DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cablu actionare robinet climatizare, Imposibilitate actionare din interior

sddragos
post 18 Oct 2005, 12:18
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Salutare!
De 3 saptamani sunt "fericitul" posesor al unei Berline '97. Toate bune si frumoase pana acum cateva zile cand au inceput sa apara problemele. Nu mai pot actiona robinetul de climatizare din interior (bord CN), decat pentru deschidere (comutare "pe cald"), si asta doar jumatate din cursa normala. Comutarea "pe rece" (respectiv inchiderea robinetului) nu mai este posibila. Stie cineva ce s-a intamplat cu cablul si cum as putea remedia defectiunea?
Mersi!


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Oct 2005, 12:43
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




ca tot esti proaspat posesor de Dacie iti spun eu ca sa sti: robinetul ala se actioneaza manual dupa ce ridici capota...mie nu mi-a mers niciodata, la fel tuturor prietenilor mei.....cand am luat-o in 1998, am verificat la dealer asta...si s-au uitat la mine urat si mi-au zis ca toate sunt asa, si sunt primul care se plange... mellow.gif

This post has been edited by argon: 18 Oct 2005, 12:44


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 18 Oct 2005, 12:49
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(argon @ 18 Oct 2005, 13:43)
ca tot esti proaspat posesor de Dacie iti spun eu ca sa sti: robinetul ala se actioneaza manual dupa ce ridici capota...mie nu mi-a mers niciodata, la fel tuturor prietenilor mei.....cand am luat-o in 1998, am verificat la dealer asta...si s-au uitat la mine urat si mi-au zis ca toate sunt asa, si sunt primul care se plange... mellow.gif
*




Nu ma plang, mai ales ca vine frigul si o sa-l las deschis tot timpul.
Curios e ca s-a blocat acum dupa ce mi-au montat GPL. Poate au tras "adevaratii" aia din service de el cand s-au "legat" de furtunul pe care e montat robinetul.
Vreau sa stiu daca a schimbat cineva cablul si daca a intampinat ceva dificultati.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adumitrachy
post 18 Oct 2005, 15:56
Post #4


Membru autohton


Group: Members
Posts: 915
Joined: 27 January 04
From: Iasi




Innainte de a monta gpl-ul iti inchidea din masina robinetul?

This post has been edited by adumitrachy: 18 Oct 2005, 15:57


--------------------
Dacia 1310 L Audi B4 quatro 1998 / 1991 - IS 04/84 DLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 18 Oct 2005, 18:02
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Dacie din 1996. Nu a avut bord de CN cand s-a nascut, dar a primit unul dupa aia. Cel care mi-a vandut-o mi-a dat-o cu cablul deconectat de la robinet cu sfatul cum ca sa il inchid si sa il deschid manual, nu din actionare.
Ei bine s-a rezolvat.
1. fixezi robinetul (e vorba de cel cu 2 furtune) de caroserie in locasul lui special prevazut.
2. fixezi tresa cablului pe carcasa robinetului i incat sa poata fi folosita intreaga cursa a cablului.
3. Folosesti pt pozitia inchis, cea dinspre motor, un arc usor , un elastic, care sa ajute cablul sa se destinda la maximum pt poziatia inchis, altfel pe vreme calda va fi usor caldut aerul.

Si merge bine....

This post has been edited by george_slz: 18 Oct 2005, 18:04


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 19 Oct 2005, 06:48
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(adumitrachy @ 18 Oct 2005, 16:56)
Innainte de a monta gpl-ul iti inchidea din masina robinetul?
*



Mergea perfect. Chiar ma miram si eu ca-mi functioneaza toate. Se inchidea si deschidea robinetul cu foarte mare usurinta. Apoi, dupa ce mi-au montat GPL-ul, nu mai puteam sa deplasez maneta pana la capatul zonei rosii, de parca ar tine cineva de cablu. In schimb, pe albastru (aer rece) merge foarte usor maneta, dar robinetul nu este actionat deloc. Ma gandeam ca poate e cablul blocat si as vrea sa-l schimb. In prezent, actionez manual inchiderea-deschiderea robinetului, dar se misca foarte, foarte greu si nu reusesc sa-l deschid complet. Ma gandeam chiar sa schimb robinetul. Are cineva idee cat costa?


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SJ-03-WEN
post 19 Oct 2005, 08:28
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 97
Joined: 13 December 04
From: Cluj-Napoca




QUOTE(sddragos @ 19 Oct 2005, 06:48)
Mergea perfect. Chiar ma miram si eu ca-mi functioneaza toate. Se inchidea si deschidea robinetul cu foarte mare usurinta. Apoi, dupa ce mi-au montat GPL-ul, nu mai puteam sa deplasez maneta pana la capatul zonei rosii, de parca ar tine cineva de cablu. In schimb, pe albastru (aer rece) merge foarte usor maneta, dar robinetul nu este actionat deloc. Ma gandeam ca poate e cablul blocat si as vrea sa-l schimb. In prezent, actionez manual inchiderea-deschiderea robinetului, dar se misca foarte, foarte greu si nu reusesc sa-l deschid complet. Ma gandeam chiar sa schimb robinetul. Are cineva idee cat costa?
*



Ia un sfat de la mine (acu 2 saptamani am avut si eu aceeasi problema): inainte sa cumperi un robinet nou, desfa cablul care duce la maneta de actionare si cu un patent (sau chiar cu mana) verifica daca robinetul se deschide usor sau nu....daca se invarte usor, inseamna ca e cablul de vina....fa treaba asta ca altfel poate te trezesti si tu ca mine ca nu merge climatizarea nici cu robinetul cel nou...
Acuma daca faci treaba asta, si-ti dai seama ca e cablu de vina....e ceva mai complicat....trebuie sa-l scoti cu totul afara, si sa-l indrepti (cablu ala e din aluminiu destul de dur) pe toate partile pana vezi ca are o cursa usoara.....iar dupa aceea cand il bagi la loc, sa ai grija sa nu-l indoi prea tare, si pe toata lumgimea lui sa fie cat mai putin curbat (e mai greu dar se poate)....eu am facut treaba asta.....si acuma merge perfect climatizarea din inauntru.....nu de sub capota...
Numai bine....


--------------------
Dacia 1410 Break 5 usi 1998 - SJ-03-WEN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 19 Oct 2005, 08:32
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(SJ-03-WEN @ 19 Oct 2005, 09:28)
Ia un sfat de la mine (acu 2 saptamani am avut si eu aceeasi problema): inainte sa cumperi un robinet nou, desfa cablul care duce la maneta de actionare si cu un patent (sau chiar cu mana) verifica daca robinetul se deschide usor sau nu....daca se invarte usor, inseamna ca e cablul de vina....fa treaba asta ca altfel poate te trezesti si tu ca mine ca nu merge climatizarea nici cu robinetul cel nou...
Acuma daca faci treaba asta, si-ti dai seama ca e cablu de vina....e ceva mai complicat....trebuie sa-l scoti cu totul afara, si sa-l indrepti (cablu ala e din aluminiu destul de dur) pe toate partile pana vezi ca are o cursa usoara.....iar dupa aceea cand il bagi la loc, sa ai grija sa nu-l indoi prea tare, si pe toata lumgimea lui sa fie cat mai putin curbat (e mai greu dar se poate)....eu am facut treaba asta.....si acuma merge perfect climatizarea din inauntru.....nu de sub capota...
Numai bine....
*



Mersi pentru sfaturi. Cum se desface cablul din maneta de actionare? (Bord CN 3)


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 24 Oct 2005, 11:59
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(sddragos @ 19 Oct 2005, 07:32)
Mersi pentru sfaturi. Cum se desface cablul din maneta de actionare? (Bord CN 3)
*



In primul rind CN3 nu s-a fabricat deci nu exista, numai CN2.
Problema ta sta in fixarea cablului pe comanda climatizare. Acest cablu are la ambele capete o forma de z ptr fixare la pirghiile de actionare robinet si comanda climatizare. La ambele capete atit la robinet cit si la cda, teaca cablului este fixata cu ajutorul unor cleme elastice. Aceasta clema la cda ii permite tecii sa aibe un grad de libertate ( sau nu o mai fiseaxa ) + deformarea cablului = cursa insuficienta ptr actionarea robinetului.
Cu alte cuvinte demontezi cda climatizare inlaturi defectul si remontezi piesele.
Ptr demontare cda climatizare , mai intii demontezi cutia de acte ( torpedoul) astfel vei avea acces la cda. Demontezi grila cu maimutoi ( unde iti indica directionarea aerului), dupa care desurubezi 2 chiplinguri ( suruburi rapide) la cda climatizare. Prin lacasul cutiei de acte desurubezi si al 3 lea chipling ce se gaseste perpendicular pe cda din directia cutiei de acte.Inainte de a face toate aceste operatii desfaci cablul de la robinet. Tragi cda afara cu cablul cu tot avind grija sa vizualizezi traseul cablului de actionare. Indrepti cablul ( este din otel nu din aluminiu), fixezi clema si repeti operatiile in sens invers.


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 24 Oct 2005, 12:35
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




Mersi tuturor pentru sfaturi.
Dupa o analiza comparativa cu o alta masina, am realizat ca cei care mi-au montat GPL au modificat pozitia de fixare a robinetului pe caroserie, in locul lui fiind fixat vaporizatorul. Robinetul a fost montat mai jos, indoind cablul de actionare, de aici si dificultatile de manevrare. Deocamdata m-am linistit, il inchid/deschid din compartimentul motor, pana ma gandesc la o solutie de rezolvare a problemei.


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipri20
post 3 Nov 2005, 18:47
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 613
Joined: 19 May 04
From: Baia Mare




astia ni-s meseriasii...


--------------------
VW 1200 1970
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th May 2025 - 17:02
Forum Renault