DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Spuma in vasul de expansiune, Sa fie garnitura sau ....

maseax
post 14 Jan 2008, 00:17
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 30 September 05
From: Focsani Vrancea




Din intamplare am zis sa ma mai uit si eu daca mai apa in vaul de expansiune. Fiind intuneric si vasul murdar i-am dar capapul afara sa vad daca mai e ceva pe acolo, si ce sa vezi SPUMA MARONIE. blush.gif

Uleiul nu s-a "imultit", e subtire si negru si cam atat.

Sa fie garnitura de chiulasa sau sa fie din cauza ca am forjat-o ca sa imi bage caldura ca muream de fig?

forjat= 1,2,3 4500-5000 rot/min biggrin.gif


Am scos vasul de expansiune, l-am spalat si apoi am pus in el antigel si apa curata. Am mers vreo 2 km ... am mai forjato un pic si .. nu mai face spuma; doar mi-a colorat antigelul la culoare ruginei (maro)
Mi se cam ridica cate odata temperatura la apa. mia cam fost lene sa mai tai din carton si .... astupa cam 70% din raiator biggrin.gif
Ce sa fie ? Garnitura de chiulasa sau din cauza forjei ??

This post has been edited by maseax: 14 Jan 2008, 01:45


--------------------
Renault Megane2 2005 - VN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinushy
post 14 Jan 2008, 05:34
Post #2


modeLator


Group: Members
Posts: 2.622
Joined: 9 January 07
From: Pitesti - Mioveni




garnitura sad.gif


--------------------
Audi A4 ... 1.8T...quattro ;)
frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 14 Jan 2008, 17:11
Post #3


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




lichidul d eracire maroniu e mai probabil din cauza forjei (4500-5000 RPM) sau din cauza varstei componentelor sistemului de racire. ai putea sa-l speli cu 2+2 Radiator Flush (sau ceva de genul) si apoi sa mai incerci o data sa vezi daca mai face

bafta


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 14 Jan 2008, 19:05
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 502
Joined: 23 August 05




Mai fratilor, nu speriati omul... La mult masini (inclusiv straine) antigelul devine maroniu, mai ales daca nu este schimbat frecvent. Eu la Dacie aveam un mic strat de "namol" ruginiu pe fundul borcanului, pana nu am schimbat lichidul de vreo 3 ori, nu am scapat de el. Nu are nimic in comun cu strapungerea garniturii de chiulasa. Daca se strapunge garnitura apare ULEI in lichidul de racire, sau invers, apa (antigel) in ulei.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maseax
post 16 Jan 2008, 23:40
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 30 September 05
From: Focsani Vrancea




QUOTE(dyogenes @ 14 Jan 2008, 19:05)
Mai fratilor, nu speriati omul... La mult masini (inclusiv straine) antigelul devine maroniu, mai ales daca nu este schimbat frecvent. Eu la Dacie aveam un mic strat de "namol" ruginiu pe fundul borcanului, pana nu am schimbat lichidul de vreo 3 ori, nu am scapat de el. Nu are nimic in comun cu strapungerea garniturii de chiulasa. Daca se strapunge garnitura apare ULEI in lichidul de racire, sau invers, apa (antigel) in ulei.
*




Nu a mai facut probleme. Daca bag un 2+2 sunt sanse sa o fac stropitoare? (adica sa apara gauri mai peste tot ? )

Edit : Sau ceva de curatat radiatoare ....

This post has been edited by maseax: 16 Jan 2008, 23:41


--------------------
Renault Megane2 2005 - VN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 16 Jan 2008, 23:59
Post #6


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Sa spun sincer eu am culoarea asta la lichidul de racire de asta vara. Si n-am avut vreo problema. "Namolul" de care vorbea dyogenes am avut juma de borcan, si e un fel de rugina cauzata din cate am inteles de la un vecin chiar de faptul ca am avut prea mult antigel in comparatie cu apa in circuit. De cand am inceput sa completez cu antigel d-asta modern albastru(am un por pe radiator si completez mereu) s-a mai lipezit, dar asta vara mergeam cu un lichid care parea a fi apa cu pamant. Si am facut 2500km intr-un tur prin tara fara sa fiarba o data, cu masina incarcata pana la refuz plus 4 insi.

Cat despre forja, daca mergi asa cu motorul rece nu m-ar mira sa te fi lasat garnitura, sincer iti spun. Carton nu cred ca-ti trebuie pe mai mult de 30% din radiator, eu n-am acoperit niciodata mai mult si am plecat mereu de acasa si am ajuns si la destinatie. wink.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maseax
post 17 Jan 2008, 00:09
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 178
Joined: 30 September 05
From: Focsani Vrancea




La -19 grade nu stai sa te mai uiti daca ai pus prea mult carton.
Si eu ajung la destinatie, numai ca strang din ..dinti.. pana acolo biggrin.gif

Oricum nu e garnitura. Nu e pic de ulei in jegul de antigel si nici invers.

Ramane valabila intrebarea:

Ii curat sau nu circuitul de racire cu "Solutii de curatat instalatia de racire" ? Sau mai bine aste vara ?

This post has been edited by maseax: 17 Jan 2008, 00:09


--------------------
Renault Megane2 2005 - VN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 17 Jan 2008, 00:29
Post #8


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Eu nu consider ca merita riscul, lasa-l asa.
Cat despre frig, eu sunt obisnuit sa-mi inghete geamurile laterale pe interior cand e frig, deci nu ma mai surprinde nimic. In Dacie stau ca si cum as sta afara, nu desfac un nasture de la geaca, nu cobor fermoarul un centimetru. icon_mrgreen.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosmin_bojin
post 17 Jan 2008, 00:48
Post #9


the


Group: Members
Posts: 340
Joined: 24 February 06
From: Bucuresti




QUOTE(maseax @ 17 Jan 2008, 00:09)
La -19 grade nu stai sa te mai uiti daca ai pus prea mult carton.
Si eu ajung la destinatie, numai ca strang din ..dinti.. pana acolo biggrin.gif

Oricum nu e garnitura. Nu e pic de ulei in jegul de antigel si nici invers.

Ramane valabila intrebarea:

Ii curat sau nu circuitul de racire cu "Solutii de curatat instalatia de racire" ? Sau mai bine aste vara ?
*


Daca vrei sa faci o treaba buna,dai jos radiatorul si caloriferul si le speli calumea,asta dupa ce ai bagat solutia de curatat instalatia.Dupa care poti sa mai pui apa de 2-3 ori sa vezi daca e curat.E ceva de munca dar merita,zic eu.

QUOTE(Merced @ 17 Jan 2008, 00:29)
Eu nu consider ca merita riscul, lasa-l asa.
Cat despre frig, eu sunt obisnuit sa-mi inghete geamurile laterale pe interior cand e frig, deci nu ma mai surprinde nimic. In Dacie stau ca si cum as sta afara, nu desfac un nasture de la geaca, nu cobor fermoarul un centimetru.  icon_mrgreen.gif
*


Eu am caldura de ma frige la picioare,serios,la fel si la parbriz ies aburi dupa ce il spal.


--------------------
Dacia 1300 1979-Berlina - B-29-XLJ
RACING WILL NEVER DIE!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 17 Jan 2008, 00:56
Post #10


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.277
Joined: 24 June 07




Stiu ca unii aveti caldura, eu nu am decat sa-mi dezabureasca parbrizul si eventual luneta dupa 20 de minute de mers la drum intins. Unii nici macar cat am eu n-au, deci n-are rost sa ma vait.
Oricum nu era asta subiectul discutiei acum.


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DoubleG
post 17 Jan 2008, 08:43
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 407
Joined: 6 August 07
From: Rosiori De Vede (TR)




Pentru curatarea instalatie de racire si a caloriferului recomand cu simt de raspundere solutia mecanicilor batrani.
Se scoate lichidul de racire, se amesteca 3 litri de otet si 3 litri de apa, se umple instalatia, se aeriseste. Se poate circula drumuri scurte de oras, numai vara sau pe vreme mai calda. Se lasa 1, 2 sau 3 zile, apoi se scoate si se pune antigel curat si apa. Piatra depusa, oxizii si alte depune, vor disparea ca prin minune. Daca este cazul se spala de doua ori desi nu am intalnit sa fie nevoie... Pentru mai multa incredere se poate incerca cu alte obiecte scufundate intr-un pahar cu apa si otet.

This post has been edited by DoubleG: 17 Jan 2008, 08:46


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 MPI 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzepesch
post 18 Jan 2008, 01:52
Post #12


Japan Jupan


Group: Members
Posts: 2.403
Joined: 22 June 05
From: Bucuresti




sau 1L detartrant 5L apa.

rulat 15-20min

lasat 1H

rulat iar (la relanti) 15-20min

spalata instalatia cu apa cu presiune

facut amestec de antigel si apa separat 3+3

eventual schimbat termostatul daca e suspect

se va simti imediat. se incalzeste mai repede, nu sare temperatura de 78-80de gr nici moarta.

culorea maronie e normala daca ai depuneri si rugina, mai ales daca ai mers vara cu apa chioara

This post has been edited by tzepesch: 18 Jan 2008, 01:52


--------------------
Dacia DELTA GALIDI Station Wagon 1982 - 1310 - 4VIT. - B-xx-xxx
De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele

Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus +
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan_78
post 28 Mar 2015, 19:00
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 284
Joined: 10 November 12




Astazi am schimbat distributia la supernova, rola, pompa de apa.Toate bune si frumoase avand in vedere ca s-a pierdut antigel la schimbarea pompei de apa, inainte s-a o pornim i-am bagat cam 900 de grame antigel nediulat.Am pornit-o si am plecat cu ea mecanicul mi-a spus ca se aeriseste singura.Ajuns acasa mam uitat la vas si am constatat ca intradevar isi mai trasese antigel dar facuse spuma......fara nici un pic de ulei in ea.Despre ce ar fi vorba aveti idee? Multumesc


--------------------
dacia supernova 2003 - db100von
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan32
post 28 Mar 2015, 19:32
Post #14


superdaciuta


Group: Members
Posts: 842
Joined: 12 January 08
From: Ploiesti




QUOTE(DoubleG @ 17 Jan 2008, 08:43)
Pentru curatarea instalatie de racire si a caloriferului recomand cu simt de raspundere solutia mecanicilor batrani.
Se scoate lichidul de racire, se amesteca 3 litri de otet si 3 litri de apa, se umple instalatia, se aeriseste. Se poate circula drumuri scurte de oras, numai vara sau pe vreme mai calda. Se lasa 1, 2 sau 3 zile, apoi se scoate si se pune antigel curat si apa. Piatra depusa, oxizii si alte depune, vor disparea ca prin minune. Daca este cazul se spala de doua ori desi nu am intalnit sa fie nevoie... Pentru mai multa incredere se poate incerca cu alte obiecte scufundate intr-un pahar cu apa si otet.
*




de care otet? cate grade sa aiba otetul?


--------------------
DACIA 1310 1990 TX BERLINA - 6-PH-7008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 08:02
Forum Renault