DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Curiozitate, Alternator dacie 1310

micutu82
post 3 Dec 2005, 16:26
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 153
Joined: 2 October 05




Am si eu o curiozitate. Am o dacie din 94. Curiozitatea mea ar fi ..cam cu cat incarca alternatorul normal de dacie pe ora? Cu cati amperi pe ora daca se poate face un astfel de calcul exact. Si o alta intrebare ar fi cam cat e ala normal de dacie? am citit prin niste topicuri ca ar fi de 36? dar la asta de 36amperi cu toti consumatorii..palpaie faza..sau ceva de genul asta. Cum se poate afla ce tip de alternator am? adica de cat. Scrie pe el? sau cum pot sa aflu cum pot sa masor


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004 - 123135
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 3 Dec 2005, 17:27
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Scrie pe el.Undeva pe spate lui scrie 12V XX amperi (36 sau 52 parca) Pe daciile mai noi, cred ca din `96 incoace sunt echipate cu alternatoare de 52A.


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dreamer
post 3 Dec 2005, 18:31
Post #3


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




... 36 A blink.gif ... cum sa mearga bine ... daca te astepti sa si porneasca la iarna cand o sa fie -20 de grade ... iti faci sperante desarte ...
Eu mi-am cumparat de 66A pentru ca am multi consumatori ... iar cand o sa fie frig o sa porneasca mai usor.


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 3 Dec 2005, 18:54
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Si ma rog cu ce te ajuta alternatorul (mai puternic) la pornirea pe timp rece ?! Chiar sunt curios blink.gif wacko.gif


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 3 Dec 2005, 18:59
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




QUOTE(Dreamer @ 3 Dec 2005, 18:31)
... 36 A  blink.gif  ... cum sa mearga bine ... daca te astepti sa si porneasca la iarna cand o sa fie -20 de grade ... iti faci sperante desarte ...
Eu mi-am cumparat de 66A pentru ca am multi consumatori ... iar cand o sa fie frig o sa porneasca mai usor.
*


Eu am de 36A si mi-a pornit fara probleme chiar si la -25. (Anul trecut in ianuarie). Pornirea pe timp rece depinde numai de curentul debitat de baterie si nici decum de alternator, el serveste numai la incarcare si n-are treaba cu pornirea. Daca vrei poti sa-l dai si jos, iar daca bateria e incarcata o sa porneasca fara probleme. excl.gif


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 3 Dec 2005, 19:05
Post #6


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Asa este, poti porni si fara alternator. Vezi ce faci cu pompa de apa si dupa pornire, insa teoretic se poate biggrin.gif
Probabil el se referea ca alternatorul de 66A ii mentine o stare de incarcare mai ridicata pe baterie, ceea ce cam este adevarat. Intrebarea mea este: ce alternator e ala de 66A? Tractor? Ca astea de dacie is de 52, sau 55, nu mai retin exact.
Chir sunt curios. Multumesc!

EDIT: Andutzule, nu e adevarat ca pe alea din '96 s-au montat neaparat de 50 si ceva de amperi. Sunt si din 2001 care au tot de 32 wink.gif

This post has been edited by Steffyx: 3 Dec 2005, 19:09


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 3 Dec 2005, 20:07
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Teoretic se poate porni, iar daca sunt -20 grade o poti tine pornita 3-5 minute fara probleme smile.gif) ca n-o sa fiarba antigelul. Nu stiu daca "ii mentine o stare de incarcare mai ridicata".Un redresor scoate cam 5A (poate si mai putin) si o poate incarca o baterie la capacitate maxima fara probleme. (se recomanda cam 10% din valoarea acumulatorului.Ex 55ah, curent de incarcare de 5,5A.) Eficienta unui alternator mai puternic este atunci cand ai multi consumatori, sa nu ti se descarce bateria inloc sa se incarce.


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 3 Dec 2005, 22:46
Post #8


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Practic si nenorocitul asta de alternator e rezonabil, insa la relnati apar probleme, si iarna in special, cad intervin multi consumatori. Daca alternatorul ar debita 32 de amperi la relnati ar fi lux, insa aia e puterea maxima, atinsa la 10.000 RPM smile.gif
Se poate atenua defectul prin montarea unei fulii de diametru mai mic, de ex. de Olcit. Astfle creste numarul de rotatii al periilorin alternator => curent mai mare.


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 3 Dec 2005, 22:55
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




Ce alternator s-ar mai potrivi pe dacie? >60A.


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 3 Dec 2005, 22:58
Post #10


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Tractor. Auzisem ca are in jur de 74. Nu bag mana in foc. Si cele de aro cu ceva modificari.


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 3 Dec 2005, 23:02
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




QUOTE(Steffyx @ 3 Dec 2005, 22:58)
Tractor. Auzisem ca are in jur de 74. Nu bag mana in foc. Si cele de aro cu ceva modificari.
*


74A... ar fi super! Nu sti, se potriveste fara modicicari majore? (nu vreau flanse si alte tampenii)


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 3 Dec 2005, 23:18
Post #12


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Un electrician mi-a zis ca fara modificari majore, asta nu stiu ce inseamna exact, sorry. Oricum sap in continuare. Oricum din ce tin minte ceva la suportul de prindere, care se ia tot de pe un tractoras.


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
micutu82
post 3 Dec 2005, 23:23
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 153
Joined: 2 October 05




Eu cand am luat masina, la mana a doua, am inteles ca aveam prob cu alternatorul, si electricianul pe care-l cunostea frate-miu i-a spus ca cica a pus de tractor smile.gif) dar vad ca e posibil din ce spuneti voi si d-asta eram curios sa vad si eu exact de cat e...acum cat e montat sa vad ...daca vad pe unde va scris de cat este, chiar sunt curios. Dar presupun ca n-am cum sa masor?


--------------------
Dacia Solenza Scala 2004 - 123135
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 3 Dec 2005, 23:25
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




QUOTE(Steffyx @ 3 Dec 2005, 23:18)
Un electrician mi-a zis ca fara modificari majore, asta nu stiu ce inseamna exact, sorry. Oricum sap in continuare. Oricum din ce tin minte ceva la suportul de prindere, care se ia tot de pe un tractoras.
*


merita sa faci ceva modificari. Problema a 2-a: de unde iau eu un alternator de tractor... ?nu-mi da mana sa iau unul nou.


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 3 Dec 2005, 23:36
Post #15


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




QUOTE(andutzu @ 4 Dec 2005, 01:25)
merita sa faci ceva modificari. Problema a 2-a: de unde iau eu un alternator de tractor... ?nu-mi da mana sa iau unul nou.
*


Targ...desi parerea mea ca totusi unul nou e recomandat. De fapt tractoarele nu cred ca au multi km sa fie rulate f mult...mie mi-a promis cineva unul mai moca, numa ca tre sa ajung pe la el, ca e in afara orasului smile.gif daca reusesc, bineinteles ca torn tot acilea.


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 3 Dec 2005, 23:46
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




QUOTE(Steffyx @ 3 Dec 2005, 23:36)
Targ...desi parerea mea ca totusi unul nou e recomandat. De fapt tractoarele nu cred ca au multi km sa fie rulate f mult...mie mi-a promis cineva unul mai moca, numa ca tre sa ajung pe la el, ca e in afara orasului smile.gif daca reusesc, bineinteles ca torn tot acilea.
*


Tine-ma la curent.Am inteles ca esti din BC. Si eu tot In Bc (nu in oras) stau numai ca masina a ramas cu numerle de Ph dupa ce m-am mutat. asa ca avem aceleas surse. icon_mrgreen.gif Daca afli ceva anunta-ma!


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 3 Dec 2005, 23:59
Post #17


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Sa nu-mi zici ca esti din Saucesti, ca acolo tre sa ajung eu biggrin.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutzu
post 4 Dec 2005, 00:03
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 385
Joined: 19 December 04




QUOTE(Steffyx @ 3 Dec 2005, 23:59)
Sa nu-mi zici ca esti din Saucesti, ca acolo tre sa ajung eu biggrin.gif
*


Nu, in partea opusa, pe langa Comanesti.


--------------------
Dacia 1310 - PH 23 ALX
REMAT Tuning.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 4 Dec 2005, 00:14
Post #19


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Ah, bine. Oricum tinem legatura. Daca fac rost de alternator si e vorba de ceva modificari, eu sunt dispus le fac cu orice pret. O punem si de un tutorial smile.gif Ciao!


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 4 Dec 2005, 01:00
Post #20


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Steffyx @ 4 Dec 2005, 00:36)
De fapt tractoarele nu cred ca au multi km sa fie rulate f mult...
*



Pai n-au km multi da' au ore o multime tongue.gif . Un tractor care lucreaza pe camp o zi intreaga cat face, 1, 2, 10km...? Pai e ca nou alternatorul ala! laugh.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 4 Dec 2005, 01:05
Post #21


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




Asa este, dar cred ca totusi conteaza si ca nu merg in sarcina.... oricum e clar ca de preferat e unul nou, dar sa zicem si unul uzat, de 74, 50 minim tot iti debiteaza..


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raresito
post 11 Dec 2005, 02:10
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 76
Joined: 8 December 05
From: Cluj-Napoca




[quote=andutzu,3 Dec 2005, 18:59]
Eu am de 36A si mi-a pornit fara probleme chiar si la -25. (Anul trecut in ianuarie). Pornirea pe timp rece depinde numai de curentul debitat de baterie...

Ai dreptate.. si io am de 36A si chiar nu am avut probleme cu pornitu, ca nu aveam cum.. biggrin.gif Si iarna trecuta in fiecare dimineata mergeam cu masina la job... vreo 3 sau 4 pedale, socu-n maxim si cheie... pornea ca noua...



--------------------
Dacia 1310 TLX - CJ 45 DAR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 11 Dec 2005, 11:43
Post #23


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




32 ai vrut sa spui, nu? tongue.gif


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
didosdoru
post 12 Dec 2005, 21:46
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 414
Joined: 2 July 05




Pe dacie merg puse o sumedenie de alternatoare.Am vazut si de VW si de Renault si de Ford montate.O singura concluzie am tras.Alternatorele de la masinile straine sunt mult mai bune decat cele romanesti.In primul rand ca au releu de incarcare incorporat si nu mai apare deloc fenomenul de fluctuatie a curentului intre relanti si sarcina.


--------------------
Dacia/Opel Pick-Up/Logan MCV/Astra G 2003/2009/2000 - GL O6 HKV / 53 DGD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
StefanT
post 12 Dec 2005, 21:56
Post #25


STF - Special Tactical Force


Group: Members
Posts: 3.413
Joined: 19 April 04
From: Bucuresti




NU are nici o treaba ca e incorporat sau nu.... tot branza aia e. Fluctuatiile apar datorita faptului ca alternatorul la relanti nu poate debita acelasi curent ca la RPM-ul maxim. E logic daca stam putin si ne gandim... nu? daca tu ii bagi faruri la relanti si iti consuma vreo 12 amperi, cand alternatorul debiteaza la relanti f putin, cum vrei sa nu apara fluctuatii? Ganditi putin inainte sa ridicati in slavi tot ce e strain. Ia tu unul de VW sau Ford si vezi cati amperi scrie pe el. Iti garantez eu ca minim 32*2, adica de 2 ori puterea celul de dacie. Ala normal ca debiteaza mai mult si la relanti...Si cele de dacie de 52 amperi sunt f bune, nu se compara cu cele de 32...

P.S.: Si pune-i releu electronic, cu fir rosu pe alternator wink.gif

This post has been edited by Steffyx: 12 Dec 2005, 21:57


--------------------
Suzuki GSX-1300-R 2008 - B'100'HAY
Fan Reno 53379
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 13 Dec 2005, 22:08
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(Steffyx @ 13 Dec 2005, 07:56)
NU are nici o treaba ca e incorporat sau nu.... tot branza aia e. Fluctuatiile apar datorita faptului ca alternatorul la relanti nu poate debita acelasi curent ca la RPM-ul maxim. E logic daca stam putin si ne gandim... nu? daca tu ii bagi faruri la relanti si iti consuma vreo 12 amperi, cand alternatorul debiteaza la relanti f putin, cum vrei sa nu apara fluctuatii? Ganditi putin inainte sa ridicati in slavi tot ce e strain. Ia tu unul de VW sau Ford si vezi cati amperi scrie pe el. Iti garantez eu ca minim 32*2, adica de 2  ori puterea celul de dacie. Ala normal ca debiteaza mai mult si la relanti...Si cele de dacie de 52 amperi sunt f bune, nu se compara cu cele de 32...

P.S.: Si pune-i releu electronic, cu fir rosu pe alternator wink.gif
*



Are dreptate si cel ce spunea ca-i porneste bine mersi si cu alternator de 30 ( apropo, pe Dacia s-au montat alternatoare de Sacele de 12 Volti, tip 1130, care au Inominal=30A si Imax=36A (adica pot debita 36 de amperi un timp limitat, de ordinul a 1-5 minute, functie de temperatura ambianta, dar... Problema e ca la turatie joasa (relanti >1000rpm), cu excitatia la maxim, alternatorul poate debita aproape 10A, iar 30 A ii poate debita pe la 2500rpm (Atentie, e vorba de turatia motorului, ca fulia alternatorului are alt diametru). Chestia interesanta e ca alternatorul are o autolimitare a curentului: la turatii mari, creste frecventa tensiunii induse in infasurari, dar totodata cresc pierderile pe inductanta acestor infasurari. De aceea alternatorul nu are un releu de protectie la supracurent cum aveau dinamurile. Diodele fac inutil releul conjunctor, care permitea doar trecerea curentului spre instalatie. A ramas doar regulatorul de tensiune.
Alternatoarele fabricate la Sacele au fost si de 12 si de 24 de volti, de aprox. 500Wati.
Un singur model a fost de putere mai mare, dar era la 24 de volti si avea cam 1000W.
A nu se confunda puterea, respectiv curentul maxim cu curentul maxim al puntii redresoare. Alternatorul standard, fabricat din 1968, avea o punte din 6 diode de 20 de amperi, rezultand un curent maxim de ordinul a 30 de amperi ( pentru puntea trifazata se inmulteste cu 1,7 - radical din 3 - basca ventilatia fortata..) dupa 1985, pentru marirea fiabilitatii s-au instalat punti "de 60 de amperi", dar masina electrica a ramas la aceiasi parametri. Daca aveti pe masinile voastre altceva, cel mai probabil e un alternator de import. Modificarea liniei de fabricatie implica cheltuieli considerabile si la dificultatile intampinate de industria romana nu prea cred ca Electroprecizia a reusit sa fabrice un alt model de alternator (poate doar sub alta marca, cu patentele astea...)
Puterea alternatorului e utila corelat cu nivelul dotarilor electrice: faruri mai multe, becuri de putere mai mare; climatizare, sau macar o ventilare mai de doamne-ajuta; dezaburitor, incalzitor in scaun,in retrovizoare exterioare si, nu in ultimul rand, SONORIZARE!!
Si eu ma gandesc serios la un alternator mai puternic.
Bafta!

This post has been edited by gti98: 13 Dec 2005, 22:10


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 Dec 2005, 00:10
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




INTREBARE: o fulie mai mica la alternator, il face sa dea curent mai mult la ralanti, nu ? biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RollerMAN
post 14 Dec 2005, 12:19
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 104
Joined: 10 July 05
From: Bucuresti




QUOTE(andu911 @ 14 Dec 2005, 00:10)
INTREBARE: o fulie mai mica la alternator, il face sa dea curent mai mult la ralanti, nu ? biggrin.gif
*


Da, eu mi-am pus saptamana trecuta o fulie de oltcit pentru ca este mai mica si acum indicatorul nu mai scade mai jos de zona hasurata cand tin farurile aprinse si ventilatorul pornit. Inainte imi ajungea acul indicator pe rosu si farurile scadeau in intensitate iar turatia ventilatorului la fel scadea. Totusi ma gandesc sa verific si carbunii si diodele sa nu fie ceva in neregula si pe acolo.


--------------------
Dacia 1410 - B
Born 2 roll!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 14 Dec 2005, 12:54
Post #29


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




S-a mai discutat despre asta si pe alt topic. Se numeste "ALTERNATOR MAI PUTERNIC" topicul pe care s-a discutat. Solutia cea mai buna, de care sunt si eu interesat pentru motivele mai sus amintite de cei care au postat pana acum, este reprezentata de montarea unui alternator de masina straina. Cum? Simplu. Va duceti la dezmembrari si ii intrebati pe aia. Stiu ei ce se potriveste. Sa va duceti cu masina, nu de alta dar in caz de va hotarati pe moment atunci puteti sa trageti capota repede si sa vedeti cam pe unde trebuie modificari sa il puteti pune. Din cate stiu eu cel mai usor de adaptat ar fi cel de golf 2 si e destul de puternic. Sa vina primavara si ma interesez si eu. Voi comunica rezultatele.

This post has been edited by ionutctn: 14 Dec 2005, 12:55


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 14 Dec 2005, 13:36
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




RollerMAN trebuie vreo modificare ? si unde gasesc o fulie de oltcit ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd May 2025 - 20:46
Forum Renault