turatii, turatii
![]() ![]() ![]() |
turatii, turatii
dr_mKe |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|||
EUROPE_ |
![]()
Post
#152
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Nu, greșești, alezajul și cursa la dacia 1289 sunt 73x77, iar turația de putere maximă e la 5250 rpm.
La motorul de 1400 se poate spune că sunt egale, că e motor superpătrat, alezajul x cursa este 76x77, și la motorul ăsta parcă turația de putere maximă e la 5500 rpm, și cuplul maxim îl are undeva pe la 3500 rpm dacă nu mă înșel. |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
latinoo |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru Group: Members Posts: 192 Joined: 23 February 06 From: Brasov ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 1 Jan 2007, 21:58) Pt. cauciucuri 155/70 13' sunt valabile cele 16 sec. La 165/70 13' iese 17. Am masurat de mai multe ori la vremea respectiva. vezi ca nu ai luat in considerare faptul ca de la 155 la 165 se schimba pasu masinii chestie sesizabila doar la turatie nu si la viteza deoarece vitezometru nu e calibrat pentru cauciucuri de 165(o sa iti arate viteza mai mica decat cea reala) motoru de 1.3 73x77 , putere 54cp la 5250tr./min si cuplu maxim 90Nm la 3000tr./min motoru de 1.4 76x77 , putere 62cp la 5250tr./min si cuplu maxim 102Nm la 3500tr./min motoru de 1.6 77x83.6 , putere 72cp la 5000tr./min si cuplu maxim 125Nm la 2500tr./min |
--------------------
Dacia
Berlina
- BV-84-LOV turbo in progress
|
|
Muttley |
![]()
Post
#154
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(vyper @ 30 Dec 2006, 23:02) ce poti sa ii faci la o dacie normala ca sa iti traga mai bine?ma refer aici numai la reglajele de se pot lface la moturul S.T.A.S! am auzit ca e bine sa ii dai avansul cat mai mare si amestecul de benzina cat mai bogat! e adevarat?! multumesc anticipat Pt liniuta cu prietenul tau, daca vrei sa-l faci incearca urmatoarele: 1) cauta la alt prieten 2 roti cu pneuri mai joase si ia-le cu imprumut pt liniuta. Recomand 165/65/13. Poti incerca 175/65/13 care-ti dau aderenta mai buna la start dar pierzi din demaraj. Sau 155/65/13 caz in care vei avea demaraj da' mult scart la start. Poate chiar si-ntr-a 2-a. Presiunea-n pneuri prea redusa scade din demaraj, prea mare face rotile sa patineze. Vei gasi singur un optim care sa-ti convina. 2) benzina - alimenteaza cu ceva cu CO mare. Iti va permite sa adopti un avans initial ridicat fara sa detoneze. Preferabil zic eu ar fi sa pui o benzina cu Pb CO95 (mai sus nu gasesti) si apoi sa torni un flacon de "octane booster". 3) nivelul in CNC... Regleaza distanta dintre plutitor si capac la 5-6 mm. Amestecul mai bogat va creste puterea si va raci mai bine camera de ardere, asta ajutand din nou la evitarea detonatiilor. 4) culbutorii... ai 2 variante: ii reglezi ca la carte adica 0.15 admisie, 0.20 evacuare sau usor mai strans. Asta va face ca supapele sa ramana deschise mai mult timp, ceea ce la turatiile mari din timpul liniutei va ajuta la umplerea cilindrilor. 5) goleste masina: roata de rezerva, scule, cric, monede de pe sub scaune, chistoace din scrumiera, apa din rezervorul de strop-gel, TOT ce nu-ti trebuie. Poti incerca sa scoti si bancheta din spate. Benzina ideal ar fi sa fie cat mai putina-n rezervor. 6) restul de reglaje sa fie corecte: bujiile sa fie in buna stare, clapeta de soc sa se deschida corect, filtru de aer curat, clapeta de la carcasa filtrului comutata pe aer rece (treaba constatata de mine: cu clapeta pe cald vit max 120, dupa trecerea pe rece 150), termostatul sa deschida la timp (temperatura prea mare a antigelului favorizeaza iar detonatiile), convergenta rotilor fata sa fie corecta, franele sa nu frece, ambreiajul sa nu patineze, geamurile sa fie inchise, samd. Cam atat. Spor la omorat masina si ai grija sa nu faci vreo prostie pe care s-o regreti tot restul vietii... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#155
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
tot ce a zis muttley mai sus e valabil cu o exceptie: nu incerca sa reglezi jocu la culbutori mai strans de 0.15A sii 0.20E.....astea sunt valorile optime si nu maxime.....s-a mai discutat intr-un alt topic.....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#156
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Muttley @ 2 Jan 2007, 15:53) Observatia lui sobolan e-ntr-adevar buna. Prin reducerea EXCESIVA a jocului coada supapa/ culbutor, exista riscul de a nu se mai inchide complet supapele. Astfel, prin eliminarea contactului supapa - scaun, transferul termic dintre acestea e anulat. Asta-nseamna ca supapele nu se mai racesc corect si-n cele din urma se ard. Eu cand am spus sa se reduca putin jocul, am zis-o la modu' ca lera de control sa nu se deplaseze usor intre suprafete, ci putin fortat. Asta e de ordinul catorva sutimi de mm. Am aplicat chestia asta pe motorul meu si se simte un usor spor de cuplu. Deci atentie! Sa nu se reduca mult / anuleze jocul. Ma mai trezesc tras la raspundere ca si-o belit vreunu' supapele... ![]() PS: vyper, schimba vitezele la 5000 - max 5500 ture. La ambreiere oricum te vei afla peste turatia de cuplu maxim (domeniul "de functionare stabila" a motorului). Daca te duci prea mult in ture pierzi demaraj. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Thor1983 |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 465 Joined: 7 April 04 From: In front of the computer ![]() |
Pentru o greutate redusa incearca sa ai cat mai putina benzina in rezervor si poti sa scoti si filtrul de aer, doar pe durata cursei.
PS: Sa nu uiti si sa faci pisu inainte. ![]() |
--------------------
Mazda
6
2017 Judge me all u want. Just keep the verdict to yourself!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#158
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
apropo nu cred ca influenteaza mult clapeta din filtrul de aer;) oricum poate ceva minor dar nici 30km/h:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#159
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
muttley :Eu cand am spus sa se reduca putin jocul, am zis-o la modu' ca lera de control sa nu se deplaseze usor intre suprafete, ci putin fortat. Asta e de ordinul catorva sutimi de mm. Am aplicat chestia asta pe motorul meu si se simte un usor spor de cuplu.
asta da.....acu te-ai exprimat bine adica ai zis sa se faca 'jocu la fix'.....s-ar putea sa se observe dar prea putin......recomand totusi un joc facut ca la carte dupa o metoda ca la carte(sunt mai multe dar cea mai buna e metoda incalecarii supapelor...parca asa se numea......comparativ cu cea mai imprecisa care,zic eu,este metoda cilindrului in compresie ,da e buna si aia...) deci ptr o liniuta intai masina tre sa fie intr-o stare tehnica buna adica motoru pus la punct bine si dupa aia te mai gandesti la altele....acu pe bune da nu o sa scoti si bancheta spate.......o masina stock nu e de curse e de strada si atat...... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
vyper |
![]()
Post
#160
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
multumesc de sfaturi! chiar sunt utile...oricum ca fapt divers asa dintre dacii din astea de o seama cu a mea si vorbesc acum de cele normale fara modificari gen SGM sau BZN
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
vyper |
![]()
Post
#161
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
si app avansu nu conteaza daca e mai mare
![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#162
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Referitor la culbutori, sunt 2 metode de reglaj...
- cu supapa de evacuare la cil 4 complet deschisa, situatie-n care se regleaza jocul la supapa de evacuare a cil 1 samd. E metoda cea mai CORECTA deoarece nu conteaza uzurile din distributie (lant, intinzator si pinioane); - cu supapele-n balans la cil 1 (culbutorii de la acest cilindru la acelasi nivel) si se regleaza din aceeasi pozitie a arborelui cotit ambii culbutori de la cil 4. E metoda preferata de mecanici din cauza ca e cea mai rapida. In schimb induce erori din cauza uzurilor mentionate mai sus si din cauza aprecierii pozitiei optime de reglaj care se face vizual. Metoda e aplicabila doar pe motoare relativ noi. Pentru un castig cert de putere pt liniute, am omis demontarea elicei de pe fulie. Se castiga pana la 2 CP. Si o recomandare - daca e zi sa se mearga cu farurile stinse. Consumatorii electrici iau din puterea motorului. Daca-i noapte recomand cu caldura folosirea farurilor... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vyper |
![]()
Post
#163
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
asta cu sa dam jos elicea chiar ca n-o stiam .,...si nici nu te contrazic...doar ca o sa o experimentez
![]() @mutley da vad ca le ai cu liniutele...dai sfaturi bune ai practicat la viata ta asa ceva? ![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
SiloS |
![]()
Post
#164
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.293 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Muttley , cum iau farurile din puterea motorului ?
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
vali vtk |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru cu trotineta Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila ![]() |
Eu as mai recomanda pe timp de zi sau de noapte scoaterea axcitatiei alternatorului insa doar pe durata unei liniute.
![]() |
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|
vyper |
![]()
Post
#166
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
a devenit interesant topicu asta...chiar imi place...si mai am io o vorba....viteza nu e buna...da demaraju e
![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
sobolan |
![]()
Post
#167
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
Am mai auzit si io ce a zis muttley :Consumatorii electrici iau din puterea motorului.Astept o explicatie logica ! acu ,de elicie ,nu stiu ce sa zic....chiar 2 cai? nu e prea mult ?
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#168
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai daca nu va explicati logic faptul ca pentru a produce energie trebuie consumata energie, inseamna ca orice demonstratie este peste puterile voastre de intelegere.
Daca nu vi se pare logic ca elicea aia nenorocita (la care eu am renuntat) la 6000 rpm nu opune o rezistenta enorma, inseamna ca orice explicatie e inutila. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pana una alta 0,5 bari in plus in anvelope
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Consumatorii electrici consuma curent din baterie, alternatorul trebuie sa incarce bateria cu acelasi curent consumat, alterantorul este antrenat de motor. pt exemplu doua faruri de 60W plus pozitiile, plus casetofon ajungem la 300 400W putere consumata din puterea motorului, adica cu aproximatie 0,7cp din puterea utila, la turatii mici puterea dezvoltata de motor este de cca 5 max 10 cp, la relanti este de cca 2cp, deci trageti concluzia.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
argon |
![]()
Post
#171
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Consumatorii electrici consuma curent din baterie doar cand e motorul oprit, sau alternator nu poate sa acopere consumul, parerea mea..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#172
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
O sa caut diagrama de putere si o sa o postez, apoi va lamuriti si singuri.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
argon |
![]()
Post
#174
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Bai Europe, daca imi aduc bine aminte, chiar tu ai postat o diagrama de putere/cuplu la Dacia 1397 cc, adă-ti aminte
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vyper |
![]()
Post
#175
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
la toate cel spuse de voi...mai adugam si sculele pe care sigur le are fiecare in portbagaj care la mine se duc crek in vreo 40 de kg
![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#176
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
argon, diagrama aia pe care am postat-o a fost pentru 1300, dar am făcut-o fără calcule, doar cu aproximații... .
mihai1677 vrei să spui că asta e diagrama? vyper, ai dreptate, cred că vreo 30-40 kg cântăresc sculele din portbagaj, eu am și dulap și am și un geamantan mare cu scule, nu știu dacă l-ai văzut, se mai pune și roata de rezervă și cricul... și-o punem de o ușurare cu vreo 50 kg ![]() This post has been edited by EUROPE_: 5 Jan 2007, 18:35 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#177
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Are cineva diagrama de putere si cuplu pt 1400 ? Vreau sa vad caderea de cuplu dintre 4000-4500 rpm.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
sefu_alx |
![]()
Post
#178
|
Membru autentic Group: Members Posts: 878 Joined: 2 February 06 ![]() |
europe diagrama ta cred ca are o eroare si anume dupa 5250 puterea se mentine constanta
ar fi bine sa fie asa dar eu cred ca tinde sa scada |
--------------------
x
y
2009
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#179
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Cred că mai degrabă cuplul scade mult... .
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Se pare ca la relanti adica 800rot/min ai cam 5cp. Sper sa o gasesc pe cea reala.
This post has been edited by mihai1677: 6 Jan 2007, 10:30 |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th June 2025 - 17:50 |