la relanti merge in 3 bujii, dacia 1310
![]() ![]() ![]() |
la relanti merge in 3 bujii, dacia 1310
mihaitamar |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 24 March 14 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1998 break
|
|||
val2011 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
pai ti-ai raspuns singur merge in 3
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
address |
![]()
Post
#3
|
![]() ..... Dacia 13OO (1972) ..... Group: Members Posts: 595 Joined: 19 May 12 ![]() |
Salut.
Jocul la platine trebuie facut intre 0,35 si 0,4mm, procentul 61% dwell depinde de acest reglaj. Umbli la platine, trebuie reglat obligatoriu si avansul initial (altfel risca sa apara detonatii). De asta si-a schimbat motorul "melodia". Avansul mare face motorul voios, dar e periculos (sic!). Bujia, daca pare ca nu merge, o poti verifica schimband-o cu una noua. Cand o bujie nu functioneaza deloc, apare ulei pe ea (pe partea dinspre camera de ardere). Insa daca cilindrul respectiv tot nu merge, pot fi supapele care nu inchid (se verifica cu un compresiometru, il are orice service), motivele fiind: joc la culbutori inexistent, posibil supape crapate, scaune corodate (probleme ce pot aparea la alimentarea cu GPL), arcurile de supapa moi, s.a.m.d. Daca motorul a mers cu avans mare, posibil sa fie si pistonul fisurat sau spart, de la detonatii. Sau segmentul de foc poate fi crapat. Trebuie deci neaparat verificata compresia in cilindrul respectiv, si comparata cu cele de la ceilalti cilindri, pentru o diagnosticare corecta. Pana atunci, este bine ca masina sa stea acasa. This post has been edited by address: 12 Jun 2015, 19:32 |
--------------------
Dacia
1300
1972
- B01XYZ
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Te înșeli tare mult, când spui că mersul pe gaz arde supapele ! Eu n-am întâlnit supape arse de la gaz, cel puțin la mașinile reglate de mine. Faptul că s-ar arde, se datorează deșteptului ce le reglează, că habar n-are să le regleze. De mine au râs mulți când au văzut filmul, dar să reglezi cu după metode întortochiate și cu lera, e o abereție.
Că nu merge o bujie, chiar dacă ea e bună, și simți asta doar la relanti, așa e, poate fi supapă semideschisă (culbutor fără joc), crăpată sau scaun ars, deci lipsă compresie. Poți testa asta, scoțând bujia, pus pistonul respectiv în faza de aprindere (luleaua de la delcou, pe plotul de la fișa doi) și cu un furtun așezat pe gaura bujiei, în care să suflii, fără să dea pe lângă el, asculți să vezi unde se aude că răsuflă, în galeria de admisie, sau în cea de evacuare. Așa deduci supapa care scapă (dacă nu ai găsit deja culbutor atacat). |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 12:30 |