DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages « < 3 4 5 6 7 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> turatii, turatii

gti98
post 3 Mar 2006, 12:12
Post #121


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(einstein1984 @ 13 Nov 2005, 21:25)
Eu cand am facut scoala de soferi am depasit de 2 ori turatia de 2000 rpm (depasiri).
  Daca ati desfacut vreo cutie in 5 trepte, ati vazut ca e o cutie in 4 cu angrenaj pt treapta a 5-a adugat undeva in spate, sub un capac.  Treapata 4 e identica la cele 2 cutii, ca si a treapta 1, 2,3. Viteza maxima se obtine in treapta 4, ca similara atreptei de priza directa.
  Voi puteti sa-i dati si 10 000 rpm daciei pe carburator ca nu are saraca limitator de turatie dar ce se intampla nimeni nu stie........ Un BMW cu injectie mecanica a ajuns la peste 8000 rpm (soferul avea muzica pornita si nu a auzit nimik, dar turometrul era la capul de scala, adica 8000 rpm). Ulei in baie nu mai avea deloc, dar dupa ce s-a racit si a fost pus ulei a plecat linistita.
*



Da bre, da' era BMW nu Dacie... Am turat si eu (accidental) un motor de Dacie pe la 8000rpm, (daca era bun turometrul); a doua oara n-as mai face-o, credeam ca sare motorul bucati!! Uite care-i problema: la asemenea turatii cresc foarte mult solicitarile care apar ca urmare a micilor dezechilibre dintre elementele mobile ale motorului, dezechilibre care se cauta e fi diminuate tehnologic prin diverse nivele de sortare dupa dimensiuni si greutati a componentelor, dar la un produs de serie, acestea au niste limite. Asa ca se poate rupe arborele cotit, se pot rupe 1-2 suruburi de capac de biela, se poate rupe un piston (de la nivelul unui canal de segment) Imaginati-va cam ce se intampla cu respectivul motor! (Exista expresia "motorul a scos un piciorus"= a zburat un capac de biela si biela a spart blocul si a iesit afara (piciorusul e al gratioasei biele!)(si pe trseu a terminat si arborele cotit)) Daca aveti asemenea curiozitati, dati-i fratilor ture cat cuprinde! Dar nu uitati ca la odata cu turatia cresc si frecarile=creste consumul (dramatic). Turatiile mici (1000-1500) se recomanda a se evita pentru situatia de sarcina mare (debitul de ungere nu e corelat cu solicitarea=pompa mecanica de ulei), dar pentru 99% din mersul in ores aglomerat sunt OK.

This post has been edited by gti98: 3 Mar 2006, 12:14


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 3 Mar 2006, 12:46
Post #122


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(SiloS @ 2 Mar 2006, 06:02)
Te minte vitezometrul smile.gif
*



Si eu am cetit prin anticul "Autoturism" ca peste 60km/h majoritatea vitezometrelor sunt "optimiste", aratand mai mult (mai ales la masinile neechipate cu turometru). Motivele erau perfect logice: Marketingul (ce masina grozava si rapida) si incercarea de a satisface egoul hipertrofiat al celor prea entuziasti in maniera cat mai putin periculoasa. Ca idee, depasirea realitatii poate ajunge la 15km/h.... Tot prin epoca, la testele de viteza maxima se atasa automobilului un dispozitiv extern, o chestie la spate cu o roata ca de bicicleta care "citea" viteza cat mai aproape de real. In lipsa, ceasul si kilometrul spun exact viteza reala (plus aritmetica, dar e mai extenuant neuronal decat sa impingi cu piciorul in pedale...)
Bafta si limitati viteza ca sunt prea multe accidente urate!
PS Vyper, imi place poza ta "de membru!"


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 3 Mar 2006, 21:16
Post #123


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05





PS Vyper, imi place poza ta "de membru!"
*

[/quote]
ms ms de poza...e masina si...gagica mea...aia din poza e dacie modificata:P radmasa.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlorinCosti
post 5 Mar 2006, 01:01
Post #124


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 28 February 06




Am inteles ,toti sunteti experti in astfel de dacii ,DAR niciunul nu are una de acest tip.Bun atunci ma retrag cu scuzele de rigoare pt. interventia mea deplasata.


--------------------
dacia 1300 - 80tym
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 5 Mar 2006, 08:44
Post #125


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




QUOTE(FlorinCosti @ 5 Mar 2006, 01:01)
Am inteles ,toti sunteti experti in astfel de dacii ,DAR niciunul nu are una de acest tip.Bun atunci ma retrag cu scuzele de rigoare pt. interventia mea deplasata.
*


frate io nu zic ca nu iti indica tie atat...da sa fim seriosi crezi ca a ta e mai cu mot? verifica mai intai kilometraju ca iti zic io ca nare cum fara modifica...si intr-a 2 sa sara de suna.... blink.gif nu prea ama auzit...si intra 3 130...e ceva sa stii....o fi e frantuzoaica...da nici asa...parerea mea e sa verifici kiometraju excl.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperthevenom
post 17 Mar 2006, 19:01
Post #126


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 28 February 06
From: Arad




Are un prieten un doble cab diesel... shi el zicea ca nu merge 60 in a 2-a... eu am avut indrazneala sa ma contrazic cu el... dar nu am incercat exista cineva care o incercat sai dea un pic la o dacie diesel?? io zic ca teoretic trebuie sa mearga lejer... icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1410 1995 - AR-02-RRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 17 Mar 2006, 19:09
Post #127


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Eu zic nu . Nici teoretic , nici practic .


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperthevenom
post 17 Mar 2006, 19:32
Post #128


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 28 February 06
From: Arad




de ce? pt ca ii cam ca un SDI , care merg asha .. :?


--------------------
Dacia 1410 1995 - AR-02-RRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Mar 2006, 19:42
Post #129


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




E strabunicul sdi-ului, e de conceptie 1985 pe acolo...seamana foarte mult cu motoarele de Aro romanesti, e injectie indirecta...din 1900 cm cubi abea scoate 62 de cai...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viperthevenom
post 17 Mar 2006, 20:01
Post #130


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 28 February 06
From: Arad




shi SDi scoate 64 cred.. .deci ii tot peacolo, dar intrebarea este cam cares reprizele oricum pare sa traga mai bine ca o dacie pe carburatzie...


--------------------
Dacia 1410 1995 - AR-02-RRR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Mar 2006, 21:02
Post #131


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Un motor normal de 1,9 sdi scoate in jur de 75 de cai.

Cutia de papuc diesel cred ca e cea clasica de papuc, romaneasca, m-am dat odata cu unul, nu avea turometru, dar pe la 45 km/h cu treapta 2 urla de zici acusi isi dadea duhul. Daca e cum stiu eu si cutia e normala de Dacie, cum au si papucii pe benzina, alegerea nu e prea buna...diesel-ul e inferior in ture, si toate performantele sunt automat limitate din constructie.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 17 Mar 2006, 21:43
Post #132


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




E imposibil sa fie aceeasi cutie cu cea de pe papucul benzina. S-ar termina urgent, de vreme ce motorul diesel are un cuplu mult superior celui al motorului pe benzina.
Pe de alta parte, anul trecut am facut o vizita in uzina, si erau pe linia de productie doua tipuri de cutii longitudinale, unul cu aspectul arhicunoscut al cutiei obisnuite de dacie, altul mai masiv, complet diferit de primul. Nu m-am obosit sa-ntreb ce si cum p-acolo, dar cred ca tipul din urma era pt diesel...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 17 Mar 2006, 21:52
Post #133


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




dacia 1289 cmc in treapta a doua max cam 68 km/h


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 30 Dec 2006, 23:02
Post #134


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




am deschis din nou acest topic...ca sa nu fac altul pentru care am cautat da nu am gasit nimic concret!
deci vreau sa stiu si io ce conteaza mult la liniutele pe 400 de m?
1)in primul rand plecarea sa nu patineze rotile
2)schimbarea treptelor de viteza
3)aste e dupa parerea mea icon_mrgreen.gif sa schimbi in jurul a 5.500 de turee ca sa cada bine in treapta superioara pe cuplu maxim!
si vreau sa mai aflu ceva:
ce poti sa ii faci la o dacie normala ca sa iti traga mai bine?ma refer aici numai la reglajele de se pot lface la moturul S.T.A.S! am auzit ca e bine sa ii dai avansul cat mai mare si amestecul de benzina cat mai bogat! e adevarat?! multumesc anticipat


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 30 Dec 2006, 23:19
Post #135


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




dacia 1289 cmc in treapta a doua max cam 68 km/h mai mergea pana la 90 kmh.
1-a 50 kmh
2-a 90 kmh
3-a 120 kmh, toate la 6000 rpm. Pe dacie 1310 tlx din 1987.
4-a se oprea la 5200 turometrul.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 31 Dec 2006, 08:22
Post #136


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




@vyper sper că nu vrei să faci o liniuță de 400 m cu mine?
Da, ar fi bine ca la plecarea de pe loc să nu-ți patineze roțile, iar schimbatul treptelor poate face diferența, depinde de fiecare șofer cât de priceput este.
3) Nu știu ce să zic, poate avansul mai mare ar merge, da' nu știu dacă mai are vreun efect amestecul îmbogățit, posibil să nu mai tragă.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 31 Dec 2006, 11:29
Post #137


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




EUROPE_nu se stie niciodata... tongue.gif cine stie! oricum ma provocat unu cu o dacie din 99 cu motor de 1.4 si ma gandeam ce as putea sa ii fac la a mea sa il fac icon_mrgreen.gif si in a 4 la 5.200 ce viteza ai?


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 31 Dec 2006, 12:41
Post #138


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




În treapta a 4-a la 5000 rpm ai viteza maximă constructivă a daciei noastre, 140km/h, chiar dacă probabil vitezometrul o să-ți arate vreo 160 km/h.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 31 Dec 2006, 13:13
Post #139


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




stiti ce nu inteleg io...in toate certificatele...scrie ca viteza maxima constructiva la dacii vorbesc de astea modele mai vechi este de 140!ce stim cu totii este ca s-a pus diferite tipuri de cutii pe dacii! cum adica una cu cutie de tras o sa prinda in a 4 cat una cu o cutie de fuga? inseamna ca unele dacii cu cutie de tras nu au luat nici noi 140 cat scrie in certificat icon_mrgreen.gif deci...cum sta treaba?ce cutii sunt mai bune pe demaraj?


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 31 Dec 2006, 14:29
Post #140


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




scurte (pentru ultima intrebare)


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 31 Dec 2006, 14:51
Post #141


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




Referitor la intrebarea de mai sus eu cred ca treaba e asa: cu toate ca ai un pinion mai mic decat la alta cutie de viteze, nu o sa atingi o viteza maxima mai mare pt ca motorul nu mai are forta sa ajunga la aceeasi turatie ca in cazul in care ar trage de un pinion mai mare.
Daca era, o faceau francezii de la inceput in 5-6 trepte smile.gif. Castigul pe care l-au obtinut romanii cu treapta a 5a a fost doar la consum, nu si la viteza. Parerea mea biggrin.gif


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 31 Dec 2006, 17:49
Post #142


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




bine asta cu a 5 si consum o stiu...da ma refer la cutiile in 4 trepte unele sunt scurte si unele sunt lungi! si ce pot sa spun sigue este ca in treapta 4 aproape orice dacie atinge 5.000 in linie dreapta daca nu si sare! deci trebuie sa existe o diferenta la viteza!


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AKKA
post 31 Dec 2006, 18:28
Post #143


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 29 June 06




Ba fratilor...tare ala cu 100la ora intr-a 2a..wink.gif)mai radem si noi..ce naiba!
Eu am facut o chestie-si i-o recomand si lu' domnu cu suta!-am mers pe autostrada cu acu indicand fix 90kmh..si am facut un km in 36 de secunde(adica viteza medie 100kmh)..am facut si la viteza de 40kmh(pe bord) si au iesit cam 80 de secunde..adica 45 kmh! De aici am tras concluzia ca vitezometrul arata in minus cam cu 10%..asa sa faca si monsieur si apoi sa ne zica la ce 'rezultate' a ajuns!
Uneori ma oftic..as fi vrut sa indice 'oleac' in plus,nu in minus;)..dar asta este!Viteza maxima a aratat cam 125kmh pe bord deci se apropie de 140kmh din carte..si sunt multumit!Motor de 1300,4 trepte,an 84..e bine!
Si chestia cu turatiile.. a1a-cam 50kmh..a2a-cam 80..a3a-110..si ..nu e nimik deplasat..zic eu!;)Adica am vazut ca multi zic de vitezele astea si cam asta e adevarul pt Daciile nemodificate..Dar peste 5500rpm nu are rost..mult zgomot pt nimic;)...Bafta!


--------------------
Dacia Berlina 1984 1310
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johny77
post 1 Jan 2007, 14:52
Post #144


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 11 December 06




salut. eu la dacia mea din 99 am vrut sa vad in cat timp prinde 100. i-am dat cam 4000, 4500 la I, la a II-a, iar la aIII-a cam la 4500 rpm adica cam la 80 la ora a inceput sa smanceasca de cateva ori, adica se poticnea, asa ca i-am dat a 4-a. oare de ce o fi smancit asa la a 3-a la 4500 rpm?


--------------------
dacia 1310 1999, berlina - ms-76-luc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 1 Jan 2007, 16:06
Post #145


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




e dacie,are personalitatea ei laugh.gif

in cat timp ai scos suta? :>

@vyper,da poate toate fug cu 5000 rpm intr-a 4-a dar diferenta de viteze e data de grupul cutie si anume 8x33 sau 9x34
la primul cred ca nu ai mai mult de 130 la 5000 rpm ..la al2-lea nu stiu probabil undeva pe la 140



--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 1 Jan 2007, 16:56
Post #146


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(johny77 @ 1 Jan 2007, 14:52)
oare de ce o fi smancit asa la a 3-a la 4500 rpm?
*


Problema ta au mai avut-o și alți posesori.
Uite aici unu http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...umai+in+anumite
Și aici încă unu http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=61238

This post has been edited by EUROPE_: 1 Jan 2007, 16:58


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 1 Jan 2007, 19:29
Post #147


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




*Dacia 1310 TLX 1987 4 trepte 0-100 kmh 17 sec, schimbat la 5500 rpm
*Dacia 1310 Li 2000 *benzina 0-100 kmh 16 sec, schimbat la 5200-5300 rpm (la 5400
intervine limitatorul de turatie - motor 1400 cmc, monopunct)
*GPL 0-100 kmh 18 sec, schimbat la 5500 rpm
tongue.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 1 Jan 2007, 21:29
Post #148


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Ai încercat tu personal pe gpl? Și dacă da, ce motor?
Mi se pare cam puțin 18 secunde pe gpl unsure.gif .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 1 Jan 2007, 21:30
Post #149


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Citeste mai sus. Si sa nu ti se mai para nimic tongue.gif
Edit: vechea si actuala dacie sunt acolo sus.

This post has been edited by dr_mKe: 1 Jan 2007, 21:32


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 1 Jan 2007, 21:49
Post #150


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




la dacia 1300 (1289 cm3) ai turatie maxima de 5500 rpm si 16 sec pana la 100 km/h (asa scrie la carte ,desi nu stiu ce tip de cutie ca sunt vreo 4 tipuri de astea cu 4 tr.)....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages « < 3 4 5 6 7 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd June 2025 - 07:54
Forum Renault