20
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
StefanT |
![]()
Post
#21
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa este, dar cred ca totusi conteaza si ca nu merg in sarcina.... oricum e clar ca de preferat e unul nou, dar sa zicem si unul uzat, de 74, 50 minim tot iti debiteaza..
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
raresito |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 76 Joined: 8 December 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
[quote=andutzu,3 Dec 2005, 18:59]
Eu am de 36A si mi-a pornit fara probleme chiar si la -25. (Anul trecut in ianuarie). Pornirea pe timp rece depinde numai de curentul debitat de baterie... Ai dreptate.. si io am de 36A si chiar nu am avut probleme cu pornitu, ca nu aveam cum.. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
- CJ 45 DAR
|
|
StefanT |
![]()
Post
#23
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
32 ai vrut sa spui, nu?
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
didosdoru |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 414 Joined: 2 July 05 ![]() |
Pe dacie merg puse o sumedenie de alternatoare.Am vazut si de VW si de Renault si de Ford montate.O singura concluzie am tras.Alternatorele de la masinile straine sunt mult mai bune decat cele romanesti.In primul rand ca au releu de incarcare incorporat si nu mai apare deloc fenomenul de fluctuatie a curentului intre relanti si sarcina.
|
--------------------
Dacia/Opel
Pick-Up/Logan MCV/Astra G
2003/2009/2000
- GL O6 HKV / 53 DGD
|
|
StefanT |
![]()
Post
#25
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
NU are nici o treaba ca e incorporat sau nu.... tot branza aia e. Fluctuatiile apar datorita faptului ca alternatorul la relanti nu poate debita acelasi curent ca la RPM-ul maxim. E logic daca stam putin si ne gandim... nu? daca tu ii bagi faruri la relanti si iti consuma vreo 12 amperi, cand alternatorul debiteaza la relanti f putin, cum vrei sa nu apara fluctuatii? Ganditi putin inainte sa ridicati in slavi tot ce e strain. Ia tu unul de VW sau Ford si vezi cati amperi scrie pe el. Iti garantez eu ca minim 32*2, adica de 2 ori puterea celul de dacie. Ala normal ca debiteaza mai mult si la relanti...Si cele de dacie de 52 amperi sunt f bune, nu se compara cu cele de 32...
P.S.: Si pune-i releu electronic, cu fir rosu pe alternator ![]() This post has been edited by Steffyx: 12 Dec 2005, 21:57 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
gti98 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 13 Dec 2005, 07:56) NU are nici o treaba ca e incorporat sau nu.... tot branza aia e. Fluctuatiile apar datorita faptului ca alternatorul la relanti nu poate debita acelasi curent ca la RPM-ul maxim. E logic daca stam putin si ne gandim... nu? daca tu ii bagi faruri la relanti si iti consuma vreo 12 amperi, cand alternatorul debiteaza la relanti f putin, cum vrei sa nu apara fluctuatii? Ganditi putin inainte sa ridicati in slavi tot ce e strain. Ia tu unul de VW sau Ford si vezi cati amperi scrie pe el. Iti garantez eu ca minim 32*2, adica de 2 ori puterea celul de dacie. Ala normal ca debiteaza mai mult si la relanti...Si cele de dacie de 52 amperi sunt f bune, nu se compara cu cele de 32... P.S.: Si pune-i releu electronic, cu fir rosu pe alternator ![]() Are dreptate si cel ce spunea ca-i porneste bine mersi si cu alternator de 30 ( apropo, pe Dacia s-au montat alternatoare de Sacele de 12 Volti, tip 1130, care au Inominal=30A si Imax=36A (adica pot debita 36 de amperi un timp limitat, de ordinul a 1-5 minute, functie de temperatura ambianta, dar... Problema e ca la turatie joasa (relanti >1000rpm), cu excitatia la maxim, alternatorul poate debita aproape 10A, iar 30 A ii poate debita pe la 2500rpm (Atentie, e vorba de turatia motorului, ca fulia alternatorului are alt diametru). Chestia interesanta e ca alternatorul are o autolimitare a curentului: la turatii mari, creste frecventa tensiunii induse in infasurari, dar totodata cresc pierderile pe inductanta acestor infasurari. De aceea alternatorul nu are un releu de protectie la supracurent cum aveau dinamurile. Diodele fac inutil releul conjunctor, care permitea doar trecerea curentului spre instalatie. A ramas doar regulatorul de tensiune. Alternatoarele fabricate la Sacele au fost si de 12 si de 24 de volti, de aprox. 500Wati. Un singur model a fost de putere mai mare, dar era la 24 de volti si avea cam 1000W. A nu se confunda puterea, respectiv curentul maxim cu curentul maxim al puntii redresoare. Alternatorul standard, fabricat din 1968, avea o punte din 6 diode de 20 de amperi, rezultand un curent maxim de ordinul a 30 de amperi ( pentru puntea trifazata se inmulteste cu 1,7 - radical din 3 - basca ventilatia fortata..) dupa 1985, pentru marirea fiabilitatii s-au instalat punti "de 60 de amperi", dar masina electrica a ramas la aceiasi parametri. Daca aveti pe masinile voastre altceva, cel mai probabil e un alternator de import. Modificarea liniei de fabricatie implica cheltuieli considerabile si la dificultatile intampinate de industria romana nu prea cred ca Electroprecizia a reusit sa fabrice un alt model de alternator (poate doar sub alta marca, cu patentele astea...) Puterea alternatorului e utila corelat cu nivelul dotarilor electrice: faruri mai multe, becuri de putere mai mare; climatizare, sau macar o ventilare mai de doamne-ajuta; dezaburitor, incalzitor in scaun,in retrovizoare exterioare si, nu in ultimul rand, SONORIZARE!! Si eu ma gandesc serios la un alternator mai puternic. Bafta! This post has been edited by gti98: 13 Dec 2005, 22:10 |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
andu911 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
INTREBARE: o fulie mai mica la alternator, il face sa dea curent mai mult la ralanti, nu ?
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
RollerMAN |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 10 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(andu911 @ 14 Dec 2005, 00:10) Da, eu mi-am pus saptamana trecuta o fulie de oltcit pentru ca este mai mica si acum indicatorul nu mai scade mai jos de zona hasurata cand tin farurile aprinse si ventilatorul pornit. Inainte imi ajungea acul indicator pe rosu si farurile scadeau in intensitate iar turatia ventilatorului la fel scadea. Totusi ma gandesc sa verific si carbunii si diodele sa nu fie ceva in neregula si pe acolo. |
--------------------
Dacia
1410
- B Born 2 roll!
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
S-a mai discutat despre asta si pe alt topic. Se numeste "ALTERNATOR MAI PUTERNIC" topicul pe care s-a discutat. Solutia cea mai buna, de care sunt si eu interesat pentru motivele mai sus amintite de cei care au postat pana acum, este reprezentata de montarea unui alternator de masina straina. Cum? Simplu. Va duceti la dezmembrari si ii intrebati pe aia. Stiu ei ce se potriveste. Sa va duceti cu masina, nu de alta dar in caz de va hotarati pe moment atunci puteti sa trageti capota repede si sa vedeti cam pe unde trebuie modificari sa il puteti pune. Din cate stiu eu cel mai usor de adaptat ar fi cel de golf 2 si e destul de puternic. Sa vina primavara si ma interesez si eu. Voi comunica rezultatele.
This post has been edited by ionutctn: 14 Dec 2005, 12:55 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
andu911 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
RollerMAN trebuie vreo modificare ? si unde gasesc o fulie de oltcit ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd May 2025 - 20:46 |