Cum pronim o dacie cu bateria slaba iarna?, Cum pronim o dacie iarna
![]() ![]() ![]() |
Cum pronim o dacie cu bateria slaba iarna?, Cum pronim o dacie iarna
argon |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
einstein1984 |
![]()
Post
#62
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Proful meu de echipament electric si electrotehnic auto zice ca faza cu farurile e valabila. Pentru o pornire se foloseste cam 2-3% din capacitatea bateriei, deci energia absorbita de faruri in cateva zeci de secunde e infima (90Wx0.02H=0.0018kwh cred). Acel curent absorbit de faruri depolarizeaza bateria.
Pe de alta parte stab fac niste baterii jalnice, mai slabe decat caranda. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#63
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
1 - Si daca proful tau zice ca Mos Craciun exista, inseamna ca asa e?
Mai cauta o carte de specialitate..sau daca nu-ti place..poftim..pe internet...sunt explicatii si cercetari o gramada..nu te mai lua dupa ce spune unul si altul , ca asta inseamna MIT...crede si nu cerceta 2 - Cum ai ajuns tu la concluzia ca bateriile Caranda sunt jalnice? iar ti-a spus cineva si ai crezut? ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#64
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Proful meu a SCRIS o carte de specialitate: "Echipament electric auto-sistemul de alimentare" edit Matrix 1997.
Stab sunt jalnice, cred ca nici macar nu folosesc aliaj Pb-Ca. Caranda sunt ok dar nu sunt tehnologii ultimul racnet gen AGM, sau spyracell. Sau cum ai zis tu, sunt excelente pentru o baterie romaneasca. Uite de unde a copiat webmasterul de la stab vrajeala: http://www.uuhome.de/william.darden/carfaq14.htm#cold Chestia ca pornitul farurilor e un mit e doar o alta tampenie propagata pe net, mai sunt alte cateva milioane. Pornitul farurilor ajuta la difuzia electrolitului "consumat"ide langa placi, aducand electrolit "proaspat" langa placi. E extrem de simplu. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#65
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
@einstein1984, @argon:
De ce nu faceti teste de anduranta? Acea aprindere a fazei scurte sau a unui consumator "moderat" consuma o mica parte a capacitatii bateriei, e drept. La -10..-20 grade C orice reactie chimica este mult intirziata, agitatia este mica. De aceea un consumator mare va cere o cantitate locala de acid MARE, pentru a difuza in placi; ori dupa consumarea locala a electrolitului, reimprospatarea e slaba, deci capacitatea momentana a bateriei SCADE. In plus riscul de desprindere a pastei de pe placi e mare. Aprinzind faza scurta, acidul difuzeaza in placi destul de lent pt a nu desprinde pasta si suficient de rapid pentru a amorsa bateria. Capacitatea momentana a bateriei CRESTE. Aceste cresteri si scaderi de capacitate momentana ajuta sau nu pornirea, in schimb viata bateriei se va scurta sensibil in cazul pornirii directe. In plus, eu afirm asa pornire la o baterie in buna stare; la cele sulfatate, cu pasta deja sarita, se porneste ajutind prin acea "rupere" a uleiului actionind manual cu coarba. This post has been edited by diaconuliviu: 8 Dec 2005, 08:23 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#66
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca as avea un ampermetru cu scara 100-1000A, as incerca experimentul.
Pentru pornirea motorului, nu e importanta capacitatea bateriei ci curentul de pornire pe care il ofera. Masini Diesel noi au baterii de 55-65Ah pentru ca bateriile cu tehnologii noi ofera curenti de pornire mari (600-700Ah) din baterii cu capacitati relativ reduse. O pornire de motor (daca acesta chiar porneste din prima) consuma echivalentul a 1 Ah din capacitatea bateriei. Bateriile auto de ponire nu ar trebui descarcate pana la mai mul.t de 80% din capacitate (adica consumi 20% si mai lasi 80%). Loganul diesel ce baterie are? |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca bateria e buna, cu un simplu ampermetru nu stiu daca chiar vei vedea diferente asa mari si imediat; insa in timp, DA. Te vei intreba de ce a sarit pasta.
Oricum, la frig capacitatea scade mult. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#68
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am adus aminte ca ampermetrele se pot sunta. Un ampermetru simplu si o rezistenta si poti masura orice curent.
Repet, pentru o baterie de pornire e important curentul (numarul de amperi) pe care ii da la pornire, si mai putin capacitatea. EX : Bosch SILVER 55 AH cu curent de descarcare 400A (norma EN) Rombat 55AH -------------------------------350A-------------- Eu vroiam sa incerc dimineata cu faruri 20 sec, si a doua zi fara faruri, masurand curentul in primele 5 secunde. This post has been edited by einstein1984: 9 Dec 2005, 17:33 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 9 Dec 2005, 15:49) Mi-am adus aminte ca ampermetrele se pot sunta. Un ampermetru simplu si o rezistenta si poti masura orice curent. Repet, pentru o baterie de pornire e important curentul (numarul de amperi) pe care ii da la pornire, si mai putin capacitatea. EX : Bosch SILVER 55 AH cu curent de descarcare 400A (norma EN) Rombat 55AH -------------------------------350A-------------- Eu vroiam sa incerc dimineata cu faruri 20 sec, si a doua zi fara faruri, masurand curentul in primele 5 secunde. N-are relevanta suntarea sau nesuntarea ampermetrelor-ele oricum sint "suntate" din start, fara suntul ala arata maxim-cap-de-scala 100uA-1-2-10 mA, functie de instrumentul mama; oricum nu de assta discutam. Acele date sint "ce poate da" acel acumulator si nu "ce cere electromotorul". Problema cea mai urita care apare este "fortarea" difuziei cu ruperea pastei. Ca o paralela: ai incercat vreodata corodarea unei placute de circuit imprimat cu acid concentrat? daca da, se observa o exfoliere si a vopselei, traseele raminind "franjurate". Ceva asemanator se petrece si la baterie, o patrundere fortata a acidului in pasta producind "explodarea" ei de pe placi. Numai ca fenomenele is asemanatoare doar ca "aspect" nu ca si cauza. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
sddragos |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 4 Nov 2005, 15:55) Am o cunostinta care a facut chestia asta cu dopul cu benzina in carburator si a ramas fara garnitura la capacul culbutorilor. Acum doua zile am patit si eu ceva asemanator. Am dat la cheie de vreo 5-6 ori (nu mi-am dat seama ca era data pe GPL, eram cam grabit) si nimic. Am comutat pe benzina (am dat la coada pana ama umplut carburatorul), i-am dat cheie si....buuum! De sub capota iesea mult fum alb de nu se mai vedea nimic in parcare. Eu, speriat, ridic repede capota si constat ca n-a luat foc nimic. Busonul sarit prin motor, joja la fel. Am asteptat sa "treaca" fumul si am incercat din nou. No problem! N-am inteles prea bine chestia asta cu rateul, dar sunt multumit ca merge bine. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#71
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(sddragos @ 12 Dec 2005, 09:04) Am o cunostinta care a facut chestia asta cu dopul cu benzina in carburator si a ramas fara garnitura la capacul culbutorilor. Acum doua zile am patit si eu ceva asemanator. Am dat la cheie de vreo 5-6 ori (nu mi-am dat seama ca era data pe GPL, eram cam grabit) si nimic. Am comutat pe benzina (am dat la coada pana ama umplut carburatorul), i-am dat cheie si....buuum! De sub capota iesea mult fum alb de nu se mai vedea nimic in parcare. Eu, speriat, ridic repede capota si constat ca n-a luat foc nimic. Busonul sarit prin motor, joja la fel. Am asteptat sa "treaca" fumul si am incercat din nou. No problem! N-am inteles prea bine chestia asta cu rateul, dar sunt multumit ca merge bine. Unui amic, din cauza unui rateu precedat de improscarea filtrului cu benzina, i-a luat foc filtrul..si nu e "pescareasca".. benzina s-a aprins de la explozia in carb, si a fost intretinuta de aerul ce era aspirat. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
deniss1 |
![]()
Post
#72
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 4 November 05 ![]() |
-24C,baterie de asta vara si............nimic
![]() |
--------------------
dacia
break
- is99dew
|
|
cristi_ubs |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 17 January 06 ![]() |
QUOTE Am o cunostinta care a facut chestia asta cu dopul cu benzina in carburator si a ramas fara garnitura la capacul culbutorilor. Acum doua zile am patit si eu ceva asemanator. Am dat la cheie de vreo 5-6 ori (nu mi-am dat seama ca era data pe GPL, eram cam grabit) si nimic. Am comutat pe benzina (am dat la coada pana ama umplut carburatorul), i-am dat cheie si....buuum! De sub capota iesea mult fum alb de nu se mai vedea nimic in parcare. Eu, speriat, ridic repede capota si constat ca n-a luat foc nimic. Busonul sarit prin motor, joja la fel. Am asteptat sa "treaca" fumul si am incercat din nou. No problem! N-am inteles prea bine chestia asta cu rateul, dar sunt multumit ca merge bine. acumulare de gaze in carburator si cand a pornit pe benzina a aspirat si gazele de la GPL si boooooom.e normal. in legatura cu pornitul iarna la fffffffffffffffrig imi porneste mai greu pe benzina decat de GPL(cine nu crede ii fac proba).Am o mica problema pe bvenzina aceea ca ...daca las masina mai mult de 4 ore oprita imi dispare benzina din CNC.Probabil supapele de la pompa sunt obosite. |
--------------------
RENAULT
SYMBOL
2007 / 13.02.2007
- B 60 FTW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 11:44 |