vitezometrul
![]() ![]() ![]() |
vitezometrul
Amedeus |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|||
serban_1205 |
![]()
Post
#32
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(anamana @ 23 Aug 2006, 20:53) ![]() ![]() QUOTE(Amedeus @ 23 Aug 2006, 22:22) GPS-ul e scump. N-am. Si cred ca multi nu avem.Ma gandeam ca se poate pe autostrada, mergi in spatele unui autocar din astea cu limitator de viteza la 100km/h si vezi cat iti indica. Sau mergi tu asa ca sa-ti indice tie 100km/h si un prieten te cronometreaza cu ochii pe kilometraj. Dar poate are cineva o idee mai simpla |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
Bill |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
M-am cam prins despre ce este vorba dupa ce am sondat pe mai multe topicuri.
Pe mine ma interesa la 50 si la 60 km/h pt. a nu depasi viteza in localitati (sau a nu o depasi cu mult). Concluzia: Pt portiunile cu 50km/h pot sa duc acul pana la 55 si pt. 60km/h pot merge cu indicatorul pana la 65. |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#34
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Dupa rapoartele treptelor de viteza, adica dupa viteza la 1000 rpm in treapta 4 sau 5 calculati viteza dupa turometru. Simplu
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bill |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
E o idee si asta. Nu am vazut pe nicaieri metoda asta. Trebuie vazute raporturile si perimetrul rotii cred. De ce altceva mai am nevoie?
Toate discutiile pe care le-am vazut se invarteau in jurul unei ecuatii ce avea ca data de intrare viteza citita pe bord si apoi se deducea viteza reala. |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#36
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu trebuie nici un perimetru al rotii
![]() Trebuie doar sa fie dotat cu rotile din fabrica. Apropos, uite lista pentru Logan 1.4 si 1.6: Viteza (km/h) la 1000 r/min in treapta 1-a 7,24 km/h in treapta a 2-a 13,18 km/h in treapta a 3-a 19,37 km/h in treapta a 4-a 26,21 km/h in treapta a 5-a 33,94 km/h SPor la calculat ![]() PS pentru ingineri: se foloseste regula de 3 simpla ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bill |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Da, multumesc, am notat.
Imi fac un tabel si astazi experimentez. O sa vad si eroarea indicatiei vitezometrului considerand ca turatia are eroare de masura f. mica (eroarea fiind doar cea de citire - ecartul intre indicatii de 250 rpm parca) |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
andu911 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Sa inteleg ca toti aveti cauciucurile noi, fara uzura si umflate la presiunea adecvata.
|
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#39
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Asa ar fi normal
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bill |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Da, cauciucurile sunt cele standard (kormoran parca). Presiunea adusa la 2bar. Masina este noua, are doar 550 km. E important sa se stie valoarea reala a indicatiilor de pe bord (in special viteza) pt. a nu se circula nejustificat sub viteza admisa.
Am inteles ca intotdeauna vitezometrele arata mai mult si posta cineva ca viteza de pe vitezometru de 60 era in realitate 53.5. E bine sa stim ce si cum, nu? Unde permite drumul si traficul e bine sa se mearga la limita (limta valorii corecte pe care si radarul o citeste corect banuiesc - ca doar sunt aparate profesionale). Daca portiunea de drum este de 60km/h de ce sa trecem pe langa radar cu 53.5km/h Edit: Am facut tabelul in Excel si cand plec de la serviciu ii fac proba. This post has been edited by Bill: 24 Aug 2006, 08:24 |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
Bill |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Da, in tr. a-IV-a la turatia de 2250 rpm. vitezometrul indica 65 iar din tabel rezulta viteza reala 60km/h.
|
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
argon |
![]()
Post
#42
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cand te intorci de la servici incearca si cu 120
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bill |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu am unde. Pe Spl. Unirii si pe Cal. Vacaresti mai pun radare. Eu nu am antiradar (si nici nu vreau sa-mi iau, tentatia de viteza e mare).
Am bagat doar odata in tr. a-V-a pe la 60 sa vad cum intra. In septembrie o sa plec, dar nu o sa depasesc 100 (din principiu...) ![]() |
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
TCe 90
- B14xxx
|
|
sebi4fc |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 13 October 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
In cluj se poate verifica sus pe feleac la postul de control o pus astia radar cu ecran itzi arata viteza pe ercan >directia venind dinspre turda: multa bafta ca sa zic mare off i asta cu viteza reala
![]() |
--------------------
logan
preferance 1.4MPI-verede cameleon
2005
- cj 82 ebi
|
|
rba |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
am verificat si eu cu GPS-ul pe autostrada corespondenta Vbord -> Vgps (aproximativ vreal) Vbord Vgps 60 57 85 82 90 86 100 97 110 107 115 112 120 116 125 121 130 126 mentionez ca tahometrul este electropercizia pe masina din semnatura. eroarea pare sa se mentina constanta pe mare parte din gama de masura insa nu este de tip 1% sau ceva de genul ci pare a fi un offset. relatia pare a fi ceva de genul: Vbord = Vreal*1.00 + 3.5km/h. la intoarcerea dintr-o deplasare am mers in tandem cu un opel corsa al unui amic (pe A1). intr-o "depasire" am tras ceva mai tare de masina pana la 130, in rest cam 110. la cateva zile amicul i-a relatat sotiei ca a fost impresionat de masina mea, ca trebuie sa fie in conditie excelenta ca sa poata merge "asa de bine" si ca (virgula) cu siguranta am mers pe benzina ca doar "dacia nu poate sa traga asa de bine de felu' ei, dar sa o mai sugrumi si cu GPL-ul", si intr-un final ii spune ca am tras foarte tare de masina ca sa merg cu 140kmh si peste ![]() bun, acum, acul vitezometrului meu cu siguranta NU a trecut de 130kmh in nici un moment. este adevarat ca s-au creat situatii in care "l-am lasat in urma" pe amic, insa in nici un caz datorat demarajului fulminant al daciei la 120kmh ci mai degaba din cauza conditiilor de trafic, iar el a accelerat sa se replieze in apropierea mea (mergeam relativ grupat si nu a avut intentia sa ma depaseasca). acum rostul acestui post este de a ridica o intrebare: in ipoteza ca tahometrul meu este in parametri de fabricatie (fara defect sau uzura, sau rebut de pe linia de fabricatie), este posibil ca electroprecizia sa nu se fi aliniat la cerintele internationale referitoare la instrumentele de masura a vitezei pentru vehicule cu roti? sau ipoteza ca este perfect functional nu este adevarata si are un defect/variatie de parametrii care ii deplaseaza indicatia catre viteza reala intreb asta pentru ca se pare ca el indica numai cu un offset de apox 3.5kmh. am incercat niste socoteli ca sa-mi dau seama de unde apare diferenta de indicatii ale celor doua tahometre (de pe masina mea si de pe corsa) daca im mom in care eu aveam 130pe bord, amicul se deplasa cu aceiasi viteza in spatele meu (amandoi fiind angajati intr-o depasire a unei lungi coloane de vehicule mai incete de pe banda 1 ) el avea 140 pe bord, situatia se prezinta astfel: Vreala = 130-3.5 = 126.5 Vbcorsa <= Vreala * 1.1 + 4 = 143.15 deci conform formulei care indica eroarea maxima, indicatia lui de 140kmh se incadreaza in 126.5 <= Vbcorsa<= 143.15 oarecum la limita superioara. dati-va si voi cu parerea va rog, (ca fapt divers ca nu voi schimba tahometrul): e tahometrul meu "defect" in sensul ca indica mai putin decat ar trebui sau electroprecizia nu s-a aliniat la cerintele referitoare la tahometre auto? cu stima, rba This post has been edited by rba: 25 Oct 2007, 18:29 |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
argon |
![]()
Post
#46
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
o nelamurire, ce treaba are tahometrul cu viteza? Tahometrul, daca il ai, ca sunt si dacii fara, e electronic, in schimb vitezometrul e mecanic, si e reglabil, poate din fabrica a fost reglat putin diferit, si al meu arata viteza cu abatere mai mica, maxim 2 km/h, indiferent de viteza. De 145 (care e si vit. max in talon) nu am reusit sa trec niciodata pe drept, cu motorul in parametrii optimi, in schimb sunt indivizi la care le arata pe Dacie similara 160-170 si nu mai pot da mandrie
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
rba |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
iata ce zice dexu: TAHOMÉTRU, tahometre, s.n. Instrument de măsurat viteza unghiulară și turațiile unei piese rotitoare. ♢ Tahometru electric = tahometru alcătuit dintr-un mic generator electric și dintr-un voltmetru electric, a cărui scală e gradată în unități de viteză unghiulară sau de turație; tahogenerator. – Din germ. Tachometer. vitezometrul din bord masoara viteza unghiulara (sau rpm-ul) cablului de kilometraj (de fapt a ansamblului pe care il invarte cablul), care este proportionala cu viteza de deplasare. deci vitezometrul din bord este in esenta un tahometru, d'aia am zis asa si in plus am fost influentat de aria germana. (Geschwindichkeit Anzeige ~ Tachometer) cu stima, rba p.s. aha deci sunt mai multi cu vitezometre care le indica corect liniar insa cu un offset fix. ok am priceput This post has been edited by rba: 26 Oct 2007, 11:54 |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
argon |
![]()
Post
#48
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Deci tahometru=turometru, asa stiu eu.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
rba |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
o sa-i zic vitezometru in continuare ca sa nu creez confuzii
cu stima, rba p.s. concluzia este ca nu este "defect" vitezometrul meu ci asa este el |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
argon |
![]()
Post
#50
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
crezi ca cei de la Dacia acum n ani tineau cont de reglemantarile actuale cu viteza indicata cu x km/h mai mare decat realitatea?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
AmunDei |
![]()
Post
#51
|
![]() Fără turbo viața e pustiu... Group: Members Posts: 1.985 Joined: 8 June 07 From: Cucuveieni Deal ![]() |
QUOTE(argon @ 24 Aug 2006, 06:54) Nu trebuie nici un perimetru al rotii ![]() Trebuie doar sa fie dotat cu rotile din fabrica. Apropos, uite lista pentru Logan 1.4 si 1.6: Viteza (km/h) la 1000 r/min in treapta 1-a 7,24 km/h in treapta a 2-a 13,18 km/h in treapta a 3-a 19,37 km/h in treapta a 4-a 26,21 km/h in treapta a 5-a 33,94 km/h SPor la calculat ![]() PS pentru ingineri: se foloseste regula de 3 simpla ![]() Pt 1.5 dCI 70 cai care ar fi vitezele? Nu de alta, dar am avut un drum pe autostrada si am facut un test de viteza maxima, si as vrea sa stiu care ar fi abaterea la vitezometru. Precizez ca la 160 km/h pe bord, turometrul este ~3800 ture, iar la 170 ~4100 ture. Treaba e ca pe drum drept nu ia mai mult de 160, si 170 am prins doar pe o portiune inclinata. Daca abaterea exista si e asa mare cum se stie, inseamna ca dCI-ul meu nu trece in realitate de 150, si viteza maxima constructiva e de 158... |
--------------------
Dacia
Logan
1.0 TCe GPL 2020 Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
|
|
Sp!ke |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru dreptaci Group: Members Posts: 421 Joined: 13 October 07 From: Bucharest ![]() |
Logan MCV dci
Azi mi-am manarit vitezometrul. Inainte de manareala aveam urmatoarele diferente: la 65km/h bord >> 58km/h GPS la 100km/h bord>> 93km/h GPS la 130km/h bord>> 122km/h GPS acum: la 60km/h bord >> 58km/h GPS la 100km/h bord >> 97km/h GPS la 120km/h bord >> 117km/h GPS la 130km/h bord >> 127km/h GPS la 140km/h bord >> 136km/h GPS si mai departe nu va mai spun... ![]() Am reglat si valorile turometrului in conformitate cu datele citite pe DDT... era si acolo o eroare de 100-150rpm in plus (adica, turometrul imi indica 950-1000rpm si pe DDT aveam 800-950). Mentionez ca s-a pastrat raportul turatie/viteza ce il aveam inainte de manareala. Acum ar trebui sa am grija cu ce viteza merg in localitate... inainte mergeam cu 65 pe bord... acum ar trebui s-o las mai jos de 60... This post has been edited by Sp!ke: 16 Nov 2009, 16:46 |
--------------------
Dacia
Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw
2007/2009 Laureate Renault Logan... by Dacia...
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Nu cred ca este vreo masina care sa indice exact viteza pe kilometrajul bordului.
|
--------------------
-
-
-
|
|
roland |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(AL @ 8 Nov 2005, 12:59) Vbord => Vreala la 60 km/h => 53,5 km/h ... la 100 km/h => 91,5 km/h la 110 km/h => 101 km/h la 120 km/h => 110,5 km/h la 130 km/h => 120 km/h ... la 170 km/h => 158 km/h la 180 km/h => 167,5 km/h la 190 km/h => 177 km/h QUOTE(Amedeus @ 23 Aug 2006, 21:22) Salut. Stiam de diferenta de viteza si am testat-o mai demult cu GPS si mi-a iesit cam 10% diferenta, exact ca in citatul de la Al. Ieri am testat cu GPS si la o viteza mai mare, adica 140 pe bord, imi arata cam 135 pe GPS. Pana pe la 120 pe bord, diferenta era de 10%. Dupa aia, parca diferenta incepea sa scada. Pareri? |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th July 2025 - 01:45 |