DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages « < 4 5 6 7 8 > »  
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> turatii, turatii

dr_mKe
post 1 Jan 2007, 21:58
Post #151


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Pt. cauciucuri 155/70 13' sunt valabile cele 16 sec. La 165/70 13' iese 17. Am masurat de mai multe ori la vremea respectiva.
La Dacia de 1289, alezajul este egalul cursei pistonului, turatia de putere maxima e la 5500rpm, si mai tureaza pana in 6000 rpm, dupa care incepe sa plafoneze evident.
Motorul de 1400 are o gaura de cuplu intre 4000-4500rpm, iar la 5500rpm e deja fara suflu.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 2 Jan 2007, 09:48
Post #152


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Nu, greșești, alezajul și cursa la dacia 1289 sunt 73x77, iar turația de putere maximă e la 5250 rpm.
La motorul de 1400 se poate spune că sunt egale, că e motor superpătrat, alezajul x cursa este 76x77, și la motorul ăsta parcă turația de putere maximă e la 5500 rpm, și cuplul maxim îl are undeva pe la 3500 rpm dacă nu mă înșel.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
latinoo
post 2 Jan 2007, 14:21
Post #153


Membru


Group: Members
Posts: 192
Joined: 23 February 06
From: Brasov




QUOTE(dr_mKe @ 1 Jan 2007, 21:58)
Pt. cauciucuri 155/70 13' sunt valabile cele 16 sec. La 165/70 13' iese 17. Am masurat de mai multe ori la vremea respectiva.
*



vezi ca nu ai luat in considerare faptul ca de la 155 la 165 se schimba pasu masinii chestie sesizabila doar la turatie nu si la viteza deoarece vitezometru nu e calibrat pentru cauciucuri de 165(o sa iti arate viteza mai mica decat cea reala)

motoru de 1.3 73x77 , putere 54cp la 5250tr./min si cuplu maxim 90Nm la 3000tr./min
motoru de 1.4 76x77 , putere 62cp la 5250tr./min si cuplu maxim 102Nm la 3500tr./min
motoru de 1.6 77x83.6 , putere 72cp la 5000tr./min si cuplu maxim 125Nm la 2500tr./min



--------------------
Dacia Berlina - BV-84-LOV
turbo in progress
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 2 Jan 2007, 15:53
Post #154


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(vyper @ 30 Dec 2006, 23:02)
ce poti sa ii faci la o dacie normala ca sa iti traga mai bine?ma refer aici numai la reglajele de se pot lface la moturul S.T.A.S! am auzit ca e bine sa ii dai avansul cat mai mare si amestecul de benzina cat mai bogat! e adevarat?! multumesc anticipat
*


Pt liniuta cu prietenul tau, daca vrei sa-l faci incearca urmatoarele:

1) cauta la alt prieten 2 roti cu pneuri mai joase si ia-le cu imprumut pt liniuta.
Recomand 165/65/13.
Poti incerca 175/65/13 care-ti dau aderenta mai buna la start dar pierzi din demaraj.
Sau 155/65/13 caz in care vei avea demaraj da' mult scart la start. Poate chiar si-ntr-a 2-a.
Presiunea-n pneuri prea redusa scade din demaraj, prea mare face rotile sa patineze. Vei gasi singur un optim care sa-ti convina.

2) benzina - alimenteaza cu ceva cu CO mare. Iti va permite sa adopti un avans initial ridicat fara sa detoneze. Preferabil zic eu ar fi sa pui o benzina cu Pb CO95 (mai sus nu gasesti) si apoi sa torni un flacon de "octane booster".

3) nivelul in CNC... Regleaza distanta dintre plutitor si capac la 5-6 mm. Amestecul mai bogat va creste puterea si va raci mai bine camera de ardere, asta ajutand din nou la evitarea detonatiilor.

4) culbutorii... ai 2 variante: ii reglezi ca la carte adica 0.15 admisie, 0.20 evacuare sau usor mai strans. Asta va face ca supapele sa ramana deschise mai mult timp, ceea ce la turatiile mari din timpul liniutei va ajuta la umplerea cilindrilor.

5) goleste masina: roata de rezerva, scule, cric, monede de pe sub scaune, chistoace din scrumiera, apa din rezervorul de strop-gel, TOT ce nu-ti trebuie. Poti incerca sa scoti si bancheta din spate. Benzina ideal ar fi sa fie cat mai putina-n rezervor.

6) restul de reglaje sa fie corecte: bujiile sa fie in buna stare, clapeta de soc sa se deschida corect, filtru de aer curat, clapeta de la carcasa filtrului comutata pe aer rece (treaba constatata de mine: cu clapeta pe cald vit max 120, dupa trecerea pe rece 150), termostatul sa deschida la timp (temperatura prea mare a antigelului favorizeaza iar detonatiile), convergenta rotilor fata sa fie corecta, franele sa nu frece, ambreiajul sa nu patineze, geamurile sa fie inchise, samd.

Cam atat. Spor la omorat masina si ai grija sa nu faci vreo prostie pe care s-o regreti tot restul vietii... happy.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 2 Jan 2007, 16:11
Post #155


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




tot ce a zis muttley mai sus e valabil cu o exceptie: nu incerca sa reglezi jocu la culbutori mai strans de 0.15A sii 0.20E.....astea sunt valorile optime si nu maxime.....s-a mai discutat intr-un alt topic.....


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 2 Jan 2007, 17:23
Post #156


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(Muttley @ 2 Jan 2007, 15:53)
........... usor mai strans.
*



Observatia lui sobolan e-ntr-adevar buna.
Prin reducerea EXCESIVA a jocului coada supapa/ culbutor, exista riscul de a nu se mai inchide complet supapele. Astfel, prin eliminarea contactului supapa - scaun, transferul termic dintre acestea e anulat. Asta-nseamna ca supapele nu se mai racesc corect si-n cele din urma se ard.


Eu cand am spus sa se reduca putin jocul, am zis-o la modu' ca lera de control sa nu se deplaseze usor intre suprafete, ci putin fortat. Asta e de ordinul catorva sutimi de mm. Am aplicat chestia asta pe motorul meu si se simte un usor spor de cuplu.

Deci atentie! Sa nu se reduca mult / anuleze jocul. Ma mai trezesc tras la raspundere ca si-o belit vreunu' supapele... frustrat.gif

PS: vyper, schimba vitezele la 5000 - max 5500 ture. La ambreiere oricum te vei afla peste turatia de cuplu maxim (domeniul "de functionare stabila" a motorului). Daca te duci prea mult in ture pierzi demaraj.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Thor1983
post 2 Jan 2007, 18:26
Post #157


Membru autentic


Group: Members
Posts: 465
Joined: 7 April 04
From: In front of the computer




Pentru o greutate redusa incearca sa ai cat mai putina benzina in rezervor si poti sa scoti si filtrul de aer, doar pe durata cursei.

PS: Sa nu uiti si sa faci pisu inainte.biggrin.gif:D:D


--------------------
Mazda 6 2017
Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 2 Jan 2007, 18:31
Post #158


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




apropo nu cred ca influenteaza mult clapeta din filtrul de aer;) oricum poate ceva minor dar nici 30km/h:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 2 Jan 2007, 20:03
Post #159


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




muttley :Eu cand am spus sa se reduca putin jocul, am zis-o la modu' ca lera de control sa nu se deplaseze usor intre suprafete, ci putin fortat. Asta e de ordinul catorva sutimi de mm. Am aplicat chestia asta pe motorul meu si se simte un usor spor de cuplu.

asta da.....acu te-ai exprimat bine adica ai zis sa se faca 'jocu la fix'.....s-ar putea sa se observe dar prea putin......recomand totusi un joc facut ca la carte dupa o metoda ca la carte(sunt mai multe dar cea mai buna e metoda incalecarii supapelor...parca asa se numea......comparativ cu cea mai imprecisa care,zic eu,este metoda cilindrului in compresie ,da e buna si aia...)
deci ptr o liniuta intai masina tre sa fie intr-o stare tehnica buna adica motoru pus la punct bine si dupa aia te mai gandesti la altele....acu pe bune da nu o sa scoti si bancheta spate.......o masina stock nu e de curse e de strada si atat......


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 4 Jan 2007, 16:24
Post #160


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




multumesc de sfaturi! chiar sunt utile...oricum ca fapt divers asa dintre dacii din astea de o seama cu a mea si vorbesc acum de cele normale fara modificari gen SGM sau BZN icon_mrgreen.gif pana acum nu m-a facut nici una si ma laud tongue.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 4 Jan 2007, 16:24
Post #161


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




si app avansu nu conteaza daca e mai mare huh.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 4 Jan 2007, 16:48
Post #162


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Referitor la culbutori, sunt 2 metode de reglaj...
- cu supapa de evacuare la cil 4 complet deschisa, situatie-n care se regleaza jocul la supapa de evacuare a cil 1 samd. E metoda cea mai CORECTA deoarece nu conteaza uzurile din distributie (lant, intinzator si pinioane);
- cu supapele-n balans la cil 1 (culbutorii de la acest cilindru la acelasi nivel) si se regleaza din aceeasi pozitie a arborelui cotit ambii culbutori de la cil 4. E metoda preferata de mecanici din cauza ca e cea mai rapida. In schimb induce erori din cauza uzurilor mentionate mai sus si din cauza aprecierii pozitiei optime de reglaj care se face vizual. Metoda e aplicabila doar pe motoare relativ noi.

Pentru un castig cert de putere pt liniute, am omis demontarea elicei de pe fulie. Se castiga pana la 2 CP.
Si o recomandare - daca e zi sa se mearga cu farurile stinse. Consumatorii electrici iau din puterea motorului. Daca-i noapte recomand cu caldura folosirea farurilor... icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 4 Jan 2007, 17:10
Post #163


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




asta cu sa dam jos elicea chiar ca n-o stiam .,...si nici nu te contrazic...doar ca o sa o experimentez icon_mrgreen.gif
@mutley da vad ca le ai cu liniutele...dai sfaturi bune ai practicat la viata ta asa ceva? tongue.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 4 Jan 2007, 17:19
Post #164


Gangester


Group: Members
Posts: 4.293
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Muttley , cum iau farurile din puterea motorului ?


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vali vtk
post 4 Jan 2007, 20:10
Post #165


Membru cu trotineta


Group: Members
Posts: 221
Joined: 8 November 06
From: Braila




Eu as mai recomanda pe timp de zi sau de noapte scoaterea axcitatiei alternatorului insa doar pe durata unei liniute. icon_mrgreen.gif


--------------------
DACIA 1300 1980 - BR-15-DNL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 4 Jan 2007, 21:09
Post #166


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




a devenit interesant topicu asta...chiar imi place...si mai am io o vorba....viteza nu e buna...da demaraju e tongue.gif


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sobolan
post 4 Jan 2007, 21:26
Post #167


membru paros...


Group: Members
Posts: 8.242
Joined: 10 March 06
From: GL




Am mai auzit si io ce a zis muttley :Consumatorii electrici iau din puterea motorului.Astept o explicatie logica ! acu ,de elicie ,nu stiu ce sa zic....chiar 2 cai? nu e prea mult ?


--------------------
Logan-1.5dci-2017-- Golf mk5 - syncro - 2007-- Golf mk3-2.0 GTI-1993
colectionar de fiare vechi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 4 Jan 2007, 21:43
Post #168


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Pai daca nu va explicati logic faptul ca pentru a produce energie trebuie consumata energie, inseamna ca orice demonstratie este peste puterile voastre de intelegere.

Daca nu vi se pare logic ca elicea aia nenorocita (la care eu am renuntat) la 6000 rpm nu opune o rezistenta enorma, inseamna ca orice explicatie e inutila.


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 4 Jan 2007, 21:52
Post #169


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Pana una alta 0,5 bari in plus in anvelope tongue.gif



--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 5 Jan 2007, 11:43
Post #170


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Consumatorii electrici consuma curent din baterie, alternatorul trebuie sa incarce bateria cu acelasi curent consumat, alterantorul este antrenat de motor. pt exemplu doua faruri de 60W plus pozitiile, plus casetofon ajungem la 300 400W putere consumata din puterea motorului, adica cu aproximatie 0,7cp din puterea utila, la turatii mici puterea dezvoltata de motor este de cca 5 max 10 cp, la relanti este de cca 2cp, deci trageti concluzia.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Jan 2007, 11:55
Post #171


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Consumatorii electrici consuma curent din baterie doar cand e motorul oprit, sau alternator nu poate sa acopere consumul, parerea mea..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 5 Jan 2007, 13:14
Post #172


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




QUOTE(mihai1677 @ 5 Jan 2007, 11:43)
la turatii mici puterea dezvoltata de motor este de cca 5 max 10 cp, la relanti este de cca 2cp, deci trageti concluzia.
*


Deci vrei să spui că la relantiu avem 2 CP?


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 5 Jan 2007, 14:14
Post #173


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




O sa caut diagrama de putere si o sa o postez, apoi va lamuriti si singuri.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 5 Jan 2007, 14:22
Post #174


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Bai Europe, daca imi aduc bine aminte, chiar tu ai postat o diagrama de putere/cuplu la Dacia 1397 cc, adă-ti aminte rolleyes.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vyper
post 5 Jan 2007, 15:29
Post #175


speed_man


Group: Members
Posts: 257
Joined: 14 October 05




la toate cel spuse de voi...mai adugam si sculele pe care sigur le are fiecare in portbagaj care la mine se duc crek in vreo 40 de kg icon_mrgreen.gif (EUROPE_ stie despre ce vorbesc biggrin.gif )! si... mai scadem ce mai e prin ea...oricum io cred ca asta e printre cele mai decisive lucruri wink.gif cat e de usoara masina!


--------------------
dacia 1310 TX 1986 berlina - DJ-05-SGR
nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 5 Jan 2007, 18:19
Post #176


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




argon, diagrama aia pe care am postat-o a fost pentru 1300, dar am făcut-o fără calcule, doar cu aproximații... .
mihai1677 vrei să spui că asta e diagrama?

vyper, ai dreptate, cred că vreo 30-40 kg cântăresc sculele din portbagaj, eu am și dulap și am și un geamantan mare cu scule, nu știu dacă l-ai văzut, se mai pune și roata de rezervă și cricul... și-o punem de o ușurare cu vreo 50 kg biggrin.gif .

This post has been edited by EUROPE_: 5 Jan 2007, 18:35


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 6 Jan 2007, 00:37
Post #177


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Are cineva diagrama de putere si cuplu pt 1400 ? Vreau sa vad caderea de cuplu dintre 4000-4500 rpm.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sefu_alx
post 6 Jan 2007, 00:50
Post #178


Membru autentic


Group: Members
Posts: 878
Joined: 2 February 06




europe diagrama ta cred ca are o eroare si anume dupa 5250 puterea se mentine constanta
ar fi bine sa fie asa dar eu cred ca tinde sa scada


--------------------
x y 2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 6 Jan 2007, 08:05
Post #179


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Cred că mai degrabă cuplul scade mult... .


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 6 Jan 2007, 10:29
Post #180


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Se pare ca la relanti adica 800rot/min ai cam 5cp. Sper sa o gasesc pe cea reala.

This post has been edited by mihai1677: 6 Jan 2007, 10:30


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages « < 4 5 6 7 8 > » 
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 17:50
Forum Renault