Industria romaneasca, Atunci si acum...
![]() ![]() ![]() |
Industria romaneasca, Atunci si acum...
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|||
radian |
![]()
Post
#2
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Ce intelegi prin "au luat strainii tot"?
Exemple? Daca se poate nu pe ala cu austriecii care ne-au furat padurile. Industrie avem, mai multa, mai performanta si mai putin poluanta decat "inainte" si asta in mare masura multumita "strainilor". This post has been edited by radian: 2 Jun 2015, 23:25 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#3
|
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
Am inceput gresit abordarea problemei.Iti dau dreptate ca industria de astazi e altceva fata de cea de acum 25-30 de ani,dar "strainii" astia nu au facut numai bine,sa nu uitam fabrici si uzine falimentate cu ajutorul lor,si a romanilor din spate.
Treaba cu padurile e destul de clara: tot noi romanii le-am permis sa fure din "ograda" noastra,bineinteles cu sprijin,ca doar nu trebuie sa iasa nimeni in pierdere-fiecare cu partea lui de castig. |
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|
paul_p |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(radian @ 3 Jun 2015, 00:24) Ce intelegi prin "au luat strainii tot"? Exemple? Daca se poate nu pe ala cu austriecii care ne-au furat padurile. Chiar asa, ce "au luat strainii"? Combinatele siderurgice gen Sidex Galati, Alrom Slatina, toate fabricile de ciment, industria grea, comunicatiile, petrolul, industria auto. Te pomenesti ca oi fi uitat ceva... QUOTE(radian @ 3 Jun 2015, 00:24) Industrie avem, mai multa, mai performanta si mai putin poluanta decat "inainte" si asta in mare masura multumita "strainilor". Corect, industria fabricarii palariilor de paie s-a dezvoltat ametitor si unde mai pui ca este si putin poluanta. This post has been edited by paul_p: 2 Jun 2015, 23:43 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Markos |
![]()
Post
#5
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Cică a crescut PIB-ul, de la 53,6 mlrd USD în '89 la 200 mlrd USD în 2014. Cam puțin pentru 25 de ani, dar tot e bine și așa.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
marksman |
![]()
Post
#6
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.735 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Iar mi-l ridic in cap pe nostalgicul de serviciu (sper ca totusi nu citeste!) dar trebuie sa raspund.
Comunistii au facut industrie de-a valma. Unele ramuri au fost profitabile, dar cele mai multe nu. Spre deosebire de alte tari in care a cazut comunismul, la noi s-a furat cat s-a putut si s-a distrus idem, pe considerentul "industria e un morman de fiare vechi". Evident ca majoritatea fabricilor functionau in pierdere, dar unele erau chiar profitabile, iar altele puteau sa fie facute profitabile. Alea care au fost vandute unor investitori seriosi o duc bine si azi. Pacat ca odata cu industria s-au dat si resursele, multumiri lui Nastase & co. |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Ghinion cu strainii astia ca altfel ii spargeam pe japonezi ...
|
--------------------
***
**
***
|
|
paul_p |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Pai sa stii. IPRS Baneasa a ajuns la Omar Haysamm si a dat-o la fier vechi. Romtelecom a ajuns la greci pe mai putin decat investitiile din ultimul an. Petrom a fost cedat la austrieci pe mai putin decat profitul pe un an.
Chiar ca am avut noroc ca am scapat de toate asa de ieftin. This post has been edited by paul_p: 2 Jun 2015, 23:53 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#9
|
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
QUOTE(marksman @ 3 Jun 2015, 00:46) Comunistii au facut industrie de-a valma. Unele ramuri au fost profitabile, dar cele mai multe nu. Spre deosebire de alte tari in care a cazut comunismul, la noi s-a furat cat s-a putut si s-a distrus idem, pe considerentul "industria e un morman de fiare vechi". Evident ca majoritatea fabricilor functionau in pierdere, dar unele erau chiar profitabile, iar altele puteau sa fie facute profitabile. Anumite ramuri ale industriei romanesti de atunci erau mai dezvoltate si mai productive decat a altor tari.Dupa 90 a inceput celebra decadere ![]() "multumiri lui Nastase & co." - Aici cine e de vina ? ![]() This post has been edited by DACIOTUL_97: 3 Jun 2015, 00:11 |
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|
Garett |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.339 Joined: 4 June 05 From: Galati ![]() |
|
--------------------
No
Reno
Forever "Tara asta a avut doua dezastre din '89 incoace: Iliescu si ProTV-ul!"
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#11
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Nene daciot cati ani ai bre? Asta cu strainii e o prostie. Priveste la cehi unguri polonezi pe urma la noi si la bulgari. Inclusiv nemtii si britanicii sunt sub invazie (cel mai bun exemplu Volvo si Land Rover).
La noi daca se privatiza cand trebuia ce trebuia eram mult mai sus ca nivel de trai astazi. Exemple: ARO, Roman, Tractorul ... daca nu veneau Autoliv INA Continental si alti straini Brasovul era mort si ingropat de mult. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
M.C. |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.152 Joined: 24 January 04 From: Ploiesti ,din cind in cind. ![]() |
O emisiune interesanta, care merita a fi vizionata.
https://www.youtube.com/watch?v=Uy9252JRBnQ...ayer_detailpage This post has been edited by M.C.: 3 Jun 2015, 06:48 |
--------------------
Renault Megane
II Sedan Influence
1,6 16 V ,2005 Alfa Romeo 159 1,9 JTS, 2007 , Ford Mustang 2,3 Ecoboost, 2017
|
|
GIC |
![]()
Post
#13
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 930 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Ingrasamintele chimice, zahar, ulei ...
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
radian |
![]()
Post
#14
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Industria ingrasamintelor chimice a fost pusa pe butuci de autohtonul Niculae. Singura interventie - fericita a fost a turcilor la Azomures care l-au pus pe picioare.
QUOTE(paul_p @ 3 Jun 2015, 00:42) Chiar asa, ce "au luat strainii"? Combinatele siderurgice gen Sidex Galati, Alrom Slatina, toate fabricile de ciment, industria grea, comunicatiile, petrolul, industria auto. Te pomenesti ca oi fi uitat ceva... N-ai prea uitat nimic. Le-ai pus pe toate la gramada. Ai fost vreodata intr-o fabrica de ciment inainte de '89 si acum dupa ce le-au "luat" strainii? Inainte, pe o raza de cativa km buni in jurul unei fabrici de ciment totul (case, acoperisuri, copaci) erau acoperite de praf de ciment. Azi, in curtea unei fabrici de ciment intalnesti spatii verzi mai ingijite decate cele din parcurile marilor orase. Poti cumva sa faci comparatie intre productia de autoturism de dinainte de '89 si cea de acum? Exista si exemple negative destule. In mare parte se regasesc si in lista facuta de tine la repezeala. Uite de exemplu minieritul in carbune. N-au vrut guvernantii nici in ruptul capului sa-l "dea" strainilor. Rezultatul: minieritul moare. Desi avem resure mari de carbuni si cerere de carbuni este destula si la intern si la export statul nu e in stare sa administreze afacere. Chinezii de la DHS (biciclete) au venit cu niste bani in buzunar si cu un plan de afaceri. Cunosc personal exemplul, am lucrat la ei 5 ani. N-au "luat" de la stat nimic. In prezent au pus pe picioare cea mai mare fabrica de biciclete din estul Europei. This post has been edited by radian: 3 Jun 2015, 07:17 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
kum |
![]()
Post
#15
|
![]() Banat Group: Banned Posts: 2.408 Joined: 19 January 05 From: Galati ![]() |
QUOTE(radian @ 3 Jun 2015, 08:15) Uite de exemplu minieritul in carbune. N-au vrut guvernantii nici in ruptul capului sa-l "dea" strainilor. Rezultatul: minieritul moare. Desi avem resure mari de carbuni si cerere de carbuni este destula si la intern si la export statul nu e in stare sa administreze afacere. Asta si datorita pasiunii lor pentru gradinarit (panselute)... |
--------------------
Laguna
2.0T
2006
- GL-15-... Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
|
|
paul_p |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(radian @ 3 Jun 2015, 08:15) Ai fost vreodata intr-o fabrica de ciment inainte de '89 si acum dupa ce le-au "luat" strainii? Inainte, pe o raza de cativa km buni in jurul unei fabrici de ciment totul (case, acoperisuri, copaci) erau acoperite de praf de ciment. Azi, in curtea unei fabrici de ciment intalnesti spatii verzi mai ingijite decate cele din parcurile marilor orase. Normele de poluare s-au schimbat mult de atunci. Modernizarea este evolutia fireasca a lucrurilor. Oricine ar fi fost proprietar ar fi trebuit sa respecte legislatia de mediu. Azi, in fabricile de ciment din Romania intalnesti parcuri frumoase, dar si cel mai scump ciment din regiune. Desi e fabricat in Romania, pe piata din Romania se vinde mai scump decat la export. Sa nu uitam nici de Electroputere Craiova care a fost vanduta pe bucati de investitorul strain Al-Arrab si a ajuns mall. Insa vina o poarta ai nostri, nu strainii pe mana carora a ajuns industria romaneasca. This post has been edited by paul_p: 3 Jun 2015, 09:42 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
radian |
![]()
Post
#17
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
QUOTE(kum @ 3 Jun 2015, 09:47) Si asta-i adevarat, desi totusi a trecut deja un sfert de secol de atunci. Da, Paul_p. Normele de poluare s-au schimbat, dar spune lucrurile pana la capat. Noile norme de poluare ne-au fost impuse de "straini". Deci inca o bulina rosie pentru "straini" ... This post has been edited by radian: 3 Jun 2015, 09:50 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
QUOTE(paul_p @ 3 Jun 2015, 00:53) Pai sa stii. IPRS Baneasa a ajuns la Omar Haysamm si a dat-o la fier vechi. Romtelecom a ajuns la greci pe mai putin decat investitiile din ultimul an. Petrom a fost cedat la austrieci pe mai putin decat profitul pe un an. Chiar ca am avut noroc ca am scapat de toate asa de ieftin. Niste nenorociti care au luat cu japca industria din mana romanasilor neprihaniti si au profitat de credulitatea dragilor nsotri guvernanti ![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
DannyY |
![]()
Post
#19
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Pentru resuscitarea industriei era nevoie de capital. Mult. Cine arata ca detine cashul avea prioritate la privatizare (asta dupa ce platea bacsisul de rigoare ministrului de resort).
Dintre astia, unii aveau intentii onorabile (aka dezvoltare, investitii), altii voiau un viol (aka vanzare la fier vechi) si gata. Perioada marilor tunuri a cam trecut. Acum suntem in perioada marilor furtisaguri legale. In 40 de ani vor veni si vremuri mai bune. |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
bion |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
O mare parte din idustria cu taditie din TM a fost phootoota de capitalistii autohtoni. Premiul I cu coronita fratii Cristescu, premiul II Tender. Intre primii a fost tov. Carpanu ( comtim).
La Jimbolia contributia majora la lichidarea Ceramica a avut-o conducerea fabricii in frunte cu chefliul de director ;nume de codtov. Vodasz Nikulasz. Fabrica geamana de la Kikinda prospera si vinde marfa in Romania la greu. FMCC. This post has been edited by bion: 3 Jun 2015, 10:14 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
paul_p |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Evident ca principalii vinovati sunt cei care au fost la guvernare si au organizat distrugerea metodica a brumei de industrie romaneasca.
Au bagat sloganul ala cum ca statul e prost administrator si au dat totul pe nimic. Multe din obiective au fost vandute pe mai putin decat valora marfa aflata in stoc la momentul vanzarii. |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
bion |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Io ti-am dat exemple concrete unde demolatorii au fost"investitori" locali sau chiar cei din conducerea fabricilor .Guvernu a semnat certificatele de deces atat.La petrom, telecom, drumuri acolo a fost stapanirea dupa ce a sunat telefonul de la UE cau bomboana si biciu.S-au dat ca pret pentru aderare.Cu aceaste ocazii au furat si au spaguit de la vladica la opinca.
Remember cand a scapat Bombo chestia cu telefonul primit de la fratele inglez ca sa dea sidexu la cioroi. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
paul_p |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Nu este exclus ca presiunile UE sa fi fost doar o inventie a celor ce au fost la guvernare, pentru a justifica in fata populatiei privatizarile pe nimic (in afara de spaga).
This post has been edited by paul_p: 3 Jun 2015, 11:01 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Markos |
![]()
Post
#24
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
QUOTE(paul_p @ 3 Jun 2015, 11:43) Multe din obiective au fost vandute pe mai putin decat valora marfa aflata in stoc la momentul vanzarii. Dupa '89, un timp au fost la moda "privatizarile pe un dolar". Pe motiv de datorii mari la stat. Venea arabul, dadea spaga unde trebuie, lua moca fabrica, o taia, lua lozul si auguri! In datoriile catre stat îsi baga pwla. Idem în clauzele din contractul de privatizare (modernizare, dezvoltare, pastrarea a X locuri de munca si alte povesti de adormit copiii). 3 Jun 2015, 12:09: Si o stire proaspata: QUOTE Fostul director general al CFR Mihai Necolaiciuc a fost condamnat de Judecătoria Sectorului 1 la zece ani de închisoare cu executare, pentru fapte de abuz în serviciu prin care compania ar fi fost prejudiciată cu aproximativ 56,7 milioane de euro, decizia nefiind definitivă. This post has been edited by Markos: 3 Jun 2015, 11:09 |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
bion |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Mi-e lene sa scriu dar iti ca stiu de la austrieci cum li s-a dat liber la vantoare in RO cand cu UE. Innainte cand le spuneam sa vina sa se bage la una alta se codeau ca e coruptie, ca nu merita, ca sunt nerentabile.Toti amicii mei si-au schimbat optica si s-au repezit in RO cand au primit liber de la autoritatile lor. Asa au patit si ei cand au intrat in UE au fost siliti sa cedeze ceva sectoare. Probabil ca si noi am primi o tara de stors dar deocamdat s-a oprit integrarea.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
Markos |
![]()
Post
#26
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
bion |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Posibil. Chestia e ca la Caritas . Cei de la coada listei capata tot mai putin si mai prost.
![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#28
|
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
Ca tot veni vorba de industria constructoare de autoturisme:
Aici s-a putut:[attachmentid=1627996315] Dacia. Aici nu s-a putut:[attachmentid=1627996316] Aro. Din cate stiu,ambele uzine erau intr-o situatie nasoala la sfarsitul anilor 90,pur si simplu se zbateau sa supravietuiasca.La Dacia au intervenit francezii,cu care ei colaborasera si in trecut,si care din fericire,au salvat uzina de la un posibil faliment.Pe cand la Aro,si-au bagat coada americanii si securistii;s-a furat cat s-a putut,si asta a fost.Cel care a cumparat fabrica pe nimic,se lauda ca a incercat sa investeasca,dar nu a fost lasat ![]() ![]() Mai sunt exemple de genul asta,dar sincer ai dreq' americani sprijiniti de "baieti destepti" din Romania, ne-au facut-o de nu se poate ![]() |
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|
DannyY |
![]()
Post
#29
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Acelasi scenariu la CS Resita. Americanii de la Noble Ventures, impreuna cu conducerea combinatului, n-au miscat nimic pe partea de investitii, n-au mai platit salarii, sindicatele s-au rasculat (remember scenele cu blocatul soselei de muncitorii de la CSR?), contractul de privatizare s-a anulat de statul roman iar americanii, baieti finuti, au cerut despagubiri super-babane. Proces international, noroc ca statul roman l-a castigat.
CSR-ul a stat pe muchie de cutit pana in 2004 cand a fost preluat de rusi. Din cate stiu, merge si acum si produce materie prima pentru o uzina din Slatina, detinuta de aceiasi rusi. UCMR (sora CSR-ului) si-a cam dat duhul, sub patronaj (din cate stiu) romanesc. LE. Daca-mi aduc bine aminte, rusii au luat CSR-ul pe un euro, nu pe un dolar ![]() This post has been edited by DannyY: 3 Jun 2015, 13:40 |
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
maho |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.235 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(paul_p @ 3 Jun 2015, 00:53) Pai sa stii. IPRS Baneasa a ajuns la Omar Haysamm si a dat-o la fier vechi. Romtelecom a ajuns la greci pe mai putin decat investitiile din ultimul an. Petrom a fost cedat la austrieci pe mai putin decat profitul pe un an. O luam de la capat ? N-as compara situatia IPRS cu Petromul, care, inainte de privatizare (statul inca mai are 20.6%) era permanent pe pierdere; de-atunci, statul a luat dividende acceptabile, si a beneficiat si de investitii pe care el nu le-ar fi facut in veci. La ora asta, Petrom (chiar si OMV) poate cumpara oricine, inclusiv statul. Ciresa de pe tort (ca afacere a statului) a fost (chiar daca nu intra la "industrie") vanzarea bcr, pe preturi maxime. Bulan; partea proasta nu e ca am vandut, ci ca nu gestionam banii corect, in folosul nostru. Industrie ar trebui sa insemne si retehnologizare, dar asta de obicei inseamna si somaj, pt. ca utilajele moderne, complexe, inlocuiesc oamenii (in plus, un robot nu face greva si nu cere marire de salariu ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 22:51 |