DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> vitezometrul

Amedeus
post 23 Aug 2006, 21:22
Post #31


Membru cu Logan


Group: Members
Posts: 1.907
Joined: 13 December 04
From: TM




170 pe bord = 163 pe GPS (Navman)


--------------------
Renault Megane Sedan IV Tce 116 2019 Business
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
serban_1205
post 23 Aug 2006, 23:30
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 131
Joined: 28 April 06
From: Bucuresti




QUOTE(anamana @ 23 Aug 2006, 20:53)
Pai cum verifici ...

Iti dau un indiciu: - 30 RON in 48 de ore.
*
radmasa.gif ... si ce, al lui e precis? Si e si cam scump sad.gif

QUOTE(Amedeus @ 23 Aug 2006, 22:22)
170 pe bord = 163 pe GPS (Navman)
*
GPS-ul e scump. N-am. Si cred ca multi nu avem.

Ma gandeam ca se poate pe autostrada, mergi in spatele unui autocar din astea cu limitator de viteza la 100km/h si vezi cat iti indica. Sau mergi tu asa ca sa-ti indice tie 100km/h si un prieten te cronometreaza cu ochii pe kilometraj. Dar poate are cineva o idee mai simpla


--------------------
Dacia Logan Laureate 1.4 2006 - B 24 WNN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 24 Aug 2006, 05:52
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




M-am cam prins despre ce este vorba dupa ce am sondat pe mai multe topicuri.
Pe mine ma interesa la 50 si la 60 km/h pt. a nu depasi viteza in localitati (sau a nu o depasi cu mult).
Concluzia: Pt portiunile cu 50km/h pot sa duc acul pana la 55 si pt. 60km/h pot merge cu indicatorul pana la 65.


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Aug 2006, 06:32
Post #34


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Dupa rapoartele treptelor de viteza, adica dupa viteza la 1000 rpm in treapta 4 sau 5 calculati viteza dupa turometru. Simplu wink.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 24 Aug 2006, 06:51
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




E o idee si asta. Nu am vazut pe nicaieri metoda asta. Trebuie vazute raporturile si perimetrul rotii cred. De ce altceva mai am nevoie?
Toate discutiile pe care le-am vazut se invarteau in jurul unei ecuatii ce avea ca data de intrare viteza citita pe bord si apoi se deducea viteza reala.


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Aug 2006, 06:54
Post #36


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu trebuie nici un perimetru al rotii tongue.gif

Trebuie doar sa fie dotat cu rotile din fabrica.


Apropos, uite lista pentru Logan 1.4 si 1.6:

Viteza (km/h) la 1000 r/min in treapta 1-a 7,24 km/h
in treapta a 2-a 13,18 km/h
in treapta a 3-a 19,37 km/h
in treapta a 4-a 26,21 km/h
in treapta a 5-a 33,94 km/h


SPor la calculat biggrin.gif

PS pentru ingineri: se foloseste regula de 3 simpla radmasa.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 24 Aug 2006, 07:05
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Da, multumesc, am notat.
Imi fac un tabel si astazi experimentez. O sa vad si eroarea indicatiei vitezometrului considerand ca turatia are eroare de masura f. mica (eroarea fiind doar cea de citire - ecartul intre indicatii de 250 rpm parca)


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 24 Aug 2006, 07:20
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Sa inteleg ca toti aveti cauciucurile noi, fara uzura si umflate la presiunea adecvata.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Aug 2006, 07:24
Post #39


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Asa ar fi normal tongue.gif



--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 24 Aug 2006, 08:23
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Da, cauciucurile sunt cele standard (kormoran parca). Presiunea adusa la 2bar. Masina este noua, are doar 550 km. E important sa se stie valoarea reala a indicatiilor de pe bord (in special viteza) pt. a nu se circula nejustificat sub viteza admisa.
Am inteles ca intotdeauna vitezometrele arata mai mult si posta cineva ca viteza de pe vitezometru de 60 era in realitate 53.5. E bine sa stim ce si cum, nu? Unde permite drumul si traficul e bine sa se mearga la limita (limta valorii corecte pe care si radarul o citeste corect banuiesc - ca doar sunt aparate profesionale).
Daca portiunea de drum este de 60km/h de ce sa trecem pe langa radar cu 53.5km/h

Edit:
Am facut tabelul in Excel si cand plec de la serviciu ii fac proba.

This post has been edited by Bill: 24 Aug 2006, 08:24


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 25 Aug 2006, 05:43
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Da, in tr. a-IV-a la turatia de 2250 rpm. vitezometrul indica 65 iar din tabel rezulta viteza reala 60km/h.


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Aug 2006, 06:36
Post #42


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Cand te intorci de la servici incearca si cu 120 tongue.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bill
post 25 Aug 2006, 06:41
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 771
Joined: 28 March 06
From: Bucuresti




Nu am unde. Pe Spl. Unirii si pe Cal. Vacaresti mai pun radare. Eu nu am antiradar (si nici nu vreau sa-mi iau, tentatia de viteza e mare).
Am bagat doar odata in tr. a-V-a pe la 60 sa vad cum intra.
In septembrie o sa plec, dar nu o sa depasesc 100 (din principiu...) smile.gif


--------------------
Dacia Logan SL Techroad TCe 90 - B14xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sebi4fc
post 8 Jan 2007, 12:02
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 13 October 06
From: Cluj-Napoca




In cluj se poate verifica sus pe feleac la postul de control o pus astia radar cu ecran itzi arata viteza pe ercan >directia venind dinspre turda: multa bafta ca sa zic mare off i asta cu viteza reala gun3.gif


--------------------
logan preferance 1.4MPI-verede cameleon 2005 - cj 82 ebi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 25 Oct 2007, 18:27
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




salut,

am verificat si eu cu GPS-ul pe autostrada corespondenta Vbord -> Vgps (aproximativ vreal)

Vbord Vgps
60 57
85 82
90 86
100 97
110 107
115 112
120 116
125 121
130 126

mentionez ca tahometrul este electropercizia pe masina din semnatura. eroarea pare sa se mentina constanta pe mare parte din gama de masura insa nu este de tip 1% sau ceva de genul ci pare a fi un offset. relatia pare a fi ceva de genul: Vbord = Vreal*1.00 + 3.5km/h.

la intoarcerea dintr-o deplasare am mers in tandem cu un opel corsa al unui amic (pe A1). intr-o "depasire" am tras ceva mai tare de masina pana la 130, in rest cam 110. la cateva zile amicul i-a relatat sotiei ca a fost impresionat de masina mea, ca trebuie sa fie in conditie excelenta ca sa poata merge "asa de bine" si ca (virgula) cu siguranta am mers pe benzina ca doar "dacia nu poate sa traga asa de bine de felu' ei, dar sa o mai sugrumi si cu GPL-ul", si intr-un final ii spune ca am tras foarte tare de masina ca sa merg cu 140kmh si peste ohmy.gif .
bun, acum, acul vitezometrului meu cu siguranta NU a trecut de 130kmh in nici un moment. este adevarat ca s-au creat situatii in care "l-am lasat in urma" pe amic, insa in nici un caz datorat demarajului fulminant al daciei la 120kmh ci mai degaba din cauza conditiilor de trafic, iar el a accelerat sa se replieze in apropierea mea (mergeam relativ grupat si nu a avut intentia sa ma depaseasca).
acum rostul acestui post este de a ridica o intrebare: in ipoteza ca tahometrul meu este in parametri de fabricatie (fara defect sau uzura, sau rebut de pe linia de fabricatie), este posibil ca electroprecizia sa nu se fi aliniat la cerintele internationale referitoare la instrumentele de masura a vitezei pentru vehicule cu roti? sau ipoteza ca este perfect functional nu este adevarata si are un defect/variatie de parametrii care ii deplaseaza indicatia catre viteza reala

intreb asta pentru ca se pare ca el indica numai cu un offset de apox 3.5kmh. am incercat niste socoteli ca sa-mi dau seama de unde apare diferenta de indicatii ale celor doua tahometre (de pe masina mea si de pe corsa)

daca im mom in care eu aveam 130pe bord, amicul se deplasa cu aceiasi viteza in spatele meu (amandoi fiind angajati intr-o depasire a unei lungi coloane de vehicule mai incete de pe banda 1 ) el avea 140 pe bord, situatia se prezinta astfel:

Vreala = 130-3.5 = 126.5
Vbcorsa <= Vreala * 1.1 + 4 = 143.15 deci conform formulei care indica eroarea maxima, indicatia lui de 140kmh se incadreaza in 126.5 <= Vbcorsa<= 143.15 oarecum la limita superioara.

dati-va si voi cu parerea va rog, (ca fapt divers ca nu voi schimba tahometrul): e tahometrul meu "defect" in sensul ca indica mai putin decat ar trebui sau electroprecizia nu s-a aliniat la cerintele referitoare la tahometre auto?

cu stima,
rba

This post has been edited by rba: 25 Oct 2007, 18:29


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 Oct 2007, 19:50
Post #46


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




o nelamurire, ce treaba are tahometrul cu viteza? Tahometrul, daca il ai, ca sunt si dacii fara, e electronic, in schimb vitezometrul e mecanic, si e reglabil, poate din fabrica a fost reglat putin diferit, si al meu arata viteza cu abatere mai mica, maxim 2 km/h, indiferent de viteza. De 145 (care e si vit. max in talon) nu am reusit sa trec niciodata pe drept, cu motorul in parametrii optimi, in schimb sunt indivizi la care le arata pe Dacie similara 160-170 si nu mai pot da mandrie biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 26 Oct 2007, 11:52
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




salut,

iata ce zice dexu:

TAHOMÉTRU, tahometre, s.n. Instrument de măsurat viteza unghiulară și turațiile unei piese rotitoare. ♢ Tahometru electric = tahometru alcătuit dintr-un mic generator electric și dintr-un voltmetru electric, a cărui scală e gradată în unități de viteză unghiulară sau de turație; tahogenerator. – Din germ. Tachometer.

vitezometrul din bord masoara viteza unghiulara (sau rpm-ul) cablului de kilometraj (de fapt a ansamblului pe care il invarte cablul), care este proportionala cu viteza de deplasare. deci vitezometrul din bord este in esenta un tahometru, d'aia am zis asa si in plus am fost influentat de aria germana. (Geschwindichkeit Anzeige ~ Tachometer)

cu stima,
rba

p.s. aha deci sunt mai multi cu vitezometre care le indica corect liniar insa cu un offset fix. ok am priceput

This post has been edited by rba: 26 Oct 2007, 11:54


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Oct 2007, 12:04
Post #48


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Deci tahometru=turometru, asa stiu eu.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 26 Oct 2007, 15:35
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 19 April 05




o sa-i zic vitezometru in continuare ca sa nu creez confuzii

cu stima,
rba

p.s. concluzia este ca nu este "defect" vitezometrul meu ci asa este el


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 Oct 2007, 17:21
Post #50


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




crezi ca cei de la Dacia acum n ani tineau cont de reglemantarile actuale cu viteza indicata cu x km/h mai mare decat realitatea?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AmunDei
post 28 Apr 2008, 22:39
Post #51


Fără turbo viața e pustiu...


Group: Members
Posts: 1.985
Joined: 8 June 07
From: Cucuveieni Deal




QUOTE(argon @ 24 Aug 2006, 06:54)
Nu trebuie nici un perimetru al rotii tongue.gif

Trebuie doar sa fie dotat cu rotile din fabrica.
Apropos, uite lista pentru Logan 1.4 si 1.6:

Viteza (km/h) la 1000 r/min in treapta 1-a  7,24 km/h
in treapta a 2-a 13,18 km/h
in treapta a 3-a 19,37 km/h
in treapta a 4-a 26,21 km/h
in treapta a 5-a 33,94 km/h
SPor la calculat biggrin.gif

PS pentru ingineri: se foloseste regula de 3 simpla radmasa.gif
*



Pt 1.5 dCI 70 cai care ar fi vitezele? Nu de alta, dar am avut un drum pe autostrada si am facut un test de viteza maxima, si as vrea sa stiu care ar fi abaterea la vitezometru. Precizez ca la 160 km/h pe bord, turometrul este ~3800 ture, iar la 170 ~4100 ture. Treaba e ca pe drum drept nu ia mai mult de 160, si 170 am prins doar pe o portiune inclinata. Daca abaterea exista si e asa mare cum se stie, inseamna ca dCI-ul meu nu trece in realitate de 150, si viteza maxima constructiva e de 158...


--------------------
Dacia Logan 1.0 TCe GPL 2020
Daewoo Matiz 0.8 Turbo - 140 HP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sp!ke
post 16 Nov 2009, 16:43
Post #52


Membru dreptaci


Group: Members
Posts: 421
Joined: 13 October 07
From: Bucharest




Logan MCV dci

Azi mi-am manarit vitezometrul.

Inainte de manareala aveam urmatoarele diferente:
la 65km/h bord >> 58km/h GPS
la 100km/h bord>> 93km/h GPS
la 130km/h bord>> 122km/h GPS

acum:
la 60km/h bord >> 58km/h GPS
la 100km/h bord >> 97km/h GPS
la 120km/h bord >> 117km/h GPS
la 130km/h bord >> 127km/h GPS
la 140km/h bord >> 136km/h GPS

si mai departe nu va mai spun... blush.gif

Am reglat si valorile turometrului in conformitate cu datele citite pe DDT... era si acolo o eroare de 100-150rpm in plus (adica, turometrul imi indica 950-1000rpm si pe DDT aveam 800-950). Mentionez ca s-a pastrat raportul turatie/viteza ce il aveam inainte de manareala.

Acum ar trebui sa am grija cu ce viteza merg in localitate... inainte mergeam cu 65 pe bord... acum ar trebui s-o las mai jos de 60...

This post has been edited by Sp!ke: 16 Nov 2009, 16:46


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCI 77kw & Logan 1.4 MPI 55kw 2007/2009 Laureate
Renault Logan... by Dacia...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 17 Nov 2009, 09:36
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Nu cred ca este vreo masina care sa indice exact viteza pe kilometrajul bordului.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
roland
post 27 Apr 2011, 13:23
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.704
Joined: 18 November 04




QUOTE(AL @ 8 Nov 2005, 12:59)
Vbord          => Vreala
la  60 km/h => 53,5 km/h
...
la 100 km/h => 91,5 km/h
la 110 km/h => 101 km/h
la 120 km/h => 110,5 km/h
la 130 km/h => 120 km/h
...
la 170 km/h => 158 km/h
la 180 km/h => 167,5 km/h
la 190 km/h => 177 km/h


QUOTE(Amedeus @ 23 Aug 2006, 21:22)
170 pe bord = 163 pe GPS (Navman)
*




Salut. Stiam de diferenta de viteza si am testat-o mai demult cu GPS si mi-a iesit cam 10% diferenta, exact ca in citatul de la Al.
Ieri am testat cu GPS si la o viteza mai mare, adica 140 pe bord, imi arata cam 135 pe GPS.
Pana pe la 120 pe bord, diferenta era de 10%. Dupa aia, parca diferenta incepea sa scada.
Pareri?


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 18th July 2025 - 01:45
Forum Renault